Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak ten návod se mi zdá trošku riskantní, však to tam píšeš, že při velkém množství vody hrozí poškození motoru. Ostatně když to srovnám s rozebíráním tak určitě lehčí, ale stejně složitý(nebezpečný). O to víc si teď myslim, že čistit turbo je zbytečný, když mi nejde černej kouř z výfuku. Čím víc toho čtu tím víc se přiklánim k N75 nebo jiný ventil. Neví někdo jakym nejjednodušim způsobem překontroluju ty hadičky? Zdaj se mi v poho, ale je to něco dalšího co zvládnu sám. Co se týče ventilu N75 asi bude lepší půjčit si ho od někoho komu funguje na zkoušku.

Vloženo

Riskantní,pokud tam chrstenš vodu která není rozprášená a ve velkým množství najednou,jinak ne. U tebe je to na 99% zanesený turbo.

Ventil většinou bud jde,nebo nejde. Jestli to padá do nouzáku občas a kolem 2500-3000ot bývá to turbo. Myslím že pro tebe je tak 1000x větší risk rozebírat turbo,než to co jsem popisoval.

Vloženo

Tak já sem to dělal sprejem ,kterej je dost natlakovanej a jemně rozprašuje takže až zas takoví riziko tam není. Čistící účinek byl hned znatelnej na EGR ventilu, po aplikaci byl krásně čistej.

Kontrolu hadiček udělej tak,že je po jedný vyndavej jeden konec ucpi a do druhého foukej. Nebo je rovnou vyměň a máš klid a jistotu že jsou OK.

Vloženo

Dík chlapy. Teď trošku konkretněji. Objevuje se to při zahřátym motoru a když mu dám čoud táhne jak přidušenej, pak pokles tlaku vzduchu a nasledné ,,škrábání plechů,, (asi turbo) a zaškobrtání auta. Po restartu jak nový. Dejme tomu ze zanesene turbo. Jakym sprejem ze si to čistil. Jinak turbo u nas na severu čistěj za 2500Kč se zárukou na 6 měsíců. A prej je tam nějaká destička co se musí trošku přebrousit. Kámoš má uplně stenou OI a včera mi ukazoval jejich práci. Ještě dotaz, jak dlouho s tim můžu jezdit než to turbo dodělám úplně.

Vloženo

mam stejnej problém na mojí AHL 66 kw :( 4 a 5 rychlostní stupěň, kolem tří tisíc otáček, víc plynu = nouzák a mám z toho SDi :))

někdo ochotný z Olomouckyho kraje kdo má s čištěním zkušenosti?

Vloženo

Dík chlapy. Teď trošku konkretněji. Objevuje se to při zahřátym motoru a když mu dám čoud táhne jak přidušenej, pak pokles tlaku vzduchu a nasledné ,,škrábání plechů,, (asi turbo) a zaškobrtání auta. Po restartu jak nový. Dejme tomu ze zanesene turbo. Jakym sprejem ze si to čistil. Jinak turbo u nas na severu čistěj za 2500Kč se zárukou na 6 měsíců. A prej je tam nějaká destička co se musí trošku přebrousit. Kámoš má uplně stenou OI a včera mi ukazoval jejich práci. Ještě dotaz, jak dlouho s tim můžu jezdit než to turbo dodělám úplně.

Čistil jsem to tady tím http://www.technika-vm.cz/cistic-vstrikovaciho-systemu-sprej-400-ml/

Ale asi to moc nepomáha na turbo pač po aplikaci mi to stejnak spadlo do nouzáku. Asi se to až do turba nedostane.......

A kde že to ty turba čistěj na tom severu?

Vloženo (editace)

Takže hlásím se do klubu, nechtělo to za boha jít pře 3000 otáček, VAG "17958 - Plnici tlak Regulacni odchylka P1550 - 35-10 - - - Sporadicky", pak už zmizelo i to "sporadicky" :) . Nakonec jsem doputoval k baňce turba, skoro se nehla, tyčka neskutečně zrezlá, jako by jí dělali ze surového železa nebo co :( . Tak jsem jí i s baňkou vydrbal mosazným kartáčkem, vystříkal WD40, a po pár hodinách spárou dovnitř nastříkal i silikon. Tyčka se mrská jako zamlada a VAG bez závad :) .

Pokud někdo má problémy s turbem, po zkušenostech se rzí bych se podíval jako první na baňku, a pokud by odešla membrána, dá se nová koupit třeba tady Regulační ventil pro turbo - 434855-0015 regulacni-ventil-pro-turbo-z-octavie-default.jpg, mají tam i repasák za 1800,-.

Editováno: , autor: Viktor X
Vloženo

Zdravim taky se pridam mam AFN, najeto 140 000 skutečnejch. a ted se mi stává že občas nad 2000 táhne,ale o dost min. vypnu zapnu a dobry. je možný že to má něco společnýho od toho když jsem dělal kladku, a potřeboval dojet do garaze, tak mi cestou vypadla ta plastova hadice do Intercooleru ale protoze jsem v tu chvili netusil atk jsem s tim dojel asi 3km, jestli to nezaneslo turbo? nebo to bude ventil? dyžtak na turbo nekdo z okolí plzně?

