tom.i Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 3 hours ago, Clerfayt said: O ničem takovém jsem tu nepsal. 5 hours ago, Clerfayt said: Mohu potvrdit, že sušení výparníku je velice účinná zbraň na smrad z klimy. Ale na vypínání před dojezdem prdim. Ono to vysušení výparníku trvá dlouho a bylo by mi horko. Takže po dojezdu nechám ještě 30 min. foukat ventilátor a v poho se tak vysuší se výparník i rozvody. Mno ja to teda taky tak blbe pochopil jako @osobne. A z toho cos napsal mi to tak prijde. Ale mozna taky blbe ctu :D 1 Citovat
Twisted Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 @Tragedie_v_JZD A výparník? Právě v něm ta voda kondenzuje, takže proč jej nevysoušet? Citovat
tom.i Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 Kdyz uz jsme to tu tak zacali resit, udelal jsem si na zaklade @Clerfaytova vlakna vlastni ozonovac viz.: @Clerfayt pise, ze mu staci jednou pred sezonou vzdycky vyozonovat a staci to na celej rok. Me spis prislo, jak jsem vyozonoval, ze to po par mesicich zacalo zase nasmradat, sice ne jak bez ozonovace, ale i tak me to vrta stale v hlave, proc. Muj postup: 1. Vydelam filtr co je v kabine u prihradky (predpokladam, ze to je kabinovej), vyklepu ho od necistot, jelikoz byl menenej pred par mesicama, resp. asi mesic pred prvnim ozonovanim auta. 2. Dam filtr zpet. 3. Narvu ozonovac do auta. 4. Zapnu klimu, vnitrni okruh na LOW. 5. Zavru dvere a spustim ozonovac pres prodluzku. 6. Necham takhle hrcet auto s klimou a s ozonovacem 15min. 7. Pak vypnu ozonovac z elektriky. 8. Otevru auto, vypnu vnitrni okruh a necham auto poradne vyvetrat par minut. Ted funkcionalita k zamysleni: Jakmile se otevre vnitrni okruh, tak se otevre i vydech za kastlikem kudma vyfukuje vzduch. Zde nastavim trubku od ozonovace, ale !!POZOR!! ozonovac je orientovanej tak, ze vetracek je bliz k vydechu u kastliku a fouka (vyfukuje) vzduch dal trubkou, kde je u konce ozonovac a zozonovany vzduch dale proudi do kabiny. Podle me by bylo lepsi, kdyby ozonovac foukal primo na vyparnik, aby to byla nejlepsi ucinost na niceni bakterii na vyparniku, kterej je v miste u spolujezdce na leve strane tak rikajich za radiem apod. Ten otvor tam samozrejme je, ale pri vyndani kabinovyho filtru fouka vitr opet smerem do kabiny. A tak jak porad uvazuji, tak si rikam, ze kdyz je vnitrni okruh, tak se prece ten vzduch musi nekama vracet, kdyz to ma cirkulovat v aute, a proto nevite, kde se takovej nasavaci otvor na vnitrni okruh u Rapida nachazi? Diky za pripadny info. 1 Citovat
Clerfayt Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 Pořádně strč hlavu dozadu za kastlík spolujezdce. Koukni nahoru a uvidíš u Rapida nasávací otvor. Jinak na ozon pozor, je karcinogenní. Po zkušenostech už budu foukat jen na výparník a ne do celého interieru. Citovat
tom.i Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 (editace) Ten otvor co myslis za kastlikem nahore ale neni nasavaci, ale fuci z neho vitr a ne do nej. Jako smerem do kabiny a ne smerem dovnitr do utrob auta. Editováno: 15. Srpen 2018, autor: tom.i Citovat
Clerfayt Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 (editace) Koukni na moje video se španělským rapidem. Ten nasávací otvor je současně klapka recirkulace. https://forum.skodahome.cz/topic/141442-naše-oiii-fl-14-tsi/?page=9 Editováno: 15. Srpen 2018, autor: Clerfayt Citovat
