Přejít na obsah

Závady, rušivé zvuky pri štarte a iné


Armyk

Doporučené příspěvky

@Pavel M Vies ze nepoznam ? Skus hodit link ak sa to tu preberalo niekde v inej teme alebo pod. Dakujem
 

@MilanHos Tak potom fajn pohoda, jedine co sa mi nezdalo skrz tu spojku ze vtedy to prestalo ale moze to byt teda aj tym co spominal @Pavel M teda v poriadku. Osobne mi to neprekaza len som si to vsimol a chcel som sa spytat na vase skusenosti :-)

 

dik 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
V 30. 11. 2017 na 15:50, Adam Široký napsal:

Ahoj všem. Nějaké novinky z mé strany. Pár stran zpět jsem tu psal ohledně prapodivného klepání u teplého motoru. Začlo to cca na 10 000 km. Nyní najeto kolem 15 a klepe stále, možná více. Se servisem to řeším posledních pár týdnů. Mimo jiné si udělali vlastní nahrávky, které poslali spolu s mou výrobci. Dnes mi volali s tím, že výrobce nařídil kompletní rozborku motoru. NEJEDNÁ SE O NORMÁLNÍ CHOVÁNÍ. Povídal něco o možné výměně sady ojnic atd. (asi chtějí postupovat podle toho pdf co tu visí). Rozdělávat se bude po novém roce. Dříve to bohužel nejde.

 

nejake novinky ohledne rozdelavani?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jop. Auto bylo týden v servise. Najelo pár set km. reklamováno mimo jiné traktor u ohřátého a občasný špatný start u studeného (cukání, kolísání otáčkoměru apod.). Servis údajně provedl na základě nařízení výrobce, na základě video záznamu (pořídil sám servis),  rozborku a kontrolu. Vše údajně zcela v pořádku, tak to složili zpět. Při předání mi bylo řečeno, že se bude pořizovat foto dokumentace dílů, pošle se výrobci a ten rozhodne. Dále měli provést přehrátí řídící jednotky, jelikož je pro tyhle popelnice k dispozici novější SW. 

 

Od přehrátí nemám absolutně žádný problém se starty (dělalo od novoty). Auto se zase chová jako předchozí, které mělo stejný motor. Takže spokojenost. Nechápu, proč ten SW nenalejou všem automaticky. V servisu jsem byl v průběhu roku 8x...

 

Traktor u teplého zůstal. Dle slov servisu vše rozdělali, zkontrolovali dle pokynů a žádný problém nenalezli. Týden na to jsem měnil doma olej a ve vaně byl původní šroub z výroby, těsnění, vana suchá, nikdy z toho olej nebyl vypouštěn (ok, mohli vysát). Na vaně a jejím okolí ovšem není jediná známka manipulace. Všechny šrouby netknuté, neohmatané apod. Vzhledem k jiným okolnostem jsem musel do daného servisu ještě jednou a mimo jiné jsem se jich ptal ještě zpětně na tu opravu. Potvrdili rozsah prací. Na mou otázku, zda můžu vidět nějakou dokumentaci z opravy, následovalo ticho a poté komentář, že bylo vše v pořádku a proto se ani nezdržovali s fotkama. Nyní řeším přes zákaznickou linku. Někdo tu buď lže nebo krade.

 

V jiném autorizáku jsem se ovšem bavil se servisákem a říkal, že tohle řešili. Prý to dělají palivová čerpadla a je to vlastnost. Dá se to prý údajně ověřit tak, že by ten hluk měl zmizet při lehkém přidání plynu. Už to asi nebudu řešit. U studeného, při teplotách kolem nuly, zase rachtá spojka na neutrál. Taky je to prý VW vlastnost. Holt si musíme asi zvyknout na to, že studené a teplé nemůže auto stát nastartované na volnoběh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim mam 1.2Tsi (2015) a teraz keď su vonku -10 a viac mrazy, keď točim volantom na mieste praska mi volantová tyč niekde v oblasti nôh alebo niečo ja neviem, otočim volantom dolava doprava a akoby niečo narážalo do auta cítim náraz v oblasti nôh, nejake rady čo by to mohlo byť? Robí mi to asi 2 deň čo ne vonku tak -10 ...

