Přejít na obsah

Přelytí olejem u HTP


Roman Fabian

Doporučené příspěvky

Jakej je váš názor na to jestly může opakované přelití motoru olejem ovlivnit jeho životnost nebo vlastnosti,kromě toho že olej uniká kde může.Vlivem vyšího tlaku oleje.

Dnes sem kontroloval olej po cca 10000 km od druhé servisní prohlídky při které jsem upozornoval na předchozí přelití olejem a zase mam zhruba půl centáku nad maximem.

ps.vym že sem barbar když nekontroluju olej,ale vždy nato nák zapomenu když si říkám že je nejvyší čas mrknout na měrku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten pol centimeter by som ešte bral ako maximum, čo by som neodčerpával (aspoň u svojho bývalého 2,0 - tam by bol ten pol centimeter 5 deci naviac, a po 5000 km by boli fuč). To by snáď nemalo napáchať nejaké šialené škody. Neviem, asi ako ďaleko (v mm) sú od seba rysky min a max na mierke u HTP. Ale v praxi to je medzi min a max presne 1L, takže sa ľahko dá odhadnúť, koľko deci je ten pol centimeter. Ak do 3 deci, tak by som to nechal tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s preliatym olejom som mal skusenost. ma motor to nema vplyv. ale ma byt v norme. treba ho odsat. problem je skor ci sa neposkodil katalyzator. ale naopak vyrobca udava urcitu spotrebu oleja takze katalyzator toho 0,5l oleja by mal v pohozvladnut. vyrobca udava az 1L na 1000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,hledal jsem v návodu ale na straně 183 je jak správně plnit pneumatiky.Jak doplnovat olej jsem našel na straně 170-172 a tam o tom nic nepíšou.Jenom o přelítí,to prý může poškodit katalyzátor.Nemůžou být různé návody k obsluze?Mig(Fabia 1.2 47kw combi) <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem měnil olej,nalil jsem tam toho přesně tolik ,kolik má býr ,protočil nechal povrčet ,projel a bylo ho tam málo.Dolil jsem ho na předepsanou hodnotu ,bylo to OK.Jezdil jsem.Druhý den,jak jsem přišel a motor byl studený ,tak ho tam bylo hodně.Chce to kontrolovat při zahřátém.Jinak ta trocha přes nemá vliv ani na kat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pul centimetru je zcela v norme a tim bych se vubec nezabyval. Ta rezerva je tam mnohem mnohem vetsi a to jak nad tak pod ryskou. Ja kdysi s Feldou jako zacatecnik jezdil mesic se zcela suchou merkou a ten motor pak vydrzel jeste dalsich 100 tis. km, aniz by s nim cokoliv bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tak, olej se ma u HTP merit cca 5 minut po jizde.

(Ted si nejsem uplne jistej, ale plati to snad jen pro 12V 47kW - koho to zajima, mrknete do navodu, tam to skutecne najdete.)

Přesný postup:

Měření hladiny motorového oleje u vozu Fabia s motorem 1,2/47kW:

-Motor ohřát na teplotu chladicí kapaliny cca 80°C, motor vypnout.

-Po 30 vteřinách vyjmout měrku, očistit a DEMONTOVAT TĚSNÍCÍ KROUŽEK.

-Měrku zasunout zpět až na doraz a ponechat ji zasunutou po dobu 10 vteřin.

-Měrku vysunout a zkontrolovat stav oleje.

(Platí i pro 1,2/40 kW, s výjimkou demontáže těsnicího kroužku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesný postup:

Měření hladiny motorového oleje u vozu Fabia s motorem 1,2/47kW:

-Motor ohřát na teplotu chladicí kapaliny cca 80°C, motor vypnout.

-Po 30 vteřinách vyjmout měrku, očistit a DEMONTOVAT TĚSNÍCÍ KROUŽEK.

-Měrku zasunout zpět až na doraz a ponechat ji zasunutou po dobu 10 vteřin.

-Měrku vysunout a zkontrolovat stav oleje.

(Platí i pro 1,2/40 kW, s výjimkou demontáže těsnicího kroužku).

Můžu vědět odkud si čerpal? Já v návodu k obsluze nic o těsnícím kroužku nemám. Je tam jen poznámka, že hladina oleje u 1.2/47kW se měří u zahřátého motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

ahoj kluci, kupoval jsem fabii 1.2 40kW najeto 90tis se serviskou od znameho a bylo to v servise skoda na vymene oleje pred 3 mesici. chtěl bych se zeptat, pokud máte zkušenost s měřením oleje u HTP za studené a teplého motoru. Za studena mi to ukazuje olej víc než je maximum a za tepla je hladina akorát. V manuálu se píše.

Upozornění!

. U vozidel s motorem 1,2 l/47 kW kontrolujte hladinu oleje vždy u teplého

motoru. Jinak by mohlo dojít k chybnému měření, a tím k chybnému doplnění

oleje

- nebezpečí poškození motoru!

. Hladina oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí . Nebezpečí

poškození katalyzátoru.

. Pokud nemůžete z jakýchkoli důvodů zajistit dostatečné množství motorového

oleje, nepokračujte v jízdě. Vypněte motor a vyhledejte pomoc v odborném

servisu, neboť hrozí vážné poškození motoru.

Takže u vozidel 1,2 l / 47 kW, což by měl být tento motor(v techničáku je

uvedeno výkon: 40.0/4 750), by se měla hladina oleje kontrolovat při teplém

motoru, což je možno splnit. Ale hned v druhém bodě se uvádí, že hladina

oleje nesmí být v žádném případě nad oblastí. Když v žádném případě, tak ani

v případě studeného motoru??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím,mám HTP 12,47 kw combi a testoval jsem olej při studeném autě a teplém.Rozdíl je 1 cm na měrce.Když je studený motor,a olej na horní hraně rysky,po zahřátí je v půlce mezi prolisy.Čili bych se snažil mít olej za studena na horní hranici,a je to v normě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...