Přejít na obsah

Nerovnoměrně opotřebená pneu na jednom kole


Shaarky

Doporučené příspěvky

neco malo pres 50tkm ... 

zatezuji auto vic nez ostatni. jsem si toho vedom ... 

ale i tak je to hodne brzo ... (ja na nem mam najeto 40tkm, z toho 20 na zimnich, kde se jezdi opatrne)

 

na sharanovi mi taky rikali, ze mi odesly brzo a ze normlane popraskaji starim ... ja je roztrhal ... 

 

uz jsem nasel, ze se daji koupit tuzsi alternativy.

protoze pokud pod zatezi "uhyba" a meni mi geometrii tam, kde nechci, je to to, co by problem vyresilo ...

 

konecne alespon NECO ... 

uvidime .. servis mi podle km vyjde tak na unor. pokud to odpovida teorii vyse, na zimnich by to blbnout nemelo.

pak se uvidi ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je klasika u 19" na SIII.Měli jsme toho na servisu desítky.Můžete s geometrii dělat co chcete.Je ale pravdou,že jsou určité pneu,které jsou na to náchylnější.

Já na 19" najel cca 25000 absolutně bez problému a rovnoměrným ojetím,jen je potřeba se o to dost starat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, všeobecně sjetí vnitřků pneu je vina nepevného uloženi kola v silentblocích. Většinou je to ten zadní na spodním ramenu, protože zachytává největší síly. Pak už jen záleží jakým stylem a kde se jezdí, pokud si člověk užívá jízdu v zatáčkách pod plynem nebo "na brzdách" pak to vnitřní kolo jede regulérně po té vnitřní hraně a buď "hrabe" nebo jede téměř smykem. Čím nižší guma, tím více se opotřebovává.

Jinak je to pak cítit i ve vyjetých kolejích, že auto je pocitově nestabilní a tahá za volant, ale to už je zavěšení tak volné, že je to vidět i pohledem při zastavení, kolo se jakoby v blatníku posune dozadu a pak se vrátí.

Pokud se jezdí většinou rovně po dobrých silnicích nebo v zatáčkách pomalu a jemně tak se gumy sjíždějí celkem normálně.

 

Měl jsem to na Mazdě a laboroval jsem s tím dost dlouho, nakonec jsem vyměnil spodní i horní ramena a další gumy jsem měl sjeté rovnoměrně.

Editováno: , autor: LeciteL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak .. jsem na tom podobne ...

alemam to jeste na dlouho .. nechci ZATIM menit silentbloky v zaruce auta. chci to jeste jednou hodit na skodovku. taky proto, ze nemam nebo jsme nenasel zadny slusny tuning shop-dilnu v okoli, kde by se mi venovali ...

 

zimni gumy jsem vyhodil. byly sjete vnitrky, ale gumy jsem prohazoval (predni zadni) v pulce zimy, takze to nebylo az tak markantni ... 

 

mam nahozene, stejne jako ty, nove Micheliny ... a v pondeli jdu na olej. predpokladam udelam znova geometrii, abych to cele koncem leta reklamoval. bude to posledni sance. budu mit najeto tak 90tkm ...

 

pokud nic nevyresim, budu to resit dal po vlastni ose (tuning shop, jejich dilna ... ) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

geometrie je ok, silentbloky taky ... kontrolovano nedavno ... ptal jsem se, jestli nebyly na tom dile nejake pozdejsi modifikace, ale pry ne ... 

 

ja bych si tu vymenu i zaplatil, ale necekam, ze to k necemu bude ... 

do tvrdych zatim nejdu ... (jen alibismus, at me pak nevyhodi kvuli toho s necim jinym) ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj, presne ma to zaujímalo. 

Dnes som menil olej, gumy PS4 235/40 R19 najazdené 13t km rovnomerne ojazdené. 

Kolega Passat B8 gumy Pirelli P7 235/40 R19 počas jazdy rána, strelila guma, roztrhlo ju. 

Všetky 4 zjazdené vnutro. 

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Měl jsem s nerovnoměrným sjížděním taky problém u Pireli P7 i současných gum Landsail na letních 19" (sjíždění vnitřních hran), zimní pneu Nokian 18" se sjíždějí krásně.  V autorizáku mi upravili geometrii odklonu na max. povolené hodnoty, tak jsem zvědavý, jak to bude příští sezonu vypadat......

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já mám letní i zimní 19". Zimáky Nokian Snowproof, najeto cca 20k km a sjeté rovnoměrně. Letní Fulda a Pirelli, najeto cca 40k km a také sjeté rovnoměrně. Geometrii dělám jednou za dva roky a není tam moc co seřizovat. Ještě je otázka, jestli se to nerovnoměrné sjíždění dělá na podvozku s DCC, normálním podvozku, nebo je to úplně jedno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

problem: obe predni gumy sjete zevnitr pri spravne geometrii ...

 

definitivne po zimni sezone a sjetych prednich pneu muzu rici, ze vymena zadnich silentbloku spodnich ramen  predni napravy za tuzsi pomohla. dnes jsem vyhazoval rovnomerne sjete predni gumy ... parada ... !

Editováno: , autor: hamoun
  • Díky 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bojler: nejake SuperPro. resil to servis na mou zadost. podle me cokoliv. (kontakt na zadost poslu do sz, je to v Opave)

@dfga: ano, ja vim, ze mas vse ok a puvodni. proto jsem to vsecko vysvetloval drive. jezdim asi (urcite) jinak nez ty. proto dany problem neresis. ja mam 105tkm. sjedu (letni) gumy za sezonu (zimni za dve, bo se na tom neda jezdit). a brzdy mi taky asi vic nez rok nevydrzi ... predek mam asi ctvrte kotouce. spis pate (takze kdyz to pocitam, rozhodne rok nevydrzi)... zadek uz taky nekolikrat. kazdy auto pouzivame jinak. kdybych problem nemel, jako ty, tak o nem nepisu ... tak nevim, co ti k tomu napsat...

 

 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...