Přejít na obsah

Brzdové kotouče a destičky - výměna


Pítr

Doporučené příspěvky

....ještě jsem koukal na obložení vzadu...měl jsem sundaný kola protože jsem tam dával zástěrky....tloušťka obložení byla 5mm stejně levý a pravý kolo....dle dílenské příručky je min. tloušťka obložení bez opěrné desky 2mm.....jen jeden kotouč se mi zdál ne zcela po ploše úplně hladký....jakoby naněm byly takové vlnky...tj. od středu nápravy po pološe po obvodu kotouče....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když máš MAXI-DOT kontrolka obložení se rozsvítí jen při max opotřebení, tak to píšou v manuálu. Jinak jestli máš kontrolu opotřebení brzdových destiček zjistíš tak že na levém předním kole by měl vést kabel k destičkám(co si pamatuji tak to bylo vždy levé kolo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Potřebuju vyměnit (na O2 1.9TDI 77kW 2005) kotouče, jsou zvlněné. Chci tam dat originaly, ale vidim 2 ruzne rozmery u zadnich kotoucu na cc-autodily.cz, u obou uvedeno originalni vyrobce - jeden 260x12, druhy 255x10. Ktery rozmer je spravny?!

http://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdy-zadni-1_1.html

http://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdy-zadni.html

To same u u prednich - 280-22 vs 288-25

http://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdovy-280-22-1_1.html

http://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdovy-288-25-1_1.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Zdravím,

dneska jsem měnil na O2 1.9TDi zadní kotouče a desky. Při seřizování ruční brzdy jsem zjistil, že se mi zadní kola neotáčí úplně volně, jedno víc ztěžka a druhý trochu méně. Po zkušební jízdě cca 5km na rovince a bez brzdění se na zadních kotoučích nedala udržet ruka a přední byly chladné. Srovná se to časem nebo jsem při výměně udělal něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neco bude urcite spatne!!! Bud se deska volne nepohybuje ve svem drzaku, nebo ta horsi varianta - zadira se ti brzdič. Zkus kouknout pod auto bez zatazene rucni brzdy, jestli se ty paky do kterych vedou lanka rucni brzy opiraji o zakladni doraz - jestli ne tak mas problem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

dneska jsem měnil na O2 1.9TDi zadní kotouče a desky. Při seřizování ruční brzdy jsem zjistil, že se mi zadní kola neotáčí úplně volně, jedno víc ztěžka a druhý trochu méně. Po zkušební jízdě cca 5km na rovince a bez brzdění se na zadních kotoučích nedala udržet ruka a přední byly chladné. Srovná se to časem nebo jsem při výměně udělal něco špatně.

Je to jednoduché u zadní kotoučové brzdy je tzv. samostavicí mechanismus což znamená že při opotřebení kotoučů, destiček se udržuje stále stejáná vůle mezi kotoučem a deskou. Při výměně za nové díly se musí zatlačit váleček ve třmenu a současně sním otáčet. V servise na to mají přípravek jde to i podomácku ale velmi opatrně protože se může poškodit ten samosatv!!! Samo si to nesedne upečeš ložisko!!! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ten postup jsem zachoval, váleček jsem otáčel a pomalu zatlačoval do pístku. Nicméně dnes jsem zjistil, že když zahýbám brzdovým třmenem k sobě tak se to uvolní a kolo se volně otáčí (dělá to už jen jedno zadní). Koukal jsem na táhla ruční brzdy a u toho kola jak je volné ta páčka je od dorazu asi 5 mm a u toho kole které drhne sedí páčka až na tom dorazu. Jinak při seřizování mám stejný táhla jako zde: http://forum.skodahome.cz/topic/73776-rucni-brzda/

post-23830-12729654591798_thumb.jpgpost-23830-12729654820513_thumb.jpgpost-23830-12729655031995_thumb.jpgpost-23830-12729655234555_thumb.jpg

Editováno: , autor: jirka.king
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som dnes dal vymenit predne kotuce lebo boli zdeformovane zodrane a tak triasli ze uz sa nedalo brzdit tak klepal brzdovy pedal. Kupil som Brembo Max a oblozenia Bosch. Zadne kotuce mi osustruzili kamarati v skodovke takym pristrojom ze len zadne kolesa dali dole a kryty kotucov. No samozrejme to teraz moc nebrzdi kym si sadnu oblozenia ale uz to aspon netrasie :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no asi som sa zle vyjadril nebolo to sustruzenie nakolko to nebolo v sustruhu to je pravda priamo skoda servis ma taky pristroj ma to pracovny noz tak ale brusenie to nebolo jednoducho to zobralo kotuc na plocho a je ako novy nie je to len na WV group je to na vsetky kotuce ale tiez som to videl prvy krat ale asi sa zhodneme na pojme renovacia :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcem sa spytat ci mi neviete poradit k comu sluzi pruzinka co pridrziava oblozenia taky drotik dnes som si vsimol ze na jednej strane ju na prednom brzdovom strmeni mam a na druhom nie. Malo by to asi nieco vymedzovat asi vzdialenost oblozenia od kotuca. Je vidiet pri pohlade na koleso cez hlinikovy disk. Neviem ci ju zabudli v servise nahodit alebo som ju nemal na vodicovej strane alebo sama casom odpadla. Chcem sa spytat ci to skodi brzdam resp. je to nebezpecne ci na tom mozem jazdit i ked hned rano sa chystam do servisu na reklamaciu. Je to standardny diel ta pruzina?

Preventivne prikladam foto.

post-39266-1273180797,3968_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

tak ja som sa dozvedel, ze 1,4 TSI a 1,9 TDI maju "shodně vepředu 288/22 a vzadu 255/10"...

Na třmenech 1.4TSI jsem tuším viděl FSIII, tyhle brzdy snad byly už na předchozí gen., kotouče mi přijdou nepatrně menší než na 2.0TDI, ale můžu se plést (neměřil jsem to, jen "okometricky"). Obecně u benzínových motorizací mi přijde menší třecí plocha než u TDI... Kdyby někdo měl info o verzích a motorizacích, docela by mě to zajímalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na benzíny (1.4, 1.6, 1.6 FSi) jsou př. třmeny FSIII, teda kotouče 280/22 a na zadku třmen CII 41 a kotouč 260/12. Na nafty (1.9, 2,0) jsou to třmeny předek FN3 a kotouč 288/25 a zadek stejný jako benzíny.

Osobně mam na 1,6 280/22 a 260/12, jak je to s TSíčkama bohužel nevím...RS má ale disky větší...než popisované.

Editováno: , autor: tomcat007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...jak je to s TSíčkama bohužel nevím...RS má ale disky větší...než popisované.

No ty TSI by mě zajímaly, kdyby někdo věděl. RS má opravdu větší kotouče a třmeny (řekl bych že i zadní jsou jiné, než na obyč. Oktávii), v TP má RS nejmenší disk 16", já mám v TP i 15".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...