Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

To srovnání Superbu s Oktavku je komické.

Psat něco ze si někdo chce dohánět společenskou prestiž Supem proti 

technologiemi nabité Oktávií je stupidita.

Kdyz mam 750 tis  chci Škodovku a liftaback tak si koupím proste Superb.


Takhle to vidim z úhlu pohledu normálně vydělávajícím člověka.

Jinak to vidí člověk co ma doma Superba za přes mio a koupi si pro ženu 

mensi Oktavku za 900.

 

Averze ke značce Hyundai to je na léčebnu. 
Tu I30 porovnávají se Scalou . Scala je samozřejmě lepší přestože je dráha jako krava

Porovnava se i u Oktavek je sice levnější ale je to starý model.

U Superbu ji asi neporovnavaji,možná.

 

za mých mladých let sme řešili motor,vykon,brzdy.

Dnes se řeší konektivita,Infotainment,Top led světlomety, skrabka a deštník , jo ještě Usb,díky tomu 

mam lepší auto,to je na palici.


 

 

 

 

před 47 minutami, bojler napsal:

Situace je taková, že k víceprvku se momentálně nedostaneš vůbec a řada z těch "vrcholně vybavených" bude mít jako motorizaci 2.0TDI/110kW. A přitom to na překryv nebo téměř překryv stačí, má to už "blízké" ceny.

Jasně, to je ale nestandardní momentální situace při náběhu výroby.

U toho Superba a jeho výhod proti oktě jsem si vzpomněl ještě na jeden benefit, na který se i Okty (asi programově) kašle, a to možná na celkovou míru odhlučnění a vytlumení. To ale stejně běžný český řidič s turbotraktorem moc nepozná, mám svou týdenní zkušenost se skoro novým Supem v TDI, který by celkově výrazně hlučnějsí než moje O3FL s TSI, která byla v servisu. Se srovnatelnou motorizací bude asi Sup tišší. V jednom z těch výše uvedených videotestů O4 (Akcelerace) se recenzent zmiňuje, že je auto hlučnější, než je zvyklý, a to u 1.5TSi, že slyší ve 130 kmh na 6ku motor... Nic moc tedy :-(

Odhlucneni v O3 je sice lepsi jak napr. ve fabii, ale oproti superbu je to velka bida a pochybuju ze O3FL nebo i OIV to ma jinak.

Sam mam vlastni zkusenost kdy jsem z toho motoru co mas ty, sel do traktoroidniho 140kW TDi a to odhlucneni u superba je mnohem lepsi nez u octavie s TSi. 

Vibrace od motoru jsou vec jina, to nekomentuju, to je zakladni vlastnost TSi vs. TDi.

Ad. cenik: Vetsina prodeju jde do firemnich flotil a co vim, tak sice auto je drazsi, nicmene ma vyssi zustatkove hodnoty (aktualne dle tabulek leasingovek), tim padem je cena operaku naprosto srovnatelna s O3.

Blby pro ty, kteri maji fixni strop na cenu auta a nikoliv na mesicni splatku. To si brzo clovek nebude moct vzit uz ani fabii s aktualnim trendem cen.

Před hodinou, M_ike napsal:

Sam mam vlastni zkusenost kdy jsem z toho motoru co mas ty, sel do traktoroidniho 140kW TDi a to odhlucneni u superba je mnohem lepsi nez u octavie s TSi. 

Vibrace od motoru jsou vec jina, to nekomentuju, to je zakladni vlastnost TSi vs. TDi.

Mám přesně opačnou zkušenost, v S3FL s "traktorem" jsem subjektivne zazival daleko vetsi akustickou nepohodu, nez v O3Fl s TSi. Netusim, zda-li to bylo TDi hlukem, ci vibracemi.

Ale toto vse je subjektivni, muselo by se to zmerit, nekdo to zkusim.

 

Nicmene potvrzuji, ze v S3FL s TSi je klid vetsi nez v O3FL s TSi, to je jasne, S3 je lepe vytlumeny, to jsem jiz psal.

V ramci modelove pece bylo u Superbu zlepseno odhlucneni, pribyla "akusticka" predni bocni skla. Tam muze byt rozdil.

před 4 hodinami, omicron napsal:

Mám přesně opačnou zkušenost, v S3FL s "traktorem" jsem subjektivne zazival daleko vetsi akustickou nepohodu, nez v O3Fl s TSi. Netusim, zda-li to bylo TDi hlukem, ci vibracemi.

Ale toto vse je subjektivni, muselo by se to zmerit, nekdo to zkusim.

