Přejít na obsah

Elektrické topení - přídavný topný element k naftě


Kolík ASP

Doporučené příspěvky

Já jsem tohle řešil taky ale vzdal jsem to.

Mám na motoru předehřev( 3 svíčky), ale nějak sem si nevšiml že by to mělo velký účinek a to to mám na vypínač na manualní ovládání.

Tak jsem přemyšlel jak to zlepšit a nakonec sem pořídil EBRA (EBERSPACHER) a mám klid. Sice to byla trochu investice, ale teď když je venku -10 tak vím že to za to stálo.

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K té úpravě elektřiny a vestavbě 1kW přímotopu do OI se nevyjádřím ale s přídavnýmí benzínovými topeními Webasto v 1.8TSI OII a Eberspacher v 1.6 Roomstru ano a s oběma jsem velice spokojený.Hlavně u Roomstra orig. topení nabíhá až po ujetí po cca 8 km, kdežto Eberspacher jej probudí k životu po 3 km velice razantně.V OII je topení orig ze Škodovky a jeho náběh je super, do 2 min. už funí.Dodatečná zástavba do vozů Škoda není problém, jen je to nákladnější investice.Konkrétně u OII ve Škodě to bylo kolem 18 000,00 a dodatečná vestavba do Rooma přišla na 42 000,00 ale nelituji funkce je bezvadná.Je ale pravda, že při -10°C a méně je pro předehřátí nutné mít vůz respektivě baterku připojenou na automatickou dobíječku-i toto topení potřebuje elekřinu (ne moc) ale v mrazivé noci by topení mohlo vysát baterku na mez kdy by start motoru na druhý či třetí pokus mohl být s problémy.Topení má samozřejmě omezení aby baterie úplně nezkolabovala ale když ráno použiju topení ujedu 10 km do práce, tam auto stojí 11 hodin na mrazu, večer bych už mohl mít problémy se startem-proto ta dobíječka baterky přes večer a noc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky by se mi to libilo, ale bohuzel to nejde, kdyz auto stoji na ulici... :( tam elektrinu nemam

zatim mam jen ve forme pokusu, odmotal z vykonneho transformatoru lakovany medeny drat (cca 1,5 - 2,5), ted z neho udelam spiralu a zkusim jak to hreje, jen to ponorim do kyble s vodou

Zatim nemam predstavu jak s mechanickou konstrukci, do ceho to zadelat a jak odizolovat vyvody :(

v aute bych to chtel umistit v motorovem prostoru na privod teple vody do radiatoru v kabine

Editováno: , autor: zdesim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Koukám že přes svátky téma moc nežilo, tak teď přidám velmi zajímavou informaci, která mi přišla po dotazu na Škodovku, jestli se naftový Tourky delaj s PTC:

Škoda Info-line:

"děkujeme za Váš email a zájem o naši značku. K Vašemu dotazu Vám sdělujeme, že vozy Škoda Octavia Tour s naftovými motory jsou standardně vybaveny přídavným topným elementem. Bližší informace Vám sdělí naši smluvní prodejní partneři, které naleznete na stránkách:

http://new.skoda-auto.com/cze/dealers/reta...ages/praha.aspx

S pozdravem a přáním všeho nejlepšího do nového roku."

Takže jestli to neni kachna, budu nejspis schanet topení z Tourky.

to Zdesim, jak pokračuje spirálka?

Ale jak začaly ty mrazy, tak sem si prestal do auta sundavat bundu, a hned je to lepsi lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No já mám O1 combi TDI a řešil jsem to tak, že jsem zevnitř na spodních plastových žebrech (mřížky před chladičem) namontoval bílý plast, který je chycený dvěma šrouby.

Šrouby jsou vždy ve třetině celé šířky mřížky.

Proto dochází k tomu, že čím rychleji jedu, bílý plast se mi na koncích láme náporem vzduchu dovnitř a tím tam saje více vzduchu na chladič čím rychleji jedu.

Pokuď stojím nebo jedu tak do

40km/h plast je rovný a studený vzduch neopruzuje chladič.

Tak že ráno nastartuju, ve městě můžu stejně max 50km/h, tak plast je zavřený.

