Únor 16, 20241 r Není to o šetření, kdyby fabrika chtěla, tak tam mlhovky nechá, ale mlhovky nejsou potřeba, protože nové matrix světla mají podstatně větší svítivost a světelný tok dokáže osvítit prostor hned před vozem, tak mlhovky nejsou potřeba. Vyvíjet mlhovky jen pro základní verze, kde by si jen malé procento zákazníku připlatilo za mlhovky se dnes nevyplatí, protože následné generování zisku za tento příplatek ti nepokryje např. logistické nálady na výrobní lince.
Únor 16, 20241 r ... zavedl bych to jako v nemecku. kdyz muzes jet nad 50, mlhovky nejsou potřeba. razem by ubylo tech zbytecne sviticich mlhovkaru ... tim chci rici, ze me na nove Octavii neexistence mlhovek nijak neurazi a auto se mi fakt libi .. i na te montazi pul-pul 😄
Únor 16, 20241 r před 18 hodinami, Rapid1.0 napsal: @bojler To, že tobě to přijde nízké, ti neberu, je to tvůj názor. Nevím, kolik toho máš v O4 naježděno (?), já takový pocit, že by tlačítka kvůli poměru stran byla malá, rozhodně nemám. To zaprvé, a za druhé - ani větší obrazovky s jiným poměrem stran nejsou zárukou toho, že všechna tlačítka budou obří, viz video zde, čas 5:50 😉 Protože to vypadá, že na té 13" obrazovce je třeba klimatizační lišta ještě menší, maximálně stejně velká, jako doteď. Rozhodně ne větší. Tudíž hejt na 10" obrazovku docela zbytečný. Nevím, co to je ten "hejt". Slyšel jsem, že se to používá na facebooku. O pocitech se dá mluvit u spousty věcí, ale ne u exaktních věcí, jako je velikost tlačítek. Jak mě OIV nesmírně pozitivně překvapila ve spoustě dalších věcí, tak právě displej je naprostá katastrofa. U normálního prostředí připomínky nemám, tam je to ok. Ikony jsou uspořádané tak, že poměr stran nevadí. Ale Carplay je roztažené do šířky, ovšem výška se nekoná. Takže má člověk sice velikou úhlopříčku, ale na ní nudle a miniaturní ikony, do kterých se blbě trefuje. A jestli ten "hejt" znamená, že mám potřebu někomu kazit radost z auta, nebo že bych tím autem sám nejezdil, tak to není můj případ. Na druhou stranu nemám potřebu dávat si růžové brýle a přehlížet nedostatky. Jestli má displej na papíře 8 nebo 13 palců je mně srdečně jedno, podstatný je podle mého výsledek. A toto se i přes teoreticky na papíře sympatické číslo hrubě nepovedlo.
Únor 16, 20241 r před 1 hodinou, cosmicboy napsal: Trochu off-topic: A nejsou ty mlhovky také o starém pravidlu "ne abych lépe viděl, ale abych byl viděn" ? Upřímně, když dnes vidím, kolik řidičů jezdí i v husté mlze jen s denním svícením (tj. nejen bez jakékoliv mlhovky, ale i bez obyčejného rozsvícení, tudíž se zhasnutým zadkem), tak bych fakt vylítnul z kůže... Zkus se při mlze zaměřit u protijedoucích aut na to, co uvidíš dřív. Jestli mlhovky nebo hlavní světla. S LED mlhovkama se to o něco zlepšilo, ale ani ty většinou nejdou vidět dřív než hlavní. U OIII to bylo vyloženě srandovní, jak člověk viděl dlouho dopředu xenony/LED světla a teprve až z blízka zahlédl dole jakési bludičky. A z pohledu osvětlení cesty - copak nejsou mlhovky už celou řadu let dobré jen k odbočovací funkci? Mně odstranění mlhovek dává velký smysl. Už Kabaň o nich mluvil, že je to především designová záležitost.
Únor 16, 20241 r 39 minutes ago, Boleslavák said: Není to o šetření, kdyby fabrika chtěla, tak tam mlhovky nechá, ale mlhovky nejsou potřeba, protože nové matrix světla mají podstatně větší svítivost a světelný tok dokáže osvítit prostor hned před vozem, tak mlhovky nejsou potřeba. Vyvíjet mlhovky jen pro základní verze, kde by si jen malé procento zákazníku připlatilo za mlhovky se dnes nevyplatí, protože následné generování zisku za tento příplatek ti nepokryje např. logistické nálady na výrobní lince. Smysl a účel mlhovek tkví v jejich umístění nízko u země, kde efektivně podsvítí mlhu a člověk před sebou pak nemá jen bílou tmu. Díky tomu, že svítí nízko, taky zvyšují kontrast (zvýrazní stíny) u nerovností a případná překážka je pak vidět líp / dřív. Mlhovky svítí i mnohem víc do stran, takže je v husté mlze výrazně líp vidět krajnice silnice, zvlášť pokud tam není bílá čára. Nic z toho žádná hlavní světla z podstaty věci nejsou schopná nahradit. A je ještě jedno velmi přínosné použití mlhovek: tím, jak svítí hodně do stran, jsou mnohem dřív vidět oči zvířat u silnice a mlhovky "rozsvítí" oči zvířat, která stojí dál od silnice, než běžná či dálková světla. Tohle využívám opravdu často. Moje poslední auto bez mlhovek byla Škoda 130 GL před 25 lety a neplánuji na tom nic měnit 🙂 .