dík za odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny, řeším na Fabii 1.2 TSI s DSG zvuk, který motor vydává pokaždé, když jde do záběru z nízkých otáček. když stojím, tak se nic

neděje, při jízdě s otáčkami nad cca 1800 je motor také naprosto v klidu. Ale v momentě kdy například přecházím z rovinky do 

stoupání a než mi DSG stačí podřadit, tak se z motorového prostoru začne ozývat silné praskání, které je slyšitelné i z

venku přes otevřené okno. Zní mi to jakoby se tomu motoru vůbec nelíbily ty nízké otáčky, ve kterých to na tu chvilku je.

To samé se mi děje, když jedu na rovince 50 km/hod, mám tam 5 a šlápnu na to. Když na to šlápnu málo a auto ani 

nepodřadí tak se praskot ozývá také. Auto má najeto 16.000 km, a tohle se mi začalo dít cca posledních 3.000 km. 

Byl jsem s autem nedávno v servisu ohledně výměny oleje, tohle jsem s nimi ještě ale neřešil, ale dělali mi komplet

kontrolu a diagnostiku a řekli že auto je ok. Mimo tohle je auto v pořádku a všechno funguje tak jak má. Jezdím za cca 6 L průměr

a s autem se jezdí většinou 35 km jízdy. Když jsem se o tom bavil se servisákem z mého domovského servisu a říkal jsem mu

o tom zvuku, tak jen pokrčil rameny a řekl, že o tom vědí. Tak tedy nechápu. Chystám se do toho servisu ať se na to mrknou

ale vůbec nevím co si o tom mám myslet. Nesetkali jste ses tím už někdo? Zkoušel jsem to nahrát, ale přes telefon ten

zvuk dost zkresluje. Díky

Editováno: , autor: janstavela
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Martab. To je přesně ono, jen to není ještě tak hlasité, ale přesně tento zvuk. Tak podle toho popisu co je u toho přiložený jde auto hned do servisu :-(. Jak je, možné že auto které má 16.000 najeto se dostane do takového stavu?

 

Editováno: , autor: janstavela
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohledej na Googlu: Low Speed Pre Ignition, je to "nemoc" malých turbomotorů kdy v nízkých otáčkách turbo natlačí vzduch do válců, který se při kompresi "příliš" ohřeje a při vstřiku paliva dojde ke vznícení téměř hned a né až svíčkou. U 1.2 TSI jsem o tom neslyšel (to s tím spíš mají problém ty Opely) a ni si toho zatím nevšiml (a to docela často zrychluji s otáčkami pod 2tis.). Každopádně dej pak vědět jak jsi dopadl, je to pro motor celkem nebezpečná záležitost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to bude LSPI = low speed pre-ignition, předčasné zapálení směsi při nízké motorové rychlosti, (což jsem ještě za celou historii TSI motorů u škodovek ještě nikde nezaznamenal), tak to nikdo přesně neví. Právě Opel s tím má dost velké problémy u přímovstřikových přeplňovaných zážehových motorů (hlavně 1.4 turbo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak servis mám domluvený na příští týden. Mezitím jsem našel zajímavý článek na toto téma.

http://www.autoforum.cz/technika/expert-popsal-nejslabsi-misto-downsizingu-jak-se-vyhnout-potizim-s-malymi-turby/

 

Zajímal by mě názor ostatních na komentář níže, který je z přiloženého článku. Takže co mám tedy dělat s mým DSG, které 

si samo řadí jak uzná za vhodné, samozřejmě do nižších otáček a do vyšších stupňů? Mám snad najít někoho kdo mi překope

nastavení převodovky i přesto, že mám auto v záruce? Vím, že tady asi trochu nakusuji jiné vlákno, ale pořád to souvisí s 

tím, že mi to jednou dodrbe motor.

