kren Vloženo 16. Duben 2011 Sdílet Vloženo 16. Duben 2011 Na VAG to ukazuje reálné hodnoty.....občas mi to vyhodí chybu 16556. Cimbu mi psal že mi to přisává někde vzduch, přitom to sám ale zkoušel sprejem, nebo že můžou být špatné vstřikovače vlivem tankování nekvalitních benzinů.... Co myslíte? Mám ještě co měnit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headquest Vloženo 16. Duben 2011 Sdílet Vloženo 16. Duben 2011 tak ono je toho hodne co by se dalo menit. ale otazka zda se to vyplati. ted uz nevim kterou verzi motoru mas, ale jestli 50ke AQW tak se v kombinaci pod 8, v lete 7,5 stejne nedostanes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 16. Duben 2011 Sdílet Vloženo 16. Duben 2011 motor mám AME. Dle diagnostiky a manuálu by vše mělo být OK....až na občasné naskočení té chyby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nautilus Vloženo 18. Duben 2011 Sdílet Vloženo 18. Duben 2011 zdravim chlapi, mam 1,4MPi 44kw este pred upravami motoru mi to zralo okolo tych 7 litrov. pri beznej jazde 100vkou bola aktualna spotreba 5,3l neskor jeden clen z fabiaclubu vyvinul "chipbox" napaja sa na cidlo teploty vzduchu a posiela do RJ klamne info o teplote vzduchu, ta potom inak miesa palivo. spotreba mi isla cca o 0,3 0,4 litra dole. v sucastnej dobe to uz chlapik nevyraba. teda aspon pokial viem. za kvalitu uvedenych fotiek sa ospravedlnujem. na poslednej fotke pri 100km/h spotreba 4,9l Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Duben 2011 Sdílet Vloženo 19. Duben 2011 Tyhle "chipboxy" nebo "tuningboxy" už se tady řešily - s výsledkem, že je to víceméně na ho*no... Myslím že když si to dáš do vyhledávání, najdeš dost materiálu na den-dva čtení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nautilus Vloženo 19. Duben 2011 Sdílet Vloženo 19. Duben 2011 ospravedlnujem sa, nehladal som ci tu take nieco moze byt. na ho*no to je len tym co cakaju ze im to stiahne spotrebu o liter dole a prida 5kw. mam to tam asi rok a bol som spokojny ked som mal motor este v serii, 0,3l je kvapka do mora ale aspon nieco tak isto male + bolo ze sa mi ustalilo kolisanie otacok na volnobehu co je pre mpi dost odvykle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leonidas Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 No mohli by ste tu dat link kde predavaju tu vecicku na mensiu spotrebu a popripade ako presne sa to namontuje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nautilus Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 napis uzivatelovi "Kubox" ja to mam od neho ale ako som uz pisal viem ze to uz nevyraba ale mozno mu ostal nejaky. montaz je lahka ak si zrucny. odpojis baterku vytiahnes snimac teploty vzduchu. su tam 4 kable, na 1 a 2 napojis kable z chipboxu paralelne, polarita nerozhoduje. potom to uz len niekde zavesis a mozes to ist skusit. auto preslo aj emisnou mame to vyskusane. napis mu ze som ta poslal. reci ze to je na ho*no mozes mat u prdele kto nevyskusal nemoze vediet a kto si mysli ze mu to da liter dole je pako... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 netuším co uvnitř té krabičky je, ale osobně si myslím, že tam je pouze a jen odpor ( rezistor, odporník). Jednotka si pak myslí, že čidlo má vyšší odpor (nebo je paralelně a odpor je nižší) a tím pádem to, že vzduch je teplejší (nebo studenější?) a nevstřikuje zbytečně moc paliva??? Tak včera jsem jel do Brna (100 tam a 100 zpátky + 20 km po městě) a spotřeba vyšla 4,9 Vůbec to nechápu . Před Brnem jsem jel i 150, jinak víceméně předpisová jízda a po městě jsem jí dal taky občas napít...... Jinak 80% okresky a 20% město si vezme 8,3. