lubomir.kozak Vloženo 8. leden 2021 Sdílet Vloženo 8. leden 2021 (editace) Zdravím, chtěl bych se zeptat zdali je mé chování elektrické ruční brzdy normální. Zaparkuji auto v mírném kopci a aktivuji ruční brzdu, ta se rozsvítí oranžově, že je aktivní a rovněž na budíkách vidím, že je ruční brzda aktivovaná. Ovšem po nějaké době se tlačítko opět přepne z oranžového podsvícení do klasického bílého a rovněž u budíků již také nesvítí upozornění, že by byla brzda aktivní. Brzda nadále sice aktivní je, ale když opouštím auto, raději bych viděl stále že je aktivní než pouze doufal.. Například když u dveří řidiče vypnu vzadu dětem otevírání oken a dveří, tak tlačítka pro vypnutí svítí nepřetržitě a rovněž bych to očekával i u elektrické ruční brzdy. Editováno: 8. leden 2021, autor: lubomir.kozak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 8. leden 2021 Sdílet Vloženo 8. leden 2021 Měl by jsi podržet déle,aby byla zabržděná.Viz návod níže: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KyAeRtOiQ Vloženo 8. leden 2021 Sdílet Vloženo 8. leden 2021 A nebo k tomu zapni autohold a vždy se ti po otevření dveří auto zabrzdí a kontrolka přepne na červenou. Navíc nemusíš při zastavení stát pořád na brzdě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 8. leden 2021 Sdílet Vloženo 8. leden 2021 (editace) Já myslím, že je to tak správně. @lubomir.kozak se předpokládám ptá na chování kontrolky po zaparkování vozu. Po vypnutí zapalování kontrolka určitě nesvítí. Nesledoval jsem, kdy přesně zhasne, ale kdyžtak to zítra odsleduji a dám vědět. Editováno: 8. leden 2021, autor: dafro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Rušaj Vloženo 8. leden 2021 Sdílet Vloženo 8. leden 2021 Sice mám DSG, ale zapni si Auto Hold a neřeš to. Samo brzdí a samo odbrzdí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubomir.kozak Vloženo 8. leden 2021 Autor Sdílet Vloženo 8. leden 2021 (editace) Tak jsem zkoušel ji podržet déle, ale efekt stejný. Autohold funkci asi nemám, nebo jsem ji hledal špatně. Že nesvítí kontrolka po zaparkování vozu to beru, ale nechápu, proč nesvítí ta páčka el. ruční brzdy pořád oranžově, aby člověk věděl, že je aktivní. Hlavně že mi na těch dveřích svítí nonstop oranžově, že mají děti vzadu zamklé otevírání dvěří a oken.. Jo už to vídím, jsem slepej :D Autohold.. zkusím díky :) brzda.mp4 Editováno: 8. leden 2021, autor: lubomir.kozak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Rušaj Vloženo 8. leden 2021 Sdílet Vloženo 8. leden 2021 Autohold máš. Je to to tlačítko (A) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KyAeRtOiQ Vloženo 8. leden 2021 Sdílet Vloženo 8. leden 2021 Aha ty chceš aby ti pořád svítilo tlačítko nebo kontrolka když ručku použiješ, zamkneš a odejdeš. To ale ani u konvenční brzdy když si vypnul klíček kontrolka nesvítila. Když zapneš zapalování tak kontrolka zase svítí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 8. leden 2021 Sdílet Vloženo 8. leden 2021 Je to tak. Měl jsem na mysli tu kontrolku na páčce brzdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukas_k Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 Já mám zaplej Autohold, naučil jsem se kdy se ta brzda sama spouští a kdy se vypíná, a dál už nic neřeším. Od doby co jsem snad v prvních 500km zapl Autohold jsem na ty tři tlačítka vůbec nešáhl a to teď mám odjeto asi 15.500km. Parkuji většinou v mírném svahu a přede mnou je kolmo auto u kterého musím stát blízko protože za mnou je zatáčka, takže když jsem couval a k tomu mačkal tlačítko brzdy tak jsem chvíli i litoval že tam není fyzická ručka.. S Autoholdem fajn, a samozrejmě při stání na křižovatce nebo v zácpě kde není rovina je to príma sundat na chvíli nohu z brzdy a taky nemuset se ani ve větším kopci nervovat s přešlapováním spojka/brzda/plyn (mám manuál). 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubomir.kozak Vloženo 9. leden 2021 Autor Sdílet Vloženo 9. leden 2021 A ten Autohold se dá nějak nastavit aby byl stále zapnutý, nebo se musí při každém nastartování znovu aktivovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KyAeRtOiQ Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 Zapneš tlacčítkem vedle ruční brzdy a je trvale zapnut dokud ho zas nevypneš tím tlačítkem, při zapnutí zapalování svítí to tlačítko žlutě. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkytom Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 Tak ono není nutné aby svítila, neb se při rozjezdu automaticky deaktivuje (pokud nejsou nedovřené některé dveře, to si pak člověk přijde jak v autoškole, když tě někdo drží ...). Z autoholdu jsem měl obavu, že mě "přimrzne" brzda, pokud to budu používat a jak sysel jsem to zpočátku zapínal až když jsem vyjížděl a deaktivoval před zaparkováním. Ale postupem času jsem zjistil, že to není jak klasická ručka, aby v mrazu někde přimrzlo táhlo, když to bude zabržděné ... a prostě jsem to před rokem nechal aktivované ... dnes už bych auto s klasickou ručkou nechtěl, jak je to návykové ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octopus Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 (editace) Na předešlém Tiguanu jsem měl Autohold aktivovaný od koupě po celou dobu užívání