 

"Že tento přístup funguje, nám už dříve potvrdili i technici Škody - třeba takový 1,2 TSI je prý skoro nezničitelný motor, i pokud

z něj budete dolovat poslední kapky výkonu. Naopak pokud budete řadit podle toho, jak vám samo auto radí (protože spotřeba...)

a v 70 km/h jej budete plně zatěžovat na šestý rychlostní stupeň, vydrží méně. To je paradox downsizingu a teď jej máme

potvrzený i od jedné z nejpovolanějších osob světa automobilových motorů..."

 

Zároveň musím přiznat, že tohle řeším jen u toho proklatého DSG. U Superbu s 2.0 TDI a u druhé Fabie (oba manuál) tento problém

nemám.

Editováno: , autor: janstavela
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor na malý objem 1.2   a nízké otáčky:

Po 13 letech a 160 tis.  jsem před rokem prodal F1 HTP 47 kW.

Motor byl v té době naprosto vynikající.  (Já vím, nevěříte) . Nejezdil jsem totiž nikdy na nízké otáčky a neustále jsem podle potřeby podřazoval.  Byla to nutnost kvůli slabému výkonu.

Už skoro rok jezdím na FIII   1.2 TSI  a kašlu na rádce řazení,  který  je  absolutně nesmyslný až hloupý.

Už v prvních měsících jsem si ověřil, že při 80 km/h  je okamžitá spotřeba stejná  někdy i lepší na 4. stupeň,  než na pátý.  Prostě motor hravě táhne a dobře spaluje. Proto podřazuji dříve, jako jsem byl zvyklý u minulé Fábie.

Ve městě jezdím na 3. st   v otáčkám asi 2000.  Je to určitě lepší, než  podle rádce  jezdit  na 4. st při otáčkách 1500.  Turbo zabírá někde kolem 1800 a tak jezdím vždy až nad touto hranicí. Možná mi  všichni budete oponovat, ale já si chci svůj malý motůrek šetřit, aby za 10 nebo 13 let byl stejně tak dobrý, jako pomlouvaný HTP.

Přeji všem radost z jízdy  :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri 80kmh na rovince uz radim 6ku :)

Kdyz bych mel jet na 4ce, tak to bude tocit jak na dalnici pri 140. Pri te 6ce motor skoro neslysim, pri 4ce to bude rvat jak protrzene...

Ja vim, znicim si motor. Stejne neverim, ze bych to auto mel 10let, no treba se pletu, kdo vi...

No nic, rozjizdime OT :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, můj update k tomu možnému LSPI. Auto bylo v servisu 2 dny, vzali ho na nějakou zkušební dráhu a zkoušeli a zkoušeli. Prý nic neslyšeli a vůz je technicky v naprostém pořádku. Ukazoval jsem jim video z youtube, které přesně odpovídá tomu co slyším. No nicméně pánové na nic nepřišli, tak jsem aspoň nechal vyměnit olej (už byl čas). Asi budu muset čekat až se mi motor rozsype :-D.

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: janstavela
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chlapi. Ja som zasa začal pozorovať že pri každom pridaní plynu aj na voľnobeh sa mi v aute ozýva hučí  ako keby zvuk malého motorčeka .  Samozrejme za studena je ten hluk výraznejší a teraz si neviem spomenúť či mi to robilo od začiatku alebo nie.   Preto sa chcem opýtať či tiež pozorujete niečo podobné pri svojich autách alebo nie. Ďakujem za každý postreh. 1,2tsi - 81kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobre pani , dobry den , som tu zas , skusal som hladat ale nic podobne som neiasiel ... 
Vec: Spojka ... 

ok zvykol som si ze po stlaceni spojky mi nieco zadrnci - ked je teplo ... okej mozno interier neviem... 

