Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Motor

Vše o motoru, a výfucích, poruchy, úprav

  1. Zahájeno uživatelem jury_em,

    Zdravím Vás, doufám, že mi téma nebude hned smazáno pro duplicitu, protože věřím, že se jedná o hodně diskutované téma! Na jaře hodláme vyměnit Růmstra 1.2HTP za Yetiho a s otcem vedeme neustálé spory a výběr motoru. Snažím se doma prosadit tdi z důvodů úspor na spotřebě...jsem trošku skeptik co se týče turbobenzínu(bohužel jen teoretický - ještě jsem neměl možnost TSI vyzkoušet v praxi). Jen mám trochu obavy aby se diesl nezměnil v žrouta nafty v důsledků provozu...auto bude primárně používáno mamou jako dopravní prostředek z Frýdlantu do Frýdku M. což je po čtyřproudé silnici cca 13km + něco málo po městě. 4x do měsíce se auto vytáhne do Ostravy cca 35km. Ročn…

      • Pozitivní
    • 81 odpovědí
    • 77,7tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem Pawouk,

    Před založením nového Tématu se přesvědčte, zda-li se Váš problém neřeší v již dříve založeném tématu (viz Pravidla fora). Pokud ano, pokračujte tam! V opačném případě bude zbytečně nově založené téma uzamčeno a posléze odstraněno! Pokud se Váš problém zatím nikde neřeší, zakládejte nová Témata podle níže uvedených instrukcí: - Poruchy, závady a problémy týkající se přímo motoru, řešte v sekcích příslušných motorizací (např. 1.4 TSI, 2.0 TDI)! - Poruchy, závady a problémy týkající se převodovky, spojky, a pod., a dále obecně o motorech a co nejde zařadit pod jednotlivé motorizace, řešte v obecné části sekce Motor!

    • 0 odpovědí
    • 7,7tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Luďa,

    Vše o LPG

    • 0 odpovědí
    • 10,5tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem paranmax,

    Ahoj, chci se zeptat. Dá se nějak podle vin kódu zjistit, zda má auto obyčejný nebo dvou hmotový setrvačník? Je to 1.6 tdi 77kw 5 kvaltů rv 2012. Díval jsem se na autokelly podle vin kódu a měl by být obyčejný, ale nějak se mi tomu nechce věřit. Řeším totiž rázy při rozjezdu , nebo cukání když se pustí v záběru plyn, nebo prudce přidá . Předběžně jsem se díval na zavěšení uprostřed a vypadá v pohodě. Na převodovce a motoru jsem se zatím nedíval. Nemá s tím někdo zkušenost. Zatím mě napadl ten setrvačník, ale podle mě by to mělo i chrastit a nic není slyšet.

    • 3 odpovědi
    • 2,2tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Ivetina yeti,

    Spojka na začatku jízdy při sešlápnutí jakoby stuhne , jako by se zadrhne a nejde sešlápnout.Trvá to jen pár sekund a pak povolí.Opakuje se to tak třikrát,max pětkrát.Po několika ujetých km se to již neopakuje a vše je v pořádku.Problém je vždy jen na začátku jízdy. Netuší někdo o co by se mohlo jednat Děkuji

    • 0 odpovědí
    • 3,5tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem hadak11,

    Byl jsem v servisu škoda a chtěl jsem vyměnit preventivně olej v DSG ( najeto 85 tis) mám pocit, že už to není tak plynulé jako na začátku, tak to se prý nedělá je to zbytečné a DSG je doživotní, žádné úkony se tam dělat nemusí, pak se tam objevil náhodou přijímací technik od vedle z prodejny VW a slyšel mojí žádost, a řekl: že on pro zákazníky VW doporučuje seřídit suchou spojku nic drahýho a nic složitýho, samozřejmě že ta spojka se opotřebovává, tak jsem čuměl zase jako puk že technik od škodovky tuto službu nenabízí....

