Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

čaute všichni... mám podobný problém avšak trochu jiného rázu.. jsem z toho už tak neštastnej že snad vyhlásím soutěž o nejlepší informaci :_) také mám problém se servem, ale ne jak tay všichni pišete že vám servo přestava jít a po čase už nejde vubec ba naopak ... chvílema mi to přijde že servo zabíra daleko víc než by mělo ... zatím se mi to stávalo cca při 50 km rychlosti .... ale ted se mi to stalo i na dálnici.. cca při 120 mi servo místo aby stuhlo pořád zabírá že kdby s volantem jemne pohl tak se auto snad otoci na miste ...... navíc se chvílema volant začne uplně třepat asi vlivem že pořád zabírá servo a při takové rychlosti jdou kola sem tam..... příjde mi to ted už celkem o hu*u .. cca dva roky zpět sem měl podobný problem a ve škodovce mi řekli že je to servo ... jel sem jinam a vymenili mi snimač natočení kol a byl klid a ted mi to dělá to co popisuji .. nevím čemu přikladat duraz když problemy co zde popisujete spíš znázornuje servo které přestava jít a me se stáva spíš opak že mi jde až moc .. do zatáčky např jako kdyby podkluzovalo .. zabírá víc než by mělo ..... kdyby mi někdo napsal aspon menší radu nebo vlastní zkušenost.. budu mooooc vděčný ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo jo na diagnostice jsme to měl ... hazi to chyby 1290 Elektrohydraulicke řizení, referenční napětí, zkrat na plus pol baterie nebo skrat na kostru a ještě 1314 .. Engine control unit..... ale na druhou stranu mi přijde blbost že by bylo v háji servo když funguje .... nevim nedokažu si s tim poradit.. jen mám strach že se pustim do opravy něčeho a bude to někde jinde.. a kupovat servo za 10 tacu a pak zjistim že je to třeba v baterce tak to by me asi šlehlo ... jinak baterku mám cca 4 roky je možný že je to i tím??? nebo spíš to servo v háji?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Kubulo,

pokud ti servo i při rychlosti 120 km/h posiluje jako při rychlosti 15 km/h, máš v kýblu SÚNK. Zaměř se na poblikávání palubovky, resp. kolísání napětí v el. síti. Typické je poblikávání palubovky při vyšší rychlosti a posilování serva na 100% výkonu =>volant se točí strašně lehce.

Smejky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau, nechci se radovat předčasně že by konečně někdo vědl co to je.. ale podle toho co popisuješ by t ocelkem sedělo .. jen nerozumím tomu SUNK ? nebo jak si to psal .. co to znamená ? měnili mi tam svazek elektroniky .. ten se mdostal v ramci škoda svolavaci akce a pořádně udělanýho problemu ve škodovce zdarma.. ale ted nevim co tim mysliš ty? potřebuju vědět po čem jít... ted sem mluvil s mechošem a říkal že i když se vymění čislo že to děla nějakej kabel kterej se často namoči do bordelu tak nevim jestli si nemyslel taky tohle? říkal mi že servo odchazi jendo ze sta tak nevim.. já myslel že to bude vadný komplet servo...snad ne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SÚNK => senzor úhlu natočení kol. Jest-li jsem správně pochopil, v servisu ti ho již jednou měnili a měl si na určitý čas klid. Pokud chceš vědět zda-li máš kaput posilovač, odpoj zmíněný senzor. Posilovač se ti přepne do nouzového režimu, bude konstantně posilovat cca na 40%, ale nebude ti přeposilovávat při 120 km/h a hlavně ustane kolísání napětí. Na přistrojovce ti samozřejmě bude svítit žlutý volant, ale nevěnuj tomu pozornost, hlavně, že si ověříš funkčnost posilovače. Jezdi s odpojeným senzorem třeba do léta a pak ho vyměň. Ostatně je toho tady napsáno mraky, při výměně ošetřit bezbarvým lakem (pokud to bude starý typ). Jest-li je tvůj vůz vyroben v letech 99-02, máš s největší pravděbodobností posilovač od subdodavatele TRW a tam jsou senzory celkem problémové, osobně jsem již měnil 3krát. Ve škodovce se tento problém svádí na ŘJ řízení, čili ti vymění servo, když to nepomůže mění ti kabelový svazek nad předním kolem u řidiče. Je na takové "šavli", vede od baterky k ŘJ. Jest-li máš motor 1.4 MPI vyhoď vzduchový filtr i s boxem, ve kterém je, odpoj autobaterku i s plastovou krabicí a mrkni se na kabelový svazek. Jest-li bude nabobtnalá nebo jinak poškozená izolace, může to být tím, ale ten ti v servisu měnili, to bude jistě slepá cesta. Přikládám pár fotek, ať odpojíš to, co odpojit chceš :) . Smejky

