Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/26/17 ve všech sekcích
-
Zdarec, stránka upravena (resp. skript) tak, že je možné vybrat radary, které chcete vygenerovat a ty se online připraví přes ten Škoda portál. Update 27.7.2017 - přidána možnost vypnout zvuky - opravena chyba přehození mobilní/stacionární radary2 body
-
Nič neriešim, mám trvalo zima leto 22 a pohoda niekoľko rokov a počúvať tie žvásty ma nebaví. Človek to má mať nastavené aby sa cítil OK, jedine kde by som si dal bacha pre bábätká, maličké deti oni nemajú vyvinutú termoreguláciu a aj jeden prípad sa stal, matka šla dlhú cestu niekam na juh a po vystúpení jej dieťa skolabovalo a zomrelo, zažilo obrovský teplotný šok.2 body
-
Do RAPIDa MR 2013 jsem dodělával dešťový senzor (viz https://forum.skodahome.cz/topic/129199-světelný-a-dešťový-senzor-dodatečná-montáž/?do=findComment&comment=2217630) a neoriginální světelný asistent Made in PRC (viz https://forum.skodahome.cz/topic/136330-automatický-spínač-světel-neoriginální-řešení-made-in-prc/). Tento asistent jsem dával proto, že starý 17 pinový spínač světel neumožňuje propojení s origo senzorem deště/světla na skle. Nic ale není nemožné a kolegové rapidisti na ruském fóru drive.ru přišli, jak na to. Inspirace je zde: https://www.drive2.ru/l/457046918653018332/ , https://www.drive2.ru/l/7318540/ https://www.drive2.ru/l/5977289/ , https://www.drive2.ru/b/1664258/ , https://www.drive2.ru/l/471551126290825950/ , . Soupis materiálu - spínač světel 5JA 941 431 A - svorkovnice 10 pólová 6R0 972 930 A - BCM 7H0 937 090 D - vodiče 0,35 mm, různé barvy, cca 1 m od každého, (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení spínače T10 s T17 a s BCM - vodič 0,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB - vodič 0,5 mm modrý, cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a zpětných světel - vodič 0,5 mm zelenobílý, cca 1,5m (zkrátí se dle potřeby při zapojování), pro propojení BCM a PB - vodiče 1,0 mm modrý a červený , cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB - vodič 1,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB Piny do svorkovnic 000 979 009 E (N 907 947 01) - 17 ks 000 979 242 E (N103 190 05) - 2 ks 000 979 025 E (A 018 545 8726) - 4 ks N 904 291 01 (nebo 000 979 135 E nebo N 907 326 03) - 7 ks 000 979 152E (nebo 000 979 243E) - 2ks 000 979 151E (A013 545 76 26) - 1 ks 000 979 150E (A013 545 86 26 ) - 2 ks - plochý faston pro kabel 1 - 1,5 mm - 20 ks - plochý faston pro kabel 2 - 2,5 mm - 15 ks - textilní automobilová izolační páska TESA 51025-00002-10 https://www.tme.eu/cz/details/tesa-51025-19/profesionalni-vybaveni-car-audio/tesa/51025-00002-10/ - elektrikářské stahovací pásky 2,5x100 mm Schéma zapojení Zapojení pinů do svorkovnic BCM T73a (černá) BCM T73b (bílá) Připojení vodičů ve svorkovnici přístrojů Připojení vodičů v pojistkovém boxu Napájení BCM T73a/63 a T73b/68 pro tlumená světla Propojení napájení zadní mlhovky Nejprve je nutné přerušit napájení kontrolky mlhovky (nově si řídí BCM); dvě možnosti: - vyjmout a zaizolovat pin T32/13 na svorkovnici u přístrojů. - (realizováno u mého auta) zjistit který z dvou tenkých šedo-bílých vodičů u pojistky 37 vede ke