Přejít na obsah

2.0 MPI - jak zvysit vykon motoru


ales

Doporučené příspěvky

No mam konusovej filtr KN a "vykonovy" rozdil ( mozna placebo efekt ) je poznat hlavne ve vyssich otackach a , jak rekl laky , za deste, motor se tolik nedusi .. prvne sem chipoval, potom daval filtr - a pred i ( samozrejme ) po, jsem se jel poradne projet a mam za to, ze s filtrem to ve vyssich otackach proste tahne lip .. a vlastne nejvetsi rozdil mi to udelalo se zvukem, pri seslapnuti plynu vic jak cca pul, zacne filtr nasavat hodne zbesile a s tim se graduje moc peknej zvuk ( nejlepsi mezi 3tis. a 4tis. ) .. kdo zkousel, tak vi o cem mluvim :) sice nemam 2 litr, ale rozhodne doporucuji, aspon KN vlozku misto origo. filtru - myslim, ze martinoslav by k ni mohl neco rict :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím taky tam mám KN filter.Možná je to jen pocit.Ale zdá se mi,že motor jde lépe do otáček a v tom tahu tolik necuká.No,ale stejně bych nerad zůstal jen u toho filtru.Je ještě nějaká možnos zvýšení motoru?Krom chiptuningu?Spíše hardwarové možnosti?Podotýkám,že mám 1.4 44KW.Nejsem milionář takže v přijatelné cenové relaci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím taky tam mám KN filter.Možná je to jen pocit.Ale zdá se mi,že motor jde lépe do otáček a v tom tahu tolik necuká.No,ale stejně bych nerad zůstal jen u toho filtru.Je ještě nějaká možnos zvýšení motoru?Krom chiptuningu?Spíše hardwarové možnosti?Podotýkám,že mám 1.4 44KW.Nejsem milionář takže v přijatelné cenové relaci?

No, zkus nějaký lepší svíčky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj chlapi!

Chci se zeptat,jestli jste spokojený s výkonem vašich dvoulitrů a taky jestli je tu někdo,kdo" to ladí" a "trochu do toho dělá" ?

Já mám pocit,že to není ono-neochota se vytáčet je daná velkým zdvihem a nízko položeným výkonem-co vačka,má tu někdo zkušenost? Já prozatím čipoval a nemá to moc velkou odezvu-ještě teda jedu na revizi,jestli by to nešlo líp,tak uvidím.Věci jako svody zdá se taky neexistujou..

:help: .. a ještě: neraďte mi,ať koupím TDI a čipnu ho-diesela nechci! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nazdarek,

tak ja mam 2.0 Combi a muzu ti ric ze asi 2 roky jsem jezdil do skodovky (tady v Nemecku) protoze mi porad svitila kontrolka (Motor) a nemohly nic najit a az jsem se seznamil s jednim mechanikem tak mi rekl to neni problem a od te doby asi 4.Mesice je vse v poradku. Co mne stve je ze to ve volnobehu porad trepe a je cely motor v pohybu. to nevim jak se to da odstranit.

Jinak jsem spokojeny.

tak zatim

Ales

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,hmm,hele mě se to na volnoběh teda netřepe,jen občas(třeba jednou za cca 10s,ale nepravidelně) v tom jakoby nepatrně škytne,ale jinak nic. Byl jsem s tím už hodněkrát na diagnostice(preventivně-třeba naposledy dnes)a nikdy žádná závada na motoru,vše naprosto OK. Auto má teda najeto 60500 km,takže to je ještě třeba na originál rozvodech,měnil jsem svíčky,dal tam KN filtr,kvalitní plnou syntetiku(olej měním po 10000km) a vyčistil a promazal jsem startér,vyměnil vejfuck-jinak bez zásahu,s elektrikou nebo kontrolkama NO problem.Nemáš třeba nějaký video na budíky při akceleraci? Rád bych porovnal.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě k tvýmu problému: koukni v jakým stavu máš klapku plynu(vzduchu),bejvá to pěkně zasekaný,i když třeba já po rozdělání neměl co čistit.. ;) svíčky a vzduch.filtr v dobrým stavu jsou základ a taky by to mohl bejt silentblok motoru nebo špajzu..

