Přejít na obsah

95 vs 98 oktan


Jan34

Doporučené příspěvky

Kromě možného snížení výkonu by se při takto krátkodobém tankování nic zásadního stát nemělo.

A z kterého roku je tvůj Superb ?

Mám dojem, že tato výkonová varianta měla vždy uváděný benzín s min. 95 oktany. Alespoň poslední varianta (co mám i já) to tak má.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě venku tankovat 98 jsou vyhozené peníze, pokud jsi nejsi jistý  čerstvým závozem. Z zvětší části případů má 98 nebo dokonce 100 horší vlastnosti protože je zdegradováná dlouhým skladováním jak 95 která se v cisternách otáčí a ty si přidáš sám svoje aditiva. A  teď do mě .👍

  • Díky 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, stanmar napsal:

Kromě možného snížení výkonu by se při takto krátkodobém tankování nic zásadního stát nemělo.

A z kterého roku je tvůj Superb ?

Mám dojem, že tato výkonová varianta měla vždy uváděný benzín s min. 95 oktany. Alespoň poslední varianta (co mám i já) to tak má.

 

Díky za komentář. Mám rok 2018 a na víčku nádrže je psáno - doporučené palivo 98. 
Jinak auto je dovezeno z Německa, tak jestli to kluci z reichu nemají trosku jinak, ale to tady už hodně spekuluju :—)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, AntonioB721 napsal:

Za mě venku tankovat 98 jsou vyhozené peníze, pokud jsi nejsi jistý  čerstvým závozem. Z zvětší části případů má 98 nebo dokonce 100 horší vlastnosti protože je zdegradováná dlouhým skladováním jak 95 která se v cisternách otáčí a ty si přidáš sám svoje aditiva. A  teď do mě .👍

Tohle je super myšlenka, díky za to. Určitě to zvážím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Přidávám se s tou degradací paliva. Beru 98 z Eurooilu a 100 z OMW. Jedno město, rozdílné benzínky, rapidní ubýtek výkonu. Jak to není na hlavní ulici s výtočí, tak je to tragédie. Přemýšlím také jestli raději nebudu brát 95 s vysokou výtočí a vlastní aditiva. Teď mám natankovanou Vervu z Tišnova a jede to do kopce úplně tragicky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdil na N95 +VIF ,ale loni škubání motoru cca 3 měsíce. Kontrola i autoriz. servis,.

Začal jsem lít OMW MaxxMotion a auto opět OK. Takže teď už čepuji jen 100.  Asi byl i problém ve větším nájezdu ve městě.

Že řepka je prevít  jsem viděl letos na tryskách sekačky. Zanesené totálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píšu jinde - do N95 se přimíchává bioethanol, který váže vlhkost, čímž vzniká problém při skladování (proto se ve státních rezervách skladují PHM bez biosložky, které se pak dostávájí na benzínky EuroOil). N98 (a Verva 100, Maxxmotion 100 nebo V-power racing 100) používá výhradně ETBE (ethyl-tetrabutyl-ether), který zvládá skladování lépe a mmj. zvyšuje oktanové číslo. Pochopitelně pokuty za nevyhovující PHM padají stále, a to nejen u "malých" benzínek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Já tankuji výhradně ONO 95 + VIF. Na ONO mají takovou výtoč, že závaží čerstvý benzín každé dva dny. Ty aditiva dávám ne kvůli oktanovému číslu (zvyšuje vůbec?), ale proti karbonovani. Motor má senzory klepání a kdyby hrozilo, sníží sám předstih apod. aby mu zamezil. V návodu k vozidlu je normálně N95 povolený jen tam píšou, že může dojít ke snížení výkonu, což ale může i s tou 98 pokud je vyčpělá a motor bude klepat, viz příspěvky tady, že na vervu to nejede.

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ma niekto problem s Vervou 100? Dal som tomu sancu ale je to hnoj auto vydava cudne pazvuky ako keby chcelo zdochnut na volnobeh nepravidelny chod proste cudne az som pozeral ci mi aj otacky nekolisaju ale nie nastastie ale s tymto benzinom som skoncil je to Polsky hnoj za velke peniaze. Ani pri tej ich 95ke mi to nerobilo ani pri nijakom inom benzine. Je tam az 20% ETBE co asi tomuto motoru nerobi dobre neviem. Tak otazka ci Shell vpower 100ku alebo Evo 100? Ci cert ako diabol? Inu 100ku nemam nablizku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Bigbore napsal:

ale s tymto benzinom som skoncil je to Polsky hnoj za velke peniaze.

Tesat do kamene. Verva už není, co byla, celých 20% obj. ETBE.

Asi nejlepší, ale taky nejdražší je Maxxmotion 100, event. Mol Evo 100, pak asi jakýkoli N98.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkedy striedam dve autá, do oboch tankujem výhradne 100 (alebo viac) oktánový benzín a to hlavne kvôli biozložke v bežných benzínoch. Asi sú to vyhodené peniaze, ale takto mám kľud na duši. Inak je zaujímavé, že v Bratislave som už dosť dávno nevidel v ponuke prémiové 95 oktánové benzíny, ale mimo Bratislavy sú napr. na OMV v predaji.

