Michal T. Vloženo 13. Květen 2020 Sdílet Vloženo 13. Květen 2020 Zkoumali jste někdo, jakou máte v autě baterii a jaké má napětí? Jelikož žiju v představě, že baterka by měla mít těch 12,5-12.8V v klidovém stavu, ne vždy se mi líbí hodnoty co ukazuje měřák v zapalovači - což je po skončení jízdy většinou 12,5-12,6, ale pak to většinou padá na 12.2 a někdy i 12.0V. Měřil jsem voltmetrem napětí přímo na baterce vůči kostře a hodnoty se oproti měřáku v zapalovači lišily max o 0.1 V, spíše méně. Mám 1.5 TSI a v autě je dle nápisu na baterii použita nějaká VARTA, podle vyhledávače vhodných baterií to tipuji na tuhle. Je to typ EFB a co jsem četl zde na foru, tak hodnoty 12.2V apod. jsou u tohoto typu baterií ve škodovkách běžné... Kombinuji kratší trasy ve městě (12 km tam, 12 zpět) a delší výjezdy za Prahu, takže baterka snad má příležitost se dobíjet i za jízdy :) Start-stop ihned vypínám. Tak mě jen zajímalo, jestli jste na tom s napětím podobně a jestli vám také padá směrem dolů... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 13. Květen 2020 Sdílet Vloženo 13. Květen 2020 Jak dlouho jsi třeba nechal auto stát? Já mám obavy, aby to třeba po 2-3 týdnech neodmítalo startovat. Dobrý je, že v zimě to dobíjí pořád neinteligentně, takže startovací kabely budeme potřebovat jen v létě :) Ale nebál bych se toho a neměřil raději. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 13. Květen 2020 Sdílet Vloženo 13. Květen 2020 @Michal T. premerane to nemam, ale som toho nazoru, ze ta baterka dostava poriadne zabrat pri tych hodnotach a starte. Cele to bude si myslim v dosledku tej rekuperacie, co sme preberali uz na fore. Fakt ale neviem, co je lepsie. Odpojit to ci nechat. Ale kedze ty mas ten merac v zapalovaci, vedel by si pozriet hodnoty eventualne aj pri odpojenom konektore, ci budu vyssie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 13. Květen 2020 Sdílet Vloženo 13. Květen 2020 (editace) Znám lidi co s OIII jezdí 3 roky víceméně po městě a bez dobíjení, to že baterka vydrží 3-4 roky je potřeba překousnout. Zbytečně bych nehledal problémy, kde nejsou. Editováno: 13. Květen 2020, autor: vormen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal T. Vloženo 13. Květen 2020 Autor Sdílet Vloženo 13. Květen 2020 @vormen Na přelomu ledna/února jsem byl pryč a auto stálo 3 týdny v garáži (stálých cca 16-18 st.), baterii jsem neodpojoval a startovalo v pohodě. Teď v "létě" při jizdě je napětí většinou nějakých 14.5V (ale vím že jednou jsem to sledoval a postupně to lezlo z 13.8 na nějakých 14.6). V práci máme Caddyho 1.4TSI už asi 2 roky, typicky jezdí velmi krátké trasy pro převoz nějaké techniky a baterka furt v cajku, bez dobíjení. Schválně ho ale také změřím a kouknu co má za baterku,. @csabac Rekuperace na to bude mít vliv určitě, ale ten kábl se mi odpojovat nechce... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo 13. Květen 2020 Sdílet Vloženo 13. Květen 2020 @vormen tak zivotnost baterky 3-4 roky je tiez na hlavu z hladiska zakaznika a ziv. prostredia. Ako toto by mala EU postihovat, nie tlak v pneu. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 14. Květen 2020 Sdílet Vloženo 14. Květen 2020 (editace) @Michal T. Stav který popisuješ výše, tj.14.5V na aku při ustálené jízdě vypadá jako by u Scaly měli jinak řešenou rekuperaci. Když jsi měřil, jaké jsi měl zapnuté spotřebiče, nař výhřev sedadel, sklo, světla? Napíšeš zde popřípadě i hodnoty bez zapnutých spotřebičů? Já jsem napětí neměřil a musím se přiznat, že jako VELKÝ ODPŮRCE odpojovaní toho kabliku, ho mám aktuálně odpojený kvůli S/S který mě pije krev? Nicměně brzy ho připojím protože se pojedeme kódovat a vypínat S/S a rekuperaci?? Editováno: 14. Květen 2020, autor: xtrack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal T. Vloženo 15. Květen 2020 Autor Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 @xtrack Třeba včera jsem měl víc popojížděk kvůli vyzvedávání nějakých věcí a svítilo tam relativně konstantně 14.2V. Teď mě bude čekat jedna delší cesta, tak to omrknu jak se to chová a co to udělá po spuštění klimy atd. Vzhledem k počasí jsem poslední dny jezdil "bez spotřebičů", tedy ventilace a klima vyp, maximálně zaplé audio + jede autokamera, 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal_Reitmajer Vloženo 15. Květen 2020 Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 Mel jsem kabel asi pul roku rozpojeny.Ted jsem ho na zkousku zapojil nazpatek a sleduju hodnotu napeti baterie. Jezdim spise kratke trasy. Mam zapnutou pouze klimu. Cca prvnich 10min po nastartovani se drzi hodnota na 14,5 az 14,7. Po uplynuti teto doby pada napeti k cca 12,5V.Myslim, ze kdo jezdi krate trasy, je rozpojeni kabliku skoro zbytecne (krom vypnuti S/S).Jeste ale vyzkousim, jak se bude dobijeni chovat, az budou teploty vice nad 20°C. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal T. Vloženo 15. Květen 2020 Autor Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 @Michal_Reitmajer Po deseti minutách jízdy 12.5V? Tuhle hodnotu vídám spíš po vypnutí zapalování, během jízdy jsem se snad nikdy pod 13V nedostal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal_Reitmajer Vloženo 15. Květen 2020 Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 Pravdu mas, ted jsem prijel autem a litalo to od 12,9 po 13,1. Nevim, co jsem to nameril predtim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pája66 Vloženo 15. Květen 2020 Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 Zdarec,ohledně dotazu Michal T.:napětí baterie pár foto: Po jízdě 20km,teplota okolo 9° stav aku po 2 hodinách klidu druhý den před odjezdem do práce cca 11 hodin klidu po příjezdu do práce 20km,telpota 6° nezapnuta klima,výhřev sedadel,skla,zrdcátka. nejedná se o scalu,ale u modelů se stop-startem,intel.dobíjením a rekuperací bude řízení dobíjení obdobné ne-li stejné.PS mám pouze trvale deaktivovaný stop-start. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal T. Vloženo 15. Květen 2020 Autor Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 @pája66 Díky - koukám, že tyhle hodnoty budou fakt "normál". Nekoukal jste náhodou, jaký typ (EFB vs. AGM) baterie tam máte? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 15. Květen 2020 Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 před 2 hodinami, pája66 napsal: po příjezdu do práce 20km,telpota 6° nezapnuta klima,výhřev sedadel,skla,zrdcátka. nejedná se o scalu,ale u modelů se stop-startem,intel.dobíjením a rekuperací bude řízení dobíjení obdobné ne-li stejné.PS mám pouze trvale deaktivovaný stop-start. Těch 14,0 V po příjezdu do práce je nesmysl, měřil jsi to s ještě běžícím motorem. Z předchozích hodnot je vidět "inteligentní nabíjení" na max. 80%, tj. ničení baterie sulfatací, snížování její kapacity a životnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pája66 Vloženo 15. Květen 2020 Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 exide Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pája66 Vloženo 15. Květen 2020 Sdílet Vloženo 15. Květen 2020 Dobrý postřeh,motor běžel,ještě graf napětí teplota okolí 6° telpota okolí 10° Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 16. Květen 2020 Sdílet Vloženo 16. Květen 2020 Takhle vypadá moje baterka (gel) při provozu, dálkové měření každou hodinu: 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joscer Vloženo 19. Květen 2020 Sdílet Vloženo 19. Květen 2020 V 13. 5. 2020 na 9:28, vormen napsal: Já mám obavy, aby to třeba po 2-3 týdnech neodmítalo startovat. Já jsem měl z důvodu úrazu (zlomenina bérce) auto postavené před garáží od 9.3. Poprvé jsem ho zkusil nastartovat 25.4. a naprosto bez problémů. Pak v dalších týdnech jsem jel třikrát jen do obchodu u nás ve vsi a také žádný problém se startováním. Teď v sobotu (16.5.) jsem dal akumulátor na 3 hoďky na nabíječku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 30. Květen 2020 Sdílet Vloženo 30. Květen 2020 Včera jsem cestou měřil napětí v zásuvce a pohybuje se v rozmezí 13,2 - 15. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wazi Vloženo 30. Květen 2020 Sdílet Vloženo 30. Květen 2020 Hoši, nevím kam jinam to napsat. Ale chtěl jsem se zeptat, zda startuje rovnou spojka start a nebo nejdřív nahodit elektriku a až pak start. Jestli to něčemu nevadí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 30. Květen 2020 Sdílet Vloženo 30. Květen 2020 Obojí je možné, je to jedno. Já obvykle spojku a hned tlačítko startování, Jinak viz manuál strana 117. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wazi Vloženo 30. Květen 2020 Sdílet Vloženo 30. Květen 2020 Mělo tam být startujete, sorry. Já jsem se nějak naučil za studena nejdřív nahodit elektriku a až pak start. A když je motor zahřátý tak nasednu a hned spojka start. Ale asi je to blbost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slots Vloženo 12. Červen 2020 Sdílet Vloženo 12. Červen 2020 Pánové, může někdo prosím napsat poznatky po úpravě rekuperace kódováním ? Jak se pohybuje napětí na baterce ? Jezdím teď s odpojeným kablíkem, napětí osciluje mezi 13,5 a 14 V, a stejně, když přijdu ráno k autu, tak je napětí max 12,4 V. Ty samé trasy jezdím i se skoro veteránem a tam se napětí udrží přes 12,6 V. Samozřejmě je rozdíl v akumulátorech, Scala - EFB, veterán - klasika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
frfr Vloženo 6. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2020 caute, zaujimalo by ma aku rekuperaciu tu riesite, a preco. dakujem :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2020 Nebuď lenoch a hledej! Na foru se to řešilo a řeší už x krát v naprosto stejných tématech o autobateriích anebo o vypnutí start/stop systému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.