post-3968-12680494025235_thumb.jpg

post-3968-12680494079278_thumb.jpg

post-3968-126804941137_thumb.jpg

post-3968-12680494165645_thumb.jpg

post-3968-12680494207861_thumb.jpg

post-3968-1268049425318_thumb.jpg

Editováno: , autor: Smejky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky .... je to celkem výstižný a přesný .. mám 16v z roku 2000 takže to tipuju na to trw.. tam koyo určo nebude ....ale nejsem si jist.. asi to zkusim odpojit .... kabelaží to asi není tu mám komplet od škodovky novou a vyměněnou dneska jsme to kontrolovali ... takže asi že by znovu ten snímač natočení kol? zkusim tam dát jiný na zkoušku a nebo to odpojim uplně.... kamoš mi říkal že servo sice někdy odejde ale bývá to tak jendo ze sta... je sice možný že to je ten muj připad :-) ale tomu se mi nehce zatim moc věřit.. spíš ten senzor ... díky za tipy

SÚNK => senzor úhlu natočení kol. Jest-li jsem správně pochopil, v servisu ti ho již jednou měnili a měl si na určitý čas klid. Pokud chceš vědět zda-li máš kaput posilovač, odpoj zmíněný senzor. Posilovač se ti přepne do nouzového režimu, bude konstantně posilovat cca na 40%, ale nebude ti přeposilovávat při 120 km/h a hlavně ustane kolísání napětí. Na přistrojovce ti samozřejmě bude svítit žlutý volant, ale nevěnuj tomu pozornost, hlavně, že si ověříš funkčnost posilovače. Jezdi s odpojeným senzorem třeba do léta a pak ho vyměň. Ostatně je toho tady napsáno mraky, při výměně ošetřit bezbarvým lakem (pokud to bude starý typ). Jest-li je tvůj vůz vyroben v letech 99-02, máš s největší pravděbodobností posilovač od subdodavatele TRW a tam jsou senzory celkem problémové, osobně jsem již měnil 3krát. Ve škodovce se tento problém svádí na ŘJ řízení, čili ti vymění servo, když to nepomůže mění ti kabelový svazek nad předním kolem u řidiče. Je na takové "šavli", vede od baterky k ŘJ. Jest-li máš motor 1.4 MPI vyhoď vzduchový filtr i s boxem, ve kterém je, odpoj autobaterku i s plastovou krabicí a mrkni se na kabelový svazek. Jest-li bude nabobtnalá nebo jinak poškozená izolace, může to být tím, ale ten ti v servisu měnili, to bude jistě slepá cesta. Přikládám pár fotek, ať odpojíš to, co odpojit chceš :) . Smejky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkám, odpoj SÚNK a uvidíš, jest-li ti přestane kolísání napětí, nebudeš už zažívat drama ve 120ti kilometrové rychlosti :) . Senzor vyndej, vysuš, opatři min. třemi vrstvami bezbarvého laku a zkus dát zpět, problém je ve vlhkosti, která se dostane do senzoru a ten pak hlasí hovadiny, nesmyslně spíná servo a poněvadž to má velký nástupní proud, rozhodí ti elektriku a začíná poblikávat přístrojovka, světla, obzvláště v noci je to lahůdka, kdo zažil, ví o čem mluvím. Samozřejmě to bude rozumné dělat při teplém okolí tj. květen a výše. Já to budu řešit zrovna tak. Ve škodovce Auto Elsa Praha mi nabízeli výměnu serva, výměnu kabelového svazku čili oprava v desítkách tisíc a nezaručili 100% vyřešení problému. Nakonec se ukázal jen špatný senzor, čili moc nevěřím autorizovaného servisu, co se týče problémy se servem. Vyměnili by nejraději všechno, ikdyž to někdy nemusí být nutné...

