Jump to content
mr.pecoun

Climatronic

Recommended Posts

Řídicí jednotka Climatronic -J255- a ovládací a zobrazo-

vací jednotka klimatizace/Climatronic -E87- je jedna

nerozebíratelná součást.

Demontáž

– Demontovat střední část přístrojové desky -3- (to je ta část s rádiem)

– Vyšroubovat šrouby -4- (1 Nm) a uvolnit ovládání to-

pení a klimatizace z přístrojové desky.

Edited by bojler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě se vrátím k funkci Climatronicu. Jak už tady pár lidí psalo, systém se zdá být někdy až příliš autonomní a občas dělá pro mne nepochopitelné věci, uvedu pár příkladů. Ráno sednu do auta, venku je +6 st. nastartuji auto a z předchozího dne mám na Climatronicu nastaveno např 22 st. a proudění vzduchu z předních výdechů. Nastavím teplotu na 24 st. a zapnu AUTO. Rozsvítí se mi kotrolka AC, ale proč když venku je kosa a suchý vzduch, okna se nerosí a já tudíž k ničemu nepotřebuji klimu ?? Dále Climatronic spustí otáčky ventilátoru někde na 4-5 stupeň a pere do mně ledový vzduch, nehledě na to, že mi ho částečně pouští i na nohy, což je opravdu velmi příjemné. Proč nesnímá teplotu vzduchu z výdechů a nepřidává otáčky ventilátoru postupně, jak se vzduch z výdechů otepluje? Když jsem měl Focuse a bylo ráno třeba 0 st. tak jsem měl napřed ventilátor pouze na 1 stupeň aby do auta proudil nějaký vzduch a jak se začal vzduch ohřívat, přidával jsem si intenzitu ventilátoru. Přeci si nikdo nebude schválně rvát do auta ledový vzduch na nejvyšší otáčky. Takže přesto že mám "chytrý" Climatronic, musím si ráno stejně ručně nastavit vzduch na okna (aby mi to nefoukalo studené na nohy) a jak se začne vzduch ohřívat, pak si teprve přidám na tělo pak třeba i na nohy.

Další věc. Jede přede mnou starej mrakomor Avia, tak zapnu vnitřní cirkulaci a automaticky se k tomu rozsvítí AC, ale sakra proč zase? Asi proto, aby se mi nemlžila okna, když mi do auta neproudí vzduch z venku, ale já třeba tu recirkulaci za 10s vypnu, takže žádná klima není potřeba, tak proč to ten systém nenechá ne mém rozhodnutí a dělá něco za mně? Poslední věc která mi vadí (a nejen mně) je to, že v u Climatronicu v podstatě neexistuje čistě manuální režim. I když nemám zapnuté AUTO a sám si nastavím teplotu, směr proudění vzduchu a otáčky ventilátoru, stejně mi do toho Climatronic "hrabe" a sám si přidává nebo ubírá otáčky ventilátoru. Takže mi třeba docílí požadované teploty postupným ubíráním otáček ventilátoru až na minimum, ale pro mne je přívod vzduchu do kabiny nedostatečný a chci aby mi to foukalo víc. Tak si přidám, ale za chvíli si to stejně zase samo ubere. No ale abych si jen nestěžoval, což je mi stejně k prdu, tak jsem jinak s autem spokojený :kol-47:

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako by mi Hurvajs2 četl myšlenky. S autem jsem spokojený, ale ta klima. Tušil jsem už při objednávání že to nebude jen tak, ale prodejce mě ubezpečil, že si zvyknu a že elegance bez climatronicu nejde.

Nezvykl jsem si a je to hrůza. Pořád abych s tím šmrdlal a nějak dorovnával požadavky, aby to "automaticky" dělalo co chci a stejně si to dělá co chce samo. A odvádí to pozornost od řízení.

V zimě když mrzlo, tak to ještě ujde.

Ale v létě... Když auto stojí rozpálené na slunku, tak první co udělá, tak na mě na plný pecky fouká rozpálený vzduch, z rozpálených vzduchových kanálů. Tak pracně ventilátoru uberu. Nastavit ventilátor, jak si přeju není tak jednoduché, jak by se zdálo. Jemné zoubkování na kolečku regulace a roztřesená jízda po našich silnicích, chce hodně citu. A po chvíli si to stejně zase nastaví jak chce sám. Né jak to chci já. A když se nějakým způsobem potom uklidní, tak zase vůbec nereaguje, když chci já něco změnit.

Ventilátor se uklidnil na 1. stupni. Dostanu pocit, že by to chtělo trochu víc, tak opatrně o zoubek otočím kolečkem. Nic se neděje. Chvíli počkám a zkusím zase o zoubek. Nic. Tak opatrně ještě jeden. Fuuííííííí. Ventilátor na plný pecky, že mě málem vyfoukne ze sicny. Tak zase doregulovávat na 2. stupeň, jak jsem původně chtěl. Zjistil jsem že rychlejší nastavování, je když prvně hrknu s kolečkem, tam a zpátky, aby se probudil, a potom po zoubkách jak chci aby jel.

