Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

@osobneopravdu zbytečná debata, stále tady řešíš, jak dlouho vydrží a kdesi cosi..mně je úplně jedno, jak dlouho vydrží..za pětistovku se mně osobně vyplatí mít takovýto zdroj v záloze pro případ, kdybych nedej bože z nějaké důvodu nenastartoval a potřeboval jsem rychle odjet..nebo snad když bych náhodou nenastartoval, tak to bude tím, že mám špatnou baterii  a musím jít hned koupit novou ? já osobně bych si ji třeba ještě dobil..vidím, že je zbytečné sem vůbec něco psát, protože někteří nechápou, co jsem tím chtěl vlastně říci a nebo nechtějí a mají potřebu ze mě dělat blbce..tímto tuto debatu ohledně tohoto zdroje končím a víc se k ní vyjadřovat nebudu..a ty si klidně kdykoliv, kdybys náhodou nenastartoval kupuj kvůli tomu novou baterku..já ten zdroj budu v 99% využívat pro nabíjení mobilu, tabletu apod..a jestli bude fungovat za 6 let opravdu neřeším.

 

Takže to napíšu ještě jednou a naposledy, tohle není zdroj na nějaké pravidelné startování apod, aby to mělo vydržet 20 let či podobně, ale čistě jen jako takovou nouzovka, pro případ nouze...pro tebe budou lepší ty startovací kabely, ty vydrží dlouho a pak třeba někoho otravovat, aby ti to nastartoval ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ski1961 No takže ta bílá krabička je za cca 500Kč. Doufám, že jsi koupil něco univerzálnějšího, protože tímhle bez dalšího příslušenství mobil a tablet nenabiješ. Dále opět nabití této krabičky v autě nebo bez dalšího příslušenství nejde. Taktéž startovat s vybitou bateríí pomocí této krabičky asi moc nedopadne, než dojdeš po zapojení k tlačítku start tak je vybitá.

Pokusy s odpojením baterie a startováním bych už vůbec důrazně nedoporučoval.  To video je jen demonstrace výrobku a jeho schopnosti bez destrukce sebe sama dodat startovací proud.

Pokud sečteme cenu za bílou krabičku a nutné příslušenství a dostaneme 500Kč tak jsme na úrovni perpetum mobile.

 

 

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milanxx děkuji za radu a bud si jistej, že to co jsem psal, tím opravdu dobiju, protože takový blb opravdu nejsem, za kterého mě zřejmě považuješ, když si tu tvoji odpověd tak pojal. Ve všem vidíte jen problémy, ale nikdo to nemáte a nevíte, jak to funguje..já to viděl osobně a to mi stačilo a opravdu každý den s tím auto startovat nebudu, možná i nikdy kdoví :-) a že te nejde nabíjet v autě ? a proč ? mně je to úplně jedno, já to v autě nabíjet nepotřebuji. Takže tady si dovolím ti předložit to příslušenství, jen abys věděl, že s tím opravdu budu dobíjet to, co jsem psal.

screen.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové děkuji za váš čas a ochotu diskutovat. Nejlépe mě pochopil Erik jde o to udržet baterku fit i při dlouhodobém nepoužívání a nemožnosti dobíjet v autě. Místo zmíněné 3x 4,5V baterky jsem chtěl zkoušet powerbanku. Co by mi ještě pomohlo je informace co nastane pokud baterku odpojím na 24 h odnesu na nabíječku a vrátím: budu kalibrovat zavírání oken a čas? nebo ještě něco, vyčetl jsem z vašich předešlých diskuzí že se musí kalibrovat i stav baterie- to mě ale napadá že pokud ji odpojím nabitou 100% a po 2 měsících vrátím nabitou 100% nabíječkou tak by se to snad kalibrovat nemuselo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud by tomu tak bylo i se start stop - nebylo by co řešit u felicie jsem baterku vyndal dobil a vráti také bez problémů. Tady mi však v servisu říkali, že to není možné odpojovat baterku bez návštěvy servisu- zatím jsem v záruce tak nechci moc experimentovat, ale jezdit tam kvuli tomuhle se mi fakt nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ski1961 no to už je jiná. Kdybys sem dal hned to co sis objednal, bych část své odpovědi nemusel psát. Komentoval jsem to co si sem dal jako video. To co jsi sám viděl není to co je na videu. Ostatní co jsem psal zůstává v platnosti. Sám si přiznal, že elektrice nerozumíš a já ji mám jako profesi. To znamená, že já to vidím v tebou netušených souvislostech. Proto moje odpovědi mohou evokovat to co píšeš. A konec je to mimo tema.

