mirasro Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Už zde bylo několikrát rozebíráno téma jaký je rozdíl mezi motory TDI 66kw a 81kw. Z toho co jsem vyčetl tak u Octavie 1.9 TDI motoru ALH 66kw od roku 2001 se motor liší v podstatě triskami a softwarem v RJ. Proč tedy Škodovka vyrábí dvě verze motorů, když jsou v podstatě stejný a předpokládám že i výrobní náklady budou stejný. Je to čistě obchodní tah nebo jsou 81kw motory v něčem lepší? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal9 Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Už zde bylo několikrát rozebíráno téma jaký je rozdíl mezi motory TDI 66kw a 81kw. Z toho co jsem vyčetl tak u Octavie 1.9 TDI motoru ALH 66kw od roku 2001 se motor liší v podstatě triskami a softwarem v RJ. Proč tedy Škodovka vyrábí dvě verze motorů, když jsou v podstatě stejný a předpokládám že i výrobní náklady budou stejný. Je to čistě obchodní tah nebo jsou 81kw motory v něčem lepší? A to nejdůležitější turbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
huzzi Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Pokud sem dobre informovan, tak turbo je stejne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Pokud sem dobre informovan, tak turbo je stejne. Tak to seš špatně informován... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 rozdíl turb AHF / ALH ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 rozdíl turb AHF / ALH ??? Tam už snad v turbech rozdíl není, ja myslel rozdíl v turbech u AGR66kW(pevná geometrie lopatek) a ALH66kW,AHF/ASV81kW(variabilní...). Jestli se pletu tak mě oprav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Tam už snad v turbech rozdíl není, ja myslel rozdíl v turbech u AGR66kW(pevná geometrie lopatek) a ALH66kW,AHF/ASV81kW(variabilní...). Jestli se pletu tak mě oprav. miraslo píše u 1,9 od 2001 konkrétně 66 ALH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stihacka Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 miraslo píše u 1,9 od 2001 konkrétně 66 ALH A jo, tak pardon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDIfun Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 AHF 81kw turbo VNT 15, ALH 66kw od 2001 a 81kw pak stejne turbo GT1749V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasro Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Takže rozdíl skoro žádný. Zdá se mi že u tohoto typu to je asi opravdu jen obchodní tah. Díky za odpověď. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Takže rozdíl skoro žádný. Zdá se mi že u tohoto typu to je asi opravdu jen obchodní tah. Díky za odpověď. Ale vždyť nejde jen o motor. Třeba ta 81 kw verze má kotoučovou zadní nápravu a 66 kw jen bubny, a je toho víc, proto jsou tam rozdíly v ceně aut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1karel1 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 nejsou na 81 kvalitnější ojníční ložiska ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xenon Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Motory 66 a 81 jsou až na trysky a software jednotky od mod. roku 2001 opravdu stejné. Není to ale pouze obchodní tah Škodovky. V jiných zemích se totiž neplatí povinné ručení podle obsahu motoru jako u nás, ale podle výkonu motoru. Takže pokud nechce majitel platit vyšší sazbu jde na motor 66 kW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimTDI Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 nejsou na 81 kvalitnější ojníční ložiska ? nejspíš ne... 66kW a 81kW jsou v základech(mimo trysek a SW) stejný... u PD 96 a víc už je situace jiná... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.i.k.i. Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Motory 66 a 81 jsou až na trysky a software jednotky od mod. roku 2001 opravdu stejné. Není to ale pouze obchodní tah Škodovky. V jiných zemích se totiž neplatí povinné ručení podle obsahu motoru jako u nás, ale podle výkonu motoru. Takže pokud nechce majitel platit vyšší sazbu jde na motor 66 kW. Jen pro info ... modelový rok 2001 ... spadá tam tedy i moje oktáva, která je vyrobená 08-2000? je to modelová ŘADA 2001 ale vlastně ne rok tak nevím... zajímá mě tedy jestli mé turbo má variabilní geometrii lopatek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drapek Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Jen pro info ... modelový rok 2001 ... spadá tam tedy i moje oktáva, která je vyrobená 08-2000? je to modelová ŘADA 2001 ale vlastně ne rok tak nevím...zajímá mě tedy jestli mé turbo má variabilní geometrii lopatek To budeš mít ještě turbo bez variabilních lopatek,stačí když se podíváš na kod motoru pokud máš AGR- bez var. lopatek ALH- variabilní lopatky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasteR Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 (edited) Jen pro info ... modelový rok 2001 ... spadá tam tedy i moje oktáva, která je vyrobená 08-2000? je to modelová ŘADA 2001 ale vlastně ne rok tak nevím...zajímá mě tedy jestli mé turbo má variabilní geometrii lopatek Xenon napsal blost, pisu to u po 100x te upravy skoda nedela od roku vyroby ale podle modelovych roku a ty ma skoda kolem 8meisce v lete .. ...facelift octavie byl 8/00 a tedy MR01 a od MR02 8/01 se davali i do 66Kw TDi VNT Turba ...je to jednoduche staci se podivat na kod motoru ..ty mas MR01 stejne jako ja a u 66tky je to AGR a jeste tedy turbo s obtokem.... pokud bys mel o rok novejsi tak uz mas s VNT turbem a asi ALH.... jinak motory se lisi porad tim ze 81ca mela lepsi trysky... Edited January 18, 2008 by JasteR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasteR Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 AHF 81kw turbo VNT 15, ALH 66kw od 2001 a 81kw pak stejne turbo GT1749V Ktery turbo je podle tebe lepsi VNT15 nebo VNT17V ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDIfun Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Ktery turbo je podle tebe lepsi VNT15 nebo VNT17V ? VNT17 neznam.Mozna tak GT1749V co se dava do 81a 66kw i do 74 a 85PD a je rozhodne lepsi nez VNT15.U sharana 85pd je odspodu zvednutej kroutak z duvodu velke vahy a turbo je nastaveno v nizkych na tlak 1.3 bar.Coz je slusne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasteR Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 VNT17 neznam.Mozna tak GT1749V co se dava do 81a 66kw i do 74 a 85PD a je rozhodne lepsi nez VNT15.U sharana 85pd je odspodu zvednutej kroutak z duvodu velke vahy a turbo je nastaveno v nizkych na tlak 1.3 bar.Coz je slusne. ...myslel sem samodrejme to 1749V pro me je to VNTcko jako VNTcko.... kolik tlaci puvodni VNT15 v serii 1,1b ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDIfun Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 ...myslel sem samodrejme to 1749V pro me je to VNTcko jako VNTcko.... kolik tlaci puvodni VNT15 v serii 1,1b ? 0,95 mbar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.i.k.i. Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 To budeš mít ještě turbo bez variabilních lopatek,stačí když se podíváš na kod motorupokud máš AGR- bez var. lopatek ALH- variabilní lopatky Tak jsem na to koukal a mám AGR takje to jasné :-D díky za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martino Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 starsia tema ale tak pre info ALH motory sa davali uz do MR2001. ja mam presne ten pripad. rok vyroby 11/2000 kod motora ALH a teda VNT turbo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radchen Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 (edited) starsia tema ale tak pre info ALH motory sa davali uz do MR2001. ja mam presne ten pripad. rok vyroby 11/2000 kod motora ALH a teda VNT turbo. Já mám r.v. 10/2000 (66kW) a taky patřím do klubu ALH motorů Edited January 28, 2008 by Radchen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 mám 11/2000 AGR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.