auta. Absolutně bez jakýchkoliv potíží. U Karoqu to mám teď stejně. Editováno: 9. leden 2021, autor: Octopus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 Já mám taky permanentně zapnutý autohold na což si člověk rychle zvykne. Po otevření dveří nebo vypnutí motoru se mi ručka zatahuje sama. Měl jsem za to, že tohle se děje u každé el. ruční brzdy. Musím se na to zaměřit, jak to probíhá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubomir.kozak Vloženo 9. leden 2021 Autor Sdílet Vloženo 9. leden 2021 Tak v tom případě je to vyřešené a funkce Auto hold je super funkce :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 (editace) Musíš vyzkoušet sám. Mně osobně třeba vysloveně vadí, jak při každém zastavení blokuje auto. Mám rád plynulý rozjezd a při použití této funkce vždy při rozjezdu dojde ke škubnutí. Proto používám pouze při delším stání, abych nemusel stát na brzdě. Je to ale věcí citu. Pozitiva však převažují. Editováno: 9. leden 2021, autor: dafro 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 Byl jsem vyjetý a schválně jsem se soustředil na autohold a nepozoruju žádné škubnutí při rozjezdu. Mám 6Q manual. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkytom Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 Tak škubnutí při použití autoholdu nepozoruji ... maximálně soudruzi z NDR někde udělali chybu při konstrukci 1.5 TSI a mému klokanu naprogramovali chudou krmnou dávku, ale za občasné klokanní projevy mého embéčka autohold fakt nemůže ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pytlák Vloženo 9. leden 2021 Sdílet Vloženo 9. leden 2021 (editace) Autohold používám od pořízení auta (1,5 TSI, DSG). Je super, že člověk nemusí myslet na ruční brzdu. Kdykoliv zastavím, auto stojí jak přibité. S drobným škubnutím při rozjezdu jsem se setkal jedině tehdy pokud zastavím v kopci a pak potřebuji jen kousek pomalu popojet (nejčastěji couvnout do kopce). Pak bych to přirovnal k "přilepené" brzdě - při rozjezdu to tročku škubne. Vyvarovat se tomu dá tak, že to odbrzdím ručně (moc to nepoužívám). Je to ale drobnost, pokud by se to tady neřešilo, ani bych to nezmiňoval, nepřemýšlel o tom. Super je také to, že se to automatické zatažení ruční brzdy neaktivuje ihned po zastavení a zabrzdění, ale se zpožděním několika desetin vteřiny po zastavení. Editováno: 10. leden 2021, autor: Pytlák Pravopisná chyba 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukas_k Vloženo 10. leden 2021 Sdílet Vloženo 10. leden 2021 @dafro @velkytomtak to skubnuti se mozna tyka jen DSG? u manualu se to odbrzdi kdyz se dostanu do konkretni polohy spojkoveho pedalu kdyz poustim spojku. Takze bych cekal ze bude zalezet na praci se spojkou a plynem, coz u DSG se moc neda ovlivnit. U manualu skubnuti nepozoruju. Mimochodem pri zastaveni treba na krizovatce nebo v zacpe to vzdy nepada do auto-brzdy, zalezi jak moc se na brzdu tlaci (jestli je auto-brzda zrovna zabrzdena se pozna na displeji), aspon u manualu to tak je. Kazdopadne pro me je kvuli pravidelnemu couvani do kopce (kdy potrebuju mit jistotu ze se nepohnu dopredu) ten Autohold nutnost. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
velkytom Vloženo 10. leden 2021 Sdílet Vloženo 10. leden 2021 Copak couvání do kopce ... ale rozjíždění se v kopci, navíc v koloně, kdy se člověk modlí, aby mu řidič před i přes více než metrovou mezeru nezaparkoval v motoru. Nevím jak u DSG, ale u mě s manuálem se v kopci s autoholdem rozjedu, aniž bych cuknul ... prostě krásně plynule. Mimochodem, do dneška mám trauma z autoškoly a rozjíždění Š 120 na ručce do prudkého kopce ... Dnes už má každé nové auto asistenta rozjezdu do kopce a každé třetí elektronickou ručku s autoholdem, takže dnes bych si to jen užíval. A pravda, pro aktivaci je potřeba silněji stlačit brzdu, takže není problém z kopce popojíždět "samospádem". V okamžiku aktivace je ale nutné i z kopce rozjet se zařazenou rychlostí. Jak jsem již někde psal, bez elektronické ručky s autoholdem, climatroniku, vyhřívaných sedadel, volantu a čelního skla (jo, klokan mě namlsal), je pro mě další new wagen nekoupitelný ... což značně omezuje výběr a vyřazuje spousty adeptů ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomot Vloženo 10. leden 2021 Sdílet Vloženo 10. leden 2021 u DSG bez problému, bez cuknutí, plynulý rozjezd, prostě paráda 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KyAeRtOiQ Vloženo 10. leden 2021 Sdílet Vloženo 10. leden 2021 (editace) Autohold je super, ve srovnání s asistentem rozjezdu do kopce. 1) + nestojíš na brzdě a brzdovky svítí. 2) + rozjezd je podle mích pocitú plynulejší. 3) - připopojíždění v koloně z kopce rozjezdy se zařazenou rychlostí nebo ho musíš deaktivovat. Ještě se mi v této situaci nestalo že by se mi nesepnul. Rozhodně rychle návykový systém. Editováno: 10. leden 2021, autor: KyAeRtOiQ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pytlák Vloženo 10. leden 2021 Sdílet Vloženo 10. leden 2021 Ano, autohold je super. A to zmiňované cuknutí? Nestojí za zmínku. Je to něco, co někdo ani nepostřehne. Tak si říkám, aby to někdo neprezentoval tak, že má auto problém, protože s autoholdem skáče. Tak to není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.