Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/07/17 ve všech sekcích
-
2 body
-
1 bod
-
Jasně, výměny filtru to ovlivní, ale pokud není na výparníku dlouhodobě vlhko, ty potvory smradlavý nemaj na čem růst. A je pravda, že městský/pražský prostředí neznám Ono jde i o to, že lidi s manuální klimou jezdí stále na vypnutý ventilátor, to taky není ono, u Climaticu/Climatronicu lidi snad na vypnutej nejezdi ... Náporovej vzduch pak někdy nestačí systém dostatečně provětrávat, zvlášť když specialisti z VALEO vymyslej něco jako náporovou klapku a V71 ...1 bod
-
Musis se informovat u sveho prodejce. Po tydnu by to problem byt nemel. Pokud to neni nejaka restriktivni polozka, co odsouva vyrobu az na konec rady, tak by to problem byt nemel.1 bod
-
TČ je fajn věc a uznávám, že bych si ho nechal líbit i na domě, ale když jsem to počítal, tak ta reálná úspora je tam tak minimální, že jsem si vzal raději klasický plynový kotel. Problém TČ je ten, že jsou ještě stále hrozně drahá a ne za každé situace jsou 100% efektivní. Hlavně se směju výpočtům některých firem, které počítají, že plynový kondenzační kotel se 160 litrovým zásobníkem dneska stojí 100 - 150 tisíc, jen aby pořízení TČ vypadalo levně a jako obchod století.1 bod
-
Říká se že fotka vydá za tisíc slov... sem si udělal takovou malou pomůcku... Teleskopické zrcátko s led-kou 170kč, elektrikářská páska asi 5kč a desinfekční sprej asi 200kč a pár hodin v sobotu venku na sluníčku. Prostoru je málo, takže lehnout na záda pod spolujezdce, ochranné/čiré brýle(bo ta srač..ka padá do očí) a stříkáme nahrou, dolu, vlevo, v pravo, tam i zpět. Nevdechovat aerosoly! Jinak @Stringo dík super návod i inspirace, já dělal jen výparník a zbytkem spraye otvory, rozebirat zatim nic nebudu. Můj výparník byl na pohled čistý, ale po zimě trošku zasmrdělo takže preventivně ošetřeno... Postupy jsem si nějak zmixoval dohromady, nechal sem to běžet bez filtru, pak s filtrem, nejdřiv zavřený dveře, pak s otevřenýma. Na doplnění a zkoušce těsnosti jsem byl minulý týden, pár gramů doplnili. Teď sem dal nový uhlík.fil (CUK) a odblešil výparník. Závěrem lze říci, pěkně strávené sobotní dopolene + čistá klima = k nezaplacení :-) Desinfekci zdar!1 bod
-
Tak to já si taky nestěžuji, :-)když bych chtěl se dostat třeba na 5 litrů, to bych musel jet po dálnici 100 :-D a to se mi moc nechce :-D :-D ale jinak naprostá spokojenost. na nádrž jsem najel i přes 700 km. Takže super1 bod
-
Myslím že po delší době se to sejde. Ono když tankuješ tak nikdy to nebude stejné. Jenou víc do cvaknutí někdy míň. Klidně rozdíl v plnění 2-3l. A někdy i mnohem víc.1 bod
-
Já bych hlavně nezaměňoval 1,8 TSI, které byly ve dvojkové řadě (SII, OII, Yeti) a novou 1,8 TSI. Jde o naprosto odlišné motory. Jak píše Pawouk, vůbec bych v tom neviděl problém.1 bod
-
Bikes - neklekne, a i kdyby, tak máš záruku mobility. Stejně tak ti přece může kleknout i 1.4 TSI. To je tedy logika. 132 kW, maximální točivý moment dostupný ve větším rozsahu otáček, kultivovanější chod motoru a víceprvková zadní náprava ti nedostačuje jako argument? A kombinace přímého vstřiku s nepřímým je docela žádoucí - nejsou s tím žádné problémy a ještě ti zajistí minimum karbonu a usazenin na ventilech, což při pouze přímém vstřikování z principu nelze.1 bod
