Září 30, 200915 r Čau chlapi.Mám trošku jiný problém,mám 1.8 T,r.v.99.Pomalu se mi motor zahřívá a pak mi ta teplota kolísá,klesne klidně skoro úplně dolů a pak zase nahoru a tak různě.Čím by to mohlo být?? Díky za radu Termostat alebo cidlo teploty...
Prosinec 23, 200915 r Chlapi, jak menite termostat u 1,8T AGU? to je strašná pakárna se k němu dostat, musí se sundat alternátor? Jinak nevidím juinou možnost jak povolit ten spodni sroubek...
Leden 11, 201114 r Čau chlapi, nevíte tady někdo jak funguje termostat u motoru AVU? Vyndal jsem ho a zkoušel postupně ohřívat ve vodě až na 100°C, ale stejně se neotevřel - zřejmě ho ještě ovládá ŘJ? Řeším to proto, že motor se dlouho nechce ohřát, na 90°C až tak po 12 km a do té doby skoro ani netopí. Parkuji v garáži, kde je i v mrazech tak +2°C, před celým chladičem mám clonu a i teď když už nemrzne, tak je to pořád stejné. Tak jsem si myslel, že je termostat pořád otevřený, nebo že otvírá moc brzy. Dík za případnou odpověď.
Leden 12, 201114 r Ahoj, Termostat ŘJ určitě neovládá. Jestli se neotvírá tak je po něm. Kup si novej a vyměň ho.
Leden 12, 201114 r Jj termostat KO. Kup origoš nebo kvalitní alternativu. Upraveno Leden 12, 201114 r od lucky.jack
Leden 12, 201114 r jen vlozim zkusenost s nakupem termostatu: na trhu je mnoho vyrobcu teto plastovo-kovove vecicky, ale vybrat ten spravny je umeni: ja se drzel zasady: nekupovat cinsky vyrobek (80-150Kc), ale sehnat original nebo alespon nemeckeho nebo ceskeho vyrobce, original jsem nesehnal a tak mezi asi 4 druhy (3 nemecke a 1 cesky) jsem vzal ten cesky termostat (450Kc s tesnenim) s tim, ze budu mit jistotu kvality ale: co kus, to asi original, protoze novy termostat sice krasne drzi teplotu na stredu, ale mam takovy pocit, ze za studena neni uplne zavreny zkratka se mi dele ohriva motor nez driv (5-10km misto 2km) pri stejne teplote... a kdyz byla velka zima -15°C, tak se mi motor ohral tak na 70°C (se starym originalnim termostatem jsem toto nepoznal ani pri takovych mrazech) tot moje zkusenost... hodne stesti s vyberem... Upraveno Leden 12, 201114 r od Millosh
Leden 12, 201114 r ano, je to tak jak píše Milosh - já měl taky termostat nový a fungoval měsíc.. teď mám origoš německý (?) a naprostá spokojenost... a pokud se ti auto v zimě nechce pořádně ohřát, tak termostat nedovírá, stejné jsem to měl minulý rok, kdy mi na dálnici v zimě teplota padala na cca 60-70 °C a teď jsem jel v -16,5°C a teplota držela pěkný střed...
Leden 12, 201114 r Čau chlapi, nevíte tady někdo jak funguje termostat u motoru AVU? Vyndal jsem ho a zkoušel postupně ohřívat ve vodě až na 100°C, ale stejně se neotevřel - zřejmě ho ještě ovládá ŘJ? Řeším to proto, že motor se dlouho nechce ohřát, na 90°C až tak po 12 km a do té doby skoro ani netopí. Parkuji v garáži, kde je i v mrazech tak +2°C, před celým chladičem mám clonu a i teď když už nemrzne, tak je to pořád stejné. Tak jsem si myslel, že je termostat pořád otevřený, nebo že otvírá moc brzy. Dík za případnou odpověď. Mám stejný motor jako ty a v zimě se mi ohřívá také asi 10km.Je to normální.Důležité je aby pak teplota držela konstantně provozní teplotu a nekolísala nahoru dolu.Pak by byl termostat KO.Vím-měl jsem s tím problémy,tak jsem dával nový.Náš typ motoru pracuje při teplotě až kolem 100'C kvůli emisním normám a termostat je částečně elektronický takže to vysloveně nepoznáš kdy otvírá při vaření v kastrolu.Clona u těchto aut nemá cenu,protože ti při promrzlém autě nepomůže a po ohřátí už není potřeba.
Leden 12, 201114 r Clona u těchto aut nemá cenu,protože ti při promrzlém autě nepomůže a po ohřátí už není potřeba. Tohle jsem si taky myslel, ale bylo mi to vyvráceno. Studený vzduch, který proudí zkrz chladič ochlazje i motor. Takže pokud dáš clonu, tak ten motor má šanci se ohřát rychleji. Nicméně taky ji nepoužívám. Upraveno Leden 12, 201114 r od Wojnar
Leden 13, 201114 r - termostat na 75kW verzích AVU, BFQ je el. řízený ŘJ !!! je tam sice také klasický bometalový termostat ale ten je držen voskovou patronou v požadované poloze - nejlépe je zajet k někomu na VAG a zkontrolovat jak se motor ohřívá, jestli neklesá teplota atd dle DP je možná teplota motoru až 115°C a teprve pak ŘJ povolí termostat otevřít - tzn. že můžeš mít motor 100°C a termostat bude uzavřený, pokud se ti ale motor neohřívá bude možná problém v tom že je stále pootevřený když jsi ho měl venku byl dosedlý a dotěsněný? při vaření v hrnci se neotevíral? myslím že by se otevřít měl, ŘJ ho drží napájením proudu, opkud napětí není tak se otevře zkus třeba osahat hadice, z motoru bude teplá a z chladiče studená = termostat uzavřen, když vytáhneš konektor termostatu (černý) tak se sepnou větráky a termostat otevře - teď mě napadlo ... vyměň čidlo teploty a pak dej vědět změny
Únor 23, 201114 r mám taky problem, ručičku teploty motoru mám trvale asi 1 cm pod 90 stupni. Teplota mi nijak nekolísá. Na 90 stupnu se dostanu jen když jedu po dálnici 160 a více jinak nikdy. Auto rychle topí a rychle se ohřeje, ale nikdy ne na 90. Je to vadny termostat?