Editováno: , autor: milanxx
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milanxx tak ted tu debatu nechápu..před pár dny jsi mi tady dával za uši, za moji startovací powerbanku a ted se tady pomalu rozplýváš nad tou samou věcí z Lidlu. Vždyt je to úplně to samé. O té v Lidlu jsem samozřejmě věděl, ale vůbec jsem ji tady nezmínil, protože na tu kapictu je asi 3x dražšší, než z Aliexpress..jinak ta z Lidlu je stejná čína, jako ten můj odkaz, jen si tam nechají nalepit obrázek značky, pod kterou to prodávají.

 

Naopak, ta, co mám objednanou já, je nejen levnější, ale má i větší kapacitu, takže déle vydrží..má stejný impulz 200A o kterém píšeš, že to už má logiku..takže opravdu nechápu..

já mám třeba objednanou tuhle : 

https://www.aliexpress.com/item/14000mAh-300A-Peak-Car-Jump-Starter-Mini-Portable-Emergency-Power-bank-Car-Battery-Booster-Charger-phone/32705049894.html?spm=2114.10010108.1000013.2.4eb05edfG0Fw0A&traffic_analysisId=recommend_2088_1_90158_iswistore&scm=1007.13339.90158.0&pvid=3e961ce7-3a45-4b97-85f4-8749e53bdbcb&tpp=1

 

 

jsou i dražšší, které mají už impulz 300A, ale pořád o třetinu levnější než z Lídlu :

https://www.aliexpress.com/item/Multifunction-68800mah-Portable-Car-Jump-Starter-Power-Bank-Emergency-Car-Battery-Booster-Starting-device-for-Cars/32742722862.html?spm=2114.10010108.1000013.14.1609a759wWggij&traffic_analysisId=recommend_2088_7_90158_iswistore&scm=1007.13339.90158.0&pvid=bf1e928d-1a1d-4949-a87f-6157a7dcd73c&tpp=1

 

nebo s impulsem třeba 500A třeba pro hůře startovatelné diesly, ale pak cena samozřejmě stoupá :

https://www.aliexpress.com/item/Petrol-Diesel-Car-Starting-Device-Car-Jump-Starter-69800mAh-600A-Portable-Power-Bank-Car-Battery-Starter/32800740249.html?spm=2114.10010108.1000013.18.7c109048FKqUnu&traffic_analysisId=recommend_2088_9_90158_iswistore&scm=1007.13339.90158.0&pvid=93170625-e7a6-4eed-8054-26127a27160a&tpp=1

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ski1961 hlavní koment byl k té co jsi dal video a cenu 500 a že sis něco takového objednal i na nabíjení mobilu čí tabletu . Na videu je v  bílá krabička s dvěma drátama připojenými k odpojeným vodičům z baterie. Takže pokud bys koupil tohle nenabiješ jinak než přes ty dva vodiče a asi jen v autě. A bez krkolomného příslušenství nenabiješ mobil ani tablet. Proto byla moje reakce co tě popudila. A až potom sem dáš zbytek informací. Tvoje chyba.

A já se nerozplývám nad tím z Lidlu. Přes vánoce v klidu si pročtu co vlastně je ten Impulz a co to dělá se starteremTo že je Lidl stejný jako z Ali je docela možné.  

Ono taky poslat 200A a více není jen tak. Na tom videu měli pořádné vodiče a ty z Lidlu a Ali jsou mnohem tenší, aspoň podle fotek a musí být řádná vnitřní konstrukce, tedy jak je to vevnitř propojené a připojené, těch 200A musí týct i vnitřkem. Proto se mi zdají ty ceny na ALI moc dole.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, milanxx napsal:

@ronskispeed Dík, hledal jsem v akcích a ono je to v Poslední šance a není skladem. Pořád je ale ještě riziko, že když baterka bude skoro KO tak po připojení powerbanky musíš rychle startovat, jinak budeš mít 2 prázdné baterky.

 

Já bych řekl, že když připojíš power banku ke  KO autobaterii, tak se energie nikam neztratí, ale "přeleje" se z banky do baterie. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@McMatej hele já nejsem žádnej znalec přes autoelektriku, takže se řídím tím, co jsem v reálu viděl a co jsem tady psal. Tu powerbanku na kterou jsem tady dával odkaz jsem viděl u kámoše v reálu, takže žádná teorie. Když to zkoušel, tak normálně odpojil plus pol baterie stejně jako na tom videu, které je vidět na tom prvním odkazu z Ali, který jsem dával výše. Takže baterka dle mého laického pohledu odpojená a auto s tím normálně nakopl bez problému. To mi stačí a více za ty peníze neřeším. Třeba to nikdy ani nepoužiju, ale doma se to vypaltí jakou nouzovku mít, obzvláště když se to doma neztratí jako powerbanka na jiné věci. Žádné teorie coby kdyby neřeším, viděl jsem, objednal jsem a více neřeším :D