Ale tedka na jednotke , ked stlacim spojku tak pocujem jak keby nejaky zotrvacnik alebo cosi piskalo alebo tak "dochadzalo" ak si pamatate auticka na zotrvacnik taky ten kovovy tazky kruzok co to malo tak ked sa to rozbehlo malo to taky typicky zvuk ... tak ked zastavujem ze dam jednotku spojku a pustam tu spojku tak este ked ju drzim tak to tak huhno-pisti , ako ten zotrvacnik na tom aute a ked pustim jednotku tak to tak dochadza ... - vacsinou ked dochadzam a podradujem .
Tento zvuk tam predtym nebol a duplom nie ked som dal jednotku a stlacil spojku , vie mi to niekto overit na aute ? 

Pripadne neriesil to niekto ? mne to je v podstate fuk riadim sa tym ze mam zaruku predlzenu , a mam nejakych 40t kilometrov cize este 60t to ma cas kym by klakla spojka , alebo nieco v motore ... takze mi to je jedno pokial ma to nenecha niekde len som zvedavy .. .

Dakujem 

edit auto : 81kw verzia 2016 / 6 

Editováno: , autor: naschd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 22. 12. 2017 na 15:39, naschd napsal:

Zdravim, 
rychla otazka (Mala by patrit sem nakolko sa jedna o zavadu nakolko neviem ci sa jedna o zavadu alebo vlastnost .... ale neviem z istotou ci motora alebo ineho komponentu ). 
Volnobezne otacky mierne trasenie / trhanie autom. Pri zohriatom motore- niekedy. Po stlaceni aj jemnom , spojky prestava. Nie som technik neviem ci sa jedna o motor alebo spojku. Zatial nechavam tak nakolko mam predlzenu zaruku bavil som sa s celkom rozumnym clovekom v servise a povedal ze je lepsie koli identifikacii chybu - pokial to je chyba nie vlastnost - nechat prejavit . Pokial to je chyba malo by sa to zhorsovat. 
Cisto ma zaujmaju len skusenosti ci sa s tym niekto stretol. 
Olej po vymene original od skodovky ( nenosil som si vlastny ) Ine ma nenapada. Stalo sa mi ale len parkrat ze mi vyskocila rychlost - mohlo vsak ist o zle zoslapnutie spojky. Skor ma zaraza ze trhanie ( ono mi to pride ako keby vypadol valec avsak moze to byt kludne nieco ine ) prestane ked stlacim spojku. 
Napadlo ma vselico ... nekvalitne palivo , vlastnost vozidla, vyzrazana voda v palive ...  nestavalo sa to nikomu ?  ( 1.2 TSI 81KW 38t.km )

 

Mám Polo 1.2 66kW 11/2015 najeto 35 tis. km a na volnoběh se to taky občas třese, dost mě to sere, protože jsem si kupoval 4 válec aby mi autem netřásl. Někdy to tím autem fakt škube, většinou když třeba po jízdě po dálnice sjedu do města a stojím na semaforu a volnoběžné otáčky jsou kolem 650 ot.. Myslím si, že je to kvůli emisím, kdy schválně vynechává zapalování.

Zkoušel jsi to už reklamovat? Já se na to chystám při příštím servisu.

Paradoxně 1.0 TSI je na volnoběh kultivovanější, protože drží volnoběh těsně pod 1000 ot., v těch se ale i 1.2 uklidní.

Se spojkou to má spojitost v tom, že při jejím sešlápnutí se zvedají otáčky volnoběhu pro snažší rozjezd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mne to dělá, že to jakoby škube s autem, zkoušel jsme reklamovat, ale "závada se neprojevila" (je fakt, že když jsem tam byl tak zrovna auto nic nedělalo). Každopádne zkusily prohodit svíčky, cívky, vyčíst závady a nikde nic, takže je to nejspíše vlastnost. zajímavé je, že další dvě auta v rodině (66kW a 81kW) toto nedělají. Stejně jako @Lancelot jsem kupoval čtyřválec kvůli kultivovanosti a ono toto :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...