Přejít na obsah

Motor 1.2 HTP


Igor

Doporučené příspěvky

Napadla mě v souvislosti s emisní aférou TDI a problémem startů HTP při teplotě 20st, taková spekulace..
Už se tu sice popisovala různá zaručená vysvětlení, jako že za to může podtlak v nádrži, nějaký vetil-filtr, palivové čerpado a pod., ale zdá se, že toto jsou spíš individuální závady.
Tak mě napadlo, jestli to náhodou také není důsledek nějaké SW obechcávky homologací emisí, které pravděpodobně musí probíhat právě při takovéto referenční teplotě a obsahují studený start.

ŘJ proto v nějakém pásmu teplot preventivně nastavovala parametry optimalizované na emise (snad mírně bohatší směs a jiný předstih), které ale buď vyhovují jen novému motoru, nebo tam byla nějaká SW chyba v algoritmu, který tuto výjimku měl po najetí několika tisíc km utlumit (protože pak už homologace nepadá v úvahu), ale protože taková časově náročná věc a ještě závislá na konkrétních pdmínkách se blbě odlaďuje, tak se nezadařilo a ŘJ po najetí x tisíc km nastavovala při studeném motoru chybné hodnoty..
Jak říkám, jen spekulace. :kol-28:  Ale svědčilo by pro ni i to, že škodovka se k tomuto rozšířenému problému nikdy nepřiznala, jen potichu upravila SW a ani servisy nic neví. 

Editováno: , autor: Tomkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Malto, to je právě ten novější typ vstřiku, od data výroby 2005, fábky 2004 mají ten opticky delší s červenou barvou a ten mám právě já, no a proto by mě zajímalo, co by se stalo kdybych tam dal ten novější a mnohem levnější... Co jsem se poptával kolem borců, co rozumí autům trochu víc než já, tak řekli že to nejde, zajímala mě ale odpověď vás tady na fóru. Jinak už mám objednaný z aukra ten červený vstřik, který je sice použitý ale mám od prodejce záruku na vyzkoušení a chce za něj 650 i s poštou. Ale stejně by mě zajímalo, v čem udělali soudruzi ze škodovky ten motor jiný oproti starší verzi, že tam přijde jiný vstřik? A není motor obou verzí náhodou úplně stejný, pouze dali do nové verze jiné, lepší a levnější vstřiky které by mohli klidně pasovat i do verze starší???  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to si nemyslím, řekl bych že dělali u FL nějaké úpravy kvůli podpolování ventilů, tak třeba s tím souvisí i změna konstrukce vstřiku, aby to rozprašovalo směs jiným způsobem, do spalovacího prostoru ... ale to je jen taková moje úvaha nad důvodem. Ale rozhodně souhlasím, že záměna nebude možná, neboť na konkrétní vstřik bude naladěná i ŘJ, takže dle mě, by to dělalo při záměně jen problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadla mě v souvislosti s emisní aférou TDI a problémem startů HTP při teplotě 20st, taková spekulace..

Už se tu sice popisovala různá zaručená vysvětlení, jako že za to může podtlak v nádrži, nějaký vetil-filtr, palivové čerpado a pod., ale zdá se, že toto jsou spíš individuální závady.

Tak mě napadlo, jestli to náhodou také není důsledek nějaké SW obechcávky homologací emisí, které pravděpodobně musí probíhat právě při takovéto referenční teplotě a obsahují studený start.

ŘJ proto v nějakém pásmu teplot preventivně nastavovala parametry optimalizované na emise (snad mírně bohatší směs a jiný předstih), které ale buď vyhovují jen novému motoru, nebo tam byla nějaká SW chyba v algoritmu, který tuto výjimku měl po najetí několika tisíc km utlumit (protože pak už homologace nepadá v úvahu), ale protože taková časově náročná věc a ještě závislá na konkrétních pdmínkách se blbě odlaďuje, tak se nezadařilo a ŘJ po najetí x tisíc km nastavovala při studeném motoru chybné hodnoty..

Jak říkám, jen spekulace. :kol-28:  Ale svědčilo by pro ni i to, že škodovka se k tomuto rozšířenému problému nikdy nepřiznala, jen potichu upravila SW a ani servisy nic neví. 

