Přejít na obsah

Dažďový senzor


Looky8

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Osobě jsem ze senzoru rozladen. Jel jsem nyní v noci po D1. Za radil jsem se za kamion při mírem mrholeni. Na vozovce bylo spousta vody, kterou kamion vyhazovat za sebe. Byly to velmi drobného kapicky,kterém mi za cca kilometr totální zaflakaly přední okno. A dešťový senzor nic ....Zkoušel jsem to opakovaném a bohužel špatný. Nevím jestli má dešťový senzor s níže no citlivost v dešti a nebo na primární stříkající vodu o kol než z nebe, ale každopádně jsem se byl zeptat na ředění reklamace. Bylo mi sděleno,ze musím Fabii zanechat asi 3 dny v servisu technikovi na testování. A prý se to ještě musí konzultovat se specialistou z Mládě Boleslavi. To jsem odmítl. Nebyl pri tom narok na nahradni vozidlo. Auto má najeto 600km. Tak ještě budu testovat. Díky za vás případný názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepřiplácel, ale mám předváděcí vůz a tam již výbava byla daná, předání proběhlo tak nějak narychlo a mohli zapomenout, nebo spíše řekli ež mám a nemusím mít. Ale jsem si jistý, že mám široký držák zrcátka a skr sklo jde vidět jakýsi senzor... Ale jestli je to opravdu dešťový, těžko říct.

 

Fakt, jestli auto má nebo nemá Rainlight assist se dá poznat v menu infotainmentu. Jednak je to přímo zmíněn u položky stěračů, kde po jeho deaktivaci má přepínač na páčce stěračů standardní "časovací" funkci pro cyklovač oproti nastavení citlivosti sensoru. Dále se to pozná tak, že v menu u světel lze navolit narozdíl od "light assistu výbavy style" citlivost přepnutí světel při poklesu okolního osvětlení. Jsou tam 3 možnosti, zvláštně nazvané jako "doba krátká-střední-dlouhá".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobě jsem ze senzoru rozladen. Jel jsem nyní v noci po D1. Za radil jsem se za kamion při mírem mrholeni. Na vozovce bylo spousta vody, kterou kamion vyhazovat za sebe. Byly to velmi drobného kapicky,kterém mi za cca kilometr totální zaflakaly přední okno. A dešťový senzor nic ....Zkoušel jsem to opakovaném a bohužel špatný. Nevím jestli má dešťový senzor s níže no citlivost v dešti a nebo na primární stříkající vodu o kol než z nebe

 

Jsem na tom stejně. Auto mám týden a pršelo zatím "jen" jednou.

Bohužel to vypadalo následovně:

- nejnižší citlivost v obci: sensor nechá "zaflákat" sklo tak, že přes něj není vidět a člověk jeden podle světel auta před ním-poměrně nebezpečná situace. Poté se aktivují stěrače a ty i přesto, že to není zcela potřeba, stírají jako sběsilé cca 8-10 krát za sebou. Stírají i přesto, že sklo je víceméně suché a guma na skle vrže. Poté se vypnou a zase se čeká, dokud přes sklo není vidět.

- střední citlivost v obci: stěrače se aktivují o poznání dříve, nicméně stále subjektivně příliš pozdě, opět stírají jako sběsilé, subjektivně až zbytečně moc

- vysoká citlivost v obci: stěrače se aktivují včas, ale o poznání déle stírají, takže četné vrzání gumy na skle je již jistota

 

S tímto jsem jel za prodejcem zjistit, jak to vlastně má fungovat a s vyjádřením svého rozhořčení nad funkčností snímače. Ze staršího C-Maxu to znám tak, že opravdu při nejnižší citlivosti se stěrače aktivují zdaleka ne ve stavu kdy již přes sklo není vidět a jednou-dvakrát setřou.

 

Prodejce mi potvrdil, že takto to opravdu funguje a v návaznosti na mé rozhořčení s tím, že v některých situacích je to opravdu nebezpečné jsme jeli vyzkoušet sensor do provozu. Bylo to cca 1 hodinu poté, co jsem provedl výše uvedený test.

 

V obci naprosto stejné, problém s viditelností se koncentruje před řidičem, kde se stěrače zastavují, tzn. řidič má nejhorší výhled.

Mimo obec automatické stírání fungovalo již vcelku obstojně, osobně bych oproti nejnižší citlivosti začal stírat o chvíli dřív. Každopádně nedojde k jednomu-dvěma setřením, ale sérii setření. Stírání má však souvistlost s rychlostí jízdy. Otázkou tak je, zda se mění citlivost snímače, nebo je to jen díky většímu pohybu kapiček.

 

Při jízdě nižší rychlostí je dešťový sensor z mého pohledu téměř nepoužitelý.