vormen Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 Co je to za blbost, že by se měla trubka rosit zvenku? Orosí se místo jehož teplota je nejnižší, což je vnitřek kudy proudí suchý vzduch o teplotě cca 8 st. A ta vlhkost se tam vysráží s teplého vzduchy v kabině, který obsahuje přirozenou vzdušnou vlhkost. To je prostě fyzika. Kdo nosí brýle, tak to asi zná, stačí přijít z mrazu do tepla a přes sklo není vidět. Stejně tak voda v zimě na oknech. Citovat
Tragedie_v_JZD Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 Vnitrek trubky nema duvod se rosit. Vzduch prochazejici klimatizaci je suchy (vida se totiz vysrazi na vyparniku) a pripadnou vlhkost, ktera se tam vytvori po spusteni klimatizace, brzy vysusi. Pri dalsim behu klimatizace se jiz vnitrek trubek nerosi - nema jak. rosi se venkovni cast trubek - pokud nejsou izolovane. Okolni vzduch ma vetsinou vyssi vlhkost a stykem s trubkou klimasystemu se ochladi - v pripade ze je vlhkost dostatecna, zacne se trubka rosit - protoze vrstva vzduchu co je v kontaktu s trubkou, jiz neni schopna pojmout onu vlhkost. klasickym prikladem (uz zminenym) je flaska vody vyndana z lednice na vzduch - orosi se zvenku. Citovat
McMatej Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 Vnitřek trubky se může orosit v okamžiku, kdy klimatizaci vypneš, trubka je stále vychlazená a z klimatizace už jde "normální" vzduch. ;-) Citovat
Tragedie_v_JZD Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 Ano, samozrejme to take :) na tuto moznost jsem zapomel :) Coz je mimochodem dalsi duvod, proc nevypinat klimu pri dojezdu do cile za ucelem “vysuseni “ klimy. Citovat
Twisted Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 No ale...opět...není mokrý výparník větším problémem než lehce orosené trubky? Citovat
Tragedie_v_JZD Vloženo 15. Srpen 2018 Vloženo 15. Srpen 2018 (editace) Tot otazka :))) muze byt... nicmene ... vychazim ze sve ciste zkusenosti. Nikdy jsem nijak klimatizaci nesusil (ale klimatizuju vetsinou dost na max) a klima nikdy nesmrdela. Takze to povazuji za zbytecne. chovam se ke klimatizaci tak, ze je cely rok na “auto”. v lete na 18, v zime na 22. dalsi udrzbu to nepotrebuje. Editováno: 15. Srpen 2018, autor: Tragedie_v_JZD 1 Citovat
vormen Vloženo 16. Srpen 2018 Vloženo 16. Srpen 2018 Já mám manuální klimu, která jede pořád na plno a když ji vypnu, tak v extrémním případě začne z výdechů na sklo jít pára a to se orosí a je cítit ve vzduchu velká vlhkost. Pokud bych to nevyvětral ven z trubek a z auta, tak druhej den už bude pěkně smrdět. U automatické to teda asi nebude tak hrozný, když tam proudí vzduch o nastavené teplotě. Citovat
Tragedie_v_JZD Vloženo 16. Srpen 2018 Vloženo 16. Srpen 2018 Jen mala technicka - u auto klimy z vydechu nejde vzduch o teplote , kterou nastavis, ale nizsi. To, co je nastavene, je “cilova teplota v interieru”, ale aby ji slo docilit, je potreba (obcas i o dost) nizsi teplota vzduchu z klimatizace :) Citovat
