Přejít na obsah

Účinnost topení...?


tomasskodaoctavia

Doporučené příspěvky

No tak jsem se chystal, že tenhle víkend se na to vrhnu, ale přišla mi do toho jiná komplikace, takže se operace odkládá na neurčito :angry: . Jinak jsem nechával dělat cca před 500 km rozvody i s pumpou takže pumpou to zřejmě nebude (před výmměnou to topilo stejně). Zkusím ten termostat, vážně nestojí svět, tak uvidíme. Vyndávat radiátor se mě moc nechce :kol-60:

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- na trubky do i z radiátoru si sáhněš v motorovým prostoru, jsou na straně před volantem průměr asi 20mm. Pokud jsou obě horké tak není přicpaný

- malý okruh je přímo spojený s chladičem takže by se měl ohřívat jako první, pokud ale termostat trošku propouští voda cirkuluje i přes chladič

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska ošahal ty trubky na topení (budíky ukazovaly cca 80°C) a horní byla doslova horká a spodní mi přišla chladnější, i když ne o moc. Ale taky byla horká vrchní hadice do chladiče(stejně jako ta vrchní do topení). Ale spodní od chladiče byla úplně studená...tak nevím :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- spodní - vratná z chladiče by měla být studená, tj. OK v této zimě

to znamená že ti termostat asi drží

- pak je ještě možnost že je terostat zaseknutý, voda se nedostane do velkého okruhu a vaří kolem válců

pak by jsi měl systém zavzdušněný a blbě by to topilo

zavzdušnění poznáš tak že uslyšís bublinky když lehce přidáš (u diesela to chce dobré ucho) a nebo zkus otevřít nádobku jestli budou běhat bublinky ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z vlastní zkušenosti vím, že dokud jsem měl vadné servo vnitřního okruhu V71, tak jsem myslel, že v autě zkosnu, po opravě V71 200% rozdíl. Další rozdíl se projevil po výměně těsnění pod hlavou. Auto se mi ohřeje při venkovní teplotě -5 tak po 10 - 15 km při 90km/h, ale jezdím v košili, na prvních 700m zapnu sedačku a zhruba po 1km jízdy mi klapka pustí teplý vzduch na nohy. Pokud se na to podíváte logicky, není možné, aby v autě roku výroby 2001 byla zima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- nj ale ty máš climatronic, u manuálu ovládáš klapku vnitřní cirkulace v kabině manuálně

- já teda jezdím s klapkou na vnější vzduch (pro ofuk čelního skla nutnost) a na topení to nemá moc vliv

nebo jsme to zatím nespozoroval. U chlazení je to jiné, tam dám vnitřní cirkulaci a vychlazeno je hned

a nepouští to do kabiny horký vzduch z venku

- termostat otestuj jak tu někdo psal, pořádně to ohřej a nepouštěj topení, pak zastav nech chvilku brblat na volnoběh a měl by termostat otevřít (spodní hadice z chladiče bude vlažná)

- teď mě ještě napadlo co čidlo teploty? zkoušel jsi koukat VAGem jak je ohřáté? třeba blbě ukazuje, budík hlásí 90° a motor má málo ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska ráno při 8 pod 0 a jízdě po městě se po 6ti km se auto ohřálo na 80°C (na budíkách). Hadice do topení byly horký a teplá byla i vrchní trubka do chladiče. Ale topení foukalo vlažně a to i na plný výkon :kuk: . Takže vyčistím chladící okruh a uvidím jestli to pomůže :palec2: . Jo jinak budíky mi při 90 °C spadnou až někam k 75, takže termostat nejspíš otvírá jak má (aspoň doufám).

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ručička teploty by neměla padat, ale zůstat pořád v půlce (i tak když ukazuje půlku, je teplota někde mezi 80-90, je to kvůli tomu, aby to vypadalo hezky) Pokud ti klesa třeba do levé čtvrtiny, tak to jedeš skoro se studeným motorem. Mě tohle dělal loni špatný termostat. Kup originál, ty ostatní fungují blbě třeba i jako nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar kolego.

Mám první zimu to samé auto a taky jsem koukal, jak pomalu to začne topit (mám totiž ještě Renault 19 a ten topí jako čert). Nechal jsem si termostat skontrolovat a servisu (byl v pořádku) a tam mi vysvětlili, že TDička mají velkou účinnost při malých tepelných ztrátách a proto dlouho trvá, než se vše zahřeje.

Pomůže tomu nějak přidat zatížení motoru (pustit klima, vyhřívání sedaček, oken), ale nejvíc mi pomohla výše zmíněná zimní plastová clona před chladič.

Rychlost zahřátí motoru se zkrátila tak na čtvrtinu! a po chvíli jde z ofuků opravdu HORKÝ luft .

Takže doporučuju.

Bát se "uvaření" motoru je myslím zbytečné - jezdím po Krušných horách a ručička teploměru se ani nehne od středu budíku.