-
treba pro to ze ten kroutak je k dispoczici temer v celem spektru otacek na rozdil od 1,4...s tim souvisi pruzne zrychleni atd. Vyhoda OL je pristaveni nahradniho vozidla do 45min, ano je to neprijemne ale da se to prezit...nevim jak ostatnim ale me ta dynamika me prijde uplne z jine ligy nez 1,41 bod
-
1 bod
-
Konkrétně ho doporučuje i sám koncern pro Rusko a to Castrol Edge Professional SAE 0W30 ACEA A3/B4 VW502.00. A to má být nejspíš tento http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/D8A8C6992B32FC518025808B004BBB3C/$File/BPXE-9H3A5V.pdf a vsadím se, že pro nás by byl lepší 0W40 http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/8FAFE85A44B9058F80257EBD0027834E/$File/BPXE-9HB65P.pdf a nejlépe 5W40 http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/A257F41982DCE3A580257EBD00265386/$File/BPXE-9H3RGK.pdf Já doporučení na žádný konkrétní olej nedám, ale kdyby Castrol nevoněl, třeba tady (vybráno pro rozdělení podle viskozit) je u 5W40 s ACEA A3/B4 je na výběr ze spousty. Nevím, jaks hledal a jestli sis nezaměnil normy... Snad to takto pomůže.1 bod
-
Ne, není. Když si jej rozklikneš, tak zjistíš, že ML není podporovaný. Nezaměňujte kompatibilitu s vozem (což může být i Bluetooth) a MirrorLink.1 bod
-
Na co Ti bude funkce corner při denním svícení?? To slouží jako přisvicování ve tmě. Ohledně protočení ručiček, jsem slyšel, že to u předfaceliftu nejde.1 bod
-
Zdravim, je možné v Amundsene (ešte ten starší nie infotainment) posúvať pesničku kliknutím na časovú os? Často počúvam nahrávky, čo máju aj 2 hodiny a keď sa chcem posunúť z napr. 10 minúty na 50tu tak by mi stačilo v podstate jedno kliknutie na displej a nie držanie tlačítka ako to mám teraz na swingu, pozeral som aj rôzne recenzie a nikde som to nenašiel. Vďaka za info.1 bod
-
Ahoj, mám octavii II (liftback) ambiente 1.6mpi 75kw 102 koní r.v. 2004 koupeno ojeté a mám ji asi 6 let, na tachometru necelých 100tis. Jezdím tak max. 7tis ročně. Co jsem řešil za pazvuky + dalších pár drobností. Je to pořád dokola, ale možná to někomu pomůže. 1) Povrzávání při pomalé jízdě po nerovnostech někde ze zadní části. Jednalo se o ztuhlé gumové těsnění ve dveřích. Nastříkání silikonem, popř. WD40 to vyřešilo na spoustu měsíců. Musí se ale promazat hlavně část mezi karoserií a těsněním, tzn. odchlípnout těsnění od plechu (za těsněním). Tak 1 - 2 krát do roka to musím prostříkat znova, ale je to otázka 5 minut. 2) Vrzání oken při stahování. Vyřešilo nastříkání silikonu nebo WD40 na boky, do vodících semišových lišt při staženém okénku a hadičkou co nejníže to jde. Potom musíte samozřejmě umýt sklo. Prostě vrže sklo o tu gumu/semiš. Nic jsem nerozebíral. Klid už léta. 3) Při přejezdech po nerovnostech jakoby divné drnčení (rezonance) někde zepředu, jakoby z palubovky, hlavně v zimě. Drnčely už ojeté, povolené stěrače. Kupodivu jejich výměna vše vyřešila. Dlouho jsem si myslel, že je to uvnitř palubky :-(. 4) Hlavně při teplotě kolem + 5 až +10 stupnů a zapnutém topení občasné poklepávání ze středu palubky. To dělají klapky v topení, jak pohybují a přenastavují se. Při této teplotě je systém asi víc zblblej a dělá to častěji. V mazech se to asi otevře a jede... To jde asi vyřešit pouze výměnou, neřešil jsem. 5) Potom takové lupání, praskání v palubce, když se začíná topit. Plasty hold pracují. Prostříkal jsem palubovku silikonem, spáry kam jsem dosáhl. Řekl bych, že to obecně taky dosti pomohlo. 