Únor 16, 20241 r Pánové, smysl, nebo nesmysl mlhovek etc,. rozhodně není předmětem tohoto tématu! Tak se podle toho zařiďte!
Únor 16, 20241 r 3 minutes ago, Pawouk said: Pánové, smysl, nebo nesmysl mlhovek etc,. rozhodně není předmětem tohoto tématu! Tak se podle toho zařiďte! Souvisí to se změnou FL, ale ok, ty jsi tu šéf 🙂 . Upraveno Únor 16, 20241 r od Bubaq
Únor 16, 20241 r @Pawouk Já si teda dovolím oponovat, protože téma je obecně o Octavii 4 FL a je to změna, která s ní přišla. Tak proč bychom o tom nemohli diskutovat? 🤔 @bojler Já třeba osobně už o moc vyšší displej nechci, naopak bych ocenil, kdyby se dělaly displeje jako u BMW, tzn. širokoúhlé, než ty "tablety" trčící skoro až do zorného pole. O velikosti tlačítek potom rozhodne rozlišení displeje a případné škálování UI. Tzn. to, že je ten displej 13" a vyšší, nemusí nutně znamenat, že tlačítka v CarPlay budou větší.
Únor 16, 20241 r To samozřejmě souhlasím, že velikost nezaručuje velikost. Byť bych to očekával jako pravděpodobné. Divné mně přijde už jen to, že chybí možnost nastavení velikosti "písma". No uvidíme. Pawouk: buďme rádi, že je tady živo, netřeba úzkoprsosti
Únor 16, 20241 r @bojler Jop, s tím nastavením velikosti škálování souhlasím. "Nevyhovuje ti velikost? Nastav si škálování UI na 150 %". Je teda ještě otázka, jakým způsobem funguje CarPlay, protože Apple si rád dělá věci tak, jak chce on a ne, jak chtějí ostatní a nevím, jestli CarPlay běží jako vrstva nad systémem infotainmentu, nebo běží samostatně a řídí se tak vlastním nastavením. Podle známého, co dělá vývoj aplikací na iOS, to běží jako vrstva nad infotainmentem, takže by se to mělo řídit i jeho škálováním.
Únor 16, 20241 r před 6 hodinami, Pawouk napsal: Pánové, smysl, nebo nesmysl mlhovek etc,. rozhodně není předmětem tohoto tématu! Tak se podle toho zařiďte! Nebudu se víckrát opakovat. Smysl, nebo nesmysl mlhovek si přece můžete důkladně ze všech stran prodiskutovat například tady: https://forum.skodahome.cz/forum/31-hospoda/ Nikdo vám v tom nebrání.
Únor 20, 20241 r Odemknuti i zamknutí po vzdáleni se s klíčem od vozu bude nyní vlastnost facelift Octavie. No tomu nerozumím. V mojí stávající OIV to mohu nastavit už teď. Tedy odemknutí. Tak, že by přibylo i to zamknutí?
Únor 20, 20241 r To automatické odemknutí je perfektní věc, zamknutí bude ještě lepší. Konečně dává Kessy pořádně smysl.
Únor 22, 20241 r Automatické odekmknutí mají všechny KESSY? Padl někde termín zveřejnění ceníku FL? Asi až s příchodem nového MR, že?
Únor 22, 20241 r @Motyll44 Zatím takto https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/prvni-ceske-ceny-omlazene-skody-octavia/r~437a0e28d16311eeb7980cc47ab5f122/ Ceníky bych čekal minimálně o pár měsíců později
Únor 22, 20241 r U Scaly/Kamiqu zveřejnili first edition 7.8.2023 a kompletní ceníky 17.10., takže počítám s tím, že O4FL bude mít ceníky na konci dubna...
Únor 22, 20241 r V 20. 2. 2024 na 11:29, bojler napsal: To automatické odemknutí je perfektní věc, zamknutí bude ještě lepší. Konečně dává Kessy pořádně smysl. Já nevím. Pokud půjdu u pumpy zaplatit s klíčem v kapse a v autě mi to zamkne manželku, tak asi nadšená nebude.
Únor 22, 20241 r Otázka co na ty ceny říct. Drahé to určitě je, ale čekal jsem to horší. Zatím se tak trochu potvrzuje varianta, kdy údajně škoda chce do nějakého roku přejít na ceny bez marže a prodávat jak bude psáno. Něco na způsob Tesly, která to tak má. Dle cen to tak aktuálně vypadá, protože nějaké velké zdražení nepřišlo a to ani u nového superbu.
Únor 22, 20241 r Ceny bez marže jsou trochu blbost, ne? 😃 Nebo jako že by automobilka vyplácela prodejcům zpětňáky? To by bylo dobré peklo a upřímně bych všechny prodejce litoval.
Únor 22, 20241 r Špatně vyjádřeno, ceny bez marže pro prodejce, určitě škoda své marže pro sebe nedá pryč. Jak to bude pro prodejce je otázka, ono taky otázka zda toto bude aplikováno či ne. Je to pouze informace od fleetu, kdy řeší nové smlouvy a již nechtějí dávat i takové slevy pro ně. Vím o tomto tématu minimum, takže nechci zabíhat a nějak o tomto vůbec šířit něco. Kdyby třeba někdo věděl, tak může napsat... zpět ale k octávii. Jsem zvědav na sportline a jeho cenu s výbavou. By se také mohlo motat někde kolem toho 1M jako aktuální výbava Ultimate. Upraveno Únor 22, 20241 r od Mics0d
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.