Přejít na obsah

Slabý výkon motoru u Felicie 1,3/50 kW


Milan

Doporučené příspěvky

Pánové, měl bych dotaz pro ty, co se v tom alespoň trochu vyznáte:

v práci mám jako služební auto krátkou Felicii r.v. 1999, 1,3 MPi/50 kW najeto 82t km, která, když byla nová a zánovní, tak jezdila v pohodě, teď tak posledních 15t km mi připadá, jako by měla motor před smrtí.

Motoricky oproti jiným velmi špatně zrychluje, někdy se stane, (což dělalo zvláště v zimě), že po prvním nastartování ujela tak cca 3 km a při jízdě normálně zdechla, po opětovném nastartování se tato závada již neopakovala, nicméně motor je "slabý" stále. Teď to na dálnici byla katastrofa, zrychluje tak blbě, že jsem se ani nepokoušel předjíždět kamiony, abych nebrzdil auta za sebou :angry:

chápu, že každé auto je jinak zajeté, ale to teď nejde, podle mého názoru se zřejmě jedná o nějakou závadu...

Neví někdo, čím by to mohlo být? Na VAGu se žádná závada neukazuje, olej neubývá....

Editováno: , autor: Milan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Jinak na počítač a zjistit co s tim je by bylo optimálnější než to takhle hledat...

Existuje v praxi ještě jiný počítač než VAG ?? (jak jsem už napsal, VAGem se nic nezjistilo)...

Editováno: , autor: Milan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zasr... klapka, nutno nechat vyčistit. Sám jsem to nikdy nedělal, ale ve Škoda servisu to má patřit k servisním úkonům v rámci RP každých 30tkm. Dělá se to prý tak, že se na tu klapku nastříká nějaký spec. sprej, je to silná hořlavina no a po nastartování ten bordel na klapce vyhoří. Mechanicky čistit se to nemá, mohlo by dojít k poškození klapky. Jinak snad už jen svíčky ( je tam správná tep. hodnota?) anebo kontrola v dobrém Škoda servisu, přece alespoň musejí tušit, co by to mohlo být, Felicie s tímto motorem je nejrozšířenější, tak musejí mít zkušenosti... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
Pánové, měl bych dotaz pro ty, co se v tom alespoň trochu vyznáte:

v práci mám jako služební auto krátkou Felicii r.v. 1999, 1,3 MPi/50 kW najeto 82t km, která, když byla nová a zánovní, tak jezdila v pohodě, teď tak posledních 15t km mi připadá, jako by měla motor před smrtí.

Motoricky oproti jiným velmi špatně zrychluje, někdy se stane, (což dělalo zvláště v zimě), že po prvním nastartování ujela tak cca 3 km a při jízdě normálně zdechla, po opětovném nastartování se tato závada již neopakovala, nicméně motor je "slabý" stále. Teď to na dálnici byla katastrofa, zrychluje tak blbě, že jsem se ani nepokoušel předjíždět kamiony, abych nebrzdil auta za sebou :angry:

chápu, že každé auto je jinak zajeté, ale to teď nejde, podle mého názoru se zřejmě jedná o nějakou závadu...

Neví někdo, čím by to mohlo být? Na VAGu se žádná závada neukazuje, olej neubývá....

Měl jsem tentýž problém. Byl to vyrezlý poslední díl výfuku. Přepážky v tlumiči vyrezly a zamezily odchodu výf.plynů z potrubí. Dal jsem nový a jede asi o 30%lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zdravím, mám velice podobný problém pár týdnů.

Felda (1.3MPI, kombi 99, LPG, na tachometru uz zkusenych 270 000km) jezdila do té doby krásně, táhla opravdu výborně.

Nejdřív jsem ji ve vedrech prohnal po dálnici a skončilo to kouřením z motoru - ztrácela se voda, občas i bílý dým ,dokonce si to občas 'odfouklo' i přímo z motoru. Takže odtah, propálené těsnění pod hlavou, neboť odešel ten (mosazný) termostat - zustaval zavřený. Oboje vyměněno, voda od té doby ok.