    • 9 odpovědí
    • 13,5tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem Ota Rákosník,

    Řešil jste někdo výměnu oleje v převodovce? Mám 2.0 Tdi 4x4 6kvalt manuál r.v. 2010 a cca 100 000 km najeto. Dle manuálu je tam 2,3l oleje. Nikdy jsem teda výměnu v převodovce na autě neřešil, jen by mě zajímalo, zda se má měnit či nikoliv, aby člověk něco nezanedbal. Jelikož je to olej, který stárne, tak by se asi měl občas měnit. Jak je to u Vás?

      • Pozitivní
    • 25 odpovědí
    • 17,8tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem supermaster,

    Rád bych poprosil, zda již někdo náhodou neřešil něco podobného. U mého Yeti 1.4 TSI, když je studený motor, tak po zařazení jedničky při rozjezdu auto citelně poskakuje - je to podobné, jak když rychle pustíte spojku, resp, kdybyste to udělali rychle několikrát po sobě. Pocitově bych to přirovnal k tomu, když autem jedete po zvlněném asfaltu, po roletě, takové mírné drncání. To je ten pocit. Můžete pouštět spojku jak chcete pomalu, stejně to drncá. A silnice je OK :) Děje se to jen u první jízdy, pak během dne již ok, musí být úplně studený motor. Auto má najeto cca 120 tis. V servisu zjišťovali a prý to je na výměnu celé spojky, tuším, že říkali něco o 15-20…

    • 0 odpovědí
    • 3,6tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem Uno,

    Ahoj,nevíte někdo nebo nemáte zkušenost s výměnou převodovky 6ti kvalt za stávající 5ti kvalt.Yeti 81 kw Díky za info

    • 0 odpovědí
    • 2,4tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem Jirka96Yeti,

    Ahoj všem Yeťákům, ve čtvrtek jsem si vyzvedl Yetiho ze servisu. Byla měněná spojková sada, rozvody, olej a tak nějak příprava na zimu. Byl už večer tak jsem si závady nevšiml, ale na druhý den ráno jsem už věděl, že něco není v pořádku. A proto se Vás chci zeptat zda je to normální že u Yetiho r.2009 2.0 TDI 4x4 103kw normálně po přidání a ubrání plynu se cuká řadící páka? Dělají to jen některé převodové stupně navíc jde od motoru větší hluk než normálně býval. Někde jsem se dočetl, že lankový systém což Yeti má by toto neměl dělat. Zda servis mohl nějak pochybit při výměně nebo to u nové spojkové sady je normální. Děkuji moc za odpověď. A pokud bylo někde z…

    • 0 odpovědí
    • 1,8tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem MikeTTT,

    Zakládám tohle téma pro všechny co maj DSG, moc jich není a taky pro ty co se rozhodují mezi automatem a manuálem. Ale i různé poznatky s převodovkou.

  12. Zahájeno uživatelem Sovaja,

    Ahoj, měl bych dotaz. Minulý týden jsem s Yetim vyrazil do Alp a celkem si chlapec zašplhal po horách. Asi v polovině dovolené jsem sjížděl z jednoho pasa a ucítil jsem smrad spáleniny. Myslel jsem si, že to je staré BMW před námi, ale byl jsem to já, což jsem zjistil po zastavení. Nechal jsem to být, jenže situace se opakovala každý den když jsem začal stoupat a nebo klesat z hor. Kontroloval jsem motor, ale nepřipadalo mě, že smrad vychází přímo z motoru. Byl cítit v kabině když se otevřela okna a střecha. Taktéž, když jsem zastavil, tak smrad byl opravdu velký. Chladící kapalina byla OK, nesmrdí, teplota motoru po celou dobu jízdy OK. Nahoře motor vždy po z…

    • 7 odpovědí
    • 9,7tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem mnik,

    nevite v jakych situacich dochazi k automatickemu nastartovani motoru vyslapnutim spojky po te, co jsem motor zadusil pri jizde? z 80% motor naskoci po vymacknuti spojky a u zbytku pripadu se rozne hlaska nastartujte motor manualne, nemuzu vypozorovat zadnou souvislost - jestli je motor zahratej (sam naskocil i pri 60 C oleje , jindy odmitne i pri 90 C) , jestli mam nebo nemam zapnuty auto-stop system (ten mi teda pije krev, to je ale jiny tema) . v manualu jsem o tom nenasel zminku tdi 81 kw 4x4 , zahanu resim v normalnim rezimu (tedy ne v off road mode)