Únor 23, 201114 r termostat nebo čidlo teploty... spíš termostat - nedovírá, takže se auto neohřeje na 90 °C
Březen 5, 201114 r chlapci mne tiez odisiel termotstat, mal som tam znacku MAYLE ale po polroku KO, aku znacku by ste mi odporucili, kvalitnu ale nie origo, lebo ogiro stoji u nas 30 €? diki moc
Březen 5, 201114 r JURI23: Znacku MAYLE NEPOZNAM. Ale znacku MEYLE poznam a je dost kvalitna. Reklamuj ten TERMOSTAT ved ma pol roka. NABUDUCE napis aj aky mas motor. Dobra znacka je VAHLER, VERNET,
Březen 5, 201114 r no ja zas nepoznam znacku VAHLER, ale iba WAHLER , ale diki za radu, asu to pojdme ozaj reklamovat lebo pol roka to je fakt kratky cas na to aby ten termostat prestal fungovat:) diki este raz
Říjen 10, 201113 r Dobrý den, chtěl bych se zeptat zdali je nějaký rozdíl v termostatech podle motorizace? U nás v obchodě mají na octavii pouze jeden termostat od firmy Behr a je na něm napsáno octavia 1,6, 1,8, a 2,0 tak nevím zdali by šel dát i na 1,9 TDI co mám v popisu. V jiném obchodě mi zase řekli, že si tam lidi na octavie berou termostay na felicie, tak jsem z toho tak nějak zmaten Předem děkuji za odpověď
Říjen 10, 201113 r To ti říkali dobře a viděl jsi taky dobře. Je určitě víc druhů termostatů pro víc motorů, ale vzhledem ke konstrukčním podobnostem bloku motorů a jeho částí se pro některý řady používá stejný termostat. Já na benzínovém dvoulitru mám termostat s označením dílu 050 121 113 C, je shodný pro 1.6, 1.8, 2.0. Na diesel 1.9 a všechny jeho deriváty (1.9 TDI maj víceméně stejný blok jako 1.9D z felicie) je taky určitý jeden typ termostatu....
Srpen 11, 201312 r Zdravím, mám 1.6mpi kód motoru BFQ a už delší dobu mi vag hlásí chybu 17700 termostat pro KF-řízené chlazení motoru(F256) - přerušení. V praxi se auto chová tak, že už při teplotě okolo 10°C mi teplota motoru šla z 90°C dolů. Dál jsem zjistil, že když se studeným motorem ujedu 1km, hadice do chladiče už je teplá. Už jsem měnil obě čidla teploty, což vyřešilo problém s náhodným spínáním ventilátoru, termik jsem ještě neměnil. Znamená to tedy, že je termostat stále otevřen tudíž v p*či?
Prosinec 12, 201311 r mám přesně tu samou chybu, motor BFQ a chybu 17700, smazal jsem jí a objevila se znova, znova smáznuto a teď už 2 týdny najednou nic. koukal jsem do příručky kde jsem podle návodu, ale když načtu blok hodnot (skupina 132) tak mi to zobrazuje pouze teplotu, vše ostatní včetně napětí nereaguje....znamená to že je termostat v pytli nebo to tak je správně, kdyby ta chyba 17700 na vagu byla dál tak jsem v klidu a vyměním tu vložku termostat, ale zbytečně se mi to dělat nechce, stojí ca litr :-( Jinak teplota motoru když se to ohřeje(ca po 5ti km jízdy) drží stabilně na 90tce, nikde nic nekolísá Poradí někdo ? Upraveno Prosinec 13, 201311 r od cz pida
Prosinec 13, 201311 r U motoru AVU je v bloku hodnot zleva doprava (pozadovana tep. na vystupu z chladice - nezobrazuje se), rozdil teplot motor - vystup z chladice, napeti na potenciometru nastavovace teploty u Climatroniku a posledni je stavove pole, kdy nejnizsi bit (vpravo) je 1-pokud je diagnostikovana nejaka chyba. U BFQ to bude asi stejne. Pro diagnostiku el. termostatu u motoru AVU slouzi adresa bloku hodnot #130-131 kde je zobrazena strida vyhrivani termostatu v %
Prosinec 13, 201311 r díky za vysvětlení, jestli je to tak jak píšeš mělo by to u mě být teda v pořádku (až na to napětí teda, Climatronik mám) Počkám co bude dál, kdyýž se ta závada 17700 znova objeví tak to vymněním, když neobjeví tak to holt nechám
Prosinec 15, 201311 r Tak já mám taky problém s teplotou a už mě to se.e,mám AEE motor 55kw,vyměnil jsem už 3 termostaty WAHLER a při posledním jsem koupil i přírubu co drží termostat a problém je pořád stejný.Auto na mítě ohřeju na 90°C a když se rozjedu,tak po 300 metrech jde teplota dolu odhadem na 50°C potom se zvedne,možná na 70°C a dost.Za 30km se nezvedne,samozřejmě i méně topí.Už nevím co stím,prosím poradte.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.