Vyjedu na dálnici, motor mám teplý, zvýším rychlost a nápor vzduchu se zvětší a plast se mi na koncích ohne a vzduch proudí na chladič.

Na hořejší mřížce mám to samé.

Musím říct, že mám vyzkoušeno že provozní teplotu mám při -3st. o 2km dříve než bez těch plastů.

Dokonce musím říct, že jsem to zkoušel přes léto jen s dolním plastem a i v těch největších vedrech a zácpách se teplota vody nebyla víc jak 90st, což mám pořád jako provozku.

Dokonce mi na chladič nelítaly kamínky a spousta havětě jsem omyl z toho plastu po létě.

Tak to jen tak jako můj příspěvek na zrychlení provozní teploty motoru.

A k tomu topení.

Nevím jak vy, ale já jsem s octou spokojenej co se týče topení a mlžení.

Když je tak 3 až 5 pod nulou a jedu sám tak:

jezdím pořád se zapnutou manuální klimatizací celý rok (vypínám, jen v případě když chci mít plný výkon motoru) a

Když je přední okno zamlžené nebo s lehkou námrazou, tak

ráno po nastartování otočím vzduch nahoru na okna (střední klapky mám zavřené, aby vše šlo jen opravdu na okno),

mám ventilátor na čtvrtý stupeň a topení naplno. Zatím si jdu škrábat z venku přední okno a když nasedám do auta po 2 min

krásně se mi zatím odmlží přední okno tak že vidím jako pohledem z tanku, ale stačí mi to na to, abych viděl co je přede mnou a kam jedu.

Když je přední okno jen lehce zamlžené bez námrazy, tak

ráno po nastartování otočím vzduch nahoru na okna (střední klapky mám zavřené, aby vše šlo jen opravdu na okno),

mám ventilátor na druhý stupeň a topení naplno.

Nasadím panel od autorádia, zapnu vyhřívání zadního okna, naladim stanici, počkám 15s a vyrážim, nečekám.

Krásně se mi odmlží přední okno po 50m jízdy tak že vidím jako pohledem z tanku, ale stačí mi to na to, abych viděl co je přede mnou a kam jedu.

Po 0,5km otevřu střední klapky na postranní okna.

Po dalších 0,5km není nikde mlha vidět ani v koutkách předního okna a postranní okna jsou na 90 procent bez mlhy, vzduch má tak 20 st. začíná být cítit trošínku teplo.

Po dalších 0,75km, kdy mám na vodě 65 stupňů otočím směr vzduchu na nohy, jen třetinu dráhy ovládání nechávám ještě na přední okno, ať se prohřeje a přepínám na první stupeň ventilátor.

Po dalších 0,5km cítím, že se mi teplo vkrádá na tělo přes oblečení a boty - 70st. na vodě.

Zjstil jsem, že nepotřebuju rvát ventilátor na 2-4 rychlost protože o to déle pak trvá motoru zahřát na provozku - voda na 90st.

Jezdím po celou tu dobu kolem 50-60km/h snažím se na 2-3. stupeň a vystojím za tu dobu tři semafory za tu dobu.

Pro komfort abych měl hned teplý vzduch bych asi uvažoval o instalaci topné spirály nebo třeba tranzistoru a pod. do systému někde před rozcestím trubek, co vedou na sklo, mřížky a nohy.

Spirála by byla potažena pro jistotu silikonovou bužírkou a měla by ovládání s ovládacím potenciometrem a externím čidlem + zabezpečovací bimetal proti přehřání a přepálení či zapálení okolní hmoty a byla by zapojená tak, že by fungovala jen s chodem alternátoru k vůli nechtěnému zapnutí a následnému vybití baterie.

Zatím jsem to neštudoval, co a jak kam dát, berte to jako mojí ideu. :)

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je tak 3 až 5 pod nulou a jedu sám tak:

jezdím pořád se zapnutou manuální klimatizací celý rok (vypínám, jen v případě když chci mít plný výkon motoru) ......

Taky tak nějak nechápu ten smysl jízdy celý rok se zapnutou klimou,obvzvláště v teplotách pod nulou.

Můžeš nějak vysvětlit ten efekt,kromě zvýšené spotřeby?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já manuální klimu v autě vypínám vyjímečně.