  14. Zahájeno uživatelem YetiYetiYeti,

    Zdar lidi, taky Vam zlobi EGR ventil (nemecky AGR)? :-) Sviti Vam za jizdy zhaveni a obcas to cuka nebo to prejde do nouzoveho rezimu. To je vono. Novy stoji 10 tisic a ta prace ho vyndat, hlavne na 4x4, ta se ani neda pochopit. Prasecarna hadr!!! Sundat kolo, poloosu, vyndat cely DPF, to znamena cely vyfuk az od turba!!!!, vsechny sensory, a kdyz se Vam to nahodou povede, coz pochybuju, tak ho potom uz ho ze zadu vidite na motoru. Strasna prace. To proto, ze tam neni zadny pristup. Dam Vam typ a mechanici Vam to nereknou, prisli by o praci. Existuje polske udelatko, ktere vyradi Egr Ventil z provozu. Je to el. soucastka za 130Eur (Ebay.de), ktera se jen zasune do tr…

    • 8 odpovědí
    • 8,3tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem mylys,

    Zdravím všechny a vše nejlepší v novém roce. Začal se mi při rozjezdech - pouze ale u studeného auta - tedy v podstatě jenom ráno - projevovat následující problém. Při pouštění spojky do záběru se začnou od motoru ozávat rány, celý motor sebou párkrát cukne. Jde to eliminovat pouze vyššími otáčkami motoru a velice opatrným pouštěním spojky do záběru. Auto má najeto něco přes 70.000 km. Netušíte někdo čím by to mohlo být? Spojka v háji, dvouhmotový setrvačník . . . Díky všem za názor.

      • Pozitivní
    • 5 odpovědí
    • 34,8tis zobrazení
  16. Tak jaký máte názor, budete jezdit dokud vás computer pošle do servisu nebo vsadíte na pravidelnou výměnu třeba po 15000km?

      • Negativní
      • Pozitivní
    • 27 odpovědí
    • 25,8tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem Rebel,

    Ahoj, mám na vás majitele Yetiku dotaz. U mého Yetiho 2.0TDI 4x4 se u zařazené dvojky při přidání plynu (rychlost nad 30km/h) začne ozývat lehké hučení, které se zesiluje s rostoucí rychlostí. Nicméně nezesiluje nijak brutálně. Nevím co to může být, převodovka, nebo motor ? Intenzita zvuku je jiná pokud je motor studeny, teplý nebo v zátěži. Převody jdou řadit zcela bez problémů a jízda na ostatní převodové stupně je tichoučká. Máte někdo podobné zkušenosti? Jestli se to tu již někde řešilo tak se omlouvám za duplicitu příspěvku, ale nenašel jsem.

    • 2 odpovědi
    • 5,3tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem davidek.c,

    Dnes z niceho nic divny hluk z motorove casti.Seslapla spojka a je klid kdyz pustim cca o trictvrte chodu na neutral nebo uplne tak takovy hluk nevim jak to popsat.....2.0 tdi 103 kw 4x4 najeto 70 000 km....nevi nekdo co by to mohlo byt?

      • Pozitivní
    • 17 odpovědí
    • 14,8tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem mnik,

    Litam po loukách a stranich. Při režimu offroad jsem si všiml ze se musí mnohem více šlápnout(vlastně na podlahu) na plyn (81 kW tdi) aby i po rovině jelo auto stejnou rychlostí jak u bez offroad (pravda po afaltu) nevíte proc? Je tam nějaka redukce? Ale hlavně me deptá ze 85% jedu na 1. Stupeň. Dvojka je jaksi přecitlivěla a často motor zadusi. Stíhat hlídat otáčky nejde proto ze mam plno Prace hlídat kudy jedu.Ac se snažím dvojku dávat tak auto zase zdechne. Tak otázka zda i vy v terenu při cca 15-20 km/h jezdíte v podstatě jen na jednicku?

