Přejít na obsah

Olej do 1.2HTP


Kokeš

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...

SHELL 10W40 je jako jediný z polosyntetik lehkoběžný. Žádná jiná polosyntetika není... Já jsem na něj jezdil, a pohoda...Do výroby dávají Shell a Castrol- musí tam být nějaká konkurence kvůli cenám... :)

Slovo plne synteticke a polo synteticke oleje dnes uz vyznam nema, pretoze aj 5W aj 10W sa vyraba rovnakym technologickym postupom.Medzi 5W a 10W je rozdiel iba pri viskozite za studena, 99% olejov 5W sa vyraba sposobom Hydrocrack, plne synteticke su uz len niektore 0W-xx a vybrane modely vyrobcov napriklad Meguin, Liqui Molly a Mobil 1. Shell je HC Synthese Based, zalozeny na syntetickej baze, takze nie je plne synteticky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

No, já myslím, že na motorárně určitě neví, kterej motor přijde do jakýho auta, tam je sekaj na běžící pásu a až při přípravě na montážní linku se vybíraj ty správný motory, který si zákazník objednal... B)

A já jsem se na to ptal na montážní lince motorů a pak i celejch aut. Všude měli jen sudy od Shellu a říkali, že jinej nedávaj, jenom si nevybavuju jestli to byla 5W40 nebo longlife. Ale asi longlife, protože když motor vyrábí, tak neví, jestli zákazník bude chtít krátkej, nebo prodlouženej interval,,,a hlavně, oni dostanou ten olej za pár kaček, takže než skladovat několik druhů olejů a řešit kolik kterýho maj na skladě, je nesnažší dávat jen jeden druh... ;) V motorárně to naplní a motor protočí, na mont. lince aut pak zkontrolujou hladinu a kdyžtak dolejvaj. Kdo byl v MB, ví o čem mluvím.. B)

Každý motor je objednávkový (typově)(na sklad se nedělá), jestli bude mít WIV senzor (longlife) se musí určit již při výrobě motoru, aby se tam dal správný typ víka do kterého se zamontuje ten WIV senzor (je to jenn teploměr a hladinoměr - opotřebení oleje se pouze vypočítává z jízdních režimů), i jaká varianta el.instalace se bude montovat.

Pro kecku 'OloZX6R': chlapec nikde žádné sudy vidět nemohl, protože veškerý transport olejů jde potrubím z centrálního olejového hospodářství (tam to vozej cisternama) a vlastní plnění dělaj automatické stanice.

Shell reklamní samolepka v motorovém prostoru je z partnerství VW a Shell (VW má akcie Shellu),

ale značka plněných olejů je každý rok výsledkem výběrového řízení (dle ceny apd.)

Na tý samolepce je napsáno doporučuje - není tam napsano co je tam nalito.

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Hoj!

Chcel by som sa opýtať - teraz som na jedne 1,2HTP 47KW AZQ 2004 Fabii menil olej.. Neviem, či to robilo už predtým ale cez olejové veko počuť dáke syčanie či podobný zvuk. Ak ho zatlačím rukou, tak to nepočuť.. Pri otvorení veka sa rozhádžu otáčky. Inak motor ide relatívne pekne a volnobeh neskáče.. treba to dako riešiť či banalita?

Taktiež sa mi podarilo (aj keď som sa snažil tomu zabrániť) pokvapkať pár kvapkami oleja alternátor.. Hneď som to utrel, potom ešte vystriekal WDčkom, znova utrel a nechal vyschnúť.. môže to byť problémom alebo skôr nemusí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi ti spatne tesni vicko na nalivani oleje, zkontrolovat tesneni, popripade vymenit.

S tim altikem jsi to udelal teda "zajimave" to ze jsi utrel ty kapky od oleje je OK, ale nechapu proc jsi to pak

vystrikal WD-40 ? WD-40 je uvolnovaci a cistici olej ve spreji, ovsem to cistici neznamena odmastovaci.

Ja pouzivam treba WD-40 na cisteni hlavni, a nema to chybu, zbytky prachu to pekne rozpusti bez namahy.

Doporucil bych to prostriknout cisticem zrzd, ten neni tak agresivni jako treba redidlo a rychle se odpari a pekne odmasti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Mám takovou nehezkou zkušenost s olejem. Dle rad na fóru jsem se domníval, že když tam hodím levnější olej a budu měnit po cca 7500 km, tak to autu nejen prospěje, ale i ušetřím. Nicméně to dopadlo tak, že na jaře mi motor začal na volnoběh poškubávat. Ze začátku jsem tomu nevěnoval pozornost, ale časem se to zhoršovalo. Nu poradil jsem se s mechanikem a po shlédnutí jsme našli utržený pravý silentblok motoru. Po výměně jsem pln očekávání z klidné jízdy zjistil, že motor se již tolik netřepe. Po týdnu situace opět stejná. Nu nahodil jsem to na diagnostiku a ejhle. Chyba na prvním válci. Hodilo to chybu zapalování. Vyměnil jsem cívku a pro jistotu i svíčky (páč jsem na nich už nějaký ten kilometr měl). K mému úžasu se opět nic nestalo. Tak znovu na diagnostiku a navíc na tlaky. Tu se objevil problém a to s nízkým tlakem na prvním válci. Na fóru to je již brobrané = podpálené ventily. Hlava šla dolů na opravu. Kamoš při přehrabování motoru zjistil, že se mi hýbe nepatrně více klikovka. Koukli jsme na to a bylo "zhoblované" axiální ložisko. Nejhorší na tom ale bylo i to, že byla chycená i klikovka (takový hezký kanálek tam byl:-)). Klikovka šla na vybroušení.....Co vše bylo příčinou? Levný olej, který se hodí tak maximálně na topení. Mechanici mi řekli, že levné oleje ztrácí už své vlastnosti po 4000 km a dále to nemaže a proto se mi to tak hezky vybrousilo, ztratil se tlak oleje a šlo to všechno do sraček. Neznám přesnou terminologii, ale tak nějak jsem to pochopil. Každopádně je teď motor jako nový a cena se po dokončení vyšplhá na cca 13000,- (furt lepší než kupovat z vrakáče a doufat, že je v pohodě:-))....Snad se moje zkušenost bude někomu hodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...