Ale začala právě holka ztrácet výkon. Nejdřív sem tam, na dálnici do kopce to znatelně ztrácelo, po chvíli se to opět 'chytlo', ale to většinou až na rovince. Když jsem plyn prošlápl, jakoby se to dusilo. Takový hluboký zvuk. připomíná mi to zvuk starého pionýra co dorazí ke kopci a nemůže :) Časem sejm vypozoroval, že to takto reaguje především po zahřátí. A příjde mi že teď se felda zahřívá velice rychle.

Podle toho ce jsem se dočet a bylo mi raděno - provedena výměna svíček, čidla teploty, kontorla čidla otáček = bylo zasrané od čehosi a taky promáčlé, vyměněno. A prý protože LPG, tak ručně - kartáčkem vyčistěna klapka krásně na kov. Byla potažená tmavým čímsi. Samozřejmě jsem ji nerozebíral. Stav stále stejný. Palivové filtr ani čerpadlo to nebudou, páč to dělá jak na plyn tak na benál. Vzduchovy filtr na tom též není špatně. kryt vzduchového filtru (ten plast nad klapkou) sice už dřív během jízdy na dálnici praskl ale slepen :) a nemělo by to nic bokem sát.

Výkon to ztrácí klidně i když se se zahřátým motorem rozjíždím, na 1,2 to občas zabere klidně 2-5s než to normálně začne táhnout... Ani to necuká, ale bohužel hlavně netáhne. Hlavně na dálnici si pak člověk nemůže skoro nic dovolit.

Zapalovací lištu jsem chtěl taky zkusit, ale ta náhradní byla mimo, jeden válec vůbec nejel, to ta moje vrní teda normáílně.. bylo mi řečeno že tím to nebude, že lišta buď jede nebo nejede.

Poslední rada zněla, že to fakt vypadá na klapku, že je tam potenciometr či co, a může špatně reagovat... ta klapka se asi rozebrat a opravit nedá co? Sakra není vůbec levná... musím někde zkusit než koupím, že to pomůže. ..ale asi bude zároveň nutné nějak resetovat, co? Stačí na to nějaký jednoduchý krok ve VAG? Nebo je to složitější a nutno svěřit odborníkovi?

Taky se objevily názory že se třeba i nevrací ventily, (u LPG se též stává že se podpalují?) což snad ale viděl-kontroloval poslední servisák na vlastní oči, teda doufám... a dělalo by to asi pořád a stále stejně, ne?

Taky jsem četl že měl někdo s podobným problémem zlomený kabel k ŘJ.. to musím ještě nějak prověřit.

Tady čtu že i zanesený kat.? či výfuk může být... no výfuk je komplet měsíc starý, takže ten asi ne, katalyzator možná, ale jelikož to dělá i při rozjíždění, tak tomu moc nevěřím.

nějaký další nápad?

Vylágrované vložky ve válcích? připečené kroužky? To by asi dělalo stále, ne?

Díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no co vím tak borci čistí dráhu škrtící klapky diavou (leštěnkou), ale jestli se k ní dostanou odchlípnutím těch pacek na bočním krytu klapky netuším, nikdy jsem to nedělal. Jinak reset klapky nejde dělat přes VAG, je k tomu volně stáhmutelný prográmek na www.motordiag.cz, je k tomu třeba jen kabel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja kdyz jsem cistil klapku na nasi felde,tak sem ji vzal hadrem a lihem nebo technickym benzinem (nevim uz co to bylo je to dyl)byla cela cerna zevnitr a pak jsem mel stazeny z Visu postup jak ji pomoci Vagu resetovat,protoze kdyz sem ji vycistil tak to delalo prudky vykyvy otacek.

A po vymene katu a lambdy bylo znat ze auto jde lip do otacek,predtim bylo linejsi.Podle me bych prvni zkontroloval vyfuk jestli neni nekde pricpanej a pak taky na Vagu lambdu jestli ukazuje spravny hodnoty,jestli neklame pocitac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chvíli jsem se neozýval, servisáci na mě pořád neměli čas, až je podezřívám, že se s Feldou nechtějí otravovat a taky se jim to asi zas tak nerentuje... holt trpělivost na to vrtat se ve starých kárách má jen někdo. Nedivím se tomu, u počítačů to mám podobně. Stejně mi ale přijde, že jich je spousta laxních až moc, a nijak zvlášť vstřícných, jako by je netlačilo že zákazníka můžou ztratit, nevím, asi je to výdělečnější víc než jsem si myslel.. ok, konec lamentu, potřeboval jsem si postěžovat ;)

Tam mezitím se stav feldy zhoršoval, výkon klesal, až mě na dálnici v kopcích na Prahu kamiony skoro předjížděly. Na jedné křižovatce to opět nechtělo jet, šlapal jsem na plyn a nic, po třech až pěti vteřinách to vykouzlilo pěknou ránu až zase praskl plastový kryt sání před klapkou, podle jednoho servisáka to byl asi zpětný zášleh.