 

Ta z toho Lídku je úplně stejná, akorát s menší kapacitou a 3x dražšší, jako všechno u nás. Tím neříkám, že věci z Lidlu jsou špatné..naopak..třeba jejich nabíječku používám již roky k naprosté spokojenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

200-300A při 12V krátkodobě po tak krátké dráze není zas takový problém, je jasné že ta čína to auto nastartuje párkrát, počítám tak 100 startů a přestane kvůli přetížení fungovat. Na druhou stranu, jako nouzovka k náhle mrtvé baterii určitě dobré. Nedělal bych si iluzi o kvalitě powerbanky v lidlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren díky za tvůj názor..a přesně takhle to vidím já a přesně proto jsem si to pořídil..jen jako nouzovku kdyby náhodou..a že to třeba nastartuje jen párkrát ? vůbec to neřeším..na každodenní startování to nemám :D

 

Jinak děkuji tomu, kdo upravil název zdejšího tématu a připojil tam startovací zdroje apod., že můžeme zde tyhle věci řešit, aniž by jsme odbíhali od tématu..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@McMatej Jasně neztratí, ale prázdná 56Ah baterka po dobití 10Ah je stejně prázdná a nepoužitelná. Takhle se chová normální baterka a i servisák mi říkal, že zásadně připojovat mrtvé auto autem co má nastartovaný motor. Když jsem svým startoval šéfovo Mondeo v naftě tak po připojení kabelů si Fabča pěkně sama přidala plyn. A to používáme řádné startovací kabely s pořádným průřezem. To co někdy prodávají tak ani díky malému průřezu ani nepřenese potřebnou energii. Zatím jediné logické vysvětlení toho že ty krabičky fungují je to, že auto ve skutečnosti nebere takový proud a je tam nějaká elektronická fičurka co si pohlídá aby se nestala dárcem.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si myslíš že klasická baterie vycucne powerbanku dřív než stihneš otočit klíčkem ? Během té krátké doby než dojdeš do auta a otočíš při nabijení bateri z powerbanky neodteče ani 5% energie a co se týče startovacího procesu, tak ho v zásadě není problém od spotřeby prázdné baterie a režie auto rozeznat, baterie má omezenou velikost proudu pro svoje dobijení které si vezme, při aktivaci startéru se na zlomek sekundy dostává celý okruh defakto do měkkého zkratu, to opravdu není problém detekovat...

PowerBanka prostě jen vyrovná napětí soustavy na potřebnou úroven pro oživení auta a snaží se jí udržet, to s její kapacitou vydrží hodně dlouho i když je mateřský baterie K.O problém bude udržet potřební napětí a dodávat dost proudu při samotném startovacím procesu. To co se děje před tím i s dobijením vybité baterie jsou směšně malé úbytky v daném časovém úseku. 

 

A konec konců i ta energie co přeteče z powerbanky do podvybité baterie se neztratí a když při startování poklesne napětí na úroveň pod vybité baterie, začne dodávat výkon i pod vybitá baterie zpět do okruhu a tudíž pomáhá se startováním. To jestli je napětí dostatečně vysoke pro otočení motorem je věc druhá.

 

Ona taková vybitá baterie může mít v mžiku při připojení banky, zpět aspoň na 10V ale motorem neotočí protože nedokáže dodat dost výkonu na první otočení, ale ve finále i velmi slabá baterie při startování pomůže, jsou totiž oba zdroje zapojeny paralelně a zároveň se posilují při odběru.

 

Tím chci říct, že pokud baterie jeví známky i minimálního života, je výhodnější jí nechat připojenou.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak asi nechápu kde máte problém. Je jedno v které baterce těch 10 Ah je. Osobně si myslím, že to nijak rychle (velkým proudem) z power banky do autobaterie přetékat nebude, protože rozdíl v napětí nezatížené vybité a nabité baterky bude pár desetin voltu.

A na jedno nastartování spotřebuješ mnohem méně než 10 Ah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přijde na to kolik je ochotný zdroj najednou pustit a kolik si je startovací okruch ochotný vzít.. Pokud máš akumulátor se startovacím proudem 600A, tak v zimě kdy starší naftový motor potřebuje chvilku točit dokáže 10Ah vycucnout velmi rychle... stačí 2X 20s startování přimrzlého motoru a 10Ah máš prakticky pryč.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...