kontolce v přístojích (proměřit), ten přerušit a oba konce zaizolovat. Napájení zadní mlhovky lze realizovat dvěma způsoby: - zavést vodič 0,35mm2 přímo ze svorkovnice T10/5 do svorkovnice T73b/43; u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2 a na konec vodiče u pojistky připojit na vodič 0,5mm2 od T73a/6. Druhý volný konec původního vodiče k pojistce 37 zaizolovat. - (realizováno u mého auta) propojit piny ve svorkovnici T17/9 a T10/5 (vodič 0,35mm2); u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2; na konec vodiče u pojistky napojit vodič 0,5mm2 od T73a/6; na druhý konec přerušeného vodiče (vedoucí od spínače světel) napojit vodič 0,35 mm2 od T73b/43 . Propojení zpětných světel Obě zpětná světla musí být napájena z pinu T73b/12. Původní zapojení sice funguje, vše svítí, ale diagnostika hlásí to chybu Back-up lamps 00901 a svítí kontrolka hlídání žárovek na palubce . V levém prahu u řidiče se jeden z černomodrých vodičů (ten pro zpětné světlo) přeruší, zaizoluje a napojí se na něj nový vodič vedoucí na T73b/12 (viz schéma zapojení). Propojení pravého zpětného světla s levým je vidět na fotkách. Původní černomodrý vodič ke zpětnému světlu v pravém prahu u spolujezdce se přeruší a zaizoluje. Lze udělat i tak, že se příslušný pin ve svorkovnici pravého světla na pozici 1 vyjme (zaizolovat) a nahradí se pinem na vodiči k levému světlu. Tam se musí vodič připojit k původnímu černomodrému vodiči z pozice 1 svorkovnice, např. bočním připojením nebo dokonaleji novým pinem společným pro původní vodič a nový vodič od pravého světla. Piny mají číslo 000 979 150 E. Zapojení comming home přes páčku světelné houkačky Protože elektrika a BCM je ještě starší genererace, neumí funkci comming home přes ŘJ, ale postaru přes spuštění páčkou světelné houkačky. Je potřeba propojit zelenobílým vodičem 0,5mm2 pojistku SB36 a pin na svorkovnici T73a/62. Pin u pojistky je 000 979 135, pin v BCM je 000 979 009. Připojení kabelů od svorkovnice T10 na kabely vedoucí do svorkovnice T17 - oholit izolaci na kabelu, nový kabel namotat a utemovat na původní vodič - z fastonu odtříhnout kontakt, zůstane jen krimpovací část - zamáčknout všechny packy, zaizolovat Úprava vypínače DLR v pojistkovém bloku na dvoupólový vypínač V originálním schématu RAPIDA se světelným asistentem jsou na každou stranu auta samostatné vodiče k žárovce DLR, ale chybí možnost vypnutí DLR. Pro šťouraly v autě je ale možnost vypnutí DLR výhodná, použije se např. při opravách, úpravách nebo ladění, kdy je nutnost mít zapnuté zapalování. Použit malý kolébkový dvoupólový vypínač, vložený a zatavený do obalu původního vypínače 5J0 941 503. Je jen potřeba trochu rozšířit původní okénko a ořezat výstupky. A vypínač do původního lože zalepit tavným lepidlem. Napojení vodičů pro vypínání DLR - vodiče směrem od vypínače k pojistkovému boxu: - spojení kabelů provedeno stejným způsobem jako u kabeláže T17->T10 - proměřením zjistit, který kabel vede na jakou stranu auta, originální žlutozelený vodič označit barevnou páskou - nezapomenout označit jeden pár kabelů (nebo použít jinou barvu) aby bylo dodrženo správné zapojení pozice v BCM a strany auta (T73a/5 -> pravá strana, T73b/3 -> levá strana). Záslepka původního 17-pinového konektoru Aby se zabránilo případnému zkratu stále živých vodičů v původním 17 pinovém konektoru, vyrobil jsem ze starého čínského T17 spínače světel záslepku, která slouží zároveň jako propojka pozice 1 a 7 - napájení dálkových světel. Z těla spínače odříznout připojovací část, z mosazného plechu 0,5 mm vyrobit propojku pozice 1 a 7, která se vloží do tělesa záslepky a zalepit tavným lepidlem, které vytvoří izolační víko. Úprava napájení kamery ve verzi s čínskou parkovací kamerou a čínským rádiem: Napájení +12V kamery nelze brát přímo od zpětného světla (jak je obvykle uvedeno na schématech u kamer), se zapnutým zapalováním kamera funguje ale při nastartování motoru začne obraz skákat a rádio posléze hodí chybu obrazu. U mého auta jsem napájení napojil na hnědý vodič od CAN-BUS dekodéru s označením BRAKE, některá dražší rádia mají přímo konektor pro obraz i napájení kamery s kabelovou redukcí pro zapojení kabeláže kamery (obraz CINCH, napájení JACK). Existují také zařízení pro stabilizaci napájení kamery, na Aliexpress.com naleznete pod heslem Filter Car Rear View Back up Reverse Camera. Kódování1 bod
-
Áno, lebo garančná servisná prehliadka pri 30 tisíc km nie je iba výmena oleja. Takže, normálne tam zájdi pri 30 tisíc km, aj s výmenou oleja (tentokrát po 14 tisíc km), a potom budeš už jazdiť každých 15 tisíc km. Problém môže nastať akurát v prípade, že za rok najazdíš menej ako 15 tisíc km, v tom prípade budeš musieť ísť na výmenu oleja pri nižšom nájazde, lebo pevný interval je 15 tisíc km alebo 1 rok, podľa toho, čo nastane skôr. Ja osobne to mám teraz pri svojom aute tak, že mám nastavený premenlivý interval, ale aj tak jazdím na výmeny každých max. 10 tisíc km a pri každej cca. tretej výmene oleja mi spravia aj v veľkú servisnú prehliadku.1 bod
-
Ono to bude asi tím, že jsem BCM jednotku úplně vyndal ven a tím vznikl větší prostor na manipulaci. A protože to bylo víc tahání drátů pod palubkou, dokonce jsem demontoval sedačku řidiče, aby se dalo pod palubkou pohodlnějí ležet, bez toho to není fakt žádný med.....1 bod
-
Mno, ono opravdu není rozumne jit do jiné, nez nejvyšší vybavy, pokud tedy clovek ma tu financni moznost/je ochoten peníze přidat. A uskakane, ja bych to nevidel uplne tragicky, takova dvojkova fabie ma podvozek podstatne slabsi, není to o tom, ze se bez DCC neda jezdit. Jen je proste podvozek s DCC komfortnejsi. A třeba se nekdy dočkáme lepších silnic... mozna... spis asi ne1 bod
-
Room je podstatně lepší pro cestující vzadu a pro čahouny. Obecně má vzadu víc místa, vyšší posez a vyšší dveře znamenají lepší nastupování a výhled, VarioFlex přináší lepší přizpůsobení polohy sedadla a sklonu opěradla, možnost vyhodit prostřední sedačku a krajní scuknout k sobě, což přináší větší bezpečnost, lepší rozložení hmotnosti a lepší výhled dopředu. Plusem je i možnost sedadla snadno vyndat pro převoz objemnějšího nákladu. Pro převoz běžných nákladů bych skoro upřednostnil FC - má delší kufr, sice je v nejužším místě užší, ale díky prostoru za koly je naopak širší a dají se do něj naskládat některé věci, které v Roomu, který má pravidelný tvar kufru, tak snadno neodvezeš (někdo tu takhle řešil např. tříkolový kočárek). Z hlediska jízdních vlastností je lepší Roomster. Ještě aby ne, díky většímu rozvoru a rozchodu zadní nápravy plus absenci dlouhého převisu drží jako přibitý a rozhodně řidiče tak snadno nepřekvapí přetáčivým smykem jako FC. No a nakonec pro nás skleníkové fetišisty - F1 ani F2 nemá panoramu, kterou Room mít může.1 bod
