Přejít na obsah

Kontrola činnosti DPF


lars

Doporučené příspěvky

Už dhší čas premýšlam o tom ako by sa dalo kontrolovať v reálnom čase kedy prebieha vypalovanie DPF. Stačila by jednoduchá kontrola pomocou ledky , ktorá by svietila keď auto vypaluje DPF. Napadlo ma iba merať teplotu samotného DPF filtra a pri teplote cca do 250 nevypaluje a ak teplota presiahne 250C vypaluje. Máte niekto nejaký nápad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to robim presne tak isto, ale kontrolecka by sa hodila :)

Ono tu regeneraciu spusta jednotka motora, zrejme. Tak by bola otazka, ci sa da pri spusteni regeneracie rozsvietit kontrolka na budikoch. Lenze budiky ovlada uz ina jednotka, takze neviem ci to je vobec realne.

Kontrolka na teplotu DPF nie je zly napad, len som si neni isty ci je to spolahlive.

Editováno: , autor: Kyselinka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samozrejme na volnobeh sú zvýšené otáčky aj u 1.6 CRDi motora, ale neviem kedy vypaluje pri bežnej jazde napr. na dialnici.

Pomohlo by keby to človek vedel aspoň orientačne. čítal som stránky o DPF systéme a teplota by mala byť pri vypalovaní cca 400až 600 C.

Mám multimeter s funciou merania teploty do 400 C so snimačom K-Type tak to pomerám a uvidím.

Editováno: , autor: lars
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes sa moje auto rozhodlo vypalovať DPF a tak som meral. Najprv asi 20 km sa  teplota držala do 200C, potom zrazu dosť rýchlo vzrástla na 380 až 400C a držala sa tak približne 10km pri 90km/h rýchlosti. Keď som zbadal náhle zvíšenie teploty DPF zastavil som aby som overil čo sa deje a otáčky na volnobeh boli 1000. Takže som si bol istý že auto začalo vypalovať. Meranie teploty je teda dobrá cesta na overenie momentu vypalovania DPF. Čidlo teplomera som mal zasunuté do tej izolačnej vaty ktorá je navrchu DPF filtra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

nemá niekto nápad ako vyrobiť jednoduchú elektroniku na sledovanie teploty - malo by to funguvať nasledovne : ledka nesvieti keď čidlo v blízkosti DPF sníma teplotu do cca 250C ak sa teplota zvýši na viac ako 250C rozsvieti sa ledka /DPF vypaluje/- čidlo by mohlo byť napr. K-TYPE do 400C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak asi by stacilo zesilit vystup z cidla nejakym tranzistorem, ktery by primo napajel LED, ne? Samozrejme by se to muselo nejak vhodne nastavit. (Teda za predpokladu, ze cidlo se zvysujici se teplotou snizuje odpor. Takto by to ale melo byt...) Dioda by se sice nerozsvitila skokove - rozsvicovala by se postupne, ale to by asi nevadilo. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen poznámka - teplota v DPF by se při vypalování (aktivní regeneraci) měla pohybovat někde kolem 600°C.

Súhlasím, ale teplota na povrchu DPF je cca 420C pri jazde 90km/h. Pri 130km/h stúpne na 450C. Je možné že teplota vo vnútri DPF je až 600C. Meral som ju pod tepelnou izoláciou navrchu DPF. Pri jazde 130 km/h je teplota cca 220C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

mám sice úplně jiný motor jak ty, ale když u mě probíhá regenerace DPF tak mám zvýšené volnoběžné otáčky cca 1000otáček , takže když mám podezření za jízdy vymáčknu spojku a koukám na otáčky zde jsou zvýšené. (2.0TDI PD 125kW)

 

 

Souhlas, mám 1.6 TDI a jediný způsob jak to zjistím je při volnoběhu. Jakmile jsou na 1000 otáček je to jasné. Pak občas pozoruji modrý kouř, který po regeneraci zmizí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj kluci,

