Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

...mám Banerku tu 60 a startovací proud nevím z hlavy. Mám jí asi 3 roky a už ty starty moc nejdou :(

Může to být i úbytek kapacity a nárůst vnitřního odporu baterky vinou sulfatace po úbytku elektrolytu nebo taky jednoduše přechodový odpory na svorkách a kontaktech startérovýho spínače. Baterku je potřeba vyndat, změřit hustotu kyseliny a nabít až do příznaků plnýho nabití - a očistit všecky kontakty v cestě startovacího proudu. A pak teprve říct jestli se jí ještě moc nechce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Vícekráte se tady uvádělo, že používat akumulátor s kapacitou podstatně vyšší než měl původně dodaný je bezproblémová záležitost, ba je to jakoby výhodnější (rezerva pro zimní starty a tak). Máte s tímto někdo REÁLNÉ zkušenosti, třeba co do životnosti aku? Nemyslím pochopitelně jedno- či dvourázové. Podle mne se totiž může snadno stát, že akumulátor dejme tomu kolem 75 Ah dobíjený alternátorem v systému předpokládajícím 44 Ah se nestačí prakticky nikdy pořádně nabít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim ve spolek, možná už se to tu někde psalo, ale čím mám povolit tu matku, která drží baterku na svém místě?

Mám Fabii 1,4 MPI rok výroby 2001. Je tam fakt málo prostoru, takže to tipuju na nějakej nástrčkovej klíč, kterej samozřejmě nemám. Prozradíte mi pls jeho velikost?

Předem díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dobrý den.

Prosím - mám dotaz. Po zimním stání již byla baterka naprosto vybitá a tak mi to Asistence pomohla natočit

a hned jsem to dal do servisu pro novou baterku. Večer jsem tak civěl z okna a viděl že dioda kontrolního světla

ve dveřích řidiče neustále bliká /2x za sek./ oproti dřívějšku kdy blikala tak max. 1x.

Chtěl bych se doptat zda se výměnou baterie /člověk nikdy neví co za umělce na tom dělal/ nemůže něco rozladit

v řídící jednotce vozu, což by vedlo k nutnosti něco opět nastavovat. Zatím jsem jen nastavil vynulované hodiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, chtěl bych se vás zde zeptat, jak dlouho vydrží odhadem bezúdržbová baterie Ca-Ca, která je nabitá, půl roku stará a vyndám ji z auta. Před opětovnou montáží do auta bych ji samozřejmě dobil. Jde mi tedy o to, jak dlouho se může nechat ležet ve sklepě, aniž by došlo k jejímu výraznému vybití a poškození.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odložená nezapojená baterie se musí každý dva měsíce zkontrolovat hustoměrem a jak klesne pod 50% náboje (hustota nižší jak 1,22 až 1,24g/ml), tak se musí znovu nabít až do znaků plnýho nabití (hustota 1,26 až 1,28g/ml, napětí při nabíjení vyšší než cca 15V, články začínají bouřlivě plynovat).

 

Přídavek vápníku do materiálu elektrod snižuje samovybíjení a maličko zvyšuje svorkový napětí každýho článku, takže baterie zůstává delší dobu "v kondici" a schopná nastartovat motor - obyčejná "čistě olověná" baterie je mrtvá už po půlročním odložení, "vápníková" je ještě po půl roce bez dobíjení běžně schopná nastartovat - ALE UŽ PO DVOU MĚSÍCÍCH ZAČÍNÁ I U NÍ VYLUČOVÁNÍ SÍRANU NA POVRCHU DESEK, čemuž se říká SULFATACE. Tenhle proces zvyšuje vnitřní odpor baterie a snižuje její využitelnou kapacitu. Pravidelný dobíjení po 2 měsících ten proces vrací a takhle udržovaná baterie si zachovává životnost i při delším uložení. 

 

Osobně vím o 3 roky skladované, pravidelně dobíjené baterii 55Ah (koupené náhodně ve výprodeji doslova za pakatel a odložené  "na horší časy"), kterou po uvedené době majitel namontoval do auta z bazaru a další 3 roky než auto zase prodal s ní naprosto běžně jezdil a startoval i v zimě.

 

A stejně tak vím o mnoha dalších případech, kdy se baterie bez pravidelného dobíjení už po půlročním odložení ukázala jako dál nepoužitelná pro startovací účely - sice držela napětí, ale nebyla schopná kvůli sulfataci dodat proud potřebný k protočení motoru startérem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

U Fabky byl origos 45AH ten sem před 5 lety vymenil za  EXIDE Excell 62Ah, 12V, EB620 a mohu doporucit stále funguje bez problemu, vcera jen tak sem ji vytahl z auta a nabil a při pohledu je furt stejna. Fabie 1.4 55kW 16V.