6) Při přejezdech retardérů apod. vržou asi silenbloky, taková klasika, zatím jsem neřešil. Suma sumárum, většinu těchto otravných prkotin v podstatě vyřešilo promazání silikonovým sprejem. 7) Dále jsem nahradil olej 5w30 za 5w40 a na volnoběh se motor zklidnil. Před tím tak zvláštně vibroval, auto se trochu otřáslo. Někde píší, že se odpojuje jeden válec kvůli emisím. S 5w40 se to o dost zlepšilo, už to ani nevnímám. Spotřeba zhruba stejná. Tichost/hlučnost motoru asi taky stejná. 8) Dále doporučuji si "namontovat" kožený potah volantu, nějaké parkovací senzory dozadu (Stačí i obyčejné sencor + jejich nástřik v barvě karoserie). Prostříkal jsem kdysi i dutiny + nad zadními koly nějakým ML sprejem :-) trochu smrad v autě :-) a natřel rezistinem ramena a takový ty povrchový věci. Za půl roku to začně být zase trochu polezlý ale i po 3 letech to vypadá o dost líp něž před tím :-). 9) Pak jsem ještě řešil trochu stočený volant (nebyl rovně při jízdě rovně, ale geometrie OK). To se stalo po výměně pneumatik přední za zadní. Byly jinak sjetý, tak se trochu rozjel volant, ale geometrie zůstala OK. Řešení je, že Vám na geometrii srovnají volant do roviny, nebo se na to vybodnout. Jinak auto vcelku šlape, moc sice nenajezdím ale OK. Přeji hodně zdaru při lovu pazvuků a třeba někomu ty moje prkotinky pomůžou :-)))1 bod
-
1 bod
-
Klima mi nesmrdí nikdy, vypínám ji pár km před dojezdem (pokud se nezastaví nečekaně ) hlavně kvůli zmíněnému vystupování z chládku do pařáku a rovnou se i dosuší. Taky ji pouštím i v zimě když to jde a v "chladnu" za deště. Plním jednou za dva roky a to chybí + - 170g. Zrovna dneska jeden kolega na parkovišti, taky O II, bečel jak mu to příšrně smrdí1 bod
-
To je těžký - na Octě vysušuji a nic nesmrdí (teď jsem to tedy nechal po šesti letech preventivně vydezinfikovat), na FII jsem nikdy nevysušoval a klima smrděla. Každý rok jsem to musel nechávat čistit. Tak co si o tom mám myslet?1 bod
-
Při vypínání nehrozí nebezpečí (mechanického) poškození. Je ale dobrý zvyk vypnout klimatizaci pár minut před dojezdem, aby se vysušila vlhkost zkondenzovaná na výparníku a tím se omezil vznik plísní a zápachu. A taky není zdravé vystupovat z vychlazeného auta do venkovního horka.1 bod
-
To je zajímavá problém - na své OII "dosušuji" a nic nesmrdí. V práci na bývalé FII jsem nic takového nedělal a klima se musel každý rok desinfikovat a čistit. Podotýkám, že u obou se filtry pravidelně měnily.1 bod
-
Dnes bylo počasí akorát na práci kolem auta a měl jsem konečně čas se do desinfekce klimatizace pustit a jak jsem slíbil, udělal jsem pro Vás kompletní fotodokumentaci mojí práce Pro úvod tedy, fotky jsou z mého vozu - Octavie II 2005 s Climatronikem, na které jsem desinfekci po 10-ti letech provedl poprvé, AUTO režim mám zapnutý celoročně a NEVYSUŠUJI výparník před vypnutím motoru!!! - použil jsem desinfekci Würth, jsou na ni dobré reference a cokoli jsem od nich používal bylo perfektní, navíc se nechá sehnat tento sprej i za 350kč v akci. Na kompletní