Kámoš mě poradil, abych otáčky ventilátoru nastavoval požadavkem teploty. Jako že když je venku 30, tak nastavit 28, že ventilátor na plný pecky nepojede. Měl pravdu, chvíli jsem to tak dělal. Ale nejlepší bylo, když jsem jeden den takhle dojel a těch 28 tam nechal, Druhý den ráno pohoda, venku 18, ventilátor taky v pohodě, ale po ujetí pár stovek metrů, ...co to..., nějak se začíná oteplovat. Takhle brzy po ránu? Nené. Začalo to topit.

Vzpomínám na Feldu. Tam jsem s "klimou" manipuloval jen na jaře a na podzim, otočením z modrého na červené a naopak, a občas přepl ventilátor ze standardní jedničky na dvojku, když mě bylo v létě teplo. A navíc. Knoflíky se daly ovládat po paměti.

Tady u toho kreténizmu mám víc oči na displeji než na silnici. A taky tolik stejných tlačítek vedle sebe, na bezpečnosti taky nepřidá. Když potkám tu AVII a chci zavřít vzduch z venku. Na Feldě jsem po paměti otočil kolečkem od klapky. Tady se musím podívat na tlačítko, které to je a hned tlačítko vedle, abych vypl klimu.

Nejraději bych to vyškubl a zkusil Climatic. Tam se aspoň ten ventilátor nastavuje manuálně.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je přesné, je vidět, že mám z Climatronicu naprosto stejné pocity. S tím ventilátorem mi to dělá to samé, připadá mi to , jako by si situaci chtěl Climatronic napřed osahat a potom sám přidal otáčky ventilátoru tak, jak uzná za vhodné. V době, kdy si "osahává" situaci reaguje na řidičem zadávané povely divně. Přidávám otáčky a nic se neděje a pak to najednou poskočí třeba o 4 stupně. Takže já to dělám tak, že nastartuji, nastavím teplotu a směr foukání tak jak chci, pak nechám Climatronic ať se srovná a potom teprve reguluji v případě potřeby otáčky ventilátoru. Takže je to ve finále automat s ručním ovládáním poloviny funkcí řidičem. :kol-44:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já tedy s Climatronicem žádné potíže nemám. Na palubce mám prostření ofuky nasměrované úplně nahoru, boční nahoru a k oknu. Nikdy tak na mě nefouká. Jediné na co šahám je teplota (dle teploty venku a dle mého oblečení) a občas vnitřní cirkulace, případně odmlžení předního okna. Jinak vše nechávám na automatice a jsem spokojen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě to bude o osobních pocitech a o zvyku. Osobně mám rád, když mě lehounce ofukuje čerstvý vzduch. To znamená výdechy na sebe a ventilátor stálý 1. nebo 2. stupeň.

Ještě dodám, že ne moc často zapínám klimatizaci. Mám z ní po chvíli škrábavý pocit v krku ze suchého vzduchu, a přesto že vím co umí a že jsem si dával pozor, tak jsem se od ní v létě nachladil.

V podstatě regulovat umí, v zimě si na ní nestěžuji, ale v parném létě nenávidím, když se ventilátor rozjede na plný pecky, že není slyšet vlastního slova, natož motor nebo rádio.

Uvítal bych, aby uměla manuální režim, aspoň pro ventilátor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak, neříkám, že je úplně k ničemu, ale měla by mít plně manuální režim, kdy si můžu alespoň otáčky ventilátoru nastavovat sám, bez zásahů automatiky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio v mojej fabii II ukazuje vonkajsiu teplotu da sa toto zobrazovanie vonkajsej teploty prepnut na ukazovanie vnutornej teploty? na displeji sa to zobrazuje ako sipka hore a stupne celzia a niekde som videl sipku dole a stupne tak som z toho mimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě to bude o osobních pocitech a o zvyku. Osobně mám rád, když mě lehounce ofukuje čerstvý vzduch. To znamená výdechy na sebe a ventilátor stálý 1. nebo 2. stupeň.

Ještě dodám, že ne moc často zapínám klimatizaci. Mám z ní po chvíli škrábavý pocit v krku ze suchého vzduchu, a přesto že vím co umí a že jsem si dával pozor, tak jsem se od ní v létě nachladil.

V podstatě regulovat umí, v zimě si na ní nestěžuji, ale v parném létě nenávidím, když se ventilátor rozjede na plný pecky, že není slyšet vlastního slova, natož motor nebo rádio.

Uvítal bych, aby uměla manuální režim, aspoň pro ventilátor.