Vloženo

Na demontáži baňky nic složitého není,zděláš tlastový kryt motoru,zděláš segrovku co zajistuje táhlo z baňky na turbu a na spody baňky to drží 2 matky na desítku klíč,ale jestli máš problém tak nejspíš v naklapění lopatek.to zjistíš rychle jak baňku sundáš zkus regulaci na turbu musí cca 3cm z lehka chodit.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Malá rada pro ty, kdo maj stejný problém, jako jsem měl já (opakované zanášení turba a následované padání motoru do nouzáku). Tento problém jsem půl roku řešil s automechanikem, o kterym jsem si myslel, že je dobrej, nicméně se mi turbo vždy po 3-4tis km opět zaneslo. V lednu jsem navštívil firmu Turbosport v Jablonci nad Nisou, kde mi turbo ukázali rozdělané s tim, že mi slíbili, že po tom co to oni vyčistěj, ten problém mít už nebudu. Chtěli za to 2500kč. Naposledy jsem se tedy rozhodl ho nechat vyčistit (chtěl jsem už nové). Od té doby najeto 6500km a turbo stále táhne jako nový a ani jeden nouzák. Opravdu jsem s tím spokojenej, takže firmu Turbosport vřele doporučuji… Prostě je na to potřeba know how… :palec2:

Vloženo (editace)

Čistil jsem to tady tím http://www.technika-vm.cz/cistic-vstrikovaciho-systemu-sprej-400-ml/

Ale asi to moc nepomáha na turbo pač po aplikaci mi to stejnak spadlo do nouzáku. Asi se to až do turba nedostane.......

Nojo, ale ty nepotřebuješ čistit vstřikovací systém, spíš ten výfukový, abys vypálil sajrajt z turba, asi proto to nepomohlo :) zkus ještě "originál" juke.boxovu metodu a dej vědět, jak to dopadlo...

... v podstatě se jedná o parní čistič,simulace toho,co dělá motor s filtrem DPF , jen tady dojde ke spálení vody a přemenu na páru resp. na vodík,který nám tady zvýší tu teplotu,potřebnou ke spálení sazí a to beze zbytků.

Editováno: , autor: Viktor X
  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Takže to vypadá na čištění.Nevíte o někom z Prahy kdo to dělá?

Zdravím tento problém řeším často dělám to každou chvíli já nechávám líznout i ten kroužek co chodí po něm lopatky pak to chodí opět jako nové

jinak řeším i potkané motory přebrušovaní hlav výměna rozvodů,ale jsem také ze sever Moravy

v případě zájmu se ozvěte.ivan.rizek@centrum.cz

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Zdravím! Mám stejný problém jak zde ostatní přítomní. Vlastním půl roku Š.O. I 81kw r.v.2003, najeto 213.000km. Stále původní turbo. Předchozí majitel s ní hodně jezdil na dlouhé trasy a já jezdím max do 30km po okreskách. Vyjímečně na delší trasy. Takže počítám, že mám asi zanesený turbo. Začalo to vypínat asi 2 měsíce po koupi. Diagnostika prvně hlásila přepínací ventil sací klapky-sporadicky. Při posledním napíchnutí na diagnostiku mi bratránek hlásil, že je tam navíc závada:špatná regulace tlaku vzduchu, překročena horní mez. Auto nemá chip. Po více jak 3 výpadcích se mi rozsvítí kontrolka systém kontroly výfukových plynů. Po promazání chyb již nesvítilo. Od včerejška zase svítí. Byl jsem rozhodnutý koupit nové turbo, protože kolegovi v práci to pomohlo, má po problému a auto mu jede prej o poznání lépe a už nevypíná. Moje je taky líné. S firemní 66kw bych mou oktávku hravě předjel. Když ale čtu fóra, tak se mi nabízí otázka, jestli vyměnit turbo nebo zajet k nějakému odborníkovi - třeba k Indimu do Bohuňovic aby se mrknul, zda je to nutné. Jsem ze Zlína. Jde mi o to, abych na tom moc neprodělal. Jestli investovat pár tisích do diagnostik a čištění a pak nakonec stejně koupit nové turbo, nebo dát rovnou našetřené peníze na nové turbo a doufat, že to pomůže. Zkuste mi poradit, jestli mám věnovat čas a pár tisíc na hledání závady popř kam si zajet nebo jestli rovnou vyměnit za nové turbo. Díky moc!!

Editováno: , autor: doylik
Vloženo

Jestli četl příspěvky výše, tak by ti mělo trochu docházet, že koupě turba je v podstatě až na posledním místě. Ty chyby co ti to píše jsou nespíš v důsledku zanesenýho turba a tím pádem, ho zkus vyčistit "JUKE.BOX metodou" nebo ho dej někam vyčistit.