Inak či beriem Slovnaft EVO 100 Plus (v ČR MOL), alebo keď sú akcie, tak OMV MaxxMotion Super 100plus, necítim žiaden rozdiel, podobne ani keď som bral v Nemecku Aral 102-ku. Ja mám ale 140 kW motor, ktorý má bežne predpísanú 95-ku. Všeobecne, ak je to možné, snažím sa tankovať na ČS ktoré sú pri hlavných cestách, kde toho točia viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě pokud máš motor z výroby nastavený na N95 tak nepoznáš rozdíl pokud do toho dáš cokoli lepšího. Nepoznáš to vůbec na ničem ani na karbonování, vše je to jen placebo.

Pokud je motor konfigurovaný pro N98 tak samozřejmě s N95 nemusí jet tak dobře.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že väčšina z nás tu ovláda to, čo je účelom vyššieho oktánového čísla benzínu. Pointa článku je to, že 100 oktánové benzíny sú E5, a čo v článku nebolo uvedené je to, že nemusia mať ako biozložku etanol, lebo ten môže byť nahradený s ETBE ktorý je lepší. Ďalej, ako bolo v článku uvedené, tieto prémiové benzíny sú (teoreticky) viac aditivované. Samozrejme kto chce, môže do 95-ky dávať VIF, mňa už ale prešla chuť sa s tým hrať. Všetci dobre vieme aké "úžasné" balenie má ten VIF.

P.s.: Práve minulý víkend som v garáži objavil jednu neotvorenú plechovku VIFu.

Editováno: , autor: e1.
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdroj: https://audiklub.cz/forum/tema/407334-sq7-2021-z-havex-auto

 

Co bych zmínil s obrovským vykřičníkem je VERVA100. Do RS6 i motorky jsem netankoval nikdy nic jiného, ale bohužel, EU, respektive EK se rozhodla posrat nám autíčkářům život už opravdu velkolepě. Už přes rok se míchá Verva s biosložkou ETBE, ale teprve od Q3/2023 se podstatná část české distribuce domíchává nově v Kralupech a tady bohužel začíná ten průser. Dokud pravidelně jezdíš a auto nestojí, tak není problém. Jakmile Ti ale auto začne víc stát, než jezdit, nastává průser. U mě stačilo, aby auto týden stálo, pak 2 dny jelo, pak 5 dní stálo, 1 den jelo, atd.. ETBE se pomalu vysráží na dně nádrže do podoby mazlavého žluto-hnědého šlicu, který se následně další jízdou dostává do soustavy. V mém případě následně začal krystalizovat na vstřikovačích a auto začalo být lehoulince přidušené a v -10 za studena občas i škublo.

 

Zachránil mě přípravek od BG na vyčištění benzínové palivové soustavy, začal jsem tankovat OMV100 a je po problému.
Takže bacha na biosračky a bacha na karbonizaci, nemá to rádo krátké vzdálenosti a poskakování v kolonách

 

..

..

- tankujem len 100okt Slovnaft, je tam E5, takze 5% biosajrajtu
- additiva (VIF) od druhej RS6 nemiesam, zistili sme, ze na katalyzatoroch sa vytvara zvlastny povlak

.

.

.

OMV 100 by malo byt bez biozlozky, ale kedze na moj email neodpovedali, nemam to potvrdene ...

 

takze zaver,

lieh je zlo,

biolieh tiez,

ETBE tiez,

ked benzin stoji dlhsie (ako PAR DNI) tiez,

aditivum tiez,

 

takze riesenie je diesel ?

 

Editováno: , autor: denial
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj ETBE sa považuje tiež za biozložku, akurát nie je problémová ako čistý etanol ktorý sa dáva do bežných benzínov. Prakticky ale každý výrobca musí dodržiavať to, že musia dávať do benzínu biozložku, akurát môžu namiesto etanolu dať ETBE.

Každopádne mne to pripadá tak, že zbytočne robíš paniku. Pár dní, dokonca aj pár týždňov státia nie je problém ani pre bežný E10 benzín, nie to ešte pre E5. Možno si len narazil na zlú /kontaminovanú várku Verva 100-ky. Nepoteší to, ale to neznamená, že zrazu sú všetky benzíny zlé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teraz ide na CT1 relácia Reportéri CT, kde tvrdia, že Orlen v Poľsku nedodoberá ropu z Ruska. No Orlen alebo Unipetrol v ČR odoberá Ruskú ropu a tankujete Ruskú naftu a benzín!

Takže nadávajte na nekvalitu Rusom. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

podivny komentar a pokial viem, tak sa hovori, ze ruska ropa je kvalitnejsia, minimalne na vyrobu nafty, tusim kvoli nizsiemu obsahu siry

problem vidim skor v biozlozkach (a je jedno, ci je to bioetanol alebo bioetbe alebo biorepka)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...