Editováno: , autor: Smejky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, já mám problém takovýto se servrem. napořád se z ničeho nic rozsvítila kontrolka serva a volant šel ztuha....Zjistil jsem,že v nádobce není skoro žádná kapalina tak jsem ji dolil na rysku. Kontrolka zhasla a servo pracovalo. Nicméně mám problém takový, že po nastartování auta musím tak cca 5-10sekund čekat než kontrolka zhasne (a něco se sepne-je to slyšet) pak teprve servo funguje a mohu jet a vše funguje jak má. Pokud nepočkám a hned se rozjedu s rozsvícenou kontrolkou bez funkčního serva,tak se volant nezhasne a servo nepracuje. (tudíž zastavit,znovu nastartovat počkat 5-10s a pak teprve jet) Čím to může být? Musí se při dolejvání servo nějak odvzdušňovat,případně jak. Díky moc za rady. Škoda Fabia I 2001 1,4MPi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám problém, problikávají mi světla i palubka, začalo to asi před 4 měsíci a přesně, když to začne problikávat, tak servo kňučí a volant jde pak lehčeji, ale nedělá to furt jen občas, ale ani jednou se mi nerozsvítila kontrolka. Byl jsem s tím v autorizovaném servisu, tam mi řekli, že je to řídící jednotka řízení, takže servomotor. Někdy se mi stane třeba, že to za 50km neblikne vůbec, jestli by to taky nemohlo mít souvislost s tím, že mi nejde zadní ostřikovač, ale motůrek je slyšet, takže jestli voda neteče kam nemá. Myslel jsem, že zkontroluji olej v servu a chtěl bych se zeptat, když otevřu to víčko s měrkou, jestli se to potom musí odvzdušňovat??

Fabia 1.4MPi 44kW Comfort

Editováno: , autor: Unihoc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- poblikávání palubky a světel je na 99,9% způsobeno vadným senzorem úhlu natočení kol (posílá do serva mylné signály a jelikož si servo veme i 20A tak je to tím).

- hadička pro zadní ostřik má spoj (kolínko) hned pod řídící jednotkou (sundej airbox a zanoř tam hlavu.

- servoolej dolij normálně po odšroubování víčka, lij ho pomalu. Odvzdušňovat se nemusí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

to je pro škoda servis bohužel typické, vymění ti servo, samozřejmě to bude blikat dále. Tak ti zkontrolují kabelový svazek táhnoucí od autobaterie do hlavní ŘJ, řeknou, že sice vypadá dobře, ale určitě bude pod izolací měď "načatá", takže vyhodíš dalších patnáct lirů no a po investici cca 30.000,- ti konečně vymění snímač úhlu natočení kol. Prostě klasika. Buď trvej na vyměnění zmíněného snímače, nebo si ho vyměň sám. Nejprve ho zkus odpojit a jezdi s tím třeba 14 dnů, jest-li nebudeš pozorovat kolísání napětí (poblikávání palubky), je určitě vadný, vlhký senzor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

to je pro škoda servis bohužel typické, vymění ti servo, samozřejmě to bude blikat dále. Tak ti zkontrolují kabelový svazek táhnoucí od autobaterie do hlavní ŘJ, řeknou, že sice vypadá dobře, ale určitě bude pod izolací měď "načatá", takže vyhodíš dalších patnáct lirů no a po investici cca 30.000,- ti konečně vymění snímač úhlu natočení kol. Prostě klasika. Buď trvej na vyměnění zmíněného snímače, nebo si ho vyměň sám. Nejprve ho zkus odpojit a jezdi s tím třeba 14 dnů, jest-li nebudeš pozorovat kolísání napětí (poblikávání palubky), je určitě vadný, vlhký senzor.

dal jsem to do jiného servisu a volali že je špatný údajně snímač natočení, takže máš asi pravdu :-), že by jeden seriozní škoda servis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ctěl jsem se taky zeptat ohledně serva na Fabii 1. Po chcípnutí motoru neslyším ten klidný doběh serva jak šlo před tím ale jakoby nepravidelný trhavý zvuk.