tom.i Vloženo 16. Srpen 2018 Vloženo 16. Srpen 2018 18 hours ago, Clerfayt said: Koukni na moje video se španělským rapidem. Ten nasávací otvor je současně klapka recirkulace. https://forum.skodahome.cz/topic/141442-naše-oiii-fl-14-tsi/?page=9 To tvoje videjko uz jsem videl, a ano je to ona, ale je divny, ze to vzduch vyfukuje. Cili tama ten vzduch proudi tam a zpet? To me prave neslo ani u tvojeho postupu do hlavy, jak to muzes foukat dovnitr, kdyz ten vzduch fouka smerem do kabiny kdyz tam strcis ruku. Citovat
Clerfayt Vloženo 16. Srpen 2018 Vloženo 16. Srpen 2018 Tato klapka je pouze sací. Buď saje z venku a nebo z interiéru. Jestli Ti z ní něco fouká, je to velmi nestandard a tipoval bych to na závadu. Citovat
tom.i Vloženo 16. Srpen 2018 Vloženo 16. Srpen 2018 Aha, ze by, je pravda, ze jsem se zrovna vcera dival na Cariste na errory a psalo mi to tam: Heater & ari conditioning 01314 Engine Control Module (ECM) Ze by to bylo ono? Asi s tim teda zajdu do servisu. Citovat
McMatej Vloženo 16. Srpen 2018 Vloženo 16. Srpen 2018 Klapka, která vybírá jestli nasávat vzduch z vnitřku nebo venku auta je před ventilátorem, takže tam, kde se nasává vzduch do ventilátoru a tak by z ní nemělo nic foukat. Citovat
Pavel_cz Vloženo 19. Prosinec 2018 Vloženo 19. Prosinec 2018 Pokud mi jede klima a náhle jí vypnu - dále běží jen ventilace, tak smrdí. Servis nic neshledal, ŠKODA AUTO taktéž, je prý normální, že to smrdí. Auto to dělá prakticky od novoty. Kabinový filtr je čistý. Citovat
Deawon Vloženo 15. Dubna Vloženo 15. Dubna V 09/2021 mi měnily na záruku klimakompresor a ještě nějaké součásti chlazení. V rámci toho mi museli samozřejmě vyměnit i chladící kapalinu, proto jsem nemusel řešit čištění ani doplňování. Nemám problém s chlazením ani zápachem, ale teď před létem přemýšlím, že bych preventivně alespoň nastříkal na výparník nějaký čistící sprej. Na víte někdo, kde přesně je výparník + nějaké tipy na sprej? Na staré Fábii jsem stříkal pěnu do ventilace za kabinový filtr hadičkou a pak nechával klasiku cirkulaci AC. Citovat
Deawon Vloženo 30. Dubna Vloženo 30. Dubna Tak jsem to vyřešil zapůjčením OZONovým čištičem z práce. Dává 40g/h což je na auto brutální hodnota. Dal jsem tomu 30min - klimatizace v běhu naplno, cirkulace + po vypnutí motoru jsem nechal čistič běžet pár minut, aby naplnil auto - vypnul jsem čištič a dalších 30min jsem auto nechal uzavřené a pak 45min vyvětrat. No nedalo mi to a za tři dny jsem to udělal znovu + jsem navíc vyndal pylový filtr, který jsem vyfoukal kompresorem a pak nechal položený v autě, aby se také vydezifikoval. Pak už nebyl čas, tak mě jízda čeká až v pátek a hlavně o víkendu, tak dám vědět. 1 Citovat
tom01 Vloženo 12. Května Vloženo 12. Května Jaké jsou dojmy po té dezinfekci ozonem? Vyvanula už z auta ta ozonová vůně? Právě jsem si vyzvedl ozonový generátor 20g/h 🙂 Citovat
Listyus Vloženo 3. Června Vloženo 3. Června Mě to dělal kamarád co je u SDH, kontaktuj ty svoje v okolí. I kdyby to bylo za malou uplatu, tak lepší čičtění není. Citovat
tom01 Vloženo 4. Června Vloženo 4. Června Koupil jsem už před časem za pakatel ozonový generátor Bigstren 21208 (k tomu ještě momentový klíč na svíčky apod., ale to sem nepatří) a po jednotlivých místnostech s ním úspěšně zbavil smradu jeden kuřácký byt, takže auto je proti tomu už maličkost 💪. Plánuji jej použít v mém Rapidu i dalších autech, až na to najdu čas. Návody jsou různě po webu, třeba zde 🙂. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.