Přejít na obsah

Škoda Octavia III facelift


schimmer

Doporučené příspěvky

před 4 minutami, M_ike napsal:

LEDky maji neuveritelny svetelny tok, stat pred autem BiXeny vs LED je jak den a noc.. Sam jsem z toho byl dost prekvapeny.. jedine co mne mrzi je ze tam neni to nataceni jako v pripade BiXenu i presto ze LEDky maji tak siroky zaber, ze to ve vysledku neni potreba (clovek tu absenci zaregistruje az kdyz pouzije dalkova svetla)

Octavia III FL s LED by měla mít natáčení, resp modul potkávacích světel by měl být natáčecí a dálkové statické.


EDIT: u LED světel stojí

Citovat

LED světlomety s AFS a LED denním svícením, aut. regulace sklonu světlometů, 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vim, modul potkavacich svetel ma jen autonivelaci, horizontalne se nenataci. Nicmene v komore potkavacich svetel je parabola statickeho prisvecovani do zatacek, ve skodovacke terminologii corner light. Rozhodne lepsi a ucinnejsi reseni nez prisvecovani do zatacek mlhovkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A už jste si na ty dělené světlomety "zvyknuli"? Na silnicích je to k vidění stále častěji a rozhodně se nedá říct, že bych měl pro tento design více pochopení. Nejlépe to vypadá s rosvíceným LED denním svícením z čelního pohledu, a i tehdy váhám jestli je to jen divné nebo rovnou šeredné. Facelift mě vyhnal uvažovat o konkurenci, protože když to srovnáte např. s Golfem, nevidím důvod proč každý den koukat na škaredé auto.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alesi, tohle napsal svuj nazor po realnych zkusenostech z kazdodenniho provozu po tom, co je jiz par mesicu FL v provozu. Na tom nevidim nic spatneho. Ja tu osocoval za kritiku auta podle fotek. Nicmene vsichni jsme rikali, jak si na to v provozu zvyknem (sam jsem si to myslel). A musim dat j57 za pravdu. Stale je RS jedina trojka, na kterou se da koukat. Jinak je ten predek proste dost divny. Uz jsem si na to zvykl ve smyslu, ze se za tim neotacim a beru to jako kazdodenni soucast provozu, navic uz jsem s tim i dost najel osobne. Ale kdyz se sam sebe zeptam "uz se ti to libi?", tak odpoved je "meh"... a bohuzel to tak vidi vetsina lidi v mem okoli (i skodovkaru), ktere jsem presvedcoval, ze na obrazek nesmi dat a v realu to bude jine. Ono to jine opravdu je, ale hezke auto to porad neni [emoji20]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, j57 napsal:

Facelift mě vyhnal uvažovat o konkurenci, protože když to srovnáte např. s Golfem, nevidím důvod proč každý den koukat na škaredé auto.

 

Ačkoliv si o O3FL nemyslím,  že je její předek ošklivý, ale současně ani jako nějaký designový zázrak, a že by zrovna úplně tuctový Golf byl v něčem hezčí (je to jiné auto i určením), tak mě připadá "podivný" přístup kupovat své hlavní auto (pro denní ježdění) jen kvůli designu, a ne všem ostatním, daleko důležitějším vlastnostem, jako použité technologie, jízdní projev, komfort a výkon. Je mě úplně k ho.nu, když se budu kochat krásným designem, ale kde to vevnitř bude vypadat jak na jarmarku, bude poruchové, "každý pes jiná ves", a třeba bude i nepohodlné.

 

Nejsem asi příliš objektivní, neboť ji mám objednanou, ve výbavě LK, ale přiznám, že v žádné nižší výbavě bych si to ale nepořídil. A konkurenci jsem si prolezl, chtěl jsem po letech vidět i jiné věci... Nikdo mě nenabídl nic obdobného za tu výbavu, jízdní projev a výkon (1.87TSI/DSG), servis a spolehlivost, komfort s výbavou a cenu,  a samozřejmě i někdy v budoucnu to ojeté i dobře prodat...

 

Ale je to asi i o věku majitele (názory lidí, kteří to nafasují někde v podnikové flotile nejsou pro mě víceméně relevantní, oni si to nekoupili za své, tudíž obvykle nerelevantní a pohrdlivé postoje :angry:), moje zkušenost je taková, že ten zdánlivě "kontroverzní" předek u O3FL v reálu vypadá úplně jinak, než jen na foto, a že řada lidí poté, co auto viděla na vlastní oči své názory otočila... A je to něco, čím je to auto opět odlišné od té záplavy zcela tuctové konkurence ("nejkrásnější kombík všech dob" :D), u které na 20 metrů nerozeznám "vo co go"...