Taky jsem nad tím uvažoval. Mám druhou Fabii HTP obě dvě stejná ,,závada" ale teď při nízkých teplota vše běží jak má???? Zvláštní

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Má š rapid 1,2 55 KW do 5000 km motor takmer nebolo počuť ani žiadne vibrácie, po 5000 km motor dosť nepríjemne huči no ako som zistil u 1,2 je to normál ,ale  tie vibrácie mi už lezú na ner. Aby som bol konkrétny tak ide o otrasy  pri voľnobehu pr. na volante palubovke dokonca citiť aj na sedadle.v autorizovanom servise ,že vraj to tak má byť, že ve ľa počúvam ...vie mi niekto poradiť ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím pánové, mám FII 1,2 HTP 51kw. r v.2008, najeto cca. 90000km. a poslední dobou pozoruji úbytek výkonu motoru a to dost markantně. Diagnostika nic neukázala, tlaky motoru jsou 14-16, tlak benzínu je 4, svíčky nové, rozvody jsou OK. Mohl by to dělat benzín kterej poslední dobou co skončil Agip tankuju u márketu. Nenapadá někoho čím by to ještě mohlo být???  Díky všem za radu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pokud jsi přesvědčen, že se to datuje od nějaké události, tedy jak říkáš, markeťácký benzín, tak koupit plnou jiného, případně dát do nádrže VIF. Co se týká svící, jsou dané správné, určené pro danou motorizaci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže ten benzín jsem u téhle pumpy kupoval už před tím a jezdilo to v poho, Vif už jsem tam dal ale mám plnou nádrž takže další nádrž zkusím na nějaký lepší pumpě a budu doufat že se to časem zlepší  a svíčky sem dával preventivně když to na ty původní netáhlo...... Taky ti děkuji za snahu pomoct.

Editováno: , autor: Radek1003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož jsem tam svíce nedával já ale soused kterej má servis tak nevím, ale předpokládám že tam dal ty co tam patří má nějaký katalog a podle něho je kupuje. Žádnej servis se v poslední době nedělal a tu ztrátu výkonu jsem začal pozorovat cca. před týdnem a to tam byl ještě benzín z dřívějšího tankování. Jelikož si už nevěděl soused rady tak proto jsem zvolil tuto cestu a otravuju vás tady. Zejtra mu řeknu ať mrkne na to sání ještě mě napadlo nemohl by to dělat třeba katalizátor a nebo přicpanej vejfuk?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož jsem tam svíce nedával já ale soused kterej má servis tak nevím, ale předpokládám že tam dal ty co tam patří má nějaký katalog a podle něho je kupuje. Žádnej servis se v poslední době nedělal a tu ztrátu výkonu jsem začal pozorovat cca. před týdnem ...

Ty svíce bych překontroloval jako první - je strašným zlozvykem spousty servisů dát do auta na obyčejný ježdění svíce "co jim zbyly ve skladu" i když do danýho auta a motorizace vůbec nepatří - oni spoléhají na to, že jim právě každej věří a ono to nejdřív jede, ale právě se to brzo začne zhoršovat.

A druhá věc - Malta zmínil vejfuk. V momentě kdy vejfuk prorezne hooodně záleží na vzdálenosti místa kde proreznul od vejfukovýho sběrnýho potrubí. V celým potrubí je totiž za chodu určitej sled pulzací a to potrubí se chová jako určitej druh píšťaly - obecně rezonátor. Výsledkem je, že díra v určitý oblasti může paradoxně zlepšit chod motoru a naopak, když se udělá o kus vedle, může chod paradoxně zhoršit - hlavně když se do potrubí začne přisávat falešnej vzduch a pronikne až k lambdasondě. Ta pak dává nesprávnej signál a ŘJ podle něj blbě dávkuje palivo.

 

Moje rada zní - když není sníh, na kterým to jde ideálně, kup si roli balicího papíru, rozmotej ho na cestu, najeď autem nad papír tak, aby vejfukový potrubí bylo nad papírem, zatáhni ručku a dej motoru minutu dvě pokouřit z plnýho kotlíku na místě. Pak poodjeď a mrkni se, kde na papíře najdeš stopy sazí - jestli jinde než jen pod koncovkou, nechej si vyměnit příslušnej díl vejfuku ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těsnost výfuku jsem vždy rychle zkontroloval tak, že jsem na volnoběh hadrou trochu přidusil výfuk. Tak, aby motor musel trochu přidat, ale nezhasnul. Ono to pak zažne v místě netěsnosti prdět, nebo fičet, podle toho, jak daleko od sběrného potrubí to je.

 

Taky bych vyzkoušel klasiku, tedy na rovné tiché rovince. otevřené okýnko, na 4 nebo 5 to krátce potrápit pod plynem na nízké otáčky kolem 1800 a poslouchat. jestli jdou všechny válce stejně.

Editováno: , autor: Tomkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...