Přejít na obsah

Brzdy, výměna brzdových kotoučů


sulva

Doporučené příspěvky

Návšteva v servise ohledně opotřebování - zvlnění u zadních brzdových kotoučů po ujetí 15 000 km, 10 měsíců od převzetí nového vozidla škoda Kamiq, dopadla nechvalně. Přebírající technik nejdřív tvrdil, že záruka na výměnu vadného dílu je pouze 6 měsíců, potom přihodil, že na brzdové kotouče je 8 měsíců (nevím, kde to vyčetl), a že jsou ty kotouče posmrti.

Výsledek byl, že to odmontují a pošlou výrobci k posouzení. Nejsem odborník, ale záruka na pojízdnost u nového auta je 2 roky, přičemž se nevztahuje na spotřební materiál, jako žárovky, stěrače a pod., ale že by se u škody počítali do spotřebáku i brzdové kotoče, které nevydrželi ani 15 000 km?

1633413787759.jpg

1633413873664.jpg

1633413920167.jpg

1633413978411.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

taky jsem to měl nějak podobné, ale ne tolik. Zachránil jsem to ještě přebroušením lamelovým kotoučem. Řešil jsem to myslím po roce, ale v servise mi řekli, že se na destičky vztahuje záruka nějaké km a na kotouče není taky záruka dva roky - teď už si nepamatuji přesně kolik. Tak jsem to dál vyřešil po svém. Jinak výměna svépomocí není problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslal jsem to na zákaznícké centrum Škoda, a zde je výpis, co mně sdělili ke opotřebení zadních brdových kotoučů:

 

"Mrzí nás, že nejste spokojen s posouzením reklamace brzdových kotoučů v servisu. Váš podnět jsme pečlivě prověřili a sdělujeme následující:

 

Servis postupoval v souladu se záručními podmínkami a doporučenými opravárenskými postupy výrobce. Byla provedena kontrola jak brzdových kotoučů a destiček se výsledkem nevyhovující. Zároveň si servis při posuzování Vámi podané reklamace vyžádal odborné stanovisko specialistů Technického servisního centra ŠKODA. Ze zaslaných fotografií je patrná předchozí hloubková koroze a při pokusu o očištění tím způsobené hluboké drážky. Nejedná se tedy o  závadu ve smyslu záruky.

 

Obecně lze ke korozi brzdových kotoučů uvést, že materiál brzdových kotoučů je přirozeně náchylný na korozi, ke které stačí pouhá vzdušná vlhkost (nejedná se tedy o výrobní vadu, resp. vadu materiálu). Dle Návodu k obsluze doporučujeme – obzvláště po jízdě/před odstavením vozu -  brzdy očistit a vysušit přerušovaným brzděním, čímž se očistí zárodky povrchové koroze, aby tato dále nepostupovala a nezpůsobila případně hloubkovou korozi. V případě rozsáhlého poškození brzdového kotouče hloubkovou korozí je nutná výměna kotoučů (a destiček) za nové, a to bohužel při nižším nájezdu km než pokud by se kotouče měnily z důvodu jejich provozního opotřebení. Hloubková koroze je způsobena nedostatečným „obrušováním“ povrchové koroze bržděním. Pokud se jedná o provozní opotřebení (méně časté jízdy, styl jízdy - pouze lehké brždění) a nikoliv o výrobní či montážní vadu výrobku, není ani možno tento typ poškození zahrnout do záručního plnění. Pro doplnění uvádíme, že ze ŠKODA záruky jsou vyjmuty díly, které podléhají přirozenému opotřebení, jako např., brzdové obložení a kotouče.

 

Podáváme Vám tuto zprávu a zůstáváme s přátelským pozdravem.

ŠKODA AUTO a.s., "

Oprava stála cca 6800 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, tady se píše o korozi. Což je naprosto běžné, ale já jsem korozi na kotoučích neměl.  Byly tam drážky. S autem jezdí manželka tak jsem si toho všiml náhodou. Takže jak jsem psal výše reklamoval jsem to už pozdě. Můj osobní názor je, že je buď špatný materiál kotoučů nebo destiček - což ostatně asi tak může být jiného,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi neumím správně používat brzdy. Mněl jsem již 3 auta a na žádném jsem se nesetkal s problémem brzdových kotoučů. Na posledním vozidle značky Fiat jsem mněnil zadní brzdové kotouče při 140 000 km, a to z důvodu již malé tloušky u kotoučů. Jsem zvědav, jak budou vypadat auta, které stojí na odstavních plochách z důvodu chybějících dílů. Výrobce bude asi standardně rozesílát podobné zdůvodnění, jak jsem obdržel k reklamaci (uvedeno výše). Je vidno, jak kvalita stoupla se zvyšováním cen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím, 

Chtěl bych se zeptat mám nově brzdy kotouče i destičky, respektive mám je jen 1tis. km

No a bohužel asi neumím brzdit, ale na předních mám toto, viz. obrázek(ta stopa tmavší je podél celého kotouče) . Jak moc je to velký problém? Je to na výměnu, nebo dá se to nějak vyřešit? Musel bych s tím do autorizovaného servisu kvůli záruce a platit balík za úplnou výměnu, no nevím.. Pokud je to tedy třeba nějak řešit, nebo to mohu nechat být. Jinak to neklepe nic, jen slyším občas malé hvizdnutí. 

 

Případně jak dobře zajet kotouče a destičky, brzdit dlouze a jemně, takže ne prudce a nebo naopak prudčeji? Děkuji za rady. 

IMG_20220706_181836.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, dobře děkuji za odpověď, mám to pravé jen na jedné straně vpředu a občas to hvizdne, když třeba dobrzdim, ale ne vždy. 

