Přejít na obsah

Dynamic Chassis Control (DCC)


kokta7

Doporučené příspěvky

Mám 180 tisíc a stále originál. Je však pravda, že doteraz auto jazdilo Rakúske cesty a teraz asi 5 tisíc jazdí 90% Slovenské diaľnice. 

Jednoducho tie rozbité a nerovné cesty v meste dajú tlmičom a celej náprave zabrať. 

Škoda, že aj na toto neplatí hmotná zodpovednosť, lebo potom by konečne tie cesty možno vyzerali tak ako majú cesty vyzerať. 

Môžeme iba závidieť Nemcom a Rakúšanom... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako spoznas ze su tlmice KO? Ja som ich mal jemne zatecene uz dva roky, ale fakt nic starsne. No posledne dva mesiace citim, ze auto v zakrutach uz tak dobre nedrzi, odskakuje, nekopiruje povrch vozovky ale skor skacka... Naprava pevna, cize budu to tlmice. Ja uz ale mam kupene, cize u mna je to len otazka casu prehodit to.
Auto som kupoval z nemecka pri 114,000 km a bolo fajn. No cesty v BA boli kliniec do rakvy.
A mimochodom, docital som sa aj tu aj na inych forach, ze priemer zivotnosti pri DCC je tak 150 tis km... Cize treba na to mysliet :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravý přední je trochu "omaštěný" i pod miskou, ostatní suché. 

 

Dílenská příručka říká:

 Netěsnosti tlumičů
Nepatrný únik oleje (rosení) na těsnění tyče pístu není důvodem k výměně tlumiče. Je-li olejová skvrna viditelná (ale matná, případně prachem vysušená) a nerozšiřuje-li se dále od horního uzávěru tlumiče (těsnění tyče pístu) ke spodní misce pružiny, je tlumič v pořádku.


Poznámka
Nepatrný únik oleje je předností, protože se tím maže také těsnicí kroužek, a tím se zvyšuje jeho životnost. Toto platí o tlumičích na přední i zadní nápravě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal kedysi na S2 predné oba suché a bez známok poškodenia. 

Keďže jazdím cca 90% diaľnicu, tak nebolo nič cítiť. Najazdil som na nich 230 tisíc km. STK tiež ok. 

Až keď som ich dal dole, tak som zistil, že sú mäkké ako blato. Vedel som ich rukou vytiahnuť a zasunúť. 

Existuje testovanie tlmičov (narýchlo som to našiel v Trnave):

https://www.mikona.sk/test-tlmicov/

alebo

https://m.youtube.com/watch?v=MkLDXdCPBBQ

 

Viac info tu:

https://feco.sk/blog/novy-sposob-testovania-tlmicov

 

 

 

 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kdo jste měl tlumiče v háji - byli znát změny režimů třeba Comfort / Normal / Sport? Někdo mi myslím, říkal, že když budou tlumiče v háji, už nebude moc poznat rozdíl mezi těmito režimy - dává to z principu funkce logiku?  747_21_SKODA_tlumic_CZ-2-1.jpg

 

Tlumič, ten těžký život má - Škoda Storyboard (skoda-storyboard.com)

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
On 4/19/2023 at 8:16 AM, chio11 said:

skoda dave

Chci měnit zadní dcc v servisu.

 

Dotaz: zadni dcc tlumice jsou 3q0512009af akorát ze ty co tu všichni zmiňujete což jsou C1521S tak neobsahuje OEM kód již zmiňovaného dcc. 

 

Takže to tam nepujde dát? 

 

Nebo jestli někdo nemá link kde koupit levnější DCC budu moc rad.

 

Díky za odpověď.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj, tak konečně já také vyměněno - origo DCC po 140tis za aftermarket Monroe C2516S a C1521S (ty co se ty zmiňují). Pocitově to auto nyní výrazně méně houpe - původně byl Comfort už jak na lodi, to se nedalo, teď to nehoupe tolik a ten režim dává smysl. V normalu je to o něco tvrdší a pocitově jistější, takže tenhle režim mi teď vyhovuje výrazně víc. Zároveň při vjezdu na nerovnost to auto tolik nebouchá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jak jsem tu už jednou psal:

 

Dílenská příručka říká:

 Netěsnosti tlumičů
Nepatrný únik oleje (rosení) na těsnění tyče pístu není důvodem k výměně tlumiče. Je-li olejová skvrna viditelná (ale matná, případně prachem vysušená) a nerozšiřuje-li se dále od horního uzávěru tlumiče (těsnění tyče pístu) ke spodní misce pružiny, je tlumič v pořádku.


Poznámka
Nepatrný únik oleje je předností, protože se tím maže také těsnicí kroužek, a tím se zvyšuje jeho životnost. Toto platí o tlumičích na přední i zadní nápravě.

 

 

Stanley_: Úplně v pořádku to tedy nemáš, olej je už u misky, a skvrna "vysušená" také není ..."Umyl" bych to a po nějakém čase (na jaře) bych na to znova koukl, zda je to zase omaštěný...

 

Já to mám taky trochu, možná méně - před rokem/najeto 15tis./ jsem to otřel a teď je tam zase skvrna, jak píšou - u levého "prachem vysušená", u pravého tlumiče větší i mokřejší. 

 

Ty "dnešní" auta jsou prostě těžký na předek, tak to pak trpí ( i pružiny) ...a i s gumama (nerovnoměrně sjeté, apod.,) napříč značkama...

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...