Ani nestoji tolik a parametry ma suprove. Kdyztak odkaz na jeden z eshopu - http://www.battery.cz/autobaterie-exide-excell-62ah-540a-12v-eb620.html

klidne bych do ni sel znovu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

mám Fábku I Combi, 1.4 16V 74kW. Rok výroby 2007, pravidelně servisované v aut. servisu, najeto 75tkm. Od začátku tam mam 60Ah baterku, kterou jsem ani jednou nevyndaval. Až do dneška jsem nepozoroval žádné problémy, ať už se startováním, nebo čímkoliv jiným ohledně elektriky. Jezdil jsem poslední dobou spíš delší trasy (400km za den, cca 6 startování za den).

 

Ovšem dnes jsem dopoledne sedl do auta, startuju stejným stylem jako vždy, ale jak startuji automaticky, auto nenaskočilo. Při dalším pokusu jsem tedy klíček držel déle, auto naskočilo třeba o 2 vteřiny později, ale jak po sluchu, tak i na budíkách bylo vidět, že má problém se šťávou. Nebylo času nazbyt, jel jsem cca 20km přes Prahu, dojel na místo, vypnul motor. Na zkoušku jsem zkusil ještě nastartovat, auto chytlo +- normálně. Po asi 2 hodinách jsem se k autu vrátil, bylo znát, že čerpadlo po otevření dveří je takové línější. Samozřejmě při startování jednou škytlo a nic.
Nastartoval jsem tedy roztlačením, povypínal a poodpojoval jsem, co šlo (ještě, že máme ty pojistky). Po chvíli jsem startoval ještě jednou roztlačením a pak až domu jsem zkoušel dobíjet (zase 20km, cca půl hodiny jízdy). U baráku na kopečku jsem zkusil, jestli se to umoudřilo. Škytlo a zase nic. Tak jsem to znova nastartoval spuštěním z kopce a nechal cca 2 hodiny nastartované za vratama. Ani po dvou hodinách jsem znova nenastartoval.

 

Včera večer jsem určitě nenechal nic svítit, lampičku, světla, schránku, auto bylo zamčené (bliklo), takže ani v kufru nic nesvítilo.

 

BTW: Je pravda, že jsem si všiml mírného pohasínání vnitřních lampiček, pokud jsem si na místě točil s volantem, pokud jsem stál na blikačkách v noci, tak mírného pohasínání palubky a lampiček, případně mírně nepravidelného zatahování všech čtyř oken klíčem přes zámek. Ale to byly všechno zanedbatelné drobnosti, kterých si nevšimnete, pokud to auto neznáte a chvíli na to nekoukáte.

 

Je možné, aby ze dne na den takhle baterka "chcípla", případně mě čeká něco horšího?

Máte zkušenosti, jak velkou můžou koupit novou baterku, aby se ještě vešla do boxu?

 

Mam vyhlédlou VARTA Silver Dynamic 63Ah: http://www.battery-import.cz/varta-silver-dynamic/autobaterie-varta-silver-dynamic-63ah--12v--d39

Asi nemám moc na výběr vzhledem k polaritě (vpravo - ), ale pokud by se vešla a sehnal bych správnou polaritu, asi o 100,-Kč draží je 74Ah. Vyplatilo by se?

 

Díky za info a hezký den :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, ano, baterka je tam původní. Podařilo se mi jí vyndat, dal jsem jí na nabíječku (sice stařičkou, ale zatím nabila všechno) a baterka se už cca po hodině vaří. Takže bych řekl, že asi konec.

 

Snad je to opravdu jen baterkou a není nějaký zakopaný pes v autě..

post-27313-0-94812100-1403635817_thumb.j

Editováno: , autor: Encore1106
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nenapadá mě kde, zatím jsem to neřešil, tak nemám přehled, kde tohle otestovat zátěžákem :) Protože ale na auto celkem spěchám, pač teď chodím o fofrklackách, tak asi zainvestuju zítra do nové baterky. :/

Tu stávající akumu možná otestuju dodatečně, možná si pak budu rvát vlasy za vyhozené 2000,-. Ale snad ne. 

 

Jinak oko u mě asi také nefunguje.. Nebo prostě oko je černé. Správně by tam asi měla být buď zelená nebo růžová/červená a tu jsem neviděl..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...