 

Nicmene potvrzuji, ze v S3FL s TSi je klid vetsi nez v O3FL s TSi, to je jasne, S3 je lepe vytlumeny, to jsem jiz psal.

Toto je ovšem téma o Octavii IV

V pátek jsem měl předváděcí jízdu s Octavii Combi 2.0 TDI DSG Style viz odkaz níže:

 

https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBJJ9NX2LY006447

 

Byl to krátký okruh po městě.Ještě mám v plánu dálnici.Sladění motoru a převodovky a motoru pefrektní motor.Motor je tichý a akceleruje velmi dobře.Řízení přesné.Brzdy fungují velmi dobře i při prudkém brždění.LED Matrix světla na potkávačky svítí pěkně.Volič se mě velmi líbil a nový volant je při řízení super.El.parkovačka s AUTOHOLDem paráda.Odhlučnění bych přirovnal k Superbu.Materiály kvalitní.Látka na přístrojové decsce pěkná.Lepší rozlišení virtuální přístrojovky.Tlumení nerovností  na 17 kolech s nastavitelným podvozkem DCC velmi dobré a komfortní na režim Normal.Dotykové ovládání na navigaci velmi dobré a klavírová lišta velmi dobrá.Celkově spokojenost.

 

 

20200131_092418.thumb.jpg.0b01b0ebd1a3cb9a6a9913c335edb1d9.jpg

 

 

 

 

 

Upraveno od Dixik2

  • Autor

Jen malé OT, čistě subjektivní bez reálných zkušeností s OIV..

No pořád se možná (mylně?) domnívám, že odhlučnění VW, o to více pak v o třídu vyšším Passatu, bude lepší. A auto s tímto motorem za tiché nepovažuji ani omylem.

A 110kW dvoulitr považuji za neštěstí dnešní doby s cílem maximální ekologie, protože ani po 35 tisících kilometrech s plynem na podlaze to auto prostě nejede.

Tak jsme asi každý vážně jiný [emoji4] Sorry za OT.

 

Srovnání světelné techniky.

 

Zdroj: Přerost a Švorc Auto

 

IMG_2239.thumb.jpg.a42485b2eed54a01ae4b066211da39df.jpg

 

IMG_2240.thumb.jpg.a2c375ffdf06516c3fe18af73f9eb030.jpg

 

 

před 5 hodinami, xmen201 napsal:

Už na něj naběhla škodovka a test je pryč. :-) Ale vypadá to dobře. Pohodlný podvozek, kvalitní interiér, nízká hlučnost (vyšší naměřená než v Supu iV), jen matrixy trochu rozpačité.

Je zajímavé že to stáhli, test to nebyl špatný. Hlučnost byla cca o 1dB vyšší než u Superbu iV co si pamatuji (něco kolem 65dB).

S tím budu mít jízdu ve středu. 

Trochu jsem se pohrabal v cenících Octavie všech generací, neb se tu neustále točí otázka výše ceny nové O IV- není to samozřejmě na 100% objektivní a přesné (na plné srovnání bych musel mít více času a ceníků), ovšem nějakou vypovídající hodnotu to snad má. Stejně tak výše průměrného platu v kterém tom daném roce byla, není asi úplně vypovídající o skutečné koupěschopnosti obyvatel.

Podotýkám, že jsem smíchal verze L&K spolu s nižšími s přihlédnutím toho, že nová Octavia má pouze výbavu Style. Je mi jasné, že verze L&K má zpravidla výhodnější cenu vzhledem k množství výbavy oproti nižším výbavovým stupňům. Stejně tak nezohledňuji třeba el. ovládané sedačky ostatně verze L&K má třeba v základu větší kola, navi a další výbavu za niž se musí jinak doplácet (to ovšem platí především pro O III, starší spoustu výbavových prvků ani neměli). Mou snahou bylo dovybavit starší generace Octávie na podobnou dnešní výbavě. Motorizace pokud možno podobná současné. Jedná se vždy o variantu liftback a základní výbavu u starších Octávií nevypisuji.