Píšeš že žiješ v Německu-kolik ti to jede dle tacho max?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau,

zaprve diky za ty rady skusim se na ty veci kouknout, svicky jsem menil po 60000KM ted mam zrovna 117000 KM a blinka Inspekce.A co se tyce te akcelerace musel bych to na Mobil natocit, sice nevim presne co myslis ale to by se dalo udelat. jo a co se tyce toho maxima tak u 200Km to konci mozna jeste kouse pres ale nic vic. To vlastne staci tady se jezdi po nekterych dalnicij 120/130 a na malo je neomezeno.Ale tady jezdi nekdy tolik aut ze se neda na plno jezdit. Nechal jsem si namontovat Tempomat, dobra vec :-).

Nic du spat zitra zase do prace.

cau ales

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeste neco, rikals ze si vymenil i vyfuk, mas tam tuningovy nebo "normalni" koncovy vyfuk. ja tady a i v cesku shanim nemusi byt original,ale do ted nemam ctesti. Ja nechci ale hodne penez zaplatit, to znamena ze na internetu tady sezenu koncovy dil uz za 110€ cca 2600Kc podle toho jaky je kurz. jinak neni moznost. Na dvoulitra je tady a v cesku tezko sehnat, mas jiny nazor?

Diky za tvuj nazor.

Cau Ales

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele asi by to chtělo malinko víc péče-konkrétně svíčky po 60-ti tis. se mi zdá dost,max. tak 30tis a měly by jít,já je měním tak po 15tis.(je to malá investice a pokud chceš aby to jelo jak má,tak na tom nešetři).Jinak vejfuck na dvoulitra jsem teď objednával v tomhle shopu :

http://www.cc-autodily.cz/e-shop

Střední a zadní díl dohromady asi za 2600,-Kč,českej výrobek,rádoby originál,kvalita rozumná,žádnej tuning..Ten střední díl už má místo tlumiče jen rezonátor,ale to nevadí ,za ty prachy..jinak máš pravdu,že na dvoulitra je pár věcí problém sehnat,moc lidí si to auto za půl mega nový nepořídilo a tak je trochu na okraji zájmu..třeba přední díl s katem a vlnovcem je nesehnatelnej(asi krom Škodovky,nevím).

Co se videa týče,tak to neřeš,asi nejseš ten typ co auto pořád testuje a tak..já myslel třeba 0-100,nebo i víc.Co se týče maximálky(dle tacho),tak myslím že tam máš rezervy,já jel zatim 210,ale nebyl to konečnej stav,dala by víc,jenže mi končila ta rovinka(nebylo to na dálnici,tam se bojím policajtů)..nedávno jsem někde četl,že něco přes 220 by neměl bejt problém. Měj se zatím ahoj Rob

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já ty tvoje 15tis. starý svíčky ještě 45tis. dojezdim, jo? :D Úplně zbytečně vyhozené prachy.

Na na rovině by měla jet těch 200km/h, tj. na tacho bude ukazovat cca 210.

"nahoře" to nikdy asi moc tahat nebude, když je to 8mi ventyl.

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele každýho věc..když si prohlídneš svíčku co má 15-20 tis. a novou,tak je to hodně velkej rozdíl,po 60tis. bych to ani vidět nechtěl.. ;) jde o to,co od auta chceš a když tam budu základní(a navíc levný) věci nechávat dokud se nerozpadnou,tak co pak můžu od toho auta chtít? Asi je pravda,že můj přístup k výměně dílů je poněkud nestandartní z hlediska předčasnosti,ale já nikdy nečekal,až něco přestane bejt v toleranci..

..a ventil se píše měkký I ..

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, tak se taky přidám(2,0i kombi černá met.),

mam jí pět a půl roku, najeto 170tis., žádný úpravy motoru jsem nedělal, ptal jsem se na čip Cimbu, a řekli mi, že nemá moc cenu ten "atmosférák" čipovat, že se jen posune omezovač otáček, a hlavně to bude víc žrát, tak jsem se na to vykašlal. Ale myslím, že o 15-20PS víc, by bylo akorát.

Jinak jsem jí dlouho nedrtil, ale co si pamatuju na 1. 60km/h 2. 100km/h 3. 150km/h 4. 190km/h 5. 210km/h- je tam celkem hned, po trochu přemlouvání 220km/h víc se jí nechce(samo tachometrovejch). Ted nevím, ale u 2. 3. 4. je to možná o 10km/h víc, budu jí muset zase protáhnout.

To občasné škytnutí motoru na volnoběh mi taky dělá, přesně jak píše Rob, je to běžný jev, dle mechanika.