 

díky za super téma...nad DPFkem si lámu už hlavu dlouho, máte někdo nějaký "zaručený" způsob nebo postup jak "vyvolat" regeneraci filtru pevných částic... na chování auta za jízdy to poznám jen málo... Občas si všimnu že mi spotřeba vyletí oproti standardu ( nastavená rychlost vs. zařazený stupneň) o cca litr až litr a půl nahoru... Nebo volnoběh jak je psáno výše u Surmi, ale někdy si toho nevšimnu vůbec a tak až po vypnutí motoru a vystoupení z něj slyším běžící ventilátor a charakteristický zápach vypalování filtru... Regenerace tedy asi nebyla celá hotova (pouze moje úvaha) Byl bych rád kdybych někdy opravdu filtr vypálil do konce ať si ho nezničím...

 

Popř... víte někdo jak dlouho cca trvá filtr vypálit? Četl jsem tady 10 min... čekal jsem delší dobu ale bude se to asi lišit od zanesení, stylu a rychlosti jízdy co...?

 

Ahoj R

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

preboha nebláznite stále s tým samo-vypalovaním ...RJ si to odsleduje sama ...ty tomu môžeš jedine pomôcť tak,že pôjdeš nejakú dlhšiu trasu ustálenou rýchlosťou..všetci asi vieme,že dieselu nesedia krátke trasy... 

 

...a ohľadom ventilátorov niečo tu:

Predpokladané vysoké teploty v okolí DPF filtra, ktoré vznikajú práve pri prebiehajúcej regenerácii DPF filtra, ktorá môže prebiehať aj pri nižších teplotách,než je prevádzková teplota motora.Z dôvodu možného zvýšenia teploty v oblasti motorového priestoru pri priebehu regenerácie DPF je v riadiacej jednotke motora nastavená funkcia zopnutie ventilátorov dochladzovania, kedy môže byť dobeh ventilátorov aktívny aj po odstavení a uzamknutí vozidla.Dĺžka chodu ventilátorov dochladzovania závisí na vyhodnotení parametrov o okolitých podmienkach priebehu regenerácie DPF a môže byť v niektorých prípadoch až 10 min. po vypnutí zapaľovania, ako je uvedené v návode na obsluhu
 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte.Tiez uz dlhsie hladam nieco podobne, tiez mam 1.6 cr diesel. Ja viem ze octa nie je mitsubishi, ale na fore mitsubishi som natrafil na to, ze pri rege sa automaticky pripne vyhrievanie zadneho skla pre vyssiu zataz motora, ale original kontrolka nesvieti.Chlapi na to zapojili inu led a pri rege sa im tato rozsvieti a spolahlivo to funguje.Nemoze byt nieco podobne aj na skode...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam uz zhodeny tapacir na zadnych dverach, a pripraveny merak v aute,len musim pockat kym zacne opat regeneracia.Fakt neviem zrejme to tak nebude, ale chcem to vyskusat.Mam totiz dsg a tam to na spotrebe vobec nevidiet, akurat na volnobeh su otacky okolo 1000...a pre moju zenu ale aj pre mna by bolo dobre vediet, ze kedy regeneruje..zatial mam odsledovane cca kazdych 600km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolko mas najazdenych, ze ti regeneruje tak casto?

No aj ja by som privital nejaku signalizaciu pri regeneracii, lebo ma vie nasrat ked pridem domov. zaparkujem do garaze, pozriem na buduiky a vidim, ze regenerujem, tak sup von a urobim este kolecko okolo dediny :D

Nerad prerusujem regeneraciu, tak by bolo super mat na to nejaky indikator.

Vyskusaj to premerat a daj vediet :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najazdene mam 120500, ale môže to byť aj viac lebo to bol dovoz z talianska,takže isté to nieje..No nejazdím dlhé trasy, takže to bude tým, do roboty cca 13km a späť a brnkačky po meste..A presne ako píšeš, vôjdem do brány chcem ísť do garáže a zistím že regenerujem, tak zas jazdiť kým to prestane..Ale určite to vyskúšam a dám vedieť ako som dopadol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...