 

O I : 1,9 TDI 81 kW (man. př) - zákl. cena verze L&K 679 900,- Kč : v ceně AL 16" + doplněno o tempomat, Navi, signalizaci při parkování = 785 900,- Kč (průměrný plat v roce 1999 = 12 797,- Kč)

 

O II : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena  verze Elegance 704 900,-: v ceně AL 15" + doplněno o metalízu, ESP s asistentem rozjezdu, xenony vč etně ostřikovačů světlometů. Light asist + dešťový senzor, výhřev př. sedadel, navi Nexus, signalizace parkování vpředu a vzadu = 839 500,- Kč (prům. plat v roce 2005 = 18283,-Kč)

 

O II fc : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 729 900,- : v ceně AL 17" + doplněno o navi Columbus = 735 890,- Kč (průměrný plat v roce 2009 = 23 425,- Kč)

 

O III : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 742 900,- : v ceně AL 18" + doplněno o Line Asist, driving mode, výhřev čelního skla, zadní parkovací kameru, navi Columbus = 814 400 ,- Kč (prům. plat v roce 2015 = 26 467,- Kč)

 

O IV : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze Style 742 900,-: v ceně AL 17" ( základní výbava je dost rozsáhlá, namátkou navi Columbus 10", LA+ FA asist, výhřev čelního skla) + doplněno o paket Style + (LED matrix, zadní park. kamera, adapt. tempomat, driving mode..), ostřikovače předních světel a metalízu = 788 200,- Kč (průměrný plat v předchozím roce, tedy 2019 zhruba 33 450,-Kč).

 

Ještě se někomu dobře vybavená Octavia IV zdá předražená oproti dřívějšku ?

 

 

 

 

Upraveno od stanmar
oprava textu

Octavia SLX nemohla mít nikdy z výroby navigaci!

Dobře oni ??

Octavia SLX 1.9TDI /81kW urcite nestala v zakladu v roce 1999 679 900Kc. 66kW verze stala 499 900Kc a priplatek za 81kW variantu byl tusim 60 000Kc. Po faceliftu doslo ke zdrazeni 66kW na 509 900Kc, prejmenovani na Elegance a do zkladni vybavy pribylo dalkove ovladani centralniho zamykani. Priplatek za combi plosne 55 000Kc. Neni za tu cenu myslen. L&K? Ten uz tehdy existoval a mel dokonce svetla s cirou optikou. 

před 33 minutami, Boleslavák napsal:

Octavia SLX nemohla mít nikdy z výroby navigaci!

 

před 4 minutami, bojler napsal:

Octavia SLX 1.9TDI /81kW urcite nestala v zakladu v roce 1999 679 900Kc. 66kW verze stala 499 900Kc a priplatek za 81kW variantu byl tusim 60 000Kc. Po faceliftu doslo ke zdrazeni 66kW na 509 900Kc, prejmenovani na Elegance a do zkladni vybavy pribylo dalkove ovladani centralniho zamykani. Priplatek za combi plosne 55 000Kc. Neni za tu cenu myslen. L&K? Ten uz tehdy existoval a mel dokonce svetla s cirou optikou. 

Omluva - moje chyba - opraveno, jedná se opravdu o verzi L&K

 

IMG_20200102_110333.thumb.jpg.cac47240da5652b9126bb0feb410c007.jpg

Jsem zvědavý jestli se ten test na YouTube vrátí.

Test byl podle mě nezaujatý a přínosný především pro potencionální zákazníky vyšší postavy :D

Akorat mě zarazila funkce toho line assistu, jestli to bude takto povinne fungovat ve všech nových autech tak to je jako další startstop..

K O4 recenzím. Já si myslím, že osobní zkušenost nikdy nenahradí videorecenze, která může byt ovlivňena buď penězi a nebo osobní sympatií, či naopak antipatií k dané značce a proto se na ně zásadně nedívám a raději si auto, o které mám zájem proklepnu sám.

 

Neví někdo, co bude v RS TSI za typ DSG? Mám na mysli DQ označení. 500 asi ne, co?

 

 

Pánové, už to poněkud přeháníte. Ty vaše hospodské výtvory jsem smazal. Držte se tématu!

V 30. 1. 2020 na 21:21, Cjoctavian napsal:

Co mna zaujalo, ze pri sportovom podvozku hadze konfigurator mensie predne brzdy :) A este mi tam chyba vyhrievanie celneho skla...

0F0FMFcvE9B2407J-UQbvpsfNDKXmhFx1Sj-9eBvKPC3FMY0RxohaT6jn-aOK.d7BrWvtxz_fSm4j2lCc-GODMHFCQLA-18401035dayvext_side1080.png

s.png


Není až tak pravda, v Ambition si můžete vyhřívané čelní sklo nakonfigurovat a ve STYLE je vyhřívané čelní sklo standardem.....

Dik za info, , vcera som si to vsimol uz aj ja, ze style to ma standardne.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.