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska ráno při 8 pod 0 a jízdě po městě se po 6ti km se auto ohřálo na 80°C (na budíkách). Hadice do topení byly horký a teplá byla i vrchní trubka do chladiče. Ale topení foukalo vlažně a to i na plný výkon :kuk: . Takže vyčistím chladící okruh a uvidím jestli to pomůže :palec2: . Jo jinak budíky mi při 90 °C spadnou až někam k 75, takže termostat nejspíš otvírá jak má (aspoň doufám).

kdyz ma horkou hadici co vede do radiatoru v topeni a je horka i ta co se vraci, tak to s teplotou motoru a jeho ohrivanim nema moc spolecnyho

s horkou vodou ve vymeniku v topeni musi foukat teply vzduch, pokud ne, je neco spatne v topeni v kabine

vzduch nejspis neproudi pres radiator, vratka z neho je take stale tepla - vzduch ji neochladil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to petropos: Jo já vím jak to stou účinností dieselů je a mám před chladičem (a sahá až za masku) nacpanej karton (já vím, že to nevypadá nijak pěkně ;) , ale účel to splní... jen mi není jasný proč mi to nefouká teplý, když mám trubky horký. Jakmile se k tomu dostanu ten okruh vyčistit jestli není zanesený radiátor topení a pak holt ten termostat.

to zdesim: co s tím udělat, jak to zkontrolovat?

On teda fouká vzduch teplý, ale tak nějak málo, a nebo až po dlouhý době (půlhodina ježdění)...

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No když jsem chodil na školu tak jsme se učili že je to normální protože jak otevře termostat tak se do okruhu vžene studená voda a ta ochladí čidlo...toť kde jsem přišel k mé úvaze... :kol-97:

- tak logiku to má, ale takto se to chovat nesmí! někdo tu psal že budík má určitou tepelnou toleranci aby vypadalo hezky že je motor ohřátý furt na 90°. Pokud ti ale klesne běhěm jízdy o kus dolů

(nemyslím 20km z kopce bez plynu to se ochladí to je jasné) tak máš prostě blbej termostat !!!

- máš to teda tak, že motor se normálně zahřívá a ručička vyleze do 1/2 (cca 10km) pak najednou klesne ručka do 1/4, pak zas nastoupá do 1/2 a drží se celou cestu???

- chápu že se ti neche dělat něco zbytečně ale pokud s tím laboruješ tak dlouho tak bych ho vyměnil a buď to bude OK nebo se půjde hledat dál

pak už by byla možnost ve španých klapkách nastavení chladný / teplý vzduch. Ale to je na sundání palubky :( máš manuál nebo climatronic?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,máte někdo odkaz kde se ta clona před chladič prodává? nechci tam cpát někej hadr,at to trochu vypadá.díkec

Zkus to tady:

www.obautodily.cz/zimni_clona_predni_masky_skoda_octavia_n_typ_m03-OFU022

mám 1,6 a dnes jsem jel cca 200km při teplotách -7 až -17 C dle PPC, mám clonu a nemusel jsem cpát karton před chladič jak minule při -19 C abych měl příjemné teplo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- tak logiku to má, ale takto se to chovat nesmí! někdo tu psal že budík má určitou tepelnou toleranci aby vypadalo hezky že je motor ohřátý furt na 90°. Pokud ti ale klesne běhěm jízdy o kus dolů

(nemyslím 20km z kopce bez plynu to se ochladí to je jasné) tak máš prostě blbej termostat !!!

- máš to teda tak, že motor se normálně zahřívá a ručička vyleze do 1/2 (cca 10km) pak najednou klesne ručka do 1/4, pak zas nastoupá do 1/2 a drží se celou cestu???

- chápu že se ti neche dělat něco zbytečně ale pokud s tím laboruješ tak dlouho tak bych ho vyměnil a buď to bude OK nebo se půjde hledat dál

pak už by byla možnost ve španých klapkách nastavení chladný / teplý vzduch. Ale to je na sundání palubky :( máš manuál nebo climatronic?

Jo je to jak píšeš. Ohřeje se to do 1/2, pak to spadne na 1/4 a pak se to pomalu šplhá zpět na 1/2 (ale fakt pomalu :-( ) . Jo já vím, že nad tím laboruju, ale jak si přesně napsal sundávat palubku se mi vážně nechce, takže jakmile budu mít kde a kdy (před panelákem se to dělá blbě a na dílnu se dostávám těžko) přehodím termostat a pro jistotu propláchnu i okruh ;) .

Klimošku nemám :( . Doteď jsem jezdil ve feldě tak to bez ní vydržím :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- termostat určtě vyměn

- tak pokud nemáš climatronika tak ještě zkus jak fachá lanko ovládání klapky teplého vzduchu

mě se jednou stalo že topení jelo furt ať jsem točil jak jsem točil kolečkem

- nahni se u spolujezde pod palubku směrem ke středovému panelu., tam někde co fouká teplý vzduch na nohy spolejuzdce

je tam kladka a táhlo=struna od ovládacího kolečka teplo/zima :) kruť s ním a uvidíš co se hýbe

tu kladku za kterou tahá struna rukou zkus posunout od dorazu po doraz a zjisti jestli se dobre hýbe a hlavně jestli ji ovládací kolečko posune až na konec.

to by ještě mohl být problém že se ti nedostatečně přesune klapka a stále se míchá teplý se studeným vzduchem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz sa to tu preberalo x krat. To ze pada rucicka teploty pri volnobehu je prirodzene ak mas zapnute kurenie a ventilator, tak staci aj radiator kurenia, pri momentalnych zimach, aby ti ochladilo vodu v motore. Diesel ma vysoku ucinnost atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...