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headquest Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 ty si nemas na co stezovat...v lete az bude +30 a vic, tak ti to bude zrat 6, cim vetsi hic, tim min to zere, u tohohle motoru je to extra citit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 Jako já? Čím to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 Jednoduše - studenější vzduch = řidší vzduch neboli určitý objem má menší hmotnost = ve stejném objemu nasátého vzduchu je menší hmotnostní množství kyslíku, ŘJ proto vstřikuje méně benzínu. Ten "tuning-box" doslova oblbne ŘJ tím, že jí po připojení k čidlu teploty tvrdí, že nasávaný vzduch je teplejší než skutečně je => ŘJ omezí dodávku paliva. Výsledkem je provoz motoru s chudší směsí = s vyššími emisemi NOx a s vyšší spalovací teplotou při zdánlivé úspoře paliva - ta úspora je dost diskutabilní, protože ŘJ stejně bohatost paliva ve směsi kompenzuje i podle údaje z lambda sondy. Navíc se takto provozovaný motor více opotřebovává - což se samozřejmě pozná až po delší době, není to rychlá likvidace stylem hrc-prc, ale žádné pohonné jednotce takový provoz mimo běžné parametry neprospívá. Pro dosažení stejného výkonu je potřeba stejně jako u motoru bez "tuning-boxu" šlapat více na plyn a vzhledem k tomu, že ŘJ dostává falešnou informaci o teplotě => hmotnosti nasátého vzduchu, je nejvyšší dosažitelný výkon tímto způsobem omezen. Jde tedy ve skutečnosti pouze o "šidítko" než o skutečný prostředek reálně upravující motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kren Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 (editace) až na to že studenější vzduch= hustší vzduch U teplého vzduchu vidím jen jednu výhodu a to rychlejší ohřátí motoru.... Editováno: 20. Duben 2011, autor: Malta citace předchozího příspěvku. Citace smazána. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 Jo, sorry, patří tam samozřejmě teplejší - jinak všecko dál platí. "Tuning-box" skutečně nic jiného než odpor (součástku správně česky nazývanou REZISTOR) neobsahuje - jeho připojením k vedení mezi čidlem teploty a ŘJ se ovlivní údaj, který naměří převodník v ŘJ a ta se potom chová jako by nasávaný vzduch měl vyšší teplotu atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nautilus Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 ta hodnota ktoru vysiela box do RJ nie je rapidna, takze co ty tu pises ze motor sa po nejakom case znici je blbost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 (editace) ta hodnota ktoru vysiela box do RJ nie je rapidna, takze co ty tu pises ze motor sa po nejakom case znici je blbost Ten box nic nevysílá, nevím, kdes tohle sebral - přídavný odpor v boxu jen ovlivní to, co si o teplotě čidla zjistí ŘJ motoru pomocí proudu, který do toho čidla pouští - a AD převodníkem měří ovlivnění toho proudu v závislosti na teplotě čidla. Přídavný odpor ten proud ovlivní stejně, jako vyšší teplota čidla. A že vyšší spalovací teplota chudší směsi a vyšší obsah NOx na životnosti motoru nepřidají chceš popírat na základě jakého dalšího moudra? Já jsem přece nenapsal, že se ten motor zničí hned - ale že se sníží jeho další životnost právě z těch popsaných důvodů. Nic víc a nic míň. Editováno: 20. Duben 2011, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nautilus Vloženo 21. Duben 2011 Sdílet Vloženo 21. Duben 2011 nemyslel som to doslovne "vysiela" je to aj pre tych co nerozumia ako to s tym odporom funguje. je pravda co hovoris to nepopieram len sa ta opytam taku vec, keby si mal auto s MPi motorom niekde v krajine kde su nizsie teploty ako u nas, nemal by si box, cize teplota by bola realne nizsia, tiez si myslis ze by motoru uberalo na zivotnosti? preto hovorim ze box je skonstruovany tak aby rozdiel tych teplot nebol velky aby nedoslo k tomu co ty hovoris, keby bol ten rozdiel teplot 10° tak zamozrejme ze to uz by dochadzalo k daleko horsiemu davkovaniu paliva. mimochodom autor tohoto konkretneho boxu co mam ja a samozrejme aj on ho ma na aute bol na ek a hodnota NOx zostala nezmenena. akoze to co hovoris to je pravda len ja sa bavim o tomto boxe nie o vseobecnom rozsahu vsetkych powerboxov a chipboxov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Duben 2011 Sdílet Vloženo 21. Duben 2011 nemyslel som to doslovne "vysiela" je to aj pre tych co nerozumia