 

Prozatím jsem z funkčnosti dešťového sensoru spíše zklamán, uvidím co bude časem po delším testování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mně to na Octavii funguje tak, že stěrače stírají dokud je na senzoru voda. Takže když jsou dobré lišty, tak to přejedou jednou. A tou citlivostí se jen nastavuje, kolik tam té vody musí být, aby se to aktivovalo. Mrholení je ale mor a podle mě je lepší pokud do toho senzor nezasahuje. Mně to dělá to, že to jednou, dvakrát přejede a v tu ránu není nic vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Hoši, nemám sice FIII, ale SII a senzor byl a je pro mě zklamání i přesto, že jsem se na něj velmi těšil. Když je mrholení nebo nízká intenzita deště tak si stírám ručně jednotlivými setřeními, při větší intenzitě dávám senzor na nižší citlivost, ale nikdy ještě nepracoval podle mých představ. Každopádně je to asi hodně subjektivní, protože u OII ho řada lidí chválila, mám zkušenosti i s OII FL a je to totožné s SII. Takže v FIII je výhoda, že se dá automatické stírání jednoduše vypnout v nastavení auta a dát si klasický cyklovač - který mi ale mimochodem taky nevyhovuje :D, respektive ne v FI, kde není závislost na rychlosti, což by u FIII už být mělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taktéž se musím podepsat pod Kojotí výpověď:) Za mě velká nespokojenost a dešťový senzor jsem už deaktivoval. Zlatý cyklovač. Předtím s tím poj....m senzorem jsem pořád přepínal mezi INT a manuálním setřením jak blbej.

Tohle jako néééé. Radši si to budu ovládat sám, zas tak lenivý ještě nejsem:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V práci jsem dneska dostal Rapida ve verzi Scoutline, má taky senzor stěračů a funguje stejně na hovno jako u mě, dokonce stírá na stejný interval a stejný počet setreni, je to prdel jak v těch autech to nefunguje.. V předešlým služebním o3 rs naprosto perfektně a tady bída, bída, bída..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám MR 2016 a funguje mi to tak ako to popisuje Reeshanek, jedine čo sem tam zmenim je citlivost podla potreby. Je to sice prve auto so senzorom s ktorým jazdim takže je možne že aj ja mam rozdielnu predstavu ako to má a nemá fungovat.

Editováno: , autor: Matvej15
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt, jestli auto má nebo nemá Rainlight assist se dá poznat v menu infotainmentu. Jednak je to přímo zmíněn u položky stěračů, kde po jeho deaktivaci má přepínač na páčce stěračů standardní "časovací" funkci pro cyklovač oproti nastavení citlivosti sensoru. Dále se to pozná tak, že v menu u světel lze navolit narozdíl od "light assistu výbavy style" citlivost přepnutí světel při poklesu okolního osvětlení. Jsou tam 3 možnosti, zvláštně nazvané jako "doba krátká-střední-dlouhá".

 

To s tim nastavenim svetel tam ma byt ve vybave style? Ja ze tam nic takoveho nemam a mam pocit, ze LEDky vzdy sviti i s hlavnimi svetly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V návaznosti na měsíční zkušenost se již obracím na prodejce ve věci reklamace činnosti sensoru. Někdy funguje dobře, někdy vůbec. Někdy dokonce

 

Byl jsem stále tak napůl s funkčností a nefunkčností (http://forum.skodahome.cz/topic/134353-trautenberkovo-fiii/?p=2136935)

 

Bohužel se to zhoršilo a sensor přestane fungovat i v průběhu jízdy a to zcela. Vody je na skle tolik, že se až slévá a odtéká z okna sama.

 

Systém má nějakou evidentní závadu a s tímto se obracím na prodejce s reklamací...

 

Snad to dají do kupy, protože mě to fakt štve...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak light verzi bych akceptoval. To je mimochodem to, jak to funguje normálně a docela to ujde, i když k tomu mám po dobre zkušenosti u konkurence Ford výhrady. To, že se to kousne a nefunguje vůbec nezkousnu zase já.

Mimo to jsem přidal i občasné nezobrazeno park asistentů na Boleru a pískání při jízdě.

Ano, vypnutí je řešením, ale za těch 5000 doplatek je to drahé vypínání.

Ještě k té činnosti senzoru: projel jsem to asi pred 3 tydny s prodejcem a ten potvrdil shodnou funkci s Yetim a Octavií. Možná ne-light je u VW...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda, u Fabie je o 300 levnější. Sice bez osvětlení prostoru pro nohy, ale rozdíl 300 je fakt velký... No, doufám že takhle nikdo nebude argumentovat.

Myslím, že Fabie není šlapací auticko... Alespoň dle ceny ne.

Editováno: , autor: k0j0t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...