Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Pak ale nechápu, proč je na jednom silenbloku značení jak pro Audi, tak i pro Seat. Nemůžou být ty rozdíly Seat vs Audi daný ještě jinýma blokama na předku ramen? Navíc podle ETKY má Cupra i jiný přední ramena než F - dělají vyšší rozvor.

Petře, je to tak jak píšu a ty hodnoty se vztahují přímo a jen na silenbloky bez souvislosti s rameny apod.,

čísla bloků se líší - napsal jsem je tam proto.

Vloženo
Ja tiež jazdím s autom pod 2000ot/min.Dokonca to odporúčajú v manuálu k autu. "Vyšší prevodový stupeň radiť pri dosiahnutí 2000ot/min." Vraj to vtedy najmenej žerie.Po meste,ak nie sú kopce,jazdím 60-kou zásadne na 5-ke.Motor sa nesnažím tlačiť a ani to nijako netrasie.Plyn len zľahka,aby to držalo rýchlosť.Na také kľudné flákanie sa po meste to stačí.Samozrejme ak chcem svižnejšiu jazdu nebránim sa ani vyšším otáčkam.Ale to som odbočil.budem mať 100tis. a asi budem musieť tiež pozrieť tie moje silenbloky a určite aj dať vymeniť.Tie s A2 sa mi zdajú ako zlatá stredná cesta,ale vraj sú najdrahšie,takže uvidíme. B)

jj a co takhle zkusit jezdin na 800otacek za minutu?

Vloženo

Podla mna tie vykyvy v mm tiez zalezia od sily, ktora posobi na dany silenblok.

Pritlacis viac - vasci vykyv. ne?? :)

Pak ale nechápu, proč je na jednom silenbloku značení jak pro Audi, tak i pro Seat. Nemůžou být ty rozdíly Seat vs Audi daný ještě jinýma blokama na předku ramen? Navíc podle ETKY má Cupra i jiný přední ramena než F - dělají vyšší rozvor.
Vloženo
Podla mna tie vykyvy v mm tiez zalezia od sily, ktora posobi na dany silenblok.

Pritlacis viac - vasci vykyv. ne?? :)

Jarda píše, že při působení silou 400kg ;)

Vloženo
Jak je to s těma ramenama u Cupry? :)

Je to i v Etosu, mě teď nejede a cédeso s nim mám jinde, tak neposloužím, ale pamatuju si, že mají úplně jiný čísla dílu, ne jako tady u těch gumiček, kde se mění pouze ty první tři písmena...

Vloženo

Je to preto lebo to odlieva ten istý stroj akurát je použitý iný materiál teda tvrdší či mäkší. Preto je to rozlíšené farbou

Je to i v Etosu, mě teď nejede a cédeso s nim mám jinde, tak neposloužím, ale pamatuju si, že mají úplně jiný čísla dílu, ne jako tady u těch gumiček, kde se mění pouze ty první tři písmena...
Vloženo (editace)
jj a co takhle zkusit jezdin na 800otacek za minutu?

To malo byť vtipné? :huh: Pri tomto štýle jazdy sa u mňa otáčky bežne pohybujú medzi 1500 až 2000 ot/min.Zrýchľujem pozvoľna.Ja sa neponáhľam,ak áno tak točím maximálne niečo nad 3000 ot/nim (ako učia v autoškole 2000-3000 ot/min). Viac len na dialnici.Mne to príde vždy lepšie a úspornejšie,ako vytáčať motor pri bežnej jazde na 4-5tis.otáčok. :disgust:

Editováno: , autor: ramon
Vloženo

Silenbloky: Viděli jste video " Jak se rodí Fabia"? A jak tam robůtek protřásá silenbloky? - ty origo zachycují docela velké rázy. Jak myslíte, že si s tím poradí plné silenboky ať už s Cupry nebo Audi? Přece jen takové výkyvy asi neumožnují...

Vloženo

Prázdný silentblok lépe tlumí, jenže se trhá. Tentýž problém byl Favoritů. Většina lidí s mladším typem utržených silentbloků jej vyhodila a použila původní plnou kostičku. Sice to více bouchalo do podlahy, ale rameno nechodilo a hlavně se to netrhalo. Felda už pak měla taky plný macky.

Vloženo (editace)
jinými slovy, škodofka to má nej, že by náskok díky technice? :):p:) , asi ne, nemyslím si, že zrovna audi by mělo blbé silenbloky a cupra to samé, dokonce v té samé nápravě na té samé podlahové plošině

Můj názor je, že tam nebude jen jiný silenblok, ale i nějaké další úpravy na nápravě. Docela by mě zajímalo jak to má řešeno VW Polo, jestli má plné silenbloky a nebo stejné jako Fabia. Já osobně jsem od výměny za ty plné upustil. Začali se objevovat negativní reakce a přesvědčil mě známý, který vyměnil origo za cuprácké na combi 1.2 47kW. Na autě vznikaly mezi 2-3t ot/min nepříjemné vibrace, vyměnil to zpátky za origo a klid. Jinak i origo vydrží docela dost, mám 74 tkm a jsou pořád v pořádku.

