Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Kdo se v tom litru neprojede, tak většinou nevěří, jak dobře ten motor jede, a to jak 70, tak i 85 kW (potažmo 81kw v Rapidech a v nových modelech s "novým" 1.0 TSI EVO). Drtivá většina TSI motorů má stejně o pár kW víc a tím, že jsou lehké a točivé, tak pocitově se s nimi jede líp než s podobně výkonnými TDI. Když vzpomenu na služební Yeti 2.0 TDI s 81kW, která papírovými hodnotami (kW i krouťák) 1.0 TSI 70 kw předčí, tak v reálném provozu byla určitě línější, než tento slabší litr. 

před 23 hodinami, ben06 napsal:

mimořádně s vormenem souhlasím, mám rok 70kw rapida, 20.000km a průběh byl stejný, těch 15kw navíc za 20.000 ani náhodou. Doma jezdím i O1 75kw a F1 40kw 

 

Nemá náhodou 70 kW jen 5 kvalt a 85W 6 kvalt ? Pokud je auto určené na dálnice tak bych si za tu šestku rozhodně připlatil.

Jestli je to víceméně jen na silnici tak je samozřejmě lepší 5 kvalit. Komu by se chtělo furt vrtět se řadičkou.

A hlavně je to o zvyku, jako stará škola jsem si zvykal poměrně hodně dlouho na projev motoru, časté řazení a hlídání otáček i podle otáčkoměru, který jsem vždy bral jako bižu v palubce. Kolem baráku si beru moje starší auta a vždy se těším na cesty 100+km v rapidu se slušnou výbavou style+.

Ano 70kw je 5q a jsem ušetřen ještě většímu qvedlání fofrklackem a navíc k nejbližší dálnici to mám 80km a po cestě do zaměstnání jedu jen 25km po D1. 

A nemá 85 oproti 70kw ještě i douhmotu?

Upraveno od ben06

Rapidem jsem jednou jel Hranice - Jeseník (D1 + okresky) přes Červenohorské sedlo, tam v 5 lidech (z toho dvě pubošky), zpět jen ve třech, auto jelo suprově, spotřeba 5,5 l/100 km.

@ben06 to já jsem si zase s chutí zakvedlal, a to platí i teď se Scalou, když jedu po okreskách 90 - 100 km/h, dávám za 6 (otáčky něco nad 2k).

@Rapid1.0 Naprostý souhlas, kdo v litru neseděl, neví.

Tak obecně je na tento motor na netu hodně hejtů, ale víceméně jenom od lidí co ho nepoužívali. Třeba jak chválí 2.0 atmosféru od mazdy a dávají to jako příklad, že tak se dělají motry a přitom je víceméně ve všech parametrech horší jak tenhle tříhrnek :D.

Jinak já měl dříve 1.6THP 101kw a nemám teď pocit, že bych si extra pohoršil. Auto má dobře nastavené převody a s nedostatkem výkonu jsem se teda ještě nesetkal.

https://www.youtube.com/watch?v=z65HyJEMQ8E

 

Test rapida 1.0 po 100 000 km. Dopadl celkem dobře.

celkem? Vždyť to tam říká že i po 100 000 km splňují kompomenty motoru výstupní kvalitu pro nový motor.

Když jsem před lety ten test četl, dost mě překvapil stav toho motoru i přes to, že byl na olej 0W-20 provozovaný 30 tis km. Pokud tedy motor nepotká nějaká fatální závada, a bude se pravidelně a brzy měnit olej, tak je to pro nás dobrý příslib do budoucna ohledně jeho životnosti.

Tenhle motor se opravdu povedl i co do spolehlivosti, hromadně se dává asi od roku 2017 a nikde nic negativního, až je to divný :)

Pokud při postupných modernizacích něco nepodělali, tak je to spolehlivý a úsporný motor (ba dokonce ty výkonnější verze v menších autech jedou jak z praku) - žádné vážné systémové závady jako například u první generace 1.2 TSI nejsou známy.

Pokud do auta naložím ženu, dítě, dám nějaký věci do kufru, pořád to jede slušně?

U mě to tak bylo, s výjimkou dítěte,to už má vlastní auto :) Ve 2 - 3 lidech v pohodě.

  • 3 týdny později...

Ahoj, chci se jen zeptat, zda je běžný jev to, když při popojizdeni v koloně na jedničku cca 1100 otáček se auto jakoby pohupuje, ne, že by nějak cukalo, ale ten chod není úplně plynulý. Nedělá to ve všech případech. 

Stačí mi jen vědět, jestli to je normální jev. :-D

S 1.2TSI EA211 se mi to taky stává, takže asi normální.

Zeptám se taky na 1 projev motoru - při stání na křižovatce na neutrál je cítit v řadící páce třesení (prostě vibrace od motoru)

Stejně tak při "prudším" rozjezdu je cítit takové vibrování motoru hlavně na jedničku a dvojku. Je to u tohoto motoru normální? Přesedlal jsem z 1,2 TSI 4válce Fabia III.

Taky jsem přesedlal z 1.2TSi a vibrace na volnoběh cítit v páce jsou. Někdy se auto třepe víc, vyloženě v nějakým intervalu se zaklepe výrazněji, ale jindy je zase celou dobu v klidu. Při jízdě už mně to přijde ale normální.

A není to tím, že auto si samo zvedá na ty nízké rychlosti otáčky? Aby se to lépe hýbalo?

Ja som dnes postrehol, ze ked auto nastartovane v neutrale stalo a mal som  predne dvere otvorene neskutocne sa triasli tak ako prave aj lave. Neviem ci je to normalne aby sa tak triasli to by aj piesok preosial cez nich keby ze su derave. 

Tak je to tříválec, ten se bude do určité míry "klepat" vždy. Navíc nesmí se míchat 70kW a 85kW, 85kW má dvouhmotný setrvačník, 70kW jej nemá, tedy vibrace mohou být sitelnější.

Jak jsi to myslel ze vibrace mohou být citelnejsi? U toho co má dvouhmotu nebo u toho bez ní je to cítit silněji?

Schválně se podívejte pod kapotu, když motor běží na volnoběh, ten pohled je strašnej. Potom si budete pochvalovat, jak dobře je to utlumený do interiéru.

Dvouhmota tlumí vibrace, takže 70kW muže vibrovat více.

Ja mam 85KW a tie dvere sa trasu ale fakt neskutocne. 

taky potvrzuji - otevřené dveře se klepou dost

Dneska jsem to zkoušel a dveře se mi neklepou vůbec.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.