Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
3 hours ago, Clerfayt said:

O ničem takovém jsem tu nepsal. 

5 hours ago, Clerfayt said:

Mohu potvrdit, že sušení výparníku je velice účinná zbraň na smrad z klimy. Ale na vypínání před dojezdem prdim. Ono to vysušení výparníku trvá dlouho a bylo by mi horko. Takže po dojezdu nechám ještě 30 min. foukat ventilátor a v poho se tak vysuší se výparník i rozvody. 

Mno ja to teda taky tak blbe pochopil jako @osobne. A z toho cos napsal mi to tak prijde. Ale mozna taky blbe ctu :D

 

Vloženo

Kdyz uz jsme to tu tak zacali resit, udelal jsem si na zaklade @Clerfaytova vlakna vlastni ozonovac viz.:

 

@Clerfayt pise, ze mu staci jednou pred sezonou vzdycky vyozonovat a staci to na celej rok.

Me spis prislo, jak jsem vyozonoval, ze to po par mesicich zacalo zase nasmradat, sice ne jak bez ozonovace, ale i tak me to vrta stale v hlave, proc.

 

Muj postup:

1. Vydelam filtr co je v kabine u prihradky (predpokladam, ze to je kabinovej), vyklepu ho od necistot, jelikoz byl menenej pred par mesicama, resp. asi mesic pred prvnim ozonovanim auta.

2. Dam filtr zpet.

3. Narvu ozonovac do auta.

4. Zapnu klimu, vnitrni okruh na LOW.

5. Zavru dvere a spustim ozonovac pres prodluzku.

6. Necham takhle hrcet auto s klimou a s ozonovacem 15min.

7. Pak vypnu ozonovac z elektriky.

8. Otevru auto, vypnu vnitrni okruh a necham auto poradne vyvetrat par minut.

 

Ted funkcionalita k zamysleni:

Jakmile se otevre vnitrni okruh, tak se otevre i vydech za kastlikem kudma vyfukuje vzduch. Zde nastavim trubku od ozonovace, ale !!POZOR!! ozonovac je orientovanej tak, ze vetracek je bliz k vydechu u kastliku a fouka (vyfukuje) vzduch dal trubkou, kde je u konce ozonovac a zozonovany vzduch dale proudi do kabiny.

Podle me by bylo lepsi, kdyby ozonovac foukal primo na vyparnik, aby to byla nejlepsi ucinost na niceni bakterii na vyparniku, kterej je v miste u spolujezdce na leve strane tak rikajich za radiem apod.

Ten otvor tam samozrejme je, ale pri vyndani kabinovyho filtru fouka vitr opet smerem do kabiny.

A tak jak porad uvazuji, tak si rikam, ze kdyz je vnitrni okruh, tak se prece ten vzduch musi nekama vracet, kdyz to ma cirkulovat v aute, a proto nevite, kde se takovej nasavaci otvor na vnitrni okruh u Rapida nachazi?

Diky za pripadny info.

Vloženo

 Pořádně strč hlavu dozadu za kastlík spolujezdce. Koukni nahoru a uvidíš u Rapida nasávací otvor. 

 

Jinak na ozon pozor, je karcinogenní. Po zkušenostech už budu foukat jen na výparník a ne do celého interieru. 

Vloženo (editace)

Ten otvor co myslis za kastlikem nahore ale neni nasavaci, ale fuci z neho vitr a ne do nej. Jako smerem do kabiny a ne smerem dovnitr do utrob auta.

Editováno: , autor: tom.i
Vloženo

Co je to za blbost, že by se měla trubka rosit zvenku? Orosí se místo jehož teplota je nejnižší, což je vnitřek kudy proudí suchý vzduch o teplotě cca 8 st. A ta vlhkost se tam vysráží s teplého vzduchy v kabině, který obsahuje přirozenou vzdušnou vlhkost. To je prostě fyzika. Kdo nosí brýle, tak to asi zná, stačí přijít z mrazu do tepla a přes sklo není vidět. Stejně tak voda v zimě na oknech.

Vloženo

Vnitrek trubky nema duvod se rosit. Vzduch prochazejici klimatizaci je suchy (vida se totiz vysrazi na vyparniku) a pripadnou vlhkost, ktera se tam vytvori po spusteni klimatizace, brzy vysusi. Pri dalsim behu klimatizace se jiz vnitrek trubek nerosi - nema jak.

 

rosi se venkovni cast trubek - pokud nejsou izolovane. Okolni vzduch ma vetsinou vyssi vlhkost a stykem s trubkou klimasystemu se ochladi - v pripade ze je vlhkost dostatecna, zacne se trubka rosit - protoze vrstva vzduchu co je v kontaktu s trubkou, jiz neni schopna pojmout onu vlhkost.