Editováno: , autor: pava
Vloženo
Můj názor je, že tam nebude jen jiný silenblok, ale i nějaké další úpravy na nápravě. Docela by mě zajímalo jak to má řešeno VW Polo, jestli má plné silenbloky a nebo stejné jako Fabia. Já osobně jsem od výměny za ty plné upustil. Začali se objevovat negativní reakce a přesvědčil mě známý, který vyměnil origo za cuprácké na combi 1.2 47kW. Na autě vznikaly mezi 2-3t ot/min nepříjemné vibrace, vyměnil to zpátky za origo a klid. Jinak i origo vydrží docela dost, mám 74 tkm a jsou pořád v pořádku.

Akorát bacha, ono totiž natržení je špatně vidět, někdy až když jsou vyndané, nejlépe je podívat se někde na kanálu a ne na heveru, když jsem měnil tak jeden byl před přetržením a druhý se zdál být o.k., ale po vyndání nebyl.

Vloženo

Takže Audi nebo Cupra má naprosto stejné ramena/nápravu i podvozek, jo? Proč by teda na Fábii vyráběli extra zvláštní druh silenbloků?

Podle mě (po tom co jsem viděl to video) s plnými silenbloky takhle všechny rány, které původní silenblok "vytlumil", schytá podvozek... toho se bojím...

Vloženo
Takže Audi nebo Cupra má naprosto stejné ramena/nápravu i podvozek, jo? Proč by teda na Fábii vyráběli extra zvláštní druh silenbloků?

Podle mě (po tom co jsem viděl to video) s plnými silenbloky takhle všechny rány, které původní silenblok "vytlumil", schytá podvozek... toho se bojím...

Díval jsem se a bude to tak, jak píšeš.

Vloženo (editace)
To malo byť vtipné? :huh: Pri tomto štýle jazdy sa u mňa otáčky bežne pohybujú medzi 1500 až 2000 ot/min.Zrýchľujem pozvoľna.Ja sa neponáhľam,ak áno tak točím maximálne niečo nad 3000 ot/nim (ako učia v autoškole 2000-3000 ot/min). Viac len na dialnici.Mne to príde vždy lepšie a úspornejšie,ako vytáčať motor pri bežnej jazde na 4-5tis.otáčok. :disgust:

n spise cos napsal ty je vtim, pokud ovsem nemas diesel :)

jestli ano tak se omlouvam, a jestli ne tak si kazdy zatuka na celo a jde dal

a ja nejsem ten co potrebuje pro jizdu hned 4000 otacek

Editováno: , autor: Kutil_Tim
Vloženo
n spise cos napsal ty je vtim, pokud ovsem nemas diesel :)

jestli ano tak se omlouvam, a jestli ne tak si kazdy zatuka na celo a jde dal

a ja nejsem ten co potrebuje pro jizdu hned 4000 otacek

Záleží hlavně na zatížení motoru/pravidelnosti chodu při kerém je lepší podařit(resp. řadit nahoru). Já(a asi každý) řadím podle potřeby. Tečka.

Vloženo
Takže Audi nebo Cupra má naprosto stejné ramena/nápravu i podvozek, jo? Proč by teda na Fábii vyráběli extra zvláštní druh silenbloků?

Podle mě (po tom co jsem viděl to video) s plnými silenbloky takhle všechny rány, které původní silenblok "vytlumil", schytá podvozek... toho se bojím...

no hlavně ty rány schytají z větší části jiný díly podvozku, řekl bych, že největší namáhání těhle bloků je při brždění, při přetrženém silenbloku právě při brždění kolo pěkně "putuje dozadu"

Vloženo

Jasně, brždění - a všechny tlaky v podélném směru, případně i trochu svislém (nerovnosti, vjetí do díry)...

Ale - koukal jsem do Etky:

Třeba Ibiza vs. Fabia - stejný konzole, stejný ramena, stejný nosník - silenbloky má Fabia prázdný/ Ibiza plný - buďto 6LL neo i 6Q0.

Audi A2 silentblok pouze 8Z0 xxx xxx - má jiné rameno.

:)

Vloženo
Akorát bacha, ono totiž natržení je špatně vidět, někdy až když jsou vyndané, nejlépe je podívat se někde na kanálu a ne na heveru, když jsem měnil tak jeden byl před přetržením a druhý se zdál být o.k., ale po vyndání nebyl.

jardo máš pravdu a vím o čem mluvíš....když byl tenhle silentblok ještě normálka na autě,tak když sem na něj koukal(auto na rampě) zdál se být o.k. jen nepatrný praskliny....

foto mluví za vše... :)

Docela zajímavý že z Cupráckejch bloku mají největší stresy lidi co nemaj sníženo,mají lehkej motor a 14" kola....to by potom nám se snížením a 17" musela už náprava asi upadnout.... :dohlol

post-5242-1204220233_thumb.jpg

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...