Jump to content

Recommended Posts

V 18. 11. 2020 na 19:20, Radas1 napsal:

Při dotažení na 22 Nm se právě docílí natočení svíčky tak aby kostřící oblouček směřoval k výfukovým ventilům, tím se díky čerstvému plynu proudícímu dovnitř výrazně zlepší chlazení svíčky.

 

Tímto dotažením je dodržen úhel natočení +/- 30°

 

 

dotaže svíček.jpg

To dává logiku. Není pak lepší si to ještě pojistit značkou na svíčce nebo na prodloužení k ořechu? Třeba lihovou fixou, tak aby se dodrželo centrování k ventilům.

Link to post
Share on other sites

Necitovat předchozí příspěvek. 

Jinak ta kontrola natočení jiskřiště je už out, stejně nejde zaručit, že závit na svíčce a v hlavě bude začínat přesně pod správným úhlem. Ani výrobci svíček to nedodržují. Někde na fóru se o tom už taky psalo. Platí akorát ten požadavek na dodržení utahovacího momentu, ale to kvůli stlačení podložky. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

také se přidám .....

poslední dobou jsem sledoval vyšší spotřebu zhruba o 0.2 L/100 km tak jsem se rozhodl zatím pro výměnu svíček napřed jsem se toho bál ale po zbastlení vytahováku na kabely jsem se do toho pustil, výměna trvala cca 35 min přikládám fotky svíček (v levo 1.válec v pravo 4. válec)

P_20210119_162057.thumb.jpg.2bc164a7364671bbe6bf41f678f4e494.jpgP_20210119_162059.thumb.jpg.bc1ece2a817f7d598040339f5d7ed64b.jpg

jako nové svíčky jsem zvolil znovu NKG iridium P_20210119_162123.thumb.jpg.ff91e0e3f294b2b6ed9e1efcb55fd24e.jpg

nářadí které jsem použil: P_20210119_163255.thumb.jpg.f06a48d7518ea966de679a2bb0b28cae.jpg + momentový "ořech" P_20210119_162809.thumb.jpg.2bef9d3a6e802a7617e797e4a8d39f47.jpg

 

snad co nejdříve budu pozorovat kladné zlepšení a hlavně snížení spotřeby P_20210119_163503.thumb.jpg.58fbe5de35ab71cfb4e72dd4d6e05351.jpg

 

je zajímavé že na 3. válci je část svíčky jakoby upálená tak budu doufat že to bylo tím 

 

snad to také někomu pomůže :) 

Link to post
Share on other sites

Kolem 51000 km viz. Poslední fotka 

 

Jezdivavam +- stejné trasy a zdá se mi že poslední půlrok mám vyšší spotřebu se zachováním jízdního stylu, v létě mám 17ky v zimě 15"kola a ikdyz jsou v zimě nižší teploty tak sem měl spotřebu zhruba stejnou né li menší

Link to post
Share on other sites

Tak 51 tis. na svíčkách určitě nedám, max. při 30 půjdou so Rapida nové (při první oficiální prohlídce cca za 2 měsíce) i když mají vydržet víc. 0,2 je na hranici měřitelné odchylky, ale asi to máš zmáknuté a jezdíš na spotřebu a to já zase moc neřeším.

Edited by ben06
Link to post
Share on other sites

Jednak se řídím podle toho co ukazuje maxidot a jednak si kazde tankování zapisují takže vím +- co každý rok projedu a palivo vždy tankuji stejné, dobře asi první 2-3 roky jsem tankoval u eurooilu teď další 3 roky na Molce.

Mam rad svižnou dinamickou jízdu, vešinounou jezdím sám a po dálnici max kolem 120 km/h 

Link to post
Share on other sites

Svižná dYnamická jízda a po dálnici 120 ????, bože, bože a jsme doma, nadspotřeba 0,2. To nebudu raději už komentovat. 

Mám doma 3 škodovky a ještě si něco zapisovat to fakt nedám a palivo beru téměř kdekoliv bez histerie a stačí mi evidence u 6 služebáků. 

Link to post
Share on other sites

No on to holt má každý u svého/svých aut jinak. Někdo řeší i tu zvýšenou spotřebu o 0.2 l, prostě protože ho to baví, jiný nemá na to čas, nebo to je mu šumafuk, každý jsme jinej. Taky  jsem dříve řešil u svého auta úplně všechno, prostě byl jsem mladý a řešil jsem tehdá jen ženské, auta, pivo, zábavy a těm věcem jsem se věnoval opravdu podrobně a do hloubky. :-)

Jinak chtěl jsem se @hardba zeptat, jakou máš zkušenost s tím momentovým digitálním adaptérem a co je to za značku a jaký to má rozsah v Nm?

