Přejít na obsah

Loziska kol...


Misubaro

Doporučené příspěvky

Mám ten samý problém. Hučení od kol, muj servisman potvrdil výměnu pravého předního ložiska. Trošku mě to překvapilo, Fabia II najeto 32.000 km - asi vadný díl :kol-32: Nemáte zkušenost, kde sehnat originální náboj s ložiskem? Nebo tip na kvalitní repliku, popř. značku výrobce? Samozřejmě raději bych se vyhl autorizovanýmu servisu..... Díky za doporučení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj.

Zrovna řeším podobný problém s ložisky. Při vyšších rychlostech na 50 Km/h, hučení od pravého předního kola.

Jel jsem do autorizáku, projel se s technikem, auto zvedli a že tedy ložiska - a lepší je prý vyměnit obě najednou. Když mi ale řekl cca 6000,- tak to mi přišlo na "lidové" vozidlo docela dost. Ale bohužel neměli skladem.

Tak jsem brouzdal po netu a a opravdu v Kelly stojí ložisko 2500,-, ale např. na TADY je mají do 1000,- 

A teď bych se Vás chtěl zeptat:

 1. opravdu je možný takový rozdíl za stejné zboží?

 2. nevíte jak je to s označením dílů? Narazil jsem na několik kódů (např. 6Q0407621AD, 6Q0407621AH...), které se liší v těch posledních písmenech, tak nevím v čem je rozdíl, abych nekoupil něco blbě.

 3. jaké máte zkušenosti se značkou FAG, nebo jaké ložiska by jste mi doporučili a na co si případně dát pozor při výměně?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koľko máš nabehaných km?...ložisko stačí vymeniť len to poškodené ..odkazy na Auto Kelly nefungujú

1) áno je

2) čísla dielov sa väčšinou zisťujú tu http://forum.skodahome.cz/topic/90113-zji%C5%A1%C5%A5ov%C3%A1n%C3%AD-%C4%8D%C3%ADsel-d%C3%ADl%C5%AF-etka/ 

..je dobré uviesť aspoň MR a motorizáciu vozidla

3) FAG (prvovýroba),SKF

výmena tu http://forum.skodahome.cz/topic/67972-v%C3%BDmena-lo%C5%BE%C3%ADsk/?p=1168573&hl=lo%C5%BEiska&fromsearch=1#entry1168573

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavně tu chybí model vozu a rok výroby. Ideálně sis měl nechat v servise najít číslo dílu podle VIN.

Jedná se o Fabii II combi 1,4 16V 63kw rok výroby 2008. A právě se nemůžu zorientovat v těch náhradních dílech. Kdyžtak zkusím ten servis.

 

To libero: mám najeto cca 165 000 km a měněny ještě nebyly

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6R0407621A+ novú matku poloosy  6Q0407396B  tam máš , cena originálu cca 100eur tj 2500kč ? Máte tam aj šekovú knižku a 20% zľavu na ND čo som tu vedľa čítal , to by už také hrozné nebolo ... Samozrejme treba meniť vadné ložisko  , zdiagnostikovať to na dvojkolke s manuálnou prevodovkou dokáže každý lepší mechanik 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jestli si výměnu ložisek provádíte svépomocí, je mnohem levnější ložiska koupit ve specializované prodejně ložisek. Vyjdou výrazně levněji, než v autodílech a ještě si můžete vybrat výrobce. Před lety jsem takto měnil u feldy ložiska - SKF za 30% ceny originálních...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj vsem

brachanec koupil z bazaru dvojkovou Fabcu a po par jizdach respektive s kamarady a se mnou v aute zjistil ze auto huci (neni to hlasite, ale slyset to je). Huci pri malych rychlostech i vyssich a zda se ze huceni ma stalou intenzitu. Vrta mi to hlavou, co myslite ze by to mohlo zpusobovat? Na aute jsou nejake noname pneu, ale ze by huceli i pri nizkych rychlostech? Nebo to budou loziska?? Dik za zkusene reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

martt napsal: Před časem mi jedem přijímací technik vysvětloval, že Bolka dává do fábek tři druhy ložisek: španělský - 30tis km a konec, naše - i 100tis a německý, který se prý neserou... 

Neví o tom někdo něco? Podle mě jsou ložiska vyráběný v jednej kvalitativní normě-tvrdosti součástí  a liší se snad jen kvalitou zapouzdření-ochrany proti vodě. A ta voda je asi největší vrahoun ložiska.