Vysušuje vzduch uvnitř, auto daleko rychleji začne foukat teplý vzduch.

A to, že se v zimě nezapíná ? O tom bych pochyboval.

Na co teda reaguje výkon motoru při zapnutí AC (poklesnou otáčky, změní se "zvuk" motoru), co teda vysouší vzduch uvnitř auta, proč se při zapnutí AC motor znatelně dříve ohřeje, jaktože najednou skočí spotřeba paliva na pal. počítači ?!?

Ať nám to teda někdo vysvětlí.

lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu jsem zase zapracoval na el. predehrevu,

v aute mam originalni, ten je jisteny 50A pojistkou, takze maximalne bude mit 500W (urcite min)

moje reseni:

pouziju zhavicky z apm, cena cca 120,- kus, odpor 0,5ohm (cca 350 - 400W)

post-35633-1267216897,0337_thumb.jpg

ve fabory matici M12x1,25 10,- kus

maticky se chystam o vikendu privarit na trubku pouzivanou na plyn, vnitrni prumer 26mm, tloustka steny 3,5mm

zhavicky tesni kuzelem

kazda zhavicka bere cca 30A, udelam to se 2 ks

ovladani planuju vlastni logiku, budu snimat teplotu morotu a signal DFM z alternatoru, nemate nekdo nahodou popis?

predpokladam, ze je na nem napeti od 0 do napajeni v automobilu udavajici zatizeni alternatoru

zhavicky budu spinat jednotlive a hlidat zatizeni alternatoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ohřívání žhavičema začíná vypadat dobře :)

To můj plán s PTC asi zatím půjde k ledu, přes ty mrazy jsem holt jezdil v bunde a ted uz to zas jde, takže předpokladam že to začnu opět řešit až na podzim :)

Jinak ten plast před chladič by mohl přispívat. Je to celkem jednoduche reseni a nesel by do motoroveho prostoru ledovej vzduch. no uvidime, každopádně díky za reakce

Editováno: , autor: Kolík ASP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zhaviky jsou urceny na ohrev vody, tak idealni

pri hrani na stole me trochu zklamalo jak to ohriva pomalu, 350W je docela malo, chtelo by to vetsi vykon, ale to zase neutahne alternator

rychlovarna konvice ma 2kW ohriva 1l vody a taky ji to nejakou dobu trva, takze tohle trosku pomuze, ale neni to zadny zazrak :(

fotky dodam

Editováno: , autor: zdesim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Taky tak nějak nechápu ten smysl jízdy celý rok se zapnutou klimou,obvzvláště v teplotách pod nulou.

Můžeš nějak vysvětlit ten efekt,kromě zvýšené spotřeby?

Mám vyzkoušené, že s klimatizací a to i při teplotách pod nulou mám rychleji odmlžené přední sklo, tak proč toho nevyužívat :-)

A to zvýšení spotřeby - nevím jak vy, ale s klimatizací mi na trasách do 30km vzroste průměrná max. o 0,7l na 100km.

Při delších trasách méně, tak tohleto mě fakt netrápí :-)

Ještě k té celoroční zapnuté klimatizaci - několik nezávislých lidí co pracují v servisu se škodovkami mi říkali, že

doporučují nevypínat klimatizaci, tak by to mohlo třeba něco pro nás znamenat..... ale ať si to přebere kdo chce jak chce.

Nikoho tím nenutím, aby se podle toho řídil :-)

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já manuální klimu v autě vypínám vyjímečně.

Vysušuje vzduch uvnitř, auto daleko rychleji začne foukat teplý vzduch.

A to, že se v zimě nezapíná ? O tom bych pochyboval.

Na co teda reaguje výkon motoru při zapnutí AC (poklesnou otáčky, změní se "zvuk" motoru), co teda vysouší vzduch uvnitř auta, proč se při zapnutí AC motor znatelně dříve ohřeje, jaktože najednou skočí spotřeba paliva na pal. počítači ?!?

Ať nám to teda někdo vysvětlí.

lol

Má pravdu ten chlapec :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

jak se ochladilo tak mě pekně štve, že trvá několik kilometrů, než to začne teple foukat. A když je mlha a vlhko, tak musim zapinat klimu abych to co nejrychleji odmlžil a stejně to neni ono..