ako to s tym odporom funguje. .... mimochodom autor tohoto konkretneho boxu co mam ja a samozrejme aj on ho ma na aute bol na ek a hodnota NOx zostala nezmenena. akoze to co hovoris to je pravda len ja sa bavim o tomto boxe nie o vseobecnom rozsahu vsetkych powerboxov a chipboxov U některých věcí je lepší vysvětlovat polopatisticky než maskovat skutečnost za nějaké termíny s jiným významem - "vysílat" znamená aktivně předávat informaci. Ten odpor jen pasivně ovlivňuje proud vysílaný aktivním prvkem uvnitř ŘJ. Proto říkám to co říkám. A s těmi emisemi - samozřejmě že mu naměřili vyhovující obsah NOx - protože má v autě ještě lambda sondu a (předpokládám) fungující katalyzátor, který NOx rozloží na dusík a kyslík a kyslíkem následně zoxiduje zbytky nespálených uhlovodíků CHx. Ochuzením směsi ve válci se ale zhorší pracovní podmínky právě té lambdy i katu, protože ty jsou při své výrobě navrženy a konstruovány na určitý poměr míchání směsi - a když se tento poměr nedodržuje (chudá nebo naopak příliš bohatá směs), vždycky se to podepíše na životnosti i funkčnosti - jak motoru, tak všech ostatních dílů - katu, sond... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Manek88 Vloženo 22. Duben 2011 Sdílet Vloženo 22. Duben 2011 (editace) Tak ja jsem se byl vcera vecer projet a mel jsem napojeny vag a sledoval prave teplotu motoru a nasavaneho vzduchu....kratce po nastartovani, kdy bylo na motoru 65C byl nasavany vzduch 45C....pri jizde se zahratym motorem pak vyrostl az na 55C...takze nekde bude chyba, bud v klapce nebo v cidlu. ALE ze bych mel diky tomu zrovna nizkou spotrebu se rict neda. Pohybuju se porad kolem 8 litru LPG. Spis mi to po rozjezdu ma tendenci chcipnout a nez zaradim trojku, tak si obcas dost cukne s celym autem, takze si nemyslim, ze by takove oblbnuti jednotky bylo k necemu dobre....zvlaste za 25 Euro :-) Editováno: 22. Duben 2011, autor: Manek88 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nautilus Vloženo 22. Duben 2011 Sdílet Vloženo 22. Duben 2011 ja som s tym nemal problemy, co hovris ze ti to chcelo aj zdochnut, motor sa choval normalne. a ked si to mal na VAGu neukazalo ziadnu chybu? priemernu spotrebu benzinu ti kolko ukazuje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
djnesty Vloženo 29. Duben 2011 Sdílet Vloženo 29. Duben 2011 Zdravím všechny. Mám problém.Poslední dobou mě auto vezme cca 12-13 /100.Mám 1,4 MPI 50kW asi. V techničáku je to psané :Druh vozidla > OA-M1-KO < , typ AQW < , max výkon 50 /5 000.Je to kombi elegant r.v 2001. Ta spotřeba je sice na courání do práce,která je cca 3 km a zpět.Sem tam nějaké ježdění do 30 km a zpět. No jednoduše,natankuju za 200kč a najedu cca 52km a to je fakt strop.Počítač mi ukáže při natankování 95km dojezd a při příjezdu z benzínky což je cca také 3km mi to ukáže 60 a pak se to vleče až mi to druhý den zase začne pípat 50km při nastartování a to je cesta do práce.V práci už mám po 3km 25 a než dojedu 3km domu tak tam mám10,někdy 5 km.Je to normální? Moc děkuji za každou odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headquest Vloženo 29. Duben 2011 Sdílet Vloženo 29. Duben 2011 spotrebu zmer od plne do plne...kolem deseti litru bych to videl jako naprosto normalni, pri takovych courackach Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
djnesty Vloženo 29. Duben 2011 Sdílet Vloženo 29. Duben 2011 na plnou jsem najel nejvíc 430 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headquest Vloženo 29. Duben 2011 Sdílet Vloženo 29. Duben 2011 takze to je vzhledem k tvym jizdam normalni spotreba kolem deseti litru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albín Vloženo 29. Duben 2011 Sdílet Vloženo 29. Duben 2011 (editace) viděl bych to na lambda sondu,měl jsem to samé,vysoká spotřeba a VAG nic nehlásil. Vyměňoval jsem 1 věc po druhé a furt nic,až jsem koupil origo lambdu a spotřeba spadla na průměr 7 litrů. Editováno: 29. Duben 2011, autor: Albín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.