 

HonzaR- Ty si asi nikdy nestudoval jak vypadá přední ložisko na F2 což? To je poněkud speciálka kterou v ložiskárně nekoupíš.

(ložisko je "snýtovaný" jako jeden celek i s přírubou se závitama pro kolový šrouby)

Hodil bych foto kde mam to ložisko v průřezu rozbruskou. Ale myslim, že sem tu fotku někam tady už dával.

 

U favorita i felicie (1.3 určitě) je lořisko zvenku z jednoho dvouřadýho kroužku a vnitřní krouřky jsou dva-a drží pohromadě poloosou na náboji.  Do těhlice se lisuje a zajišťuje se sigrovkou proti posunutí.

 

U Fabie a Rooma jsou taky vnitřní kroužky dva, ale právě zanejtovaný nábojem.

Do těhlice se lisujou speciálním přípravkem za venkovní kroužek a na straně příruby pro disk/kolový šrouby je taková spešl objímka s obvodovýma zobáčkama který se zacvaknou do vybrání v těhlici-to je taková sigrovka-podle mě ale jen na jedno zalisování-vylisováním a opětovným nalisováním ložiska do těhlice se ale ty zoubky opotřebí a myslim, že už nebudou držet tak jako poprvý. Sice samo o sobě ložisko je v těhlici na fest, ale asi vírobce ví proč tam dává i tento jistící prvek.

 

U felicie-a teď to beru do extrému se při povolení centrální matice fakt to ložisko může vysypat a vlastně i upadnout kolo.

U fabie kvůli povolenej centrální matici poloosy díky konstrukci ložiska s nábojem a ulžení v těhlici kolo nikdy neupadne a ložisko nechytne vůli.

 

Což mě přivádí k otázce že v příručce "JAK NA TO" se píše, že se musí centrální šroub poloosy utáhnout a pak až auto pustit na kola, jinak hrozí poškození ložiska.  A na zemi ho dotáhnout pořádně na moment. Jenomže proč to dotahovat když je to ložisko už stažený tim nejtováním?

To možná platilo u ložiska na felicii HonziR kde se ložisko nasouvalo na náboj a pak stahovalo poloosou.

 

Jinak moje HTP najeto 20tisíc a ložiska dobrý.

 

Onen zlověstnej zvuk důvěrně znam. U starýho auta mi to dělalo. A to dokonce velmi moc. Výměna společně s dalšíma závadama rentabilní nebyla, tak sem ho nechal sešrotovat.

 
Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Mr.Pavka

Jesli jsi reagoval na moji prosbu tak promin, ale trochu mimo.

Na druhou stranu jsem to mozna spatne popsal

 

Huceni (ale ne nějak výrazné) se ozyva pri nizke rychlosti a konstatne coz nenasvedcuje lozisku (mozna zesiluje ale prehluci jej motor takze se zda ze je konstantni), a na druhou stranku je mozne aby hucely pneu jiz pri rychlostech 40 Km/h ?

 

Tod vse jen jsem zadal o vase zkusenosti...

 

auto ma najeto 45k Km, a je to HTP 1,2 51kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pneu můžou hučet i při nízkých rychlostech. Některé zimní to dělají, i když jsou v naprostém pořádku. Zkusil bych nejdříve jiné pneu.

Jinak k ložiskům. Najel jsem v létě na takový ten plastový oddělovací sloupek (na jeho podstavec), který se válel na dálnici. Odnesla to obě pravá ložiska. Kupoval jsem na cc-autodilech FAG. Přední byly vyrobený v Německu a zadní na Slovensku. Originál původní ložiska byly také FAG.

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, jen se chci podělit o mou zkušenost. Klasika hučení od kol na zimákách, po přezutí na letní pořád hučelo. Tak jsem šel po ložiscích - odhaleno vadné na zadním levém kole. Naštěstí ještě v záruce.

Najeto pouze 13tkm! Doufám, že to je pouze náhodný zmetek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 roky později...

Ahoj, budu muset vyměnit náboj na předním kole, ale nevím, zda se to dá zvládnout v domácích podmínkách bez speciálního nářadí nebo přípravku. Asi se musí odšroubovat rameno z těhlice a vytáhnout poloosa kvůli přístupu ke šroubům náboje, je to tak? Musí se pak dělat geometrie? Mám fabii 1.4 16v 63kw, r.v. 08, bxw. Pokud někdo poradí, budu rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...