Nejdřív jsem koupil čistič na karburátory ve spreji, pořádně klapku prostříkal, pak našel ze zadní strany klapky čidlo tlaku vzduchu, tak jsem ho odpojil a též prostříkal a vyčistil. Taky jsem odpojil a semtam proměřil vodivost kabelů k dalším čídlům - klepání, znovu čidlo otáček, teploty,.. klapku jsem zatím nerozebíral.

Myslím že tahle čistka lehce pomohla, ale čas na delší testy nebyl, zajel jsem k jednomu servisákovi co se smiloval a obětoval hodinu na proměření tlaku ve válcích a diagnostiku. Chyby tam byly snad úplně všechny, což mohlo být údajně tím, že jsem měl ty čidla odpojené od ŘJ.

Tlaky byly 7,5-7-8-6,5, max. a ideál je prý 10. Takže těsnost nic moc. Pak udělal reset klapky, minutu jsem počkal, nastartoval a jede to opravdu znatelně lépe. Takže problém myslím vyřešen :palec2: , zdá se že to táhne stejně jako předtím, uvidím při delší jízdě. Jo, upozornil mě, že reset je třeba dělat po každém odpojení baterie, je to tak? :help:

Jinak ty tlaky a řešení jsme probrali a došli k cifře "až 8tis."?? což se mi do toho dávat nechce, pokud s tím budu jezdit cca rok a půl. vyjmenoval toho dost:

- přebrousit hlavu (poslední servisák při výměně těsnění pod hlavou nakonec hlavu nebrousil, přeměřil to nějak sám a říkal že zkroucené to není. Prý je to ale při výměně těsnění hlavy potřeba udělat pokaždé, cestičky na povrchu zarovnat.)

- kontrola a přebroušení/výměna ventilů (LPG jim prý dává zabrat)

- kontrola/výměna vložek ve válcích, pístních kroužků a nějakých dalších těsnění kolem (to by se prý ale podle jiného názoru ztrácel olej a bylo by vidět na svíčkách velký bordel..? tak jako trochu zčernalé jsou, ale nic moc, jak moc musí být aby se to poznalo? :help: )

- prý když už je to rozebrané a budou se dávat nové věci tak výměna oleje (což podle mne není nutné když byl vyměněný před rokem? žeby ta voda ho znehodnotila? no nevím) :kuk:

- řetěz nějak chrastí, výměna

no nevím jestli zazněl ještě jiný návrh, ale zdá se mi to moc. Pokud to bude stále ještě lenivé, nechám přebrousit tu hlavu a zkontrolovat ty ventily, jinak asi nic.

..a doufám že ten poslední servis pořádně dotáhl hlavu, aby to nebyla opět nějaká prkotina :feve:

Nějaké jiné návrhy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlaky byly 7,5-7-8-6,5, max. a ideál je prý 10. Takže těsnost nic moc.

Pokud je to změřené na teplém motoru a se zcela sešlápnutým plynovým pedálem, tak nejen že to není nic moc, ale je to hodně mizerné.

S těmihle kompresními tlaky to prostě výkon mít nemůže. Ideál je přes 12 barů.

Teď jde o to, jestli jsou netěsné ventilly - takže sundání hlavy, zabroušení ventilů v sedlech (v nejhorším i výměna vodítek ventilů v hlavě) - což je levnější.

Když už bude hlava sundaná a odpérovaná bez ventilů, je její srovnání - ofrézování dosedací plochy o jednu až několik desetin milimetru poměrně málo pracné.

Nebo jestli ty tlaky mizí spodem - skupina vložky, písty, kroužky - to je dražší oprava.

Ideální by bylo sehnat jiný a zdravý motor (a vykašlat se na LPG - což ušetří dost komplikací v provozu - co ušetříš v plynu, zaplatíš zase v servisu).