Mít výdechy studeného vzduchu nasměrované na sebe zdraví moc neprospívá. Taky je třeba pravidelně dezinfikovat výparník aby tam nevznikala plíseň. Kombinace obou těchto faktorů může způsobovat popisované problémy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to tak. Před FL zapnutím ECON se klima vypíná. Po FL tam ECON není a klima se zapíná tlačítlem AC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při režimu "ECON"/"non AC" se snižuje výkon kompresoru na minimum, automatická regulace probíhá dál. Prakticky se zvýší otáčky ventilátoru, climatronic se snaží co nejvíc udržet teplotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bojler: Před Face to moc neznám, já mám po Face. Ale žil jsem v domění, že tlačítko ECON je jakoby inverzní mého AC. To znamená úplné vypínání klimy - snad kompresoru. Já když zapnu/vypnu AC, tak slyším/neslyším kňourání kompresoru a vůbec nezáleží jestli klimuje, nebo ne. I v zimě když neklimuje je při zapnutém AC kompresor slyšet. Zkrátka bez AC jako by byl kompresor vypnutý.

Podle tvého popisu to vypadá, že ECON jen snižuje výkon, ale klimuje pořád, jen s nízkým výkonem. Je to tak?

Je na řemenici kompresoru nějaká spojka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak podle té přílohy bych měl mít pravdu, že režim ECON vypíná spojku kompresoru. U mě po FL vypnutím AC.

Ale když studuji svoje el. schéma, tak tam spojku klimatizace N25, nemám. Ale přesto jsem přesvědčen podle kňouravého zvuku, že se komresor nějak vypíná. Ale jak, když tam ten N25 nemám. Ví někdo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kluci asi budu za debila, ale rád bych si to vyjasnil ještě jednou. Fórum je přece od toho. V lednu budou Fabii 4 roky a nevím zda se ke Climatronicu chovám po celou tu dobu tak jak mám. Celou dobu nastavuju na ECON, a když chci v létě klimu, tak ECON vypínám, ale režim AUTO nedávám nikdy. Po přečtení tohoto vlákna jsem asi zjistil, že režim AUTO je nejlepší co může být. Já jsem si celou tu dobu myslel, že při režimu ECON je vyplá klima a auto nežere tolik jak s klimou. Ještě se chci kluci zeptat, zda při ukončení jízdy mám vypínat CLIMATRONIC do režimu OFF, nebo ne. Osobně si myslím že to muže být lepší nastavit režim OFF

před ukončením jízdy, a při nastartování to nastavit.Nebo jaký máte názor vy? A jak používáte Climatronic vy? Mám si nastavit př. 22 stupňů a režim AUTO? A co když nechám režím AUTO i ECON? Já jsme z toho pomotanej. Hlavně chci vědět, zda mám před ukončením jízdy zvolit režim OFF, nebo nechat tak jak je. Díky moc chlapi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já se přikláním k názoru, že by se měla klima plánovaně vypínat před ukončením jízdy, aby se vysušily kanály a filtr, aby se ve vlhkém prostředí nemnožily bakterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No OFF asi ne. Jen ECON, aby vypla klima, ale ventilátor aby jel dál a všechno vysušil. Ale třeba má někdo jiný názor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsou to sice obrázky pro CLIMATRONIC Octavia, ale princip bude asi stejný.

NEBUDE! Rozdíl je už jenom v tom, že Fabia už od první generace žádnou elmag spojku NEMÁ! Ty sem dáváš popisky ke staré Octavii A4.

jipol57, richiis: Jezdit trvale s režimem ECON, resp. mít "vypnuto" AC u faceliftu je z hlediska spotřeby k ničemu. Nedosáhnete tím ve většině případů žádné úspory, v autě budete mít dusno kvůli vyřazenému odvlhčování a větrák pojede na zbytečně vysoké otáčky. Navíc tím popíráte samotnou podstatu Climatronicu, který je určen k plně automatickému udržování teploty a kupodivu se mu to daří hodně dobře. Už od první Fabie si umí jak Climatic, tak Climatronic regulovat výkon kompresoru podle potřeby v rozmezí 2-100%. Není tam spojka v ražimu zapnuto/vypnuto. Chladí tím pádem jen tehdy, když je to potřeba a je asi jasné, že 20% výkon s ohledem na už tak zanedbatelnou spotřebu při plném zatížení znamená nula nula nic.

Za sebe považuju pojem automatická klimatizace jako dost nešťastný, protože chlazení je jenom částí celého systému. Ten automaticky topí a větrá za každé teploty. Někdo tvrdí, že by se mělo před cílem nastavit ECON/vypnout AC kvůli vyvětrání kanálu. Já to nedělám a problémy nemám ani s jedním autem.

Edited by bojler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprostý souhlas s bojlerem. Taky před dojezdem nenastavuju ECON a klimatizace nijak nesmrdí. Nicméně každý rok spolu se servisní prohlídkou nechávám klimatizaci čistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak moje klima není čištěna od výroby,tudíž 4 roky. Ale myslím že na jaře už bude potřeba. Tak já jsem ještě včera nastartoval auto a jel na projížďku abych upravil nastavení Climatroniku. Měl jsme nastaveno ECON a ofuk čelního skla. Poté jsem zmáčkl tlažítko režim AUTO a na displeji ofuk čelního skla zmizel. A před vypnutím motoru jsme nic nepřepínal, nechall jsme to tak. Nebo ještě něco špatně?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak je regulovany kompresor... jde to videt kdyz stojim na volnobech tak podle aktualni spotreby....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...