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ano pokud kolega řeší 0,2 a nechává svíčky až na limit? Jsem stará škola a nikdo mě nepřesvědčí že je správně  60 tis., atd., jako olej, filtry a další nesmyslné prodloužené lhůty. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

No já jsem asi  taky stará škola, ale zrovna ty svíčky u své bývalé 1.2 Tsi jsem řešil  a měnil poprvé až v cca 50.000 km a rozhodně by těch předepsaných 60.000 km daly. Jinak třeba olej měním po cca 10.000 km, u filtrů taky zkracuji předepsané intervaly, ale zrovna těm svíčkám prostě z nabyté zkušenosti věřím. Léta u nich většinově dojíždím výměnu až po předepsaný interval a nikdy žádný problém.  No ale každý se k tomu stavíme po svém. :-). Navíc, dnes již spíše řeším má bolavá záda a tak bohužel se do nějaké "přehnané" údržby už  moc nehrnu. I ta pouhá výměna oleje a ležení pod autem mě způsobuje pomalu třídenní nevyspání, ale raději to překousnu, než to dávat do servisu. Servisy mě několikrát škaredě zklamaly a tak i když kolikrát se skřípěním zubů si to raději dělám sám. Není to o penězích, je to o vzájemné důvěře, nebo nedůvěře, asi jsem  antiservisní paranoik. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Mám to úplně stejně, za mlada jsem si vylepšoval kapesné opravama škodovek sousedům. Co jsem ženatý xx let šlo to stranou. Servisu, kde jsem si mohl u auta i s kávou postát na place jsem důvěřoval do loňského roku, když jsem řešil problém s O1 a nakonec oprava stála ranec. Osobně si myslím, že problém byl jinde, když se projevila nedávno závada znova, ale postavili se k tomu.

A ty záda, měnil jsem mladýmu na O1 kola, šrouby ze servisu dorvaný a mě ruplo v páteři a měsíc jsem skuhral. 

Zrovna ty svíčky považuji za nejčastější problém a výměnu nepodceňuji. Koupil jsem "na pole" od souseda F1 a ta mě nechala 130km od domu málem na cestě, když jsem ji v nouzi použil do práce. Svíčky mu snad nikdy nevyměnili (u garážníka kam jezdil). 

Link to post
Share on other sites

Čas na to mám, rád se rypu v autech a hold tohle mám místo sezení u PC ...

 

Olej měním vždy po zimě protože sem tam jezdím kratší trasy a hold dostává se mi část benzínu do oleje ale to tu rozepisovat nebudu protože na to je jiné téma ...

 

@DušanV zatím spokojenost má to rozmezí tuším od 20 do 200NM s tím že ukazuje už od 0.1NM  což je velká výhoda za tu cenu je to prima hračka, má to paměť na 10 různých momentů s tím že až se blíží k té hranici tak to akusticky upozorňuje 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Octtdi
      Zdravim, mam problem s oct1 tdi 81kw ASV
       
      vibruje mi pri 3-4-5 stupni 1700-2200 otacok ale len pri plnom plyne, vibracie idu ako keby od podlahy, volant ani paka nevibruje...
       
       
       Vymenene:Filtre,
      vstreky z druheho auta a bez zmeny
      -saci kos cisty-
      poloosi som skusal 4
      -predvstrek, volnobezna davka nastavena.
      -kolesa som skusal 2 pary.
       
      Pedal nevibruje, zotrvak neklepe
      Mal niekto podobny problem? 
    • By Michael11
      Dobrý den, jelikož jsem to nikde na fórech nenašel, tak to sem přidám. Co vše se dá na S2 před fl. upravit přes Caristu.
      Rovnou bych se rád zeptal zdali, když u kolonky Electronic differenciál lock (if equipped) dám enabled, aktivuji tím XDS?
      Děkuji









    • By Petr Fořt
      Zdravím všechny fandy české automobilky.
      Jdu si pro názor, jelikož jsem si po prvé v životě pořídil první Škodu - konkrétně Škoda Octavia Combi II 2.0 TDi RS / 125 kW / motor CEGA / rok 08-2010, najeto 202000 km

      Tak by mně zajímaly Vaše názory, poznatky, zkušenosti s tímto modelem. Na co si dát pozor atd. Jediné čeho se bojím je DPF a následná SME a STK, jelikož koncovka výfuku je už zanesená sazemi, ale nemohu tvrdit že auto má zvýšenou kouřivost, studené starty OK, s autem jsem zatím najezdil cca 800 km a proběhla pravděpodobně 1 pasivní regenerace (zvýšené otáčky motoru ve volnoběhu, zapnutý ventilátor sahary, vyšší teplota výfukových plynů) takže jsem to vzal na dálnici, kde jsem mohl jet trošku svižněji (2600 ot./1min, na 6q po dobu cca 20 min) po zastavení se pak volnoběh ustálil okolo normální hodnoty a to cca 760 ot/min... Motor, respektive turbodmychadlo nechávám po ostřejší jízdě "dochlazovat" minimálně minutu až 2 min. 
      Snažím se i tankovat paliva s nejmenším procentuelním podílem FAME, tzn soustředím se převážně jen na prémiová paliva. Většina, na sobě nezávislých zdrojů mi potvrdila že ČS ze sítě Čepro a.s (EuroOil) jako jediná prodává diesel jak obyčejnou naftu a tu prémiovou s 0% FAME (všechny moje předchozí auta byla benzinová).
    • By Míša
      Měnil jste někdo v 1.0 TSI svíčky ? Nějaké záludnosti ? Tipy, triky, makra ? 
    • By P_Cherry
      Ahoj,
      podařilo se mi světlem opřít o zídku a prorazit kus toho červeného plexi. Samostatně jen ta umělá vnější část asi koupit nejde a celé nové zatmavené světlo (2-3 tis.) se mi kvůli tomu zatím měnit nechce.
      Nevíte jak se to dá řešit? Kromě izolepy:) nebo tavící pistole, viděl jsem i nějaké návody s vyřezáváním a lepením z jiného světla...
      Díky za tipy
      Petr

×
×
  • Create New...