Přejít na obsah

Možnosti kódování u OIII


Pawouk

Doporučené příspěvky

Dnes jsem navštívil Ferdu25 a vůbec nelituji zajížďky 200 km. Nastavil mi všechno možné a ještě jsme si u toho dobře pokecali ;-)

 

K tomu co mi z mých požadavků udělali jinde s dovětkem, že ostatní věci nejdou:

- koncová světla při denním svícení

- Protočení ručiček po zap. zapalování

- Signalizace nezapnutého pásu

mi dodělal:
- Aktivace vypnutí denního svícení při zatažení ruční brzdy

- Aktivace mlhových světel v zatáčkách CORNER

- Aktivace druhého zadního mlhového světla

- Aktivace sklopení pravého zrcátka při couvání

- Aktivace asistentu rozjezdu do kopce HHC

- Aktivace coming a leaving home pomocí mlhových světlometů

- Aktivace kontroly tlaku v pneumatikách

- Vypnutí Start-Stop

- Deaktivace AM pasma na rádiu

- Nastavení ESP, ESP sport,

- dokódování Fader u radia

- zobrazení množství paliva chybějící do plné nádrže

 

Ferdo25, ještě jednou díky.

Editováno: , autor: ladas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, lze nějakým způsobem dokódovat, že by hrálo rádio, dokud auto nezamknu zvenčí? Jak asi všichni víte, vypíná se automaticky při vypnutém motoru a následném otevření dveří a dost mě to štve, protože u minulého auta mi hrálo až do chvíle zamknutí. Nemám rád to náhlý ticho při otevření dveří  :kol-78:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celý problém je v gateway...tlačítko doděláš i BCMku nakóduješ, ale do gateway se musí nahrát aktivační klíč, který se musí digitálně podepsat soukromým klíčem, který musí odpovídat veřejnému klíči, který je v gateway(ten lze vyčíst z měřených hodnot). V tom klíči jsou i další informace včetně VINka. Gateway ověřuje validitu těchto dat a buď je uznán klíč validní a pak např. tempomat nebo volba jízdních profilů funguje nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm a ta prace s klici je znama nebo ne? Tzn. kdyz ho vytahnu z GW jsem schopny ho zmenit tak aby odpovidal vybave a nasledne ho nahrat zpatky do auta? V jakem formatu je ten klic? Nebo je moje predstava prilis jednoducha. Ochrana SW klici je mi znama, mozna by se s tim dalo neco delat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty dokážeš spočítat k veřejnému klíči soukromý klíč??? K čemu Ti je aktivační klíč funkce(to co bys vyčetl z gateway), který neobsahuje funkci, kterou chceš a na konci je podepsán soukromým klíčem. Tím pádem jak bys změnil obsah té části co je v ní informace o tom co je tím vše povoleno + VINko tak Ti přestane souhlasit ta část vygenerována soukromým klíčem a gateway to prostě odmítne zpátky nahrát. Když to tam nahraješ pomocí programátoru(pokud máš tu možnost), tak v rámci ověřování validity klíčů to taky neprojde.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je hodně zajímavá úvaha s tím vlastnictvím elektronického klíče, protože se jedná o tvé auto. Máš pravdu v tom, že je to z pohledu informatiky stejné s tím, jako kdyby Ti na salónu předali auto a chyběli v něm "fyzické" klíče a nemohl jsi s autem ani odjed. Je otázka zda je proto i podpora v rámci zákonů.

 

Dle mého v této věci nemají úplnou jistotu ani v koncernu, protože u VW i mimo problematiku elektronických klíčů(to je v koncernu všude stejné) jedou tzv. chytré díly, které před prodejem u VW konfigurují, ale to se u Seatu ani u Škodovky neděje a Ty jako zákazník vozu si jen koupíš "hloupý" díl, který bez dalšího zásahu v servisu, Ti v tvém autě fungovat nebude(např. když jej objednáš vůči VINku a auto je po záruce). U těchto dílů se nejedná jen o nutnost kódování, ale o specifické úpravy eepromy v jednotce, které buď provedou u VW a pak Ti díl prodají nebo u Seatu a Škodovky Ti jej prodají a ty musíš do servisu, jinak prostě v tvém autě tento díl fungovat nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je hodně zajímavá úvaha s tím vlastnictvím elektronického klíče, protože se jedná o tvé auto. Máš pravdu v tom, že je to z pohledu informatiky stejné s tím, jako kdyby Ti na salónu předali auto a chyběli v něm "fyzické" klíče a nemohl jsi s autem ani odjed. Je otázka zda je proto i podpora v rámci zákonů.

 

Dle mého v této věci nemají úplnou jistotu ani v koncernu, protože u VW i mimo problematiku elektronických klíčů(to je v koncernu všude stejné) jedou tzv. chytré díly, které před prodejem u VW konfigurují, ale to se u Seatu ani u Škodovky neděje a Ty jako zákazník vozu si jen koupíš "hloupý" díl, který bez dalšího zásahu v servisu, Ti v tvém autě fungovat nebude(např. když jej objednáš vůči VINku a auto je po záruce). U těchto dílů se nejedná jen o nutnost kódování, ale o specifické úpravy eepromy v jednotce, které buď provedou u VW a pak Ti díl prodají nebo u Seatu a Škodovky Ti jej prodají a ty musíš do servisu, jinak prostě v tvém autě tento díl fungovat nebude.

 

No tak to je dobra otazka na pravnika. Mi treba take blokujem software klicem, ale kdyz si zakaznik koupi hardware tak k tomu dostane i klic a ten ma k dispozici, ale v podstate jen na jeden kus hardwaru...coz auto v podstate je ;)

Tezko rici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...