tom.i Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 3 hours ago, Clerfayt said: O ničem takovém jsem tu nepsal. 5 hours ago, Clerfayt said: Mohu potvrdit, že sušení výparníku je velice účinná zbraň na smrad z klimy. Ale na vypínání před dojezdem prdim. Ono to vysušení výparníku trvá dlouho a bylo by mi horko. Takže po dojezdu nechám ještě 30 min. foukat ventilátor a v poho se tak vysuší se výparník i rozvody. Mno ja to teda taky tak blbe pochopil jako @osobne. A z toho cos napsal mi to tak prijde. Ale mozna taky blbe ctu :D 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 @Tragedie_v_JZD A výparník? Právě v něm ta voda kondenzuje, takže proč jej nevysoušet? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom.i Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 Kdyz uz jsme to tu tak zacali resit, udelal jsem si na zaklade @Clerfaytova vlakna vlastni ozonovac viz.: @Clerfayt pise, ze mu staci jednou pred sezonou vzdycky vyozonovat a staci to na celej rok. Me spis prislo, jak jsem vyozonoval, ze to po par mesicich zacalo zase nasmradat, sice ne jak bez ozonovace, ale i tak me to vrta stale v hlave, proc. Muj postup: 1. Vydelam filtr co je v kabine u prihradky (predpokladam, ze to je kabinovej), vyklepu ho od necistot, jelikoz byl menenej pred par mesicama, resp. asi mesic pred prvnim ozonovanim auta. 2. Dam filtr zpet. 3. Narvu ozonovac do auta. 4. Zapnu klimu, vnitrni okruh na LOW. 5. Zavru dvere a spustim ozonovac pres prodluzku. 6. Necham takhle hrcet auto s klimou a s ozonovacem 15min. 7. Pak vypnu ozonovac z elektriky. 8. Otevru auto, vypnu vnitrni okruh a necham auto poradne vyvetrat par minut. Ted funkcionalita k zamysleni: Jakmile se otevre vnitrni okruh, tak se otevre i vydech za kastlikem kudma vyfukuje vzduch. Zde nastavim trubku od ozonovace, ale !!POZOR!! ozonovac je orientovanej tak, ze vetracek je bliz k vydechu u kastliku a fouka (vyfukuje) vzduch dal trubkou, kde je u konce ozonovac a zozonovany vzduch dale proudi do kabiny. Podle me by bylo lepsi, kdyby ozonovac foukal primo na vyparnik, aby to byla nejlepsi ucinost na niceni bakterii na vyparniku, kterej je v miste u spolujezdce na leve strane tak rikajich za radiem apod. Ten otvor tam samozrejme je, ale pri vyndani kabinovyho filtru fouka vitr opet smerem do kabiny. A tak jak porad uvazuji, tak si rikam, ze kdyz je vnitrni okruh, tak se prece ten vzduch musi nekama vracet, kdyz to ma cirkulovat v aute, a proto nevite, kde se takovej nasavaci otvor na vnitrni okruh u Rapida nachazi? Diky za pripadny info. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 Pořádně strč hlavu dozadu za kastlík spolujezdce. Koukni nahoru a uvidíš u Rapida nasávací otvor. Jinak na ozon pozor, je karcinogenní. Po zkušenostech už budu foukat jen na výparník a ne do celého interieru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom.i Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 (editace) Ten otvor co myslis za kastlikem nahore ale neni nasavaci, ale fuci z neho vitr a ne do nej. Jako smerem do kabiny a ne smerem dovnitr do utrob auta. Editováno: 15. Srpen 2018, autor: tom.i Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 (editace) Koukni na moje video se španělským rapidem. Ten nasávací otvor je současně klapka recirkulace. https://forum.skodahome.cz/topic/141442-naše-oiii-fl-14-tsi/?page=9 Editováno: 15. Srpen 2018, autor: Clerfayt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 Co je to za blbost, že by se měla trubka rosit zvenku? Orosí se místo jehož teplota je nejnižší, což je vnitřek kudy proudí suchý vzduch o teplotě cca 8 st. A ta vlhkost se tam vysráží s teplého vzduchy v kabině, který obsahuje přirozenou vzdušnou vlhkost. To je prostě fyzika. Kdo nosí brýle, tak to asi zná, stačí přijít z mrazu do tepla a přes sklo není vidět. Stejně tak voda v zimě na oknech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 Vnitrek trubky nema duvod se rosit. Vzduch prochazejici klimatizaci je suchy (vida se totiz vysrazi na vyparniku) a pripadnou vlhkost, ktera se tam vytvori po spusteni klimatizace, brzy vysusi. Pri dalsim behu klimatizace se jiz vnitrek trubek nerosi - nema jak. rosi se venkovni cast trubek - pokud nejsou izolovane. Okolni vzduch ma vetsinou vyssi vlhkost a stykem s trubkou klimasystemu se ochladi - v pripade ze je vlhkost dostatecna, zacne se trubka rosit - protoze vrstva vzduchu co je v kontaktu s trubkou, jiz neni schopna pojmout onu vlhkost. klasickym prikladem (uz zminenym) je flaska vody vyndana z lednice na vzduch - orosi se zvenku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 Vnitřek trubky se může orosit v okamžiku, kdy klimatizaci vypneš, trubka je stále vychlazená a z klimatizace už jde "normální" vzduch. ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 Ano, samozrejme to take :) na tuto moznost jsem zapomel :) Coz je mimochodem dalsi duvod, proc nevypinat klimu pri dojezdu do cile za ucelem “vysuseni “ klimy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 No ale...opět...není mokrý výparník větším problémem než lehce orosené trubky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 15. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2018 (editace) Tot otazka :))) muze byt... nicmene ... vychazim ze sve ciste zkusenosti. Nikdy jsem nijak klimatizaci nesusil (ale klimatizuju vetsinou dost na max) a klima nikdy nesmrdela. Takze to povazuji za zbytecne. chovam se ke klimatizaci tak, ze je cely rok na “auto”. v lete na 18, v zime na 22. dalsi udrzbu to nepotrebuje. Editováno: 15. Srpen 2018, autor: Tragedie_v_JZD 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 16. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2018 Já mám manuální klimu, která jede pořád na plno a když ji vypnu, tak v extrémním případě začne z výdechů na sklo jít pára a to se orosí a je cítit ve vzduchu velká vlhkost. Pokud bych to nevyvětral ven z trubek a z auta, tak druhej den už bude pěkně smrdět. U automatické to teda asi nebude tak hrozný, když tam proudí vzduch o nastavené teplotě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 16. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2018 Jen mala technicka - u auto klimy z vydechu nejde vzduch o teplote , kterou nastavis, ale nizsi. To, co je nastavene, je “cilova teplota v interieru”, ale aby ji slo docilit, je potreba (obcas i o dost) nizsi teplota vzduchu z klimatizace :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom.i Vloženo 16. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2018 18 hours ago, Clerfayt said: Koukni na moje video se španělským rapidem. Ten nasávací otvor je současně klapka recirkulace. https://forum.skodahome.cz/topic/141442-naše-oiii-fl-14-tsi/?page=9 To tvoje videjko uz jsem videl, a ano je to ona, ale je divny, ze to vzduch vyfukuje. Cili tama ten vzduch proudi tam a zpet? To me prave neslo ani u tvojeho postupu do hlavy, jak to muzes foukat dovnitr, kdyz ten vzduch fouka smerem do kabiny kdyz tam strcis ruku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 16. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2018 Tato klapka je pouze sací. Buď saje z venku a nebo z interiéru. Jestli Ti z ní něco fouká, je to velmi nestandard a tipoval bych to na závadu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom.i Vloženo 16. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2018 Aha, ze by, je pravda, ze jsem se zrovna vcera dival na Cariste na errory a psalo mi to tam: Heater & ari conditioning 01314 Engine Control Module (ECM) Ze by to bylo ono? Asi s tim teda zajdu do servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 16. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2018 Klapka, která vybírá jestli nasávat vzduch z vnitřku nebo venku auta je před ventilátorem, takže tam, kde se nasává vzduch do ventilátoru a tak by z ní nemělo nic foukat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel_cz Vloženo 19. Prosinec 2018 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2018 Pokud mi jede klima a náhle jí vypnu - dále běží jen ventilace, tak smrdí. Servis nic neshledal, ŠKODA AUTO taktéž, je prý normální, že to smrdí. Auto to dělá prakticky od novoty. Kabinový filtr je čistý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.