Přejít na obsah

Plachtění DSG u 1.5 TSI


Klokan.Jack

Doporučené příspěvky

Dobře, zkusím to stejně.

Když Škoda napíše, že řadit z N do D/S ve volnoběžných otáčkách, tak když si chceš zaplachtit ručně, tak si v souladu s návodem k obsluze. Protože, tím že vyradis na N, tak otáčky klesnou na volnoběžné, protože máš neutrál. Tudíž můžeš při jakémkoliv rychlosti zařadit D/S protože v tuto chvíli máš volnoběžné otáčky. Takže vše v pořádku.

 

Omezovač je to co zasáhne proti tomu aby se motor přetočil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by v životě nenapadlo vyřazovat za jízdy, držím se pravidla - se šaltrpákou hýbat pouze se sešlápnutou brzdou. Jen jsem trochu litoval uživatele Beranek, do kterého jste se dost opřeli kvůli tomu, že to dělá jinak než je obvyklé. No tak.

Jinak je docela sranda využívat u DSG ručního řazení. Při delší jízdě, když se nudím, řadím pádly, ale i po 2 měsících se mi občas stane, že řadím obráceně. O řazení pákou dle logiky + dopředu a mínus dozadu ani nemluvě. Prostě starého psa ....

Editováno: , autor: marhor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, musím taky přispět do tohoto tématu. Nevím, jestli přesně chápu, co myslíte slovem plachtění, předpokládám, že se jedná o jízdu na volnoběh. První moje auto byl Wartburg - ten měl volnoběžku a člověk, když dal nohu z plynu, tak prostě jel na volnoběh. U dalších aut jsem si zvyknul vyřazovat rychlost nebo naopak nechat zařazeno, či podřadit, když jsem potřeboval brzdit motorem. Teď mám Karoq půl roku, najeto 23 tisíc km. Zpočátku jsem jezdil v režimu ECO, že ušetřím. Ale asi mi to nic nepřineslo. Po přečtení mnoha příspěvků jsem techniku trochu vylepšil následovně: po startu přepnu na režim ECO, protože občas dojíždím na volnoběh (jak jsem léta zvyklý - a nikdo mě nepřesvědčí, že to je špatně). Následně potažením páky dozadu přepnu do módu SPORT, protože v něm auto lépe akceleruje, při potřebě předjíždění podřazuje. Když potřebuji dojíždět z kopce a brzdit při tom motorem, nechávám SPORT. Když potřebuji dojíždět nějakou vzdálenost - třeba před vjezdem do obce, před výjezdem z dálnice, potažením páky dozadu tam šoupnu ECO a jedu na volnoběh. Je paráda, že si člověk může vybrat...

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
V 17. 6. 2020 na 12:53, Beranek napsal:

Snad jsem zapoměl podotknout, že vyřazování za jízdy na neutrál se děje řádově v jednotkách nebo desítkách vteřin! Změna provozní teploty motoru je tudíš nulová, žádná se nekoná! Jde o využítí setrvačnosti 1,3 t auta k ujetí vzdálenosti dané situací v provozu a profilu vozovky (jízdou z kopce). 

U jiného typu auta u manuálu používám neutrál z dlouhých kopců, nebo dojetí k obci a spotřeba je asi o litr méně..ale to je opravdu pouze setřílkoství. Samozřejmě nikoho za sebou nebrzdim..spíš naopak dole pod kopcem jedu třeba 120 km/h 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky plachtím a všiml jsem si určité pravidelnosti - když uvolním plyn pomalu, auto začne plachtit. Když plachtit nechci, dám nohu z plynu rychle, a plachtění se nekoná. Máte stejnou zkušenost, nebo je to jen moje fantazie?

1,5 TSI, 45000 km.

Editováno: , autor: JirkaVe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 9 měsíců později...

Stejně by mně zajímalo jaký je rozdíl mezi plachtěním v EKO režimu a "plachtěním"  v režimu N u dvouspojkového DSG DQ381 (2024).

V různých návodech jsem se dočetl, že

1. v ECO režimu při sundání nohy z plynového pedálu se u motoru vysune ze záběru spojka a motor běží na volnoběh.

2. když jede vozidlo v režimu N ze svahu dolů (tedy na volnoběh), převodovka nemaže. Tím se automatická převodovka může přehřát a poškodit.

Proč v ECO režimu je volnoběh povolený, ale při zařazení N není? V obou případech jde  o stejný mechanismus vypnutí spojky? Může to nějaký znalec na DSG vysvětlit?

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl mezi plachtěním v ECO a jízdou v N je podle mě stejný, jako u manuální převodovky - rozepnutá spojka/spojky vs. nezařazený rychlostní stupeň. DSG se samozřejmě maže i chladí stále - má svoje oběhové čerpadlo, to není jako u manuálu rozstřikem. Ne, určitě bych z bezpečnostních důvodů nedoporučil řadit N, zejména při jízdě ze svahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...