Přejít na obsah

Výměna rozvodů 1.9 TDI PD 77 kW


dandyho

Doporučené příspěvky

Co znamená přeplá kladka? Napínací kladka jde napnout podle potřeby, tak aby ukazatel ukazoval tam kam má, ne? Pokud je tedy ukazatel moc vpravo, stačí povolit upevňovací matku kladky a napnutí jejím pootočením zmírnit  a matku znovu utáhnout....

Může ale hučet řemen jako takovej, ten bych vyměnil za jinou značku (osobně dávám většinou INU) napínací kladku, pokud její mechanizmus funguje tak jak má bych nechal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvůj servis je opravdu z nějakýho drahýho kraje (nebo spíš zneužívá Tvé neznalosti)....  I v drahým auto kelly sada SKF stojí 6862 kč a když vezmu v úvahu, že tam servis bere pravidelně, tak slevy jsou od 40%, ty rozvody tedy vyjdou na nějakých 4100 kč.

Na netu se dá origo sada sehnat za cca 3500 kč. Výměna rozvodů trvá při klidný práci max 4 hodiny. Adekvátní cena za rozvody je tak 6500, max 7000 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za rady, dnes jsem mu to tam vrátil, vypadá to že je napínací kladka trochu víc naplá...koukal jsem na to cca5 mm, jinak pro info ve škoda auto stojí rozvody i s pumpou 10 až 11 tisíc:-)Jinak jsem zapoměl říct že mám 2.0 tdi BKD 16V, psal jsem to sem protože je tu víc živo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to jsi zapoměl uvést dost podstatnou informaci. Kdo má čuchat, že máš 16tiventilovýho dvoulitra kdy píšeš do vlákna o 1,9 tce. Cena rozvodů je o něco vyšší, ale ne podstatně. Sada INA vyjde tady:  http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/sada-rozvodoveho-remene-ina-in-530040510-in-530040520/ na 2900 kč a vodní pumpa na 600 kč.

 

Přepnutí do 5 mm na ukazateli je podle PD v normě.

post-64943-0-71219900-1404840011_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Chtěl jsem jen vědět, řešil jsem trochu vyšší spotřebu a občasné zachvění motoru. Na dieselpower fóru jsem se dočetl, že při dobře nastavených rozvodech (na přípravky) bývá většinou tahle hodnota mínusová. Ale je pravda, že těch názorů je tam taková hromada, každý trvrdí něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jsem to tady urcite psal, ale napisu to znova... Ja si rozvody menil sam a serizoval je na pripravky. Nekolikrat jsem i protocil motor a hral si s tim tak dlouho, dokud tam pripravky krasne nesedly. Potom jsem se podival pres diagnostiku a opravdu jsem mel zapornou hodnotu. Myslim, ze to bylo -1,5°. Ale po ujeti nekolika stovek kilometru si to sedlo na -1,0°. Nyni bych tam urcite mel -0,5°, mozna i 0,0°. Takze pripravky opravdu neserizuji na 0,0°, ale po najezdu 10 tkm si to urcite sedne. Pro zajimavost, se starymi rozvody to ukazovalo myslim +4,0°, takze uz byly pomerne vytahane.

 

(Cele je to jen moje zkusenost, ale dava mi to smysl.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj ve fabrice to taky určitě nastavují na přípravky, pochybuju, že to tam někdo sleduje přes diagnostiku a ladí rozvody přesně na nulu. I DP se uvádí nastavení rozvodů na přípravky.

Navíc u EDC 16 je vzhledem k snímání otáček kliky prostřednictvím zadního gufera, nastavení na přípravky přesnější, než dodatečný ladění na nulu podle diag.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pokud to má řízení motoru EDC 16, může to být i dobře. Kolik je spotřeba v klidu na volnoběh? Rozvody sedí na přípravky?

