Přejít na obsah

Dvoutaktní olej do nafty?


wolfspitz

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny a ptám se jestli používáte dvoutaktní olej do nafty, nebo jen třeba VIF. Přidávání je velice důležité hlavně u CR motorů. Jaké máte zkušenosti?

Info:

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthrea...threadid=156131

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthrea...threadid=145766

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthrea...threadid=194452

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názory a já se taky kloním k VIF který používám již snad 10 let. Jen mě zaráží že v Německu na všech forech píšou o oleji a ne o této přísadě. Jako kdyby byla u nich bylo neznámé a přitom to má původ v Rakousku u Lang chemie. Rozhodně po zkušenostech s VIF a taky že je to odzkoušené testma dám přednost tomuto. Hlavně když se to dá koupit i po 50 litrech :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě info proč jsem psal tento dotaz. V Německu jsem se dočetl, že vzhledem k podsatně sníženému obsahu síry v naftě dle nařízení EU a to platí obžvlášť u nás, dochází k snížení mazivosti nafty. Také zvýšený obsah biosložek není optimální pro soustavy CR kde je vstřikovací tlak 1800 - 2000 Bar a veškeré komponenty jsou mazány pouze naftou. Takže v poslední době se objevila řada zadřených vstřikovacích čerpadel a to dokonce i z jemnách mosazných a hliníkových špon, které se uvolňují z čerpadel na spojanech pump. Také byly zaregistrovámy případy veklého množství špon v nádržích auta z důvodu nahromadění při tankování.

Tahle problematika je poměrně nová a výrobci ještě nezareagovali na tyto problémy, potože v Bruselu zavedly bio přimíchávání až v posledních letech bez času na přípravu výrobců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě info proč jsem psal tento dotaz. V Německu jsem se dočetl, že vzhledem k podsatně sníženému obsahu síry v naftě dle nařízení EU a to platí obžvlášť u nás, dochází k snížení mazivosti nafty. Také zvýšený obsah biosložek není optimální pro soustavy CR kde je vstřikovací tlak 1800 - 2000 Bar a veškeré komponenty jsou mazány pouze naftou. Takže v poslední době se objevila řada zadřených vstřikovacích čerpadel a to dokonce i z jemnách mosazných a hliníkových špon, které se uvolňují z čerpadel na spojanech pump. Také byly zaregistrovámy případy veklého množství špon v nádržích auta z důvodu nahromadění při tankování.

Tahle problematika je poměrně nová a výrobci ještě nezareagovali na tyto problémy, potože v Bruselu zavedly bio přimíchávání až v posledních letech bez času na přípravu výrobců.

Že zákonitě dochází k otěru je jasné. Ale nazvat to šponou a ještě nebezpečnou mi připadá trochu přitažené za vlasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel v posledních týdnech umřela řada vstřikovacích čerpadel CR v Německu a nikdo z nich nedával přísadu. Jaguar a Landrover nepovolil tankování B7 který se vyrábí od začátku roku. Pro téměř všechna dosud vyráběná auta byla povolena B5 ( % přísady biosložky). Staré vstřikovací systémy ( 200 bar) nemají žádná omezení a můžou cokoliv spalovat. Čert aby vzal ty ekology kol114 v Bruselu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...