vystříkání které zde popisuji jsem ji vypotřeboval celou, pokud by někdo dělal jen výparník, má to na 2x (byl to vodnatý sprej, žádná pěna nebo tak něco) Nenarazil jsem tu na žádný podrobný postup, takže jsem vše nafotil a popíšu krok po kroku DESINFEKCE VÝPARNÍKU A CEST VENTILACE 1. demontovat schránku spolujezdce - povolit 5x torx, odpojit hadici klimatizace a konektory airbagu a osvětlení schránky 2. demontovat spodní kryt palubní desky spolujezdce - povolit 2 vruty a sundat polstrování 3. vyjmout kabinový filtr - sundat víko filtru posunutím od tunelu, vyjmout starý filtr (až jsem se lekl, co po 1,5 roce používání může být na filtru nachytáno bordelu) 4. odstrojit pravou stranu tunelu - vytáhnout rámeček řadící páky, povolit 2x torx popelníku, vyndat popelník, povolit 1x torx za popelníkem a 1x torx na bočním tapecu, potom uvolnit suchý zip a tahem směrem na předek auta tapec vytáhnout 5. demontovat odtokovou hadici - vytáhnout hadici za výparníkem a vysunout z plechu boku tunelu 6. demontovat schránku palubní desky - v místě šipek podebrat a zvednout plochým šroubovákem, po vyskočení schránku zvednout, odpojit konektor výstražných světel a schránku vyjmout 7. desinfikovat odtok výparníku - prostříknout hadici a odtok v podlaze, DŮLEŽITÉ: nasadit hadici zpátky na výparník a do podlahy!!! 8. desinfikovat výparník - výparník je hned za otvorem pro filtr směrem do středu tunelu, doporučuji si koupit zrcátko za 180kč s LEDkou, lehnout si na podlahu a strčit ho do otvoru pro filtr, je tam krásně vidět kam se hadičkou stříká a nastříká se kompletně celý výparník, na slepo to budete stříkat všude po tom obalu výparníku a je to o ničem, potom jsem ještě odpojil i druhý konec hadice klimatizace schránky spolujezdce a prostříkl to i z druhé strany výparníku, tam už je to na slepo a je spíš jako navíc za tím výparníkem. Na obalu bylo uvedeno stříkat na výparník cca 30s, já to prostě pěkně postříkal celé po krocích, takže tak přiměřeně, abyste měli dost spreje na zbytek desinfekce. (udělal jsem Vám foto jak vypadá můj výparník, je skoro jako nový, sám jsem se divil, že vypadá tak jak vypadá, čekal jsem to horší) 9. desinfekce všech ventilačních cest - na fotkách je myslím jasné, kde jsem jsem desinfikoval (na výparník z výdechů schránky palubní desky, do obou cest ofuků čelního skla, oba boční výdechy, zadní výdechy středového tunelu a výdechy pod předními sedačkami) ještě upozorňuji, že sprej je hodně natlakován a stačí po dobu vytahování hadičky z ventilační cesty stříkat přerušovaně cca každých 10cm povytažené hadičky, při stálém držení Vám jeden sprej stačit nebude 10. kontrola odtoku v podlaze pod autem - zde je místo, kde vytéká kondenzát z výparníku, je vidět, že celá cesta je pěkně volná, udělala se mi louže z vyteklé desinfekce 11. nový kabinový filtr - určitě stojí za to, hned filtr vyměnit za nový (já preferuji uhlíkový) 12. zpětná montáž dílů - montáž se provede opačným postupem, v rychlosti: nasadit hadici klimatizace schránky spolujezdce do výparníku, namontovat schránku s vypínačem výstražných světel, nasadit boční tapec tunelu, namontovat popelník a rámeček řadící páky, vložit nový kabinový filtr a jeho kryt, připojit airbag, hadici klimatizace a osvětlení na schránku spolujezdce a přišroubovat jí Časová náročnost u mě byla cca 2,5 hodiny + 0,5 hodiny promazání ventilátoru (návod přikládám hned pod tímto příspěvkem) Doufám, že to k něčemu bude a že to mnohým z Vás pomůže, netřeba se toho vůbec bát, zvládne to průměrně mechanicky zdatný člověk a navíc to máte s obrázky Takže přeji hodně štěstí a čistých klimatizací!!!1 bod