Po nastartování servo hučí stále silněji. Je sice funkční, vag nepíše nic ale ty divné zvuky po natáčení polantu jsou hrozné.

Myslíte ,že to začíná být pumpa KO ? Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, jsem tu prvně tak mě nekamenujte. Mám problém se servem Koyo. Koupil jsem bouranou fabii a je tam poškozená nádobka na olej, servo je jinak funkční a wag nehlásí žádnou chybu, problém je v tom, že nemůžu nikde sehnat tu nádobku, ptal jsem se i ve Škodovce a mají jedině komplet servo kolem 14 000 Kč. Pokud by mi někdo poradil kde bych sehnal tu nádobku, nebo kdyby někdo z vás měl doma nefuknční Koyo nebo použitelnou nádobku tak bych byl rád. Děkuji za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ide mi aj to ze servo mi ide stuha..... a to dost stuha.... segre na fabii ide super lahucko tiez ma koyo.... nakodovane to mame tak isto: na normalne posilnovanie pre lahke auta.... cize 00140 .......... servo nevydava nijake hluky ziadne kontrolky nesvietia VAG NIC....Chcel by som dat zmerat tlak servocerpadla, nevies co by mohli vypytat v servise? Podla toho by som zistil ci je cerpadlo v poriadku....

Zdravím , mám taky stejny problem se servem, po nastartovaní chvilku jde a tak po 20s jde ztuha. Podařilo se to nějak vyřešit. Děkuju Kovář.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všichni,

díky všem za rady,Fabi už zase jezdí sehnala jsem na vrakovišti v Praze tu řidící jednotku řízení něaké TRV za 4500,-, dovezla do servisu, namontovali to, vyzkoušeli, vyplázla jsem ještě 3500,- a moje bílá krasavice zase běhá.

Ještě jednou dík za vaše rady byly fakt zapotřebí a užitečné.

čauky ejpril

Čtu dobře 3 500,- za výměnu serva? A do prdele vždyt je to práce na půl hodiny!!!! Plus teda novej servo olej a VAG ale i tak max 1 000,- . Můžeš nám sem napsat prosím tě kde Ti to opravovali?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ač se to zdálo nemožné, měl jsem problémy se servem. Svítila mi kontrolka a VAG psal "sporadická chyba na kostře" nebo tak něco. Kontroloval jsem kontakty, dolil kapalinu, prošel vsechno a už si myslel, že bude potřeba výměna serva. Nakonec jsem tady někde četl, že mám zkusit vyměnit baterku. V druhém autě jsem měl novou baterku, tak jsem to testnul. Změna se projevila cca po 20 km. Servo kontrolka zhasla a bylo po problému.

děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry den,

Mam takovy problem. Tento tyden mi v servise rekli, ze mam spatnou skrin rizeni. Cili jsem jsem koupil cely hreben rizeni koyo na vrakaci za 2500kc. V servise mi to za 2000kc vymenili. Hned jak jsem vyjel, rozsvitila se kontrolka ASR. Na diagnostice nasli spatny snimac rizeni. Vysvetlete mi teda, jak muze byt spatny, kdyz pred tim byl dobry, nez mi vymenili tu skrin rizeni? Technik ma podezreni na to, jestli neni spatna ta skrin rizeni. Co si o tom myslite? Mam koupit novy snimac a cekat ze se problem vyresi, nebo muze byt opravdu spatna ta skrin rizeni? Predem dekuji za odpoved.  

Editováno: , autor: cactusi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...