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, Aleš_BX said:

několikrát tu bylo napsáno že s kritikou designu světel končíme, každému se naštěstí může líbit něco jiného, takže pokud O III FL nemáš, nehať ji těm, co si na ni museli vydělat a většinou dost tvrdě, a tedy si ji museli koupit za své...

 

Omlouvám se. Netušil jsem, že diskuze k O3 FL je vyhrazena nekritickému obdivu a jakýkoli jiný názor je nežádoucí.

 

31 minutes ago, omicron said:

 

Ačkoliv si o O3FL nemyslím,  že je její předek ošklivý, ale současně ani jako nějaký designový zázrak, a že by zrovna úplně tuctový Golf byl v něčem hezčí (je to jiné auto i určením), tak mě připadá "podivný" přístup kupovat své hlavní auto (pro denní ježdění) jen kvůli designu, a ne všem ostatním, daleko důležitějším vlastnostem, jako použité technologie, jízdní projev, komfort a výkon. Je mě úplně k ho.nu, když se budu kochat krásným designem, ale kde to vevnitř bude vypadat jak na jarmarku, bude poruchové, "každý pes jiná ves", a třeba bude i nepohodlné.

 

Zrovna Golf a Octavia jsou technicky prakticky totožná auta. Vzhledem ke spokojenosti s O3 Combi 1.8TSI DSG a potřebě nákupu nového auta se proto Golf Variant nabízí jako logická alternativa. Ten motor sice kromě Alltracku nenabízí, ale k 1.4 má víceprvek a dá se objednat v zajímavé výbavě.

 

Jasně, že světlomety nejsou nejdůlěžitější parametr při výběru, ale vedle Octávie je naštěstí k výběru ještě technicky totožný Golf a Leon. Jako řidiči původní verze O3, která mi designově dost sedla, se mi proto facelift nelíbí dvojnásob (a to nejsou jen světlomety, ale i nárůst lesklých plastů v interiéru i vně, kýčovitý chrom povinně od výbavy Style apod.). Dát tolik peněz za nové auto, které se vám vysloveně nelíbí, je pro mě téměř neakceptovatelné. Nemusí to být designový zázrak, ale negativní emoce by asi vzbuzovat nemělo.

 

30 minutes ago, Zdenek Pastorek said:

j57: Za mě osobně - já tento názor nesdílím. :D Ale respektuji, že to máme každý jinak. ;)

 

Však proto jsem se ptal. Zajímá mě názor ostatních. Není nic špatného na tom, že se to někomu líbí. Klidně to může být oblíbenější design než před tím.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, j57 napsal:

...se mi proto facelift nelíbí dvojnásob (a to nejsou jen světlomety, ale i nárůst lesklých plastů v interiéru i vně, kýčovitý chrom povinně od výbavy Style apod.). Dát tolik peněz za nové auto, které se vám vysloveně nelíbí, je pro mě téměř neakceptovatelné. Nemusí to být designový zázrak, ale negativní emoce by asi vzbuzovat nemělo....

 

Není mě jasné, co konkrétně se ti nelíbí, mě celkově původní O3 zklamala (zejména interiérem ve srovnání s mojí O2FL LK), a proto jsem se před časem zdržel na její přechod, zůstal u O2 a začal uvažovat i o přechodu na Superb. Nakonec se mě O3FL právě tím předkem zalíbila, je to daleko originálnější a odlišnější, než tuctová O3, kterou si i můj tchán (bývalý profi řidič velkých aut) plete s Rapidem (!)... Chromy se mě líbí, vůbec nejsou kýčovité, byť u světlých verzí asi zbytečné, ale u mé černé naprosto přirozeně a elegantně působící, a stejně jako černý klavírní lak a ambientní osvětlení v interiéru ve verzi LK, do které opět jdu.

A celkem chápu, že u nižších verzí ten interiér působí obyčejně až tuctově (ale spíše funkčně a prakticky bez výstřelků ála Citroen), proto to trochu jiné LK. O nárůstu nějakých dalších lesklých platů moc nevím, ačkoliv vím, že s kůží a výplněmi to je o dost horší než v parádní modrošedé Roalty  kůži u O2FL/LK, ale s tím toho moc neudělám, jinde ve stejné kategorii to není lepší, všichni šetří i tady... Budu se s ní loučit opravdu nechtěně :-(

A negativní emoce ? U O3FL se názory ostře polarizují (i když o hodně méně, než na počátku při představení), a z historie víme, že se nejlépe pamatují právě kontroverzní věci. I to samo ukazuje, že ten předek není tuctová věc, a byť to právě ta odvrácená strana názorů Kabaňovi vyčetla s jeho odchodem k BMW, tak za mě pěkný. Ale tak už to je, a jsem tomu rád. Nějak zapomínáš, že u FL je například výrazněji lépe a zcela objektivně hodnocen podvozek (vzadu širší) a s DCC dle testů i zkušeností docela paráda a komfort i na 19". Pro mě je například toto podstatně důležitější, než nějaké zcela subjektivní (jako vždy u designu) a možná už i osamocené hodnocení řešení "4oké" masky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

54 minutes ago, iphonik4 said:

Tak si nech O3 a pockej na O4 emoji28.pngemoji23.png

 

 

To auto patří v rámci rodiny někomu jinému, ale občas ho používám a mám s ním dost naježděno.  Aktuálně potřebuji náhradu za vlastní auto.