Taky se tady uživatel Wojnar zabýval myšlenkou, jestli chyby s překročenou plnící mezí nemůže být způsobeno zaneseným sáním a egrem, a tím pádem tlak z turba nemůže jít volně do motoru, ale protože má před sebou překážku v podobě úzkého průtoku, jednotka to vyhodnotí jako překročenou plnící mez. Takže bych se zrovna kouknul na egr a sání v jakým jsou stavu. Ale aby to v tomhle vláknu nebylo OT odkaz je zde http://forum.skodahome.cz/topic/109303-egr-ventil-po-180-000-km-nebo-po-10-letech/

Vloženo (editace)

Díky. Po přečtení více vláken tady jsem výměnu turba posunul přesně jak píšeš...na poslední místo. Takže to vemu postupně a bude. Pokud se podaří opravit, tak určitě pak napíšu čím a jak se to opravilo.

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Vloženo

Zatím ještě bez větších investic, bo jen za technický benzín, Arvu nebo Servošampón (Ten doporučuji, je to prášek do vody, nařediš si koncentraci a vyjde tak o hóóódně levněji než Arva. A taky Arva nebo ten servošampón má výhodu v tom, že nemáš tak zasrané a zničené ruce jako po benzínu.), "O" kroužek mezi sací parohy a EGR a když tak i těsnění pod sání.

Rozebrat to, vyčistit to.

Jak to asi vypadá před a má vypadat po můžeš vidět v odkazu co podal lucky.jack.

Pokud budeš tak daleko tak odpoj "baňku" (bo s připojenou se to těžko pozná) a zkus jemně "hýbat" lopatkama. Jestli drhnou, to poznáš, máš jasno.

Když budeš odpojovat baňku, tak ji demontuj úplně a zkontroluj vizuálně a "poslechem".

Vizuálně: pokud bude zrezlá ta tyčka co zalézá do baňky, tak baňku vyměň.

Poslechem: Zatřes s ní a pokud ti připomíná dětské chrastítko je mrtvá taky.

Tohle už bude dražší, cca 2.500,- , ale dělal bys to stejně i v případě čištění nebo výměny turba. A pokud i tak k tomu dojde, budeš to už mít.

Krom toho, že ještě furt neplatíš za čištění nebo nové turbo, jsou to furt jednodušší, PODSTATNĚ! jednodušší, úkony, než pak demontáž/montáž turba.

Já jsem sice šel hned do rozebrání a čištění, ale Ty to můžeš zkusit po krocích.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Panove, tak ja se taky pridam. Mam octavku necelej rok 81kw a asi pred tremi mesici mi turbo zaclo vydavat divnej zvuk, kdyz na to slapnu tak to nepada do nouzaku, tahne to, rekl bych docela dobre, ale nejak to "bzuci" ani nevim jak to popsat, je to jako by se mi v turbu smazil cvrcek a cim vic na to slapu tim vic to cvrka :D rekl bych, ze to bude nalomena lopatka nebo tak neco. Tak premyslim, ze by si ho nechal vycistit a zkontrolovat kde je problem, ale bohuzel neznam nikoho kdo by se toho ujal. Pokud nekdo vi o nejakym sikovnym mechanikovi z Prahy a okoli tak bych se za nim rad podival.

Diky

Vloženo

Tak tohle je asi na výměnu turba, ten zvuk co poisuješ bude škrtající vrtulka o obal turba. Ono to pojede třeba ještě nějakou dobu, ale pak to taky může ráz naráz kleknout. Máš 3 možnosti- New turbo, nebo to stávající repasovat, nebo sehnat nějaký slušný za dobrou cenu a s tím bych Ti asi pomohl stejně jako s výměnou.

Vloženo

juke-box: To bych byl rad, uz me turbo trapi dlouho a ted konecne mam trochu abych to dal nejak dohromady. Docetl jsem se, ze najit slusny turbo je problem, ptz u toho jen tak nepoznas v jakem je stavu. Pokud se Ti bude chtit, tak mi napis na mejla drake.k@seznam.cz

Vloženo (editace)

Zdarec chlapi,

potřeboval bych nějakou zkušenou osobu na čištení turba, EGR ventilu a jeho zaslepení a výměnu podtlakových hadiček. Okolí Praha-Boleslav-Jičín-Liberec. Neznáte někoho spolehlivého a dobrého co odvede kvalitní práci?

Díky všem.

Jak jsem to tu pročítal tak Andre z Jablonce by byl dobrej né? Nemáte na něj někdo kontakt?

Editováno: , autor: Sejkyy
Vloženo

Potřeboval bych radu nejde mi založit nové téma tak píšu tady.

Mám problém nejspíš s podtlakem na volnoběh se mi roztočí turbo a dokud neprošlápnu plyn tak pořád hvízdá. Podtlakové čerpadlo vyměněno už dobře chcípá motor ale turbo porád hvízdá na volnoběh.

Vloženo

Tak jsem taky v klubu, mám nalítáno 310 tisíc. A teď to padá do nouzáku mám 1,9TDi 66kW.

Padá to při větší zátěži, když jedu mezi obcema tak se dá jet aniž by to padlo, ale dálnice se nedá. Turbo zdá se píská i když je to v nouzáku.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...