-
Ozývám se po delší době. Problém s benzínem v oleji samozřejmě neustál, takže jsem znova reklamoval, ale už jsem vše řešil jenom se škodovkou. Jelikož se závada neustále opakovala, navrhnul jsem, aby mě vyměnili motor nebo, aby mě rovnou vyměnili auto za nové, ale pouze s 1,4. Samozřejmě jsem očekával, že to tak jednoduchý nebude, ale už mě to fakt nebavilo. Během týdne, jsem dostal neuvěřitelnou a velmi překvapující odpověď od škodovky, že se omlouvají za současné problémy a souhlasí s výměnou auta za nové s 1,4 16V. Nejdřív jsem tomu nevěřil, ale když jsem se zastavil v servisu, vše mě potvrdili. Trochu jsem se obával, že budou problémy se škofinem, ale škodovka a servis vše v můj prospěch zařídili tak, že jsem s tím neměl žádný extra vyřizování. Administrativně se auto vracelo na garanci pro neopravitelnou závadu, takže se vrátila plná cena a doplatil škofin. Nové auto se zaplatilo tak, aby akontace, splátky a délka úvěru odpovídali (+- nějaké drobné) tomu co jsem měl. Hned se objednalo nové auto (úplně stejné akorát jiný motor) aby se vše stihlo, jelikož roomster v květnu končil. Včera jsem si byl krasavce vyzvednout a tsi jsem jim tam nechal. Takže můj příběh s tsi je tím ukončen Škodovka se zachovala velmi solidně a i když to byly ze začátku neskutečný nervy jsem rád, že to tak vše dopadlo Tímto děkuji všem, kteří mě zde na fóru pomohli a podpořili1 bod
-
LED 3AF943021A Redukce(dá si i bez ní, ale pro auta v záruce nedoporučuji): 4B0971832 2x 535972712 2x 000979020E 2x N90764701 4x (nutno kvalitně nalisovat) Sedan je tuším 1K8 943 021 a svorkovnice sedí Na parkovačky jsem dával toto osram w5w led - chybu nehlásí Částečně převzato od Ferdy251 bod
-
Dokud jsem nevysusoval,nic nesmrdelo Pak jsem to zcal vypinat a klima zacala smrdet, po desinfekci jiz rok nevypinam a nesmrdi-1 bodů
-
Od MR2017 vypadá bílá jak má. Opět by člověk měl poděkovat předchozím testovacím jezdcům z řad zákazníků...-1 bodů
-
To ano, ale jde mi o to jestli to lze nakodovat i pri dennim sviceni...-1 bodů
-
-1 bodů
-
co tam mají za výkon čerpadel? To mají asi docela předimenzováno ne? V Broumově to máme na 2 panel. domech a bivalence jim běžela, protože tam je venkovní výpočtová teplota -18, v Praze je jenom -12. No v Turnově jim po 6 letech na všech čerpadlech lehly kompresory, ovšem po záruce Holt hodně nepovedená série.... @Petře Vzduch - voda má v nízkých teplotách opravdu nižší účinnost a rozmrazování někdy může být problém při hodně nízkých teplotách. Země - voda je v tomhle lepší, ale vrty jsou " kurwa drahý". Návratnost oproti přímotopu či dálkovému teplu může být v paneláku cca 6-7 let dle zkušeností BEZ DOTACE.-1 bodů
-
No plynovy kotel se ti dnes muze taky vysrat po zaruce bezna vec dnes od vsech vyrobcu. V unoru se instalovala kaskada plyn. kotlu 200kw a v jednom kotli druhej den odesla zakladni deska kotle...-1 bodů
-
-1 bodů
-
-1 bodů