Při pročítání fóra jsem zjistil, že novější dieselové modely (od fabky), mají přídavný elektrický článek za ventilátorem, s příkonem myslim 1kw a topí pár sekund po startu.

Rád bych to zkusil nandat do ventilace OI s manualní klimou, řešil jste někdo podobnou věc? Máte zkušenosti či nápady jak na to? Pište, za všechno budu rád.

V té fábii se to myslim spina, kdyz je pod 17°C, studenej motor a topeni na max.

Takže do octule, kam to nacpat do ventilace a jak vymyslet logiku sepnutí.

A jak vždy, myslim to nak levně a efektivně, jinak tam mužem dat wabesto.

Obrázek zde z fóra jak to má fabka

+ takovej schematičtější z Chipfora:

Místo vymýšlení těchto složitostí si pořid vyhřívané sedačky a budeš mít po problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má pravdu ten chlapec :palec2:

jen částečně...

manuální klima je primárně řízená RJ dochlazování, která spíná větráky, kompresor, vede do ní tlakové čidlo a čidlo teploty vzduchu

pokud se zmáčkne tlačítko AC, tak signál z něj jde na dvě strany do RJ motoru a do RJ dochlazování, tzn, že motor zvedne otáčky a zvýší se spotřeba, ale až RJ dochlazování dá impulz kompresoru a vrtulím, pokud má správný tlak na chladivu a dobrou teplotu vzduchu = pokud teplota je méně jak 5 nebo 0°C (dle verze čidla) tak klima nesepne i když vyskočí otáčky.

Nejlépe to jde poznat podle vrtulí, pokud sepnou vrtule, tak běží kompresor (je jedno, jestli auto je studené)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem tohle řešil taky ale vzdal jsem to.

Mám na motoru předehřev( 3 svíčky), ale nějak sem si nevšiml že by to mělo velký účinek a to to mám na vypínač na manualní ovládání.

Tak jsem přemyšlel jak to zlepšit a nakonec sem pořídil EBRA (EBERSPACHER) a mám klid. Sice to byla trochu investice, ale teď když je venku -10 tak vím že to za to stálo.

post-23-1156182784.gif

prosim tě, a kde jsou ty 3 žhavicí svíčky? nevím jestli je tam mám a kde to mám hledat. Diky :-) mam OI 1,9 81kw, r.2002

popř. nemůžete přihodit foto???,

Editováno: , autor: STANA81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zhavicky.bmp

mezi posilovacem brzd a podbehem je krabicka s relatky (nebo prazdny drzak)

Díky, našel jsem to úplně v pohodě. Ani jsem nevěděl, že tam něco takového mám :-) Neporadíte mi jak to napojit na vypínač, jak už tu bylo zmíněno? Nevšiml jsem si, že by se mi rychleji zahříval motor, vždy tak za 8 až 10 km. Kdo v zimě točí disel na 2300ot/min?????lol.gif" /> lol.gif" /> Díky wink.gif

Editováno: , autor: STANA81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, našel jsem to úplně v pohodě. Ani jsem nevěděl, že tam něco takového mám :-) Neporadíte mi jak to napojit na vypínač, jak už tu bylo zmíněno? Nevšiml jsem si, že by se mi rychleji zahříval motor, vždy tak za 8 až 10 km. Kdo v zimě točí disel na 2300ot/min?????lol.gif" /> lol.gif" /> Díky wink.gif

to Stana81: Ja treba na 2300 dolezu, nerikam ze to tak tocim dlouhodobe na studeno, ale tejrat to na 1500 otackach taky nebude zrovna to pravy orechovy, snazim se teda nepretahovat tech 2500 kde pak spina nejaky to pridavny prihrejvani ci co to je, ale 2300 tam obcas mivam za studena, tot muj nazor, klidne me kamenuj ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemyslim si, ze je rozumne si to pripinat na vypinac, ridici jednotka motoru to spina, kdyz neni pretizeny altik (aspon si myslim)

je to rozdeleny na 1 a 2 zhavicky, k dispozici jsou tedy 3 stupne vykonu

bud muzes odpojit drat od RJ motoru (T81a/21, T81a/22), nebo od relatek, ty jsou na mezistene u filtr boxu

jednotka relatka uzemnuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...