Galviho ber s rezervou, lebo on namiesto bŕzd používa na spomalenie svojho auta odpor vzduchu. Ak sa totiž pozrieš na spritmonitor.de, a vyhľadáš si Fabie 1.2 TSI s DSG, tak zistíš že Galvi je ozajstný ekojazdec. Pred rokom bol dokonca na prvom mieste, tak si dokážeš predstaviť, že prečo asi mal problémy s brzdami.
Na druhej strane tie väčšie brzdy + bubny u 77 kW verzie TSI sú naozaj super. A to nie len kvôli o dosť väčšiemu brzdnému účinku, ale aj kvôli životnosti. Ja mám najazdených viac ako 120 tisíc km, brzdy mám ešte stále pôvodné, a nevyzerá to tak, že by som ich v najbližšej dobe musel meniť.
K tomu výberu auta/motorv. Určite by som zobral TSI, tj. Fabiu po facelifte. Golf je síce dobré auto, ale určite nie s 1.6-kou. Papierový výkon síce podobný ako u Fabie, ale je to ťažšie auto a ten motor nie je preplňovaný, takže ak budeš chcieť aby to išlo, budeš ho musieť točiť do vysokých otáčok. Čo sa týka porovnania s 1.4-kou Fabie a TSI, sám si zistil, že stará dobrá atmosféra nie je úplne bez problémov, a hlavne, niektoré problémy (štartovanie na 2-3. pokus) stále nemajú definitívne riešenie. Oproti tomu všetko čo bolo u TSI, je vyriešené. Najlepšie je kúpiť model vyrobený po 18.6.2011, ale aj keď kúpiš TSI so skorším dátumom výroby, stále máš možnosť vymeniť reťaz za inovovanú verziu, a budeš mať svätý pokoj.
Prevádzkové náklady: Povinné servisné úkony sú rovnaké, rozdiel je iba v cene sviečok a pár korún hore/dole kvôli iným filtrom. Spotreba ale bude nižšie u TSI.
Neskorší predaj: Neviem ako dlho si chceš nechať auto, ale podľa mňa po čase bude cena 1.4-ky aj TSI +/- rovnká. TSI má síce zlé meno kvôli problémom prvých ročníkov, ale typický kupujúci 7 a viac ročnej Fabie to už aj tak nebude riešiť. Dnes väčšina ľudí pozerá aj tak iba na kilometre, výbavu, kúpnu cenu. Typ, kubatúru a výkon motora riešia skôr kvôli spotrebe a výške PZP.