 

klasickym prikladem (uz zminenym) je flaska vody vyndana z lednice na vzduch - orosi se zvenku.

 

 

Vloženo (editace)

Tot otazka :)))

 

muze byt... nicmene ... vychazim ze sve ciste zkusenosti. 

 

Nikdy jsem nijak klimatizaci nesusil (ale klimatizuju vetsinou dost na max) a klima nikdy nesmrdela. Takze to povazuji za zbytecne.

 

chovam se ke klimatizaci tak, ze je cely rok na “auto”. v lete na 18, v zime na 22. 

 

dalsi udrzbu to nepotrebuje.

 

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
Vloženo

Já mám manuální klimu, která jede pořád na plno a když ji vypnu, tak v extrémním případě začne z výdechů na sklo jít pára a to se orosí a je cítit ve vzduchu velká vlhkost. Pokud bych to nevyvětral ven z trubek a z auta, tak druhej den už bude pěkně smrdět. U automatické to teda asi nebude tak hrozný, když tam proudí vzduch o nastavené teplotě.

Vloženo

Jen mala technicka - u auto klimy z vydechu nejde vzduch o teplote , kterou nastavis, ale nizsi.

 

To, co je nastavene, je “cilova teplota v interieru”, ale aby ji slo docilit, je potreba (obcas i o dost) nizsi teplota vzduchu z klimatizace :)

Vloženo
18 hours ago, Clerfayt said:

Koukni na moje video se španělským rapidem. Ten nasávací  otvor je současně klapka recirkulace. 

 

https://forum.skodahome.cz/topic/141442-naše-oiii-fl-14-tsi/?page=9

To tvoje videjko uz jsem videl, a ano je to ona, ale je divny, ze to vzduch vyfukuje. Cili tama ten vzduch proudi tam a zpet?

To me prave neslo ani u tvojeho postupu do hlavy, jak to muzes foukat dovnitr, kdyz ten vzduch fouka smerem do kabiny kdyz tam strcis ruku.

Vloženo

Aha, ze by, je pravda, ze jsem se zrovna vcera dival na Cariste na errory a psalo mi to tam:

Heater & ari conditioning

01314 Engine Control Module (ECM)

Ze by to bylo ono?

Asi s tim teda zajdu do servisu.

Vloženo

Klapka, která vybírá jestli nasávat vzduch z vnitřku nebo venku auta je před ventilátorem, takže tam, kde se nasává vzduch do ventilátoru a tak by z ní nemělo nic foukat.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Pokud mi jede klima a náhle jí vypnu - dále běží jen ventilace, tak smrdí. Servis nic neshledal, ŠKODA AUTO taktéž, je prý normální, že to smrdí. Auto to dělá prakticky od novoty. Kabinový filtr je čistý. 

  • o 6 let později...
Vloženo

V 09/2021 mi měnily na záruku klimakompresor a ještě nějaké součásti chlazení.  V rámci toho mi museli samozřejmě vyměnit i chladící kapalinu, proto jsem nemusel řešit čištění ani doplňování.

 

Nemám problém s chlazením ani zápachem, ale teď před létem přemýšlím, že bych preventivně alespoň nastříkal na výparník nějaký čistící sprej. Na víte někdo, kde přesně je výparník + nějaké tipy na sprej?

 

Na staré Fábii jsem stříkal pěnu do ventilace za kabinový filtr hadičkou a pak nechával klasiku cirkulaci AC.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Tak jsem to vyřešil zapůjčením OZONovým čištičem z práce. Dává 40g/h což je na auto brutální hodnota.

Dal jsem tomu 30min -  klimatizace v běhu naplno, cirkulace +  po vypnutí motoru jsem nechal čistič běžet pár minut, aby naplnil auto - vypnul jsem čištič a dalších 30min jsem auto nechal uzavřené a pak 45min vyvětrat.

 

No nedalo mi to a za tři dny jsem to udělal znovu + jsem navíc vyndal pylový filtr, který jsem vyfoukal kompresorem a pak nechal položený v autě, aby se také vydezifikoval.

 

Pak už nebyl čas, tak mě jízda čeká až v pátek a hlavně o víkendu, tak dám vědět.

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Koupil jsem už před časem za pakatel ozonový generátor Bigstren 21208 (k tomu ještě momentový klíč na svíčky apod., ale to sem nepatří) a po jednotlivých místnostech s ním úspěšně zbavil smradu jeden kuřácký byt, takže auto je proti tomu už maličkost 💪. Plánuji jej použít v mém Rapidu i dalších autech, až na to najdu čas. Návody jsou různě po webu, třeba zde 🙂.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...