U EDC 15 by naopak seřízení na nulu podle diag. mělo dát lepší výsledky, protože snímání kliky má ještě klasický impulzní kolo, kde je jeho poloha přesně daná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja kdyz sem byl ladit-chipovat motor tak me bylo receno ze rozvody nejsou uplne ideal to byly -3,2 ted sou -3,4 ,ted bylo auto v servise a tam me rekly to same ze to neni ideal ze podle hodnoty je to jak o zub preskocene tak nevim,nejsu mechanik,auto jede startuje ok ale nemam s cim srovnat

vypis z jednotky ale jestli je to edc 16 nepoznam ale si jo

Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BMM.clb
Part No SW: 03G 906 021 PQ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 2,0L EDC G000SG 2285
Revision: --H08--- Serial number: SKX7Z0H63270B2
Coding: 0000172
Shop #: WSC 06325 000 00000
VCID: 7DF5C29924C1ECDCFE-8028

Editováno: , autor: foxdivemaster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O zub to není určitě. Na svým autě když jsem měnil rozvody, tak jsem to udělal na přípravky. Teď když jsem si pořídil diagnostiku, tak jsem zjistil, že synchronizace je -1,1°.

Poznačil jsem si polohu a hnul jsem s tím milimetr zpátky. Hned to ukazovalo + 2,5°. Pak jsem to dal téměř do stejnýho místa jako předtím a skočila tam nula.

Mám na fabce EDC 15, takže nula by měla bejt správně. Spotřeba na volnoběh mi klesla z 0,5 l/h na 0,4 l/h, při jízdě je rozdíl neznatelnej.

Je to hodně citlivý, pokud  s tím budeš hýbat, poznač si polohu a pak po kousíčkách. Zajímavý je, že u EDC 15 se uvádí tolerance +/- 3°, ale u EDC 16 to je +/-6°.

Tady je vysvětlený proč u EDC 16 nemusí být nula správně:  http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=666981#666981

 

Jinak podle ecatu má BMM gufero u setrváku se snímacím kroužkem, takže platí, že nula nemusí být správně: http://ecat.elit.cz/Gufero-klikoveho-hridele-ELRING-EL430190/005JlJFRlBBR0U9QXJ0aWNsZUJyb3dzZXImVE5WPTU0OXwtMzI2ODV8LTMyNjg0fDExJlRUPWNhciZWZWhpY2xlSUQ9MTkwOTImVmVoaWNsZVR5cGVJRD0xJlRUYWI9RmFsc2UmUGFydERldGFpbElEPUVMNDMwLjE5MA==

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

jak jsem tady viděl lítat ty cifry za rozvody tak jsem byl zvědav na kolik to vyjde tady u nás, měněno bylo v neautorizovaném servisu (větší servis v areálu našeho podniku ale bez zvýhodněných sazeb na soukromé vozy), díly použity moje (sada INA s pumpou 3300Kč) a za práci si naúčtovali 3000Kč včetně nové chladící kapaliny, takže s cenou jsem spokojen, synchronizaci atd. jsem nekontroloval, spotřeba na volnoběh ukazuje stejně jako před...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj panove,

 

mam takovy amatersky dotaz. Kupujeme ted v rodine Octavii II. r.v. 09 (pofacelift) - najato pouze lehce pres 100tis. km. Ty kilometry by mely sedet - meli jsme to v servisu, ale clovek nikdy stoprocentne nevi. Co jsem se docetl, tak se v pofaceliftu meni rozvody az po 150tis. km, ale nevim, jestli to menit uz ted, kvuli tomu, ze auto ma uz 6 let. Mam to radeji udelat? Mam to sverit neautorizovanemu nebo autorizovanemu servisu - prip. mate nejaky tip v Praze a okoli? Kolik me to bude asi stat? Je nutne v tomto veku a najezdu menit neco dalsiho?

Rad bych do toho investoval ted po koupi nez to nechat na pozdeji s tim, ze by se neco fatalniho vysypalo. Je to moje prvni auto, tak se omlouvam za jednoduche dotazy.

 

Diky moc.

 

LD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody udělej hned, není to velká pálka  a budeš mít klid. Sada INA stojí 1900 kč :  http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/sada-rozvodoveho-remene-ina-in-530020110/   Vodní pumpa stojí cca 800 kč. Je třeba dát nový fridex.

Já si beru za práci kolem litru a trvá mi to při klidný práci cca 4 hodiny. Dělám to jako melouch a používám přípravky a následně to zkouknu přes diag. VCDS.

Kolik si za to vezmou v servisu nevím, ale pokud to bude nad nějakých 5 - 6 tkč, tak už si dost přirážejí na dílech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...