 

38 minutes ago, omicron said:

Není mě jasné, co konkrétně se ti nelíbí, mě celkově původní O3 zklamala (zejména interiérem ve srovnání s mojí O2FL LK), a proto jsem se před časem zdržel na její přechod, zůstal u O2 a začal uvažovat i o přechodu na Superb. Nakonec se mě O3FL právě tím předkem zalíbila, je to daleko originálnější a odlišnější, než tuctová O3, kterou si i můj tchán (bývalý profi řidič velkých aut) plete s Rapidem (!)... Chromy se mě líbí, vůbec nejsou kýčovité, byť u světlých verzí asi zbytečné, ale u mé černé naprosto přirozeně a elegantně působící, a stejně jako černý klavírní lak a ambientní osvětlení v interiéru ve verzi LK, do které opět jdu.

 

Mě přišel i O2 FL s korejskými světly škaredý. :-)

 

Osobně mi vyhovuje konzervativní design (podle vás nudný design), proto O3, Golf a německá auta obecně. Pokud bych chtěl designový cirkus, koupím si francouze nebo asii. Ale to je jistě individuální vkus každého soudruha. Co se týče chromu, není důležité co se vám nebo mě líbí, ale fakt, že v původní verzi O3 a Style výbavě byly volitelně, nyní jsou povinně (tj. jednoznačně zhoršení, protože nevyhovíte všem). A když se mi náhodou líbí černý (základní rám oken) po faceliftu mám smůlu. Původní style dekor (plocha kolem řadicí páky, lišty dvěří,...) byl matně stříbrný (víděl jsem i imitaci dřeva, a možná šly i další varianty), nyní je automaticky lesklý "piano black", což u mě znamená úroveň totální kýč (bohužel má to i golf). Totéž přední maska, která je u výbavy styl nově z lesklého černého plastu a i nejeden dealer přiznal, že se mu po faceliftu více líbí matná maska Ambition než lesklá Style.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, j57 napsal:

Původní style dekor (plocha kolem řadicí páky, lišty dvěří,...) byl matně stříbrný (víděl jsem i imitaci dřeva, a možná šly i další varianty), nyní je automaticky lesklý "piano black", což u mě znamená úroveň totální kýč (bohužel má to i golf). Totéž přední maska, která je u výbavy styl nově z lesklého černého plastu a i nejeden dealer přiznal, že se mu po faceliftu více líbí matná maska Ambition než lesklá Style.

 

Minimálně jsme v tomto úplně jinde, černý piano lak mám i nyní v O2FL LK (tam byl exkluzivně), a je to velice elegantní, byť náročné na údržbu. Tvůj pojem o kýči je nějak obrácen, já (i mnozí jiní) vidím jako kýč právě ty naprosté zoufalosti v matné stříbrné, pro mě zcela hnusné až odporné (v případě imitací dřeva !). Před nějakým časem jsem uvažoval o VW CC, a právě ty hnusy v matné stříbrné v interiéru mě odradily  (tedy nejen, z auta se mě také dost blbě vylézalo) :-( Znám řadu majitelů LK edicí (v O2 i O3) s černým klavírním lakem, ale neznám jediného, komu by se to nelíbilo. 

 

Nevím proč ale Škoda černý klavírní lak začala cpát i do nižších modelových řad Octavie, před tím se to dávalo pouze do LK, ach jo... Stejná degradace, jako původní RS laky jsou dnes i na Rapidech apod... Evidentně je na tvém případu vidět, že to tam nepatří :lol:

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Design je věc čistě individuální a souhlasím s tím, že černé lesklé povrchy jsou obecně hodně oblíbené (a to nejen u aut, ale i spotřební elektroniky apod. - viz různé debility jako skleněná záda mobilů). To ale nemění nic na tom, že pro jinou velkou skupinu lidí je to kýč. Navíc je to nepraktické, rychle se to upatlá a pak to vypadí obvzlášť odpudivě. Proto je důležité mít na výběr, což zrovna u Škodovky byla velká výhoda (kombinace výbav, motorů, převodovek a doplnkové výbavy má bezkonkurenčně nejlepší). Facelift nám ten výběr designu zredukoval a to se za zlepšení považovat prostě nedá (viz třeba vyřazení hnědé Topaz metalízy za nabídky)

 

Imitace hliníku u VW je skutečně jak pěst na oko (s dekorem v Octavii to nemá nic společného), a to raději ten černý lesklý plast.

