Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, měnil jsem brzdové kotouče s destičkami. Levý kotouč byl silně přirezlý, obouchával jsem ho několik minut než povolil. Pravý odpadl sám. Po výměně jsem zjistil že auto již netáhne tolik doprava. Dříve jsem to přikládal sklonu silnice. Že by nějaké kolo přibržďovalo jsem nepostřehl a tak si říkám, že se asi změnila geometrie kol po výměně kotouče.

Vloženo

Mělo by to být jako podložka, ale když hodně zrezne, tak by se možná mohla trochu vyosit a tím by se změnila sbíhavost na jedné straně. Jinak jsem současně i přezouval, ale pokud se pamatuji, tak tahaly letňáky též.

Vloženo

Kotouče měly najeto přes 140T a jeden byl jako přivařený. Destičky byly taky hodně ojeté. Napadlo mě to jako možnost, ale jak píšete geometrie by se změnit neměla.

Vloženo

to Pavka: Myslel jsem, že 144T je taková dobrá střední hodnota na přední kotouče, kolik km najedeš ty na jedny kotouče? Rány jsem dával takové, aby to povolilo a pokud možno vše ostatní vydrželo.

Vloženo

Určite to nebude väčšia rana, než akú to koleso dostane nechcenom rýchlom prejazde cez výmoľ.
Čo sa týka životnosti predných kotúčov, asi by bolo dobré pre začiatok napísať, že o akom priemere sa rozprávame. Pri rovnako štýle jazdenia 288x25 kotúče asi vydržia o niečo viac ako 239x18.

Vloženo

rozměr je 256x22 Vnější stranu jsem měl pěkně sjetou na obou ale ta vnitřní byla o dost horší, destička na zarezlém kotouči zabírala jen na malém kousku a kupodivu to ještě celkem brzdilo.

Vloženo

To sem měl přesně na starým Twingu. Na obou stranách kotouče to bralo tak na 2,5-3cm. a z boků byly destičky naopak vybroušený od zrezlý vrstvy kotoučů.

A právě to bylo auto po důchodci-a ty sou právě ty nejhorší.

 

Jak to věčně stojí, tak to orezne a je vymalováno. Od tý doby vim proč se říká: Auto musí jezdit.

Vloženo

Kdyby byl špatný mechnaizmus třmenu (nepohyblivé vodící tyčky), tak by brzdila jen vnitřní destička ale hlavně by se brzda neodbržďovala - na brzdění je k dispozici větší síla než na odbrždění.

Podle mého za to můžou moc měkké brzdové destičky. Rez destičku vydře a toto místo dále a více rezaví. Řešení jsou tvrdší destičky. Jé měl problém s orezlými zadními kotouči, dal jsem destičky Roadhouse a pohoda, destička se nevydírá.

Vloženo

Ale ta rez musí z něčeho "naboptnat". A to je jedině tim když auto moc nejezdí.

 

Kotouč by si měl při jízdě mírnou házivostí destičky-pístky-třmen trochu roztáhnout.

Vloženo

Nějak mně unikají souvislosti. Jestli musí rez z něčeho nabobtnat je jedno. důležité je, aby rezavá tečka na kotouči nevydrřela do destičky drážku. Pokud vydře, tak je z tečky mezikruží.

Kotoučová brzda se odbrzdí i když auto stojí (kotouč se netočí), takže to s házivostí nesouvisí. O zpětný pohyb pístků se stará těsnící kroužek. Má čtvercový průřez a je zamontovaný v drážce lichoběžníkového průřezu a tím jak je na jedná straně víc stlačený vrací pístek po odbrždění o kousek zpět.

Vloženo

Je pravda, že prvotní je vnitřní deska, takže vlastně by měla brzdit více. Napadla mě ještě tato věc - upevnění je odlišné - v pístku a třmenu. A možná ani tvar třmenu není stejný na obou stranách. Chtěl jsem to brzy stihnout tak jsem to moc neprohlížel. Ale přiznám se, že ty brzdy vlastně nebyly udržované a nyní jsem hodně škrábal a čistil. Třeba se tam vnitřní deska nějak vzpříčila a kotouč měl čas zreznout. Samozřejmě záleží taky na materiálu kotoučů a desek.

Vloženo

To se mně taky zdá nepravděpodobné. Když by se vzpříčila (nepohybovala) vnitřní deska, nepohyboval ve se celý třmen s druhou deskou a nebrzdila by ani ta.

Píst nejprve přitlačí vnitřní desku ke kotouči, pak se začne pohybovat celý třmen (válec) a přitlačí vnější desku. (nebo naopak, podle toho, která destička se bude pohybovat snadněji). Destičky se musí pohnout směrem k sobě. Když bude vnitřní deska vzpříčená (pevně spojená s třmenem), tak se destičky k sobě nepohnou.

Kdo se v tom má vyznat. Ona se i jedna destička opotřebovává rychleji.

Vloženo

Mělo by to být, jak píšeš, že vzpříčená vnitřní deska by působila proti třmenu a nepřitlačila by se dostatečně vnější. Ta byla přitom ok a u vnitřní brzdil jen střed. Mohlo by to být způsobeno i tím, že vnitřní destička je vlastně schovaná a drží se tam více nečistot, které se při jízdě dostanou mezi desku a kotouč. Budu nyní ty brzdy více hlídat.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...