Ovšem kde seženeš motor takový aby nebyl v horším stavu než ten současný?

Pokud se tomu někdo bude věnovat pečlivě - jak nahoře píšeš, že by se ti líbilo - proběhne to takhle:

1) sundá hlavu a celou ji zrepasuje

2) nakoukne do válců a až uvidí tu ovalitu a rýhy ve vložkách, doporučí ti výměnu pístů a kroužků a vložek

3) až sundá vanu a ojnice, aby dostal ven písty, zjistí že bys měl vyměnit i lágry

4) změří vůli v olejovém čerpadle a zase tam bude co platit

5) klika bude podřená, takže přebrousit ji o čtvrtku

6) prohlédne zdvihátka a zjistí že jich většina má pittingy, takže vyměnit - a jak vypadá vačkový hřídel?

atd. atd.

No a a při dnešních cenách dílů a práce strojové i ruční v tom budeš za 40k.

Pochopitelně bude výsledkem téhle celkové generálky motoru (a o nic jiného se vlastně jednat nemůže) skvělý motor - pokud to bude dělat opravdu odborník - ale v ceně vyšší než má celé auto???

Takže jako u těch PC radíš lidem ty: "Tohle zahoďte / prodejte za 500 do bazaru jaho psací stroj / a pořiďte si PC nové."

Najeto 270 tis.km? Na tom autě už přece nemůže být v pořádku vůbec nic...

Tak se podívej po bazarech po nějaké Fabii - mají docela dobré ceny - a tohle přenech za symbolickou cenu mladému automechanikovi - ten jediný pořídí levně díly a s vlastní prací ho to na moc peněz nepřijde.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tondo, díky za zajímavé informace a jasný závěr, je to jak říkáš, už má holka dost za sebou a je to takové "hraní si pro nadšence". Jako že jsem donedávna o autech nevěděl vůbec nic, tak teď aspoň něco, pro mě tohle hraní k něčemu bylo. Další investice už se konat nebude, jedině nějaký hotfix než jak říkáš ji někomu pošlu dál na hraní.

Nicméně ještě se zeptám na čištění škrtící klapky diavou, klapku jsem odkrytoval a zajímalo by mě kde je dráha potenciometru která by se měla vyčistit? Může někdo označit? Díky

Žádná odporová dráha jako u Favorita tu není?

,

klapka1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to zase zavři a odporovou dráhu - mimochodem jsou dvě, jedna pro celý rozsah a další pro oblast kolem volnoběhu - nečisti.

Když si připojíš voltmetr a v nějaké pozici klapky nebudeš mít signál, je dobře klapku přehodit přes plot.

Nějak ekologicky obratně samozřejmě.

Ty bys ale měl vyčistit klapku samotnou a klapkové těleso.

Potom připojit VAG, vymazat adaptace a udělat základní nastavení klapky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Nicméně ještě se zeptám na čištění škrtící klapky diavou, klapku jsem odkrytoval a zajímalo by mě kde je dráha potenciometru která by se měla vyčistit? Může někdo označit? Díky

...

Chraň vás Pámbu a všichni svatí brát na potenciometry škrticí klapy nebo třeba naklápění světel dnešní leštěnku "DIAVA" !!!!!!!!!!! To už dávno neplatí, že na poťáky je nejlepší Diava - to co se prodává DNES pod tímto názvem, je INOVOVANÁ ŽÍRAVÁ SRAČKA, která během velice krátké doby zlikviduje všecko co je na potenciometru z mědi - na tohle "postkomunistické složení Diavy" doplatilo už moc lidí, kterým uvízlo v paměti z doby komačérů "vzal jsem na ty potenciometry Diavu a už to chodí jak má"... Možná je dobrá na lakovaný nábytek, na potenciometry a elektronické součástky je ale vysloveně NEVHODNÁ !!!

Jediný prostředek, kterým se jakž-takž dají ošetřit potenciometry libovolného provedení a stáří je v dnešní době chemicky čistý izopropylalkohol (izopropanol), který se dá koupit v lékárně a do něj v množství několik % doplnit taktéž v lékárně koupený "medicinální" parafínový olej - izopropanol se odpaří a na dráze + snímači potenciometru zůstane tenká vrstvička chemicky neutrálního olejíčku, která maže a chrání před oxidací...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...