Pawouk Vloženo 24. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2011 Dvojitě přeplňovaná 1.4 TSI nikdy v Octavii nebyla. Montuje se do VW Golf,možná nějaký Seat,ale to už nevím přesně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gogo.pv Vloženo 24. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2011 Mám motor 1,6 TDI CR 77kw v Yetim,najeto zatím 10.000km a jsem maximálně spokojen.Nejsem nemladší,taky nejsem žádný závodník,ve 130km/h motor téměř není slyšet,průměrná spotřeba 5,1l/100km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Austin Vloženo 25. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 25. Listopad 2011 Nabyl jsem toho dojmu zde: http://www.autorevue.cz/test-skoda-octavia-18-tsi-dostupnejsi-ereso_1/?forum článek je o Octavii, proto jsem si už na jaře myslel že má kompresor... A tak se zrodily motory 1,8 TSI a 1,8 TFSI. Existuje mezi nimi nějaký rozdíl? Ne, jde o identické motory, ale v různých koncernových autech se jmenují různě. Ve Škodovce se rozdhodli pro první variantu, tedy TSI, která trochu klame tělem. Označení TSI se stalo synonymem malého, úsporného a přitom výkonného motoru 1,4 s dvojitým přeplňováním turbem a kompresorem, a tak si znalejší myslí, že stejná technika je k dispozici i u 1,8 TSI. Není, tento motor je přeplňovaný jen turbodmychadlem. Jedna z „myšlenek TSI“ jej ale přesto v Octavii postihla a v konečném důsledku představuje jeho největší minus. To už ale předbíhám, pojďme se podívat Octavii Combi 1,8 TSI na zoubek překně popořádku.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2011 Pokud je mi známo,tak existují tyto verze motoru VW 1.4 TSI : 1.4 TSI přeplňované pouze turbodmychadlem: 90 kW 92 kW 96 kW (v čínském voze VW Lavida) 1.4 TSI přeplňované turbodmychadlem a kompresorem (Twincharger): 103 kW 110 kW 118 kW 125 kW 132 kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekwin Vloženo 3. Únor 2012 Sdílet Vloženo 3. Únor 2012 (editace) Zdravím všechny škodováky. Před 2 lety jsem prchnul k SEATu z důvodu nákupu auta s DSG (mé paní činí problém ta divná páka mezi sedadly :-) ). Momentálně vlastním IBIZU 6J 1,6 16V s DSG. Vzhledem k tomu, že jsme se rozrostli, uvažuji o větším autě a to o Octavii. Z pochopitelných důvodů to musí být opět DSG. Teď se dostávám k problému se rozhodnout, k jaké motorizaci se mám přiklonit. Ten říká to a ten zas tohle. Samozřejmě doporučení projet se v obou motorizacích bude nutností, v práci je těch aut dost. Potřeboval bych poradit s palivem, které to bude žrát. Vozidlo bude určené k dennímu ježdění do práce 13km ráno a 13 zpět. Víkendové výlety cca 150km. Několikrát do roka vícedenní výlety pod stan po ČR. Roční nájezd 12-20 t km. Cena není rozhodující, nákupka se liší 4.000,-Kč. Radši bych TDI, ale všichni mně straší z té krátké vzdálenosti. Je to opravdu tak náchylné ty filtry pevných částic, že budu mít víc starostí než užitku? Omlouvám se, pokud se někomu zdají mé dotazy hloupé, ale doposud jsem měl pouze supersporty od Škody - 110L, 105L a FI a samo, že Fabie byla taky v benzínu. Díky všem za konstruktivní a předmětné názory. Editováno: 3. Únor 2012, autor: marekwin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sam fisher Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 Mám 11 měsíců Octavii s 2.0 TDI a DSG. Při výběru mě také lidé zrzovali od dieselu, konkrétně tento jsem chtěl, protože je celkem ekonomický a přitom se s ním dá svižněji zajezdit. Za ten necelý rok jsem najel nějakých 15t km. Auto jezdí i na krátkou vzdálenost do města (5km) a nedělá mu to problémy. Jasně no...tak teď v zimě se neohřeješ, ale jede normálně a filtr se zatím nehlásil. Pravda je, že pokud mám náladu, jdu se "projet" a auto po zahřátí protáhnu, což bych řekl je dobrý způsob jak spálit zapadlé saze a filtr vyčistit. PS: auto jsem kupoval již s 190 000 km. Na tvém místě bych se TDI nebál, ale pokud vyloženě jezdíš jako důchodce a motor nevytočíš nad 2500 ot./min jak je rok dlouhej, tak ber radši 1,4T, je to jistota. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 Ja mam 2.0 TDi CR, najeto aktualne necelych 20tkm a s filtrem zadny problem neni. Ted mam objednane zase TDi, tentokrat prave 1.6. Muj najezd je ale nejakych 40tkm rocne. Volba zalezi jen na tvych osobnich preferencich, dneska ani tomu dieselu vyslovene neskodi jezdit kratke vzdalenosti, filtr u dnesnich TDI CR se umi regenerovat i pri stani a behu motoru na volnobeh - pak to ale trva dele. Poznas to lehce - zvysi se volnobezne otacky a spusti se ventilator bez jinak zjevnych pricin. Osobne bych vzhledem k tvemu uvazovanemu najezdu ale volil benzin, 1.4 TSi je tissi a dynamictejsi nez 1.6 TDi a precejen je pro kratke vzdalenosti vhodnejsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekwin Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 (editace) Díky za rady. Abych to upřesnil, jako důchodce opravdu nejezdím a nemíním na tom nic měnit. Do práce je to pro manželku a že to v mojích rukách půjde přes 2,5t otáček se můžeš spolehnout. Od doby co mám automat si jízdu užívám mnohem více. Právě že všude se píše, že TSI je žíznivé při sešlápnutí plynu. Teď mám IBIZU 1,6 16V s DSG a spotřeba 7,5 litru. Při jízdním stylu, kterým jezdíme, se obávám u tsi spotřeby k 8,5 a víc :-(. Proto uvažuji o naftě. Cenový rozdíl u nákupu nového vozu je 4.000 v neprospěch nafty. U auta za 600 mizivé. Editováno: 4. Únor 2012, autor: marekwin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Spotreba u TSi je rozhodne zavisla na stylu jizdy, ale pro radne zhodnoceni neznam tvuj presny styl - uzivani si jizdy znamena pro kazdeho neco jineho. Nemyslim si ale, ze by spotreba mela byt nejak zasadne vyssi nez u Ibizy s automatem, samo ze pri zachovani stylu jizdy. No a udavany rocni najezd 12-20tkm taky nedava moc prostor pro debatu, udavas rozptyl nejakych 75%. Kdyz budes bliz 12tkm, nema cenu resit spotrebu, kdyz bliz 20tkm, pak se karta lehce obraci. Pro dynamickou jizdu ti ale v tomto pripade jednoznacne lepe poslouzi 1.4 TSi. Pri vyuzivani veskereho jejiho potencialu ti ani 2.0 TDi CR nijak zasadne neujede. Osobni zkusenost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 ta 1.6tdi neni zadnej sportak lepsi jezdeni bude z 1.4tsi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Souhlasím s Maverickem, ona ta 1,4 TSI je opravdu parádní motor, dá se říct, že stíhá i tomu dvoulitru TDI 103KW. V kopci přeci jen asi bude mít ten dvoulitr navrch. Jenže ty se rozhoduješ mezi 1,6 TDI a 1,4 TSI, ve tvém nájezdu na TDI rovnou zapomeň. navíc ta 1,6 není jako bejvalá 1,9 TDI, je pocitově slabší, musí se více točit atd. Navíc, ta 1,6 TDI j pěětikvalt a ta 1,4 už šestikvalt. To že žere je nesmyl, záleží jak píše Maverick na stylu jízdy, umí jezdit za 6,5-7 litrů, ale i za devět, to už je ale extrém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEZENT Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 No nevím zda jsi měl možnost se tou 1,4 tsi svést, ale psát, že stíhá i dvoulitru je úsměvnéééé ) ano má šestu, ale ta je spíš udržovací a s tou spotřebou to také není bůh ví jaké...chce to klidnou nohu a rozvážnou jízdu ideálně ve dvou lidech Nejsem zastáncem