Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Kluci, 

tak jelikož má moje TSI 77kW najeto přes 240.000km, poslední rozvody byly dělané při 50.000km, a jelikož se mi td asi 2x zdálo, že bylyl ráno už slyšet, tak chci vyměnit.

Samozřejmě že chci dát ten novější typ se zesíleným řetězem, máte někdo OEM číslo na celou sadu včetně lišt, atd. ? 

 

Díky :-)

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 rok později...
Vloženo

Dotaz na uživatele, tatík už hodně starý pán má Fabií 2 1.2 TSI 63kw r.v. 2011. Najeto za tu dobu asi 49000km. 

Jezdíval asi za 5-6 litrů a poslední dobou, tak za 7-8. 

Nějaké možnosti čím by to mohlo být ? 

Vloženo

Už tak poslední půl rok, teď v zimě vůbec hrozný co říkal. Jezdí už jen trochu. Tak 10-30km max. On zastává názor, že jezdí pomalu a nemusí teda u auta co má najeto málo nic měnit. Já mu říkal ať vymění vzduchový filtr a koupí po 9 letech nové pneumatiky, ale tě by to udělalo 1-2 litry ? 

Jde mi o to jestli se vyloženě na něco nezamerit co by tu spotřebu mohlo zvednout. Provoz totiž brzdil i v době kdy to auto kupoval, stejně jako dnes 😁.

Vloženo

Hele známý měl podobný problém, a dělaly to brzdiče, které stále přibržďovali. Jelikož s autem coural kolem komína, tak ohřát se to pořádně nestačilo, ale spotřeba byla litr navíc... Pokud jezdí tvůj tatík hodně pomalu tak to taky ani nepozná...zkusit zvednout a zatočit koly...

Vloženo

Taky možnost, vzduchový filtr, co svíčky? Má tam "čerstvý" benzín? Dnes je v něm kdejaká bio srágora, kdoví, co to s motorem provede, když je v nádrži delší čas. A ještě mě napadá zakarbonovaný motor?

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)

Začal by som s tým, že by som zobral auto a poriadne ho prevetral na nejakých prázdnych okreskách. Po zohriatí motora otáčky cez 5000, a určite by som precvičil aj brzdy. To znamená viaceré prudké brzdenia a tiež nie je od veci spraviť pár brzdení z vyššej rýchlosti s ručnou brzdou (samozrejme nie trhnúť, len postupne zatiahnúť). A vzhľadom na to, že sa tým autom málo jazdí, začal by som tankovať 100 oktánový benzín, alebo aspoň benzín bez biozložky (Euroil?).
Čo sa týka sviečok a filtrov, tie treba meniť podľa opotrebenia. Motorový olej a jeho filter samozrejme max. každé dva roky. Pneumatiky by som menil podľa ich stavu. Ak auto stojí v garáži a je o neho starané, 9 ročné pneu môže byť v lepšom stave ako na niektorých autách ročné pneumatiky.


P.s.: Samozejme nezabudnite skontrolovať tlak v pneumatikách (vrátane rezervného kolesa)!

Editováno: , autor: e1.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...