-
myslím, že škodovka udělala dobrou věc a prostě se lidi nemusí bát, že je výměna filtru pevných částic bude stát hromadu peněz...je to přijatelné řešení pro motoristy i "ekologisty".... http://www.auto.cz/velky-test-filtru-pevnych-castic-skodu-octavia-1-6-tdi-jsou-drazsi-skutecne-lepsi-1086101 bod
-
A ty 10 servisu a v kazdem znameho sefa servisu. To je duvod proc ma Skoda tolik servisu, jsou totiz treba. [emoji23]1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Rodinka si vyjede do Paříže a jde tam na oběd. Nikdo neumí ani slovo francouzsky. Otec si říká, že to přece nemůže být tak složité a tak se rozhodne, že před každé slovo přidá "la". Přivolá si číšníka a řekne: "La pivo." Číšník odejde a vrátí se s pivem, pak následuje la řízek, la kuře a tak dál až po la účet. Číšník přinese účet a po zaplacení říká: "Milej pane, já nebejt ze Žižkova, tak vám přinesu leda tak la hovno!"1 bod
-
Nojo, ale to chlazení právě u těhle EVO nesmyslů nefunguje ... Jinak co vidím, tak si na to mimoxx půjčil momenťák, no a to info je třeba níže, nevím, jestli to platí i pro tuhle generaci, s těmi závity si vyhráli až u EA211, kde to dotahujou jen 22Nm ... (třeba u EA888 1.8/2.0 maj v hlavách ty závity řezaný jak chtěj a i při správném momentu jsou svíce/elektrody natočený taky jak každej pes jiná ves ...) Jinak ty technokrati ve VAGu píšou pro tyhle CBZB v DP moment 25Nm, v údržbě pak 30Nm ... Já dávám jinde taky na hliníku a stejnej rozměr cca 28-30. svicky2.pdf Jinak já mám dobré zkušenosti i s aftermarketem, ale musí odpovídat originálu, nejlépe stejný výrobce a typ jak pro OEM. Jasně, ono se toho napovídá a dodávkách na linku, pak na ND o neexistující druhé jakosti a natož pak aftermarkt, ale to už je na každém1 bod
-
Asi bych po mé zkušenosti s mým RS nedával jiné svíčky než originál, nejsou drahé...... Ja měnil a chtěl jsem mu dopřát něco lepšího tak jsem dal Denzo iridium power jednobodove stejně jak originál..,cena dokonce i o něco vyšší... Auto jezdilo stejně,ale problém nastal při plynu na plno auto začalo poškubavat.... Tak jsem dal zpět staré originál a bylo to OK.... Tak šel dal zpět Denzo a zase škubání.. Koupil jsem nové originál VAG ( NGK výrobce) a auto bez problémů.. Denzo jsem dal na reklamaci a dvě že 4i uznali že bylo vadné..? Ale jestli to bylo fakt nebo prodejce udělal dobré gesto nevím.... Co vím už jenom origo.....1 bod
-
Ateca 1.4 AP ma DQ200(7) a 1.4 AP 4x4 ma DQ250(6). Ak DQ250 u Karoqa nahradia tak iba pre verziu 1.5 AP 4x4. DQ200 je lacnejsia ale zato skor odchadza. Nemaju dovod ju uplne odstavit, aj ked mnohy by si to asi zelali. Peniaze nepustia, vacsina DQ200 prezije zaruku a potom je to len starost majitela.1 bod
-
V autorizovaném servisu by se to stát nemělo. Jak je možný, že předali auto zákazníkovi, aniž by zkontrolovali funkčnost?1 bod
-
1 bod