    • 7 odpovědí
    • 7,7tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem Michal B.,

    Zdravím, mám Yetiho 1,2tsi od roku 2011 (05/2011). Měnili mi rozvody, jinak vše OK. Poslední cca.dva měsíce se mi stáva, že auto nenastartuji, píše to check clutch - zkontroluj spojku. Pedál sešláplý mám. 3x otočím klíčkem se sešpláplým pedálem a nic. Pak nechám chvíli cca.1 minutu klid a chytne. Stává se to jak se studeným tak i teplým motorem. Včera jsem to odvezl do servisu a zjistí co se dějě, zda něco diagnostika , či nějaké čídlo.............nevím fakt..................uvidím co servis, měl někdo něco podobného ? Díky.

    • 5 odpovědí
    • 9,6tis zobrazení
  21. Ahoj lidi, v několika článcích jsem narazil na konstatování, že turbo v motoru vydrží podle toho, jak se k němu řidič chová. Nemám s turbem v tomto ohledu vůbec žádnou zkušenost a proto bych zde rád diskutoval možnosti, které vedou k prodloužení životnosti turba. Dokonce jsem četl i pojmy typu "zachlazení turba po příjezdu" atd. - vůbec nemám tušení o čem je řeč. Čím se turbo nejvíce "ničí" a jak tomu předcházet? Lze životnost vůbec ovlivnit? Píši to do sekce motor, protože se domnívám, že to platí pro všechny motorizace TSI (i když mě nejvíce zajímá 1.8). Díky za vaše příspěvky.

  22. Zahájeno uživatelem Jiří Štencl,

    Zdravim, potřeboval bych poradit. Mam Yetiho 1.8 tsi 4x4 a občas mi přestala jít spojka. Vyměnil jsem nejprve hlavní spojkový válec, potom hydraulické ložisko spojky a také odvzdušnovací segment. Chvíli spojka šla a po nějaké době přestala fungovat uplně. Myslel jsem, že je to špatným odvzdušněním tak jsem dal auto odvzdušnit do autorizovaného servisu. Tam mi řekli ,že to zkoušeli a pořád nejde, že je špatný hlavní spojkový válec. Opět jsem ho vyměnil a spojka stále pořádně nezabírá. Jako kdyby byla špatně odvzdušněná. Nevíte prosím někdo co s tím? Jsem už zoufalý

    • 1 odpověď
    • 8,5tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem mar1tin,

    Ahojte Yeťáci, mám velké dilema, v březnu si jdu objednat nového Yetiho a nemůžu se rozhodnout, jestli to bude 1,8TSi nebo 2,0Tdi 81kW 4x4. Moje propozice jsou následující: Ročně najezdím 15 000km, z toho 50% dálnice, 40% okresky, 10% město. Denní ježdění do práce, 18km tam a 18km zpět, jinak nějaké ty výlety a rodinné návštěvy. V konfigurátoru jsem si sestavil 1,8 TSi Fresh I za 575 000kč a 2,0 TDi 81kW 4x4 za 535 000kč, cenový rozdíl 40 000kč ve prospěch TDi. Momentálně vlastním Fabii 1,9TDi 74kW, tu mám již 6 let a dlouhodobý průměr spotřeby je 5,5 až 5,7 litů. Nafťák je sice v tomto případě u Yetiho levnější a jezdí za míň, ale zase náklady na údržbu a případné opravy…

      • Pozitivní
    • 82 odpovědí
    • 52,8tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem čert,

    Nevíte někdo,z jakého důvodu má jen 1.2-ka tak složitou a drahou spojku proti ostatním motorizacím ?Děkuji za příp. odpověďi.

    • 1 odpověď
    • 7,9tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Sranki,

    Vo vlakne OII 1.8TSI sa vyskytol zaujimavy problem. Kedze Scout a Yeti ma rovnake vnutornosti nalinkoval som to aj sem. Ak chcete diskutujte v danom vlakne. http://forum.skodahome.cz/topic/122659-houkání-asi-spojky-při-záběru/?p=1726952

    • 0 odpovědí
    • 7,6tis zobrazení

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.