Přejít na obsah

Špony v naftovem filtru.


22rajce

Doporučené příspěvky

Zdravím chtel bych se zeptat jestli se uz nekdo setkal s tim ze za jizdy z ničeho nic se ztratil výkon az motor chcipl a více už  nešel na skočit  točil na prázdno.  V servisu mi zjistili špony v naftovem filtru i na sítku od vstrikovaciho čerpadla.  Chtel bych se informovat jestli se stim někdo  nesetkal a i jaká může být příčina? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, marek16 napsal:

zadřený podávací čerpadlo?

Zeptej se v Bosch servisu co se děje se vstřikovacím čerpadlem .Vše je z hliníku ,už ne litina,je to dané uložením,šponky se ti vrací zpátečkou do filtru.

Všichni co repasují trysky a vstř.čerpadla ti potvrdí že,menit filtrpo 60000km,je dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S největší pravděpodobností špony pochází z CR čerpadla, pokud je tomu tak a špony jste našli až tak daleko s takovouto snadnou viditelností, tak se to čerpadlo přidírá a je v podstatě po smrti, jiný zdroj tak velkého objemu špon snad nemůže být.

 

 

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 6/24/2018 at 9:32 AM, michal2009 said:

Po 30k beru, ale po 15k je to už náběh na schizofrenii..

 

Spytam sa, aky ma vyznam, resp. co tym dosiahnem, ze vymenim filter po 15k resp 30k? Filter je nato, aby zachytaval necistoty. Tym padom sa zanasa, to je jasne, takze casom moze "branit" prietoku nafty. Ten filter tie necistoty chyti alebo nechyti. Rozumiem, ze moze byt rozdiel v kvalite filtracneho materialu, ale ak ma platit to, ze ho treba menit uz nebodaj pri 15k tak sa ten material musi rapidne znehodnocovat a mnozstvom odfiltrovanej nafty znizovat svoju ucinost (alebo to musi byt shit uz od zaciatku). A tym padom prepusat necistoty s5 do cerpadla. Inak, ak ten filter filtruje tak ako ma, co tym teda dosiahnem, ze ho menim tak casto?

 

Pytam sa preto, ze "jedna baba v bosch servise povedala" je fajn, ale zaujima ma aj realne vysvetlenie, lebo viem, ze ked uz nieco take niekto povie (ze 60k je moc), tak to vie aj nejak normalne vysvetlit (a nie len pre dobry pocit - nieco ako menit olej po 12t km lebo "ja som si povedal, ze to je ten spravny cas").

 

On 6/24/2018 at 9:59 AM, dick said:

S největší pravděpodobností špony pochází z CR čerpadla, pokud je tomu tak a špony jste našli až tak daleko s takovouto snadnou viditelností, tak se to čerpadlo přidírá a je v podstatě po smrti, jiný zdroj tak velkého objemu špon snad nemůže být.

 

Takze ked som si teraz menil filter a videl som v nafte velmi jemne trblietky, tak si mam chystat 1000€, lebo sa mi o "tyzden" pridrie cerpadlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

asi ste narazali na mna..

ja mam 1,6 a vstrek. system siemens, tu menit palivovy po 90t km = vstreky KO

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nie uplne, len som sa praveze vseobecne pytal na to, ako a cim to je podlozene. Ze aky ma ten filter na to vplyv, lebo pokial sa to cerpadlo pridiera, lebo je naprd, tak nevidim zmysel, ze ten filter vymenis tak skoro, lebo bud ti to odfiltruje alebo nie. A filtrovat ma stale, ci ma nabehanych 15t km alebo 90t km, akurat ten pri 90t km uz bude logicky viac zaneseny ako ten co ma 10t km. Alebo proste ten s 90t km prepusta?