Jak tedy nejlépe brzdit, aby se vše srovnalo a bylo vše ok? Já tedy brzdil spíš déle, ale jemně, abych to moc nezahrival, tak jestli jsem nedělal blbě @suri.

 

Spíš šlápnout vícekrát silněji na brzdu a zpomalit si a dojet co potřebuji a nebo spíš déle ale jemně brzdit? 

Děkuji za radu. 

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když brzdíš slabě a dlouho, tak brzdy vyhřeješ víc než při kratším a prudším brždění.

 

Třeba když budeš sjíždět kopec a budeš brzdit furt ale jen lehce, tak můžeš zkroutit kotouče a == je zahodit. Ideálně naloženej s vozejkem nebo eště líp s karavanem a po sjezdu kopce v Rakousku nebo Itálii můžeš brzdy zahodit.

 

Zkus když půjdeš po schodech lehce přitisknout ruku na zábradlí, ale celou dobu a pak jen občas, ale fest a uvidíš co to udělá.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Luďa

Děkuji za vysvětlení,

Dám si na to určitě větší pozor. Takže s tímto ještě nutně nemusím běžet do servisu, že to bude třeba asi vyměnit? Může se to ještě tedy dát dohromady? Doposílám radši stav zbylých kotoučů. Poslední foto je druhý přední kotouč, zbylé dva jsou zadní. 

Předem děkuji. 

IMG_20220706_204554.jpg

IMG_20220706_211303.jpg

IMG_20220706_204612.jpg

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čmouhy se na kotoučích dělaj. Nikdy to není lesklí jako zrcadlo. Časem tam budou i drobný rejhy\drážky. Po stání přez noc ve vlhku budou i rezatý jak liška 🦊

Někdy ty fleky dělá materiál destiček. To ostatně poznáš i na diskách po sezóně. Přední budou zevnitř černý od prachu, zadky bo brzdí míň tak budou i míň zasraný.

Předky sou prostě víc namáháný, tak sou i víc flekatý.

Todle by nemělo nic bejt, pokud to není mastnota. Ale to se stačí dotknout prstem a uvidíš to hned. Ale nepředpokládáme, žes je natíral vazelínou aby nepískali, jak to udělala jedna paní co zme jí zpravovali auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Luďa

Tak snad to bude ok, 

Dneska jsem již jel tedy ne nějak daleko ale občas zabrzdil z kopce a všiml jsem si po jízdě, že levé přední na kterém je vidět více ta šmouha od destičky, je o něco málo více zahřáté, než to pravé, není to už problém, když jedno má trochu jinačí teplotu než to druhé?  První fotka je s tou šmouhou levého a druhá, jak jsem již posílal tak pravého. 

 

Jinak co jsem zkusil přibrzdit občas z kopce silněji a rychleji, takže žádné klepání nic, jen ta teplota jestli je ok. 

IMG_20220706_204535.jpg

IMG_20220706_204612.jpg

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázka čemu říkáš něco málo víc zahřátý. Vždycky budou horký a ne stejně, ale jen podobně. To bys musel měřit teploměrem a i na jednom kotouči bys našel na různejch místech rozdílnou teplotu.

Problém by byl, kdyby tě brzdy na stejným povrchu tahaly ke straně nebo jedno bylo fakt žhavý ( na vopečeni špekáčků) a druhý ledový. Ale to poznáš na volantu.

Další problém by mohl něj, kdyby to kolo přibržďovalo\brzdilo furt aniž by ses dotknou brzd. Jako když třeba nepovolila ruční brzdu. Ale to taky poznáš.

 

Hlavně moc to řešíš. Brzdi podle potřeby. Z dlouhejch kopců radši častějc než furt a málo, ale ke křižovatce nemusíš doletět a tam to zachlamstnout, tam normálně dobržďuj.

Auto máš nový a brzdy si eště sednou. Jak sám vidíš tak ti brzdy pěkně práší (ten mrdník na disku) takže čmouhy budou. Prášení brzd se řeší i u jinejch modelu (Scala)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte pravdu @Luďa @Dodi 15, asi to moc řeším, nejste jediný kdo mi to řekl 😅. No to levé bylo lehce horký, ale ruku úplně bez problémů jsem tam udržel a druhé teplejší, rozdíly tam byly, ale ne tak extra velký ani jedna mě neměla tendenci nijak opařit 😀 a to jsem ujel asi 16km s chvilkovym zastavením a brzdil občas z kopce a nic nekopalo a netáhlo.

Ještě jsem tedy byl před chvílí v obchodě tam se jede přes serpentýny a to už obě přední byly fakt horký, udržel jsem tam ruku fakt jen chviličku jinak bych se asi trochu spálil, ale to je předpokládám asi normální s takovým bržděním, že? 

Jinak volant nic. 

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, to je normál, ale za chvilku zas schladnou.

 

Počkej až pojedeš v 5i lidech, navalenej kufr, na tažným co se vejde. To bude teplo sálat eště půl hodiny potom a ruku k nim ani nedáš. 🙂

 

vem si jak sem byl naloženej já a jel sem přez valašský kopce a brzdy ok. 

a to má vozejk 280 kg, co modrej bazmek 2 kg\kus a v pytlu 680 kg.  

 

Čím víc to budeš řešit, tím víc paranoidní budeš a jebne tě z toho.

 

 

20220402_090408.jpg

20220402_090425.jpg

20220516_170845.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Luďa

Ještě bych se chtěl dotázat, když dobržďuji, například v garáži, nebo ke konci kopce(vlastně tak obecně) a je v autě úplné ticho, takže bez rádia, tak slyším takové tření od předních brzd, to je běžný zvuk, páč prostě tře brzdová destička o brzdový kotouč, je to tak? Nebo by nemělo být slyšet nic? Snad poslední paranoidní dotaz, pokud to je v pořádku 😅

Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...