Editováno: , autor: j57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, omicron napsal:

 

Minimálně jsme v tomto úplně jinde, černý piano lak mám i nyní v O2FL LK (tam byl exkluzivně), a je to velice elegantní, byť náročné na údržbu. Tvůj pojem o kýči je nějak obrácen, já (i mnozí jiní) vidím jako kýč právě ty naprosté zoufalosti v matné stříbrné, pro mě zcela hnusné až odporné (v případě imitací dřeva !). Před nějakým časem jsem uvažoval o VW CC, a právě ty hnusy v matné stříbrné v interiéru mě odradily  (tedy nejen, z auta se mě také dost blbě vylézalo) :-( Znám řadu majitelů LK edicí (v O2 i O3) s černým klavírním lakem, ale neznám jediného, komu by se to nelíbilo. 

 

Nevím proč ale Škoda černý klavírní lak začala cpát i do nižších modelových řad Octavie, před tím se to dávalo pouze do LK, ach jo... Stejná degradace, jako původní RS laky jsou dnes i na Rapidech apod... Evidentně je na tvém případu vidět, že to tam nepatří :lol:

 

 

V tom prípade si presná cieľová skupina pre facelift -_-

Ja som práve opačného názoru - pre mňa príde ako vrchol nevkusu hnedá koža v LaK a lesklé čierne plochy v interiéri. Exteriér neriešim, kľudne nech má aj 8 predných svetiel. Kedy sa na auto pozerám zvonka? Tú chvíľu, kým k nemu prídem do garáže, to vydržím. Dôležitý je interiér, pretože ten mám pred očami a v rukách neustále - a toto bol dôvod, prečo som namiesto pre mňa absolútne nevkusným hnedým koženým sedačkám a hnedej prístrojovke v LaK ako základ zobral svetlý Style, do ktorého som objednal absolútne všetko, čo sa dalo objednať a nebol to konflikt v konfigurácii. Síce ma takto tento dovybavený Style vyjde drahšie, ako LaK, ale stojí mi to za tie peniaze. Pretože pre mňa a každého, koho som sa pýtal, je tento hnedý interiér absolútne neprijateľný. Asi sme tu na Slovensku inak esteticky založený :wub: Najkrajší interiér, aký kedy hociaká škodovka mala, pre mňa zostáva svetlá koža v limitovanej edícii Edition 100 - a je je jedno, či to bola Fabia 1, Superb 1 alebo Octavia 2 predfacelift.

Na auto si ešte nejakú dobu počkám ( kvôli 1.5 TSI ), ale ak je tu niekto, kto by mal záujem vymeniť svoje strieborné alebo hociaké iné než čierne lesklé obloženie stredového panelu, ponúkam svoje lesklé čierne na výmenu. Bude úplne nové ešte nepoškriabané z výroby, rád by som tiež vymenil za nové nepoškriabané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi by jsi me cist vsechno, kdyz uz se chces vyjadrovat k memu vkusu apod., a doslova i lhat a strkat me do pusy neco, co jsem tady nepsal :wacko:


Vyse jsem napsal mj.: "že s kůží a výplněmi to je o u O3FL dost horší než v parádní modrošedé Roalty  kůži u O2FL/LK, ale s tím toho moc neudělám, jinde ve stejné kategorii to není lepší, všichni šetří i tady."

Ja vubec nepsal, ze se me interier O3FL libi, naopak jsem psal, ze me interier O3 zcela zklamal, psal jsem to zde i kdysi, pri uvedeni O3 (to jsi tu jeste nebyl). Hneda kuze se me vubec nelibi, byt jsem ji nevidel zatim na vlastni oci, a to je dost dulezite. Svetlou kuzi jsem mel v predchozi O2, zdaleka nebyla tak pekna a hlavne kvalitni jako v O2FL. Sedomodra Roalty je ve spickove kvalite i po mnoha letech, a s cernym lakem auta naprosto designove koexistujici. A dokonce jsou na rozdil od O3 polstrovane i dvere, svete div se! A LaK O3 FL take ma co doobjednavat, nemysli si, ze doobjednavas pouze ve Style verzi :D

A ano, mas pravdu, ze "u vas Slovensku asi mate jiny vkus", polep si tou odpornou imitaci hliniku treba i hlavu, jen se divim, ze ti z toho vubec neni spatne o tom psat na ceskem diskuznim foru,  ty "cilova skupino strieborná slovenska"  ?  :wacko:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...