Přejít na obsah

132 témat v tomto fóru

    • 6 odpovědí
    • 2,2k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 4,6k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 774 zobrazení
    • 5 odpovědí
    • 4,1k zobrazení
  1. Dekódování výbavy

    • 5 odpovědí
    • 5,4k zobrazení
  2. Octavia III liftback 4x4 ???

    • 5 odpovědí
    • 2,4k zobrazení
  3. Hluk v aute

    • 5 odpovědí
    • 6,5k zobrazení
    • 5 odpovědí
    • 3,3k zobrazení
  4. Voda v zadních dveřích

    • 5 odpovědí
    • 5k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 2,5k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 2,6k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 2k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 5,2k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 2,5k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 1,6k zobrazení
  5. Změna barvy v TP

    • 4 odpovědi
    • 2,4k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 3,6k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 1,1k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 3,6k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 4,3k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 2,5k zobrazení
  6. Katalog MR2018

    • 3 odpovědi
    • 1,8k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 5,5k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 1,5k zobrazení
    • 2 odpovědi
    • 3,5k zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • Zdravím, koupil jsem Škoda Octavia I combi a nejde mi patých (kufr) zasunout klíček, když jsem se na to zeptal bývalého majítele tak mi řekl, že nikdy tak klíč nestrkal a vůbec netušil, že nefunguje. Zkusil jsem to ´´promazat WDéčkem´´ a to nepomohlo. Do demontáže jsem se ještě nepustil tak přemyšlím co s tím dál.
    • Ono to ani nejde, aby si tribotechnik dělal nějaký kšeft bokem, to je práce na roky a s jedním jediným motorem ve více autech s podobným jízdním režimem. Nevěřil bych, co dokážou  osobní preference. To bych se pak měl ptát automechanika, které auto si mám koupit. V každém je něco a žádných mechanik nedělá všechny značky a v těch samých počtech. To by pak modely, který je u nás stovky nebo tisíce kusů, musely být brány za nejspolehlivější. A stejně tak u olejů. Ještě, když jsem to řešil (nerezignoval), tak jsem jezdil 30, anebo taky 50 km za výměnou oleje s vlastním. Hrozně se divili, asi jsem vypadal jako chudý student. Ale akceptovali to, pak už dávali červená razítka, že neberou záruku na výměnu a podobné nesmysly. Chtěl jsem, aby motor sloužil, byla značná rezerva ve viskozitě a vlastnostech a aby byl motor čistý. Odmítal jsem platit přes 700 Kč za litr oleje rozlévaného ze sudu, stejného pro Octavie I z roku 2000 a (tehdy) nejmodernější techniku, v mém případě třeba DLBA. A možná ještě další sud měli pro diesely. Víc to neřešili. No to je hrůza. Podivil jsem se nekompetenci jednoho přij. technika, který ani neuměl vyslovit, co měl napsáno na kanystru - Liqui Moly. Co jsem lil do Fabie 1,4, jiní lijí do Ferrari, fotku bych musel dohledat. Pak šla Fabie pryč a to bylo urážek. Kdybych se na to byl vykašlal, asi bych si ušetřil dost shánění (historka s proraženým kanystrem, takže olej crčel z balíku přep. přepravní spol.), zato by mě to stálo mnohem víc, tehdy 5-6000 za "garančku" (což byla výměna oleje, filtrů a přeměření vzorku pneu) bylo dost (krát asi 16). Významně se hřeší na lžiou formulku "standard/norma VWxyz, API Sxy plně nahrazuje předchozí specifikace". Ne, nenahrazuje. Ať si někdo zkusí do motoru, co 20 let jezdil na M6AD nebo jinou šílenost, nalít API SL. A přesto se takové povídačky šíří, bohužel mezi výrobci jak motorů, tak maziv. Takže Felicie (těch už asi do AS jezdí velmi málo, ale pár důchodců, pro něž je to víra pravá, existuje), FI, OII, SIII,... to jsou tak různé motory, že správný servis má dávat olej na míru, ne aby byla co největší přirážka a co nejmíň práce. Však se objednávám na týdny dopředu, takže bych rád, aby se dával olej, jaký tam patří, ideálně po mém výběru. Sám u OIII uvažuji o změně z QG1 na QG0, ale už mě to málo pálí. Řada jiných výrobců už ani pevný interval neumožňuje (pevný dříve rovnalo se roční, nebo po ujetí 15 tkm). Pokud nebudu mít možnost volby oleje, jakože jediný důvod pro změnu na QG0 je viskozita 5W-40, nebo 10W-40, kdyby šlo o auto se 150tkm na hrbu, tak tam stejně budou lifrovat 5W-30. I za ten jsem rád, za pár měsíců po koupi přišla změna a začla mánie dávat do všeho 0W-20. To ten motor musí zabít. Ono ani nejde o pocity, ale reálné zkušenosti. Ti šťastnější měli ve svých kočkolapech 110R (sice mizerný) tlakoměr oleje. Dejme tomu, že značně orientační. Vlastníci tvrdili, že poznali, že je čas na výměnu oleje, podle nízkého tlaku oleje. Kdysi (než to tam ovládly jisté skupiny) jsem se na oleje.cz/forum ptal, jak to tedy je, protože víme, že hodně opotřebený olej má viskozitu značně vyšší, nikoliv nižší. Pořád se bavíme o primitivním (mechanickém) manometru, ke kterému vedly 4m hadic zezadu, ale dejme tomu, že během roku nezměnil svou přesnost a že "padlá" ručička byla solidní indikátor stavu. Dnes se výrobci vozidel neobtěžují ani dávat teplotu chladicí kapaliny... Dovolím si opravu - viskozita není hustota, to je oblíbená zkratka. A taky nic nevypoví o stavu/viskozitě oleje při 100°C, což jsou zcela běžné teploty, pokud si libuju, jak ten olej drhne mezi prsty. Chladná kapalina, bez provozního režimu. Vyšší letní číslo může poskytnout viskozní rezervu, protože ta v jisté fázi opotřebení oleje klesá, celkem výrazně. Rychlejší tečení oleje je asi fajn, hlavně při startech a volnoběhu, ale přetržení zásoby oleje do čerpadla a dál je fatální. Je fajn, že už výrobcům došlo, že 100k+ motor nemůže jet na 3,2 litru oleje, zvlášť pokud není výměník olej/voda nebo chladič oleje. Poslední větě moc nerozumím, už od devadesátých let platí formulka "podle toho, co nastane dříve" - a to je buď uplynutí lhůty 2 let, nebo předepsaného počtu km. Závěr: Už na to dlabu, lobby autoservisů je silná, vlastní olej už neakceptují a ještě jsou dost arogantní. Můj motor ještě jede na VW 502.00 a VW 504.00.    
    • tak to je dobrá zpráva, také mám objednáno a toto je dobré vědět  
    • Co s tím kdo dělal, než to začlo tohle dělat? Navigační podklady jsou vadné nebo pro jiné auto, systém. Smartlink je neaktivní. Tohle mi přijde jako kdyby se v tom někdo vrtal a nahrál tam něco co tam být nemá.  @Pepe K máš v přihrádce jednotku se slotama na karty? 
    • Měl jsem to podobně. Přestal jsem to řešit a po pár měsících se to spravilo samo, pravděpodobně nějakou další aktualizací.
×
×
  • Vytvořit nový...