Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Mám určitý problém, resp. malou záhadu s režimem "plachtění" u DSG převodovky.

Pro upřesnění, je to motorizace 1.8TSi se 7DSG, výroba cca 9/2017 (viz podpis). Auto má také DCC, verze výbavy LK (mj. se čtením dopravních značek, viz dále).

 

Když použiji režim plachtění (automaticky s volbou Driving Mode Selection, buď ECO nebo Individual, kde mám tuto funkci předvolenou), tak to obvykle funguje jak má, ale kupodivu jsem zjistil, že někdy, ačkoliv jsou podmínky funkce zcela splněny to zůstane v nějakém rychlostním stupni (tj. např. E7), a nepřejde do volnoběhu (tj. E). Až po nějaké chvíli, kdy opakovaně přibrzdím, a poté opět přidám a plyn následně uvolním, se E konečně aktivuje... Opakovaně na stejném místě (!)

 

Začal jsem to sledovat a kupodivu jsem zjistil, že se to opravdu opakovaně děje na zcela stejných místech (!). Ať už se jedná o nějaký konkrétní úsek dálnice, nějaké konkrétní místo ve městě apod...  Skoro jakoby to z nějakých důvodů buď reagovalo na GPS polohu, limit rychlosti pro dané místo, příp. to reaguje na nějaké další veličiny, jako je rychlost, boční zrychlení apod...(?)

 

Nemá někdo podobnou zkušenost, případně i nějaké vysvětlení, v manuálu je o tom úplné ho.no na 4 řádcích...:wacko:

Vloženo

Nemám navigaci a dělá mi to uplně stejně. Připadá mi že kdy jdou kola do rejdu a diferák přenese točivý moment na jedno kolo tak to samo zařadí rychlost přesto že před tím auto jelo v plachtění.

Vloženo

Ano, to bych připustil, ale mě to nepřejde do plachtění opakovaně i na jednom dlouhém a rovném úseku dálnice D6 z mírného kopce u KV. Vždy když tím místem projíždím to zkouším, a vždy to nechce do E přejít, většinou až na konci toho úseku. Může to nějak kontrolovat i rychlost v místě (mám navi i čtení značek)  ? Jsem z toho "voľaký zmätený" ...:wacko:

Vloženo (editace)
V ‎24‎.‎5‎.‎2018 na 17:33, kacer1 napsal:

Nemám navigaci a dělá mi to uplně stejně. Připadá mi že kdy jdou kola do rejdu a diferák přenese točivý moment na jedno kolo tak to samo zařadí rychlost přesto že před tím auto jelo v plachtění.

 

Tak jsem to zkoušel a režim plachtění zůstane aktivní i při vjeti do poměrně ostré zatáčky. Žádná závratná rychlost, jizda ve městě...

Editováno: , autor: omicron
Odstranění Tapatalku
  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Samozřejmě že může, není to HDR automat, ale 2-spojkový automat (osobní zkušenost již s 3. DSG převodovkou).
"Plachtění" je nadstavbová funkce, která neutrál zařadí automaticky při vhodných podmínkách v režimu profilu "E" nebo "I" (ne tedy v každém jízdním profilu). Opět automaticky rychlost zařadí zpět, víceméně neznatelně a velmi rychle, např. stačí přidat plyn.

Vloženo

V čem by to mělo neprospívat? V čem mechatronice a v čem oběma spojkám ?

Funkce je jen automatické zařazení neutrálu, který u DSG není ničím zakázaným. Ale možná mě něco uniká, nejsem servisman, jen uživatel...

Vloženo

Pořád ? To se ale děje i při běžném automatickém řazení, ne ?

Že by fabrika tuto fičúru už takovou dlouhou dobu dávala do VW, Seatů i Škodovek, a toto jim unikalo ? Jak to tedy je ?

 

Kdysi při příchodu DSG se taková diskuze na toto téma kdesi již vedla, a již tehdy bylo deklarováno, že tento z mého hlediska možný mýtus přetrvává z HDM převodovek, ale tam je to jasné, že... Osobně mám již třetí DSG (DSG6 i DSG7), neutrál (byť ne v té automatice pro "plachtění") jsem vždy běžně používal hlavně na dojezdy apod., neměl jsem s tím žádný problém. 

Vloženo

Ano,já taky dávám neutrál,ale vem si kolikrát jej dá převodovka v režimu plachtění a kolikrát ty,když jej dáš ručně.Kdykoli dáš nohu z plynu,je tam neutrál.Nevím,jestli je to dobré nebo není.Raději si jej dám,když potřebuji sám.

Vloženo

V žádném případě neplatí "Kdykoli dáš nohu z plynu,je tam neutrál"... To ani náhodou. Vyzkoušej to v nějakém autě s touto výbavou, uvidíš sám, že tom tak není.
Neplaš zbytečně nově příchozí, když si tím sám nejsi jistý...

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Ahoj, mám O III scout 2015 s DSG a nenašel jsem nikde funkci plachtění pro převodovku. Lze tuto funkci dokódovat? Nemám paket driving mode select, který prý nejde dodělat. Díky za odpovědi

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Vzdyt staci ji v konfiguraci Drive Mode Select nepouzit... Standardne je plachteni soucast pouze rezimu E, a v Individualu je to volitelna moznost.

Nevim tedy jak u Cupry, jestli to je soucast vybavy i bez Drive Mode Select,  ale vzdy i predtim to byla volitelna funkce....

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...