Ale to je moj sedliacky rozum a netrvdim, ze je to spravne, preto sa sa pytam, zaujima ma to normalne v ramci diskusie :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měním palivový filtr s každým druhým olejem, tzn. po 30 tis. Ale myslel jsem, že téma byly špony v systému, a zdechlý motor. Pokud jich tam pouhým okem vidí abnormálně velké množství třpytících se částeček, tak by to měl nechat okamžitě překontrolovat. jestli se mu to čerpadlo nepřidírá, jeho smrt je pak rychlá a zasviní to vše, pak se vyplachuje i rail, trubky, prostě všechno ven. I když dnešní nejnovější čerpadla mají na všem sitka, na všech těch ventilkách a regulačních ventilech na přívod, přepad atd., tak by to nemuselo vše zasvinit. A to chycené čerpadlo ať jde nebo už nejde se musí vyměnit, stačí když je načnuté.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vstřiky ti ucpou právě špony co okem nevidíš proto se čísti rail potrubý ultrazvukem, některé špony jsou tak malé že projdou i palivovým filtrem ale vstřikem ne, proto se dělá i výplach nádrže...

Jinak jak se tu lidi ptaly, proč měnit filtr když má filtrovat a maximálně se zanese, ale nic pustit dál nemůže, tak to je právě omyl.

Nejde jen o to že se zanáší. Já bych ani tak neřešil zase moc km. jako jeho stáří, je totiž z papíru a čím víc se zanáší tím větší na něj klade kapalina tlak, až přestane v kterých místech těsnit a začne propouštět vše. Testů filtrů po určitých km je na youtube hafo stačí se podívat. Já osobně měním filtr vždy před zimou tj. každý rok po cca 30-40K km. Pokaždé když ho vyndavám, tak už jsou na porech nachytané slušné černé kuličky bordelu (originální filtr má takové stočené šrafování na které se ten bordel nabaluje). A material ze který je filtr vyroben už není moc pružný. Když jsem na jaře měnil kamarádovi filtr, který koupil auto v bazaru 4 roky 100K km a filtr tam měněný nikdy nebyl (2.0 TDI OII FL) tak když jsem ho víc zmáčkl tak se začal rozpadat, vůbec nepružil hned se v něm začali dělat velké otvory....prostě jak ztrouchnivělé dřevo 

 

Předpokládám že filtr že pokud tam nechá někdo filtr 6 let a najede na to 100K km a vezme někde špatnou naftu, tak bych se nedivil kdyby se ten filtr provalil, následkem čehož se poškodí vstřikovače, nebo zadře čerpadlo....

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

on vydrží těch 90K, ale když ho vyndáváš tak už vidíš že by to vždy nemuselo vyjít, obvzlášť jestli se tam v minulosti filtr měnil za levnější značku, což třeba často dělají operáky s vlastním servisem. Jak řikám podiv se na youtube na test palivových filtrů, 90k se nezdá být nějak extra velké riziko, na druhou stranu když ho vyměníš při druhé výměně oleje tj po 60K na dlouhý interval nebo po třetí výměně oleje na pevný interval tj ve 45K km, tak je to takové jisté řešení, častěji je to zase blbost, přece jen je lepší do toho moc nehrabat.

 

test

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 3. 8. 2018 na 21:48, McMatej napsal:

Kvalitní nafty ..... Ona právě biosložka zlepšuje mazivost. ;-)

 

Obvykle se čerpadlo přidře když ti kondenzuje na filtru voda, nebo voda v naftě, nebo benzín v naftě. Kvalitní nafta je hlavně o tom že není kontaminovaná. K tomu aby čerpadlo pustilo piliny do okruhu stačí relativně málo... Když tankuješ od značkové čerpačky, tak je tam menší šance na poškození. Prý VIFem můžeš chránit systém i když občas vezmeš špatnou naftu. Předpokládám že to na sebe umí nějak navázat vodu atd. nebo nějak zlepšit mazivost nafty, těžko říct nevím... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je vsetko prast jak uhod.... je tu na fore superb so 400k km a typek tankuje na JZD.... Ja mam aktualne 310k km a tankujem klasicku naftu slovnaft/shell/benzina a ked som minule menil filter, tak som trblietky vo filtri videl... co je naprd, ani aditivovane palivo (u nas), nieje to, zaco sa vydava (ale to je na inu diskusiu :( )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...