nafty a můj horký kandidát je 1,8 tsi ve 4 x 4, ale sám zatím vlastní Octu 77 kW upravenou na 107 kW a ani to 1,8 tsi nemá takovou pružnost jako to moje:))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Tak se dál pěkně usmívej, já sám mám 2.0 TDi CR a kolega 1.4 TSi, jinak jsou auta prakticky totozna. Cili mel jsem moznost se nejen svezt, ale i radne porovnat, a to jak na bezne silnici, tak na letisti. Znova opakuji, pokud vyuziva jeji potencial na maximum, zadnym zasadnim zpusobem mu neujedu, porad ho mam na dohled za zády. Jediny rozdil je pak ve spotrebe, ja to cele vcetne letiste absolvuju cca do 7,5l/100km, on za 10,5l/100km. Ad tvoje auto - duvodem bude to, ze mas puvodne 1.9 TDi PD, coz znamena jedine - kratke prevody a proto vyssi dynamika. Kdybych srovnaval 2.0 TDi PD a ne CR, taky by to vypadalo jinak - PD melo vyrazne kratsi prevody. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEZENT Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 No tak při takové jízdě na letišti bych tomu věřil ale to se do normálního provozu nehodííí) A předpokládám, že auta byla zatížena jedním max. dvěma lidma. Jinak souhlasím všechny CR motory mají delší převody a hlavně s tím 2,0 tdi cr je super svezení jen škoda, že toho nenajezdím více pač bych bral ten:) proti PD je i podstatně úspornější. A díky delším převodů pěkně nabírá rychlost Ale i ta 1,6 tdi jezdí pěkně není tam už takové to nakopnutí jako u PD což u člověka budí dojem, že to nejede:) moc hezky se vytáčí a jde krásně za plynem:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 S tou spotřebou je to přesně obráceně, jak je všeobecně známo, CR motory se musí víc točit a spotřeba je u nich kapánek vyšší, než u PD. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Nerekl bych. Ano, principialne je CR ziznivejsi nez bylo PD, ale prave diky dlouhym prevodum je CR predevsim v mimomestskem a dalnicnim provozu uspornejsi. S 2.0 TDi CR jsem na tom spotrebou prakticky stejne jako s drivejsi 1.9 TDi PD, o tom se mohlo 2.0 TDi PD jen zdat. Pro ilustraci: 90km/h na 6. r.s. 1500 ot./min 130 km/h na 6. r.s. 2125 ot./min 150 km/h na 6. r.s. 2450 ot./min 200 km/h na 6. r.s. 3250 ot./min Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tvojebabka Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 marekwin: S ohledem na tvé účely bych neviděl sebemenší důvod, proč nejít do 1.2 TSI s DSG Já, kdybych mohl, bral bych místo dosavadní 1.4 TSI 1.2 TSI, protože na ty "kratší" vzdálenosti a městský provoz mi subjektivně připadá lepší. Kdyby to bylo auto jenom pro tebe (viz. cesta drahe polovicky do prace), 1.8 TSI jasná volba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Necita Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Já bych vzal benzín, klidně i tu 1,2 DSG, má to taky 7st. Na ty krátký cesty do práce si myslim je na spotřebu jedno jestli nafta nebo benzín, ale benzín je tichej, topí, líp to startuje... A za ušetřený peníze (proti 1,4) bych to na ty delší trasy nechal zplynovat. mimo téma: seat 1,6 s DGS? Není to obyč automat tiptronik? O2 to tak má, pochybuju, že by seat měl DSG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekwin Vloženo 13. Únor 2012 Sdílet Vloženo 13. Únor 2012 (editace) Necita: Opravdu - 1,6 16V 77kW + 7°DSG. V tu dobu to začalo, právě proto jsem vzal malou IBIZU proti FII combi, protože škodovka měla obyčejný TIPTRONIC a IBIZA a POLO už DSG. Opravdu si myslíš, že nevím co mám v autě? Jsem elektrikář, ale né moula :-) Editováno: 13. Únor 2012, autor: marekwin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ubo Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 (editace) Dobrý den, rozhoduji se mezi 1.4MPI a 1.6 MPI pro Octávi Tour. Poradíte? Styl jízdy bude klidný většinou město a mimo město, dálnice málo. Jde mi o nízké provozní náklady, t.j. nejen o spotřebu ale i spolehlivost. Dále o hlučnost v kabině a vůbec ochotu motoru ke spolupráci. Oba motory asi mají rozvodový řemen. Interval výměny neznám, ale asi bude u obou stejný či podobný. Podle známého má prý 1.4MPI delší převody a např. při rychlosti 130 km/hod točí méně než 1.6 MPI. Je to pravda? Nikde na webu nemohu rychlosti a příslušné otáčky pro 1.4 MPI najít. Pro přestavbu na LPG je asi vhodnější 1.6 MPI. Dělá to i výrobce. Za rady a názory díky. Editováno: 14. Únor 2012, autor: Ubo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Pokud je u 1.4 v OII stejná převodovka (o čemž silne pochybuji) jako u FI, tak jsou převody delší (FI 100km/h tacho 2800ot./min, OII cca 3100ot./min. S 1.4 nemám v OII zkušenosti, mám ji v FI v 55kW verzi a za sebe říkám, že do OII bych to nechtěl už v té FI je to na hraně (0-100 za 14s). Pokud by jsi jezdil jen město, tak by ta 1.4 nebyla od věci, bude asi méně užranější, ale píšeš i okresky, a tam už to bude s 1.4 hodně dýchavičné, neb už s 1.6 to není žádná sláva. Nehledě na to, že i do města mi přijde 1.6 lepší, protože má silnější spodek jak ta 1.4. ( i když tu 59kW všichni chválí, že je lepší jak 55kW - chce to vyzkoušet) Abych to shrnul, pokud nejsou finance problém, přihoď penízky a ber 1.6 či rovnou kup to LPG, origo zástavba je origo zástavba. S 1.6 se dá jezdit při volném tempu jezdit do 7l dle PP (reál to bude tak 7,5l), s FI s 1.4 se při volném tempu vejdu do 6l dle PP, které mi ale ukazuje velmi přesně, neb jsem si ho zkalibroval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tvojebabka Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Co se týče 1.6 MPI, vím, že má poměrně "krátkou" jedničku a dvojku-tudíž při rozjedzdech (město) působí živějším dojmem. U té 1.4 MPI mám pocit, že jsem také někde četl, že má delší zpřevodování, ale to jenom hádám... Cenový rozdíl je cca 15 000,-, já bych určitě volil tu 1.6 MPI (jak s LPG tak i klidně bez něj, záleží..) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Já měl O1 s 1,6 MPI a bratr má staršího Leona právě s tou 1,4. V podstatě to jde shrnout: ta 1,6 MPI je lepší Jak tu někdo píše, ve spodku je 1,6 lepší, ta 1,4 je jestli s nepletu 16V (1,6 MPI pouze 8V) , což znamená, že ta 1,4 se musí více točit, aby jela. Ta 1,6 MPI se opravdu sbírá už v nižších otáčkách a v jedničkové oktávce pracuje velmi dobře (to neplatí pro o2). Navíc ta 1,6 MPI je držák, osvědčený motor, neměl jsem jedinej problém. Spotřeba cca 7,5/100 a maximálka kolem 200km/h. Takže za mě tu 1,6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Je to tak, 1.4 je 16V, mám 132Nm v 3800ot./min a max výkon 59kW v 5000ot./min. 1.6 je 8V má 148Nm v 3800ot.(min a max výkon 75kW v 5600ot./mi v 3000 má 136 Nm, tedy o dost víc než 1.4. viz Diamantovy grafy http://www.railweb.sk/Skoda/Mot_Oct2b.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ubo Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Díka za názory. Ještě se zeptám, jestli je Škoda ochotna namontovat do Touru 1.6 úpravu na LPG. Ale pochybuji- Ta 1.4MPI má asi celkově delší převody a hraje na spotřebu. 1.6MPI je 8-miventil. T.j. obecně jede dole, ale je líná jít do otáček. Chce to projet a porovnat výkony, hlučnost, ochotu reagovat.... Škoda, že není nikde pořádný srovnávací test. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.