A co vaše spotřeba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No konečně nějakej člověk,co to trochu řeší(l)! :)

Ty údaje tak nějak seděj,myslím ty o rychlostech na jednotlivý kvalty,jen tu V. jsem ještě pořádně nezkusil,no.. Já bych bral klidně i 50 kobyl navrch,ale to není reálný bez vačky a svodů( na elektroniku tak trochu mám člověka).Nejde mi ale o to,abych někde trhal rychlostní rekordy,spíš bych bral brutálnější akceleraci při předjíždění-ale převodovku zas měnit nechci.

Co se spotřeby týče,tak mi tam svítí 8,1 (teď po cca 2000km) a to ji občas slušně naložím,ale zas je pravda,že když jedu a svítí na mě okamžitá,nebo průměrná spotřeba,tak mě to trochu nutí jet úsporněji.. :rolleyes:

Než to bylo na "čipu",tak mi to bralo při stejným režimu asi tak o 0,2-0,5l míň a jelo tak o 5% míň..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na brutální zrychlení by bylo nejlepší tam dát turbo nebo kompresor, pořešit chlazení a je to ;)

Ohledně spotřeby, když jsem to koupil jezdil jsem okolo 8 litrů, než jsem se naučil s plynem, ted běžně 7,2 dá se i 6,2 ale to musíš jet jak čepičář :)

a i těch 50-60kg(jak kdy) živé váhy spolujezdkyně nechat doma :)

Těch 5% udělal asi K&N filtr, ten čip nevím jak si ladil. Ta spotřeba sedí, v Cimbu říkal min. 1L navíc podle stylu jízdy, ale klidně i 12L, tak mě tím odradil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi se budu muset spokojit s tím co mám,nebo to časem vyměnit zase za BMW.. ;)

Kompresor nebo turbo,to už je větší zásah do motoru a jeho příslušenství,na STK bych s tím asi nepochodil a při normálním ježdění,kterýho je většina taky ne.Trochu zkoumám možnosti,jak tomu pomoct,ale ne nic co neobstojí třeba na emisích a tak..

Řídící jednotku mi dělal kolega kamaráda,kterej se o to dost zajímá,má s tím zkušenosti a vercajk. Nemá žádnej univerzální soft pro dvoulitr,prostě upraví to,co je originál v jednotce.V mým případě říká,že to ještě půjde víc(ale samozřejmě na prvním místě je životnost motoru-na tu si šahat nenechám),tak jsem zvědav. To KN-ko je dobrá věc,ale popravdě-když tam dám zpátky origo filtr,tak se to zas tak moc na výkonu neprojeví,jde spíš o to,že máš od kupování vzducháčů nadosmrti pokoj,ale určitě to není horší,to máš pravdu. Abych nic nebastlil,tak jsem vzal vložku do origo boxu,žádnej kužel a u tohohle zas takovej nárůst výkonu není..

Nejmenší spotřebu jsem udělal 5,9l/100km na asi 50-ti kilometrový trase,ale je fakt že to byla jízda jak za trest..to když jsem měl kdysi 1,4 Mpi jako služební auto,tak tam nebyl problém vejít se i na dlouhý trase do 4,5litru(rekord byl tuším 3,8l),když jsem chtěl a nikdo mě ani nějak nepředjížděl(nebrzdil jsem provoz) jako když šetříš s 2,0..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S výkonem u tohoto motoru se fakt nic moc nedá dělat na úkor spotřeby, ten efekt za to nestojí. Poptával jsem se po tom fakt před 5-ti lety, možná jsou dnes jiný možnosti, ale moc tomu nedávám. Mě to slouží jako pracovní auto, za ty roky mě nikdy nikde nenechalo ve srabu, a to jsem s ní projel mnoho Km po Evropě. V pravidelnén servisu jsem dělal výměny mimo běžných, pár čidel a to serva EPC, chlad. kapaliny motoru, venkovní teploty a mozku centrálu. A výměny alternátoru(12000 Kč), který mě zaskočil těsně před dovolenou, začalo v něm chrčet ložisko. Jinak repase stojí 2500,- ale nebyl čas, měl jsem jeden den;)

Zatím je to nejspolehlivější auto které jsem kdy měl.

A BMW jsem taky kdysy vlastnil, konkrétně 540i(4,4i) r.v.99,a s M-Packed pro mě na stavbách nepoužitelný, ale byl to krasavec. A poměr výkonu ke spotřebě taky skvělý

cca. 11L při svižné jízdě, mám na něho skvělý vzpomínky i fotky. A K&N filtr jsem tam taky měl, ale úpravu kuželu(celkem povedenou). Pak jsem to vyměnil za mašinu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...