Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/13/18 ve všech sekcích
-
Dnes jsem vyměnil olej v převodovce. 1.4 TSI 103 kW 2014 PEQ, najeto 67 tkm. Výměnu jsem prováděl preventivně, protože řazení ve srovnání s O II, kterou jsem měl předtím nebylo tak nějak ono. Měl jsem podezření, že oleje v převodu může být málo. Postupoval jsem podle dílenské příručky. Olej jsem vypustil výpustným šroubem (velký imbus, klíč mám doma, ještě z doby, kdy jsem měl jedničkovou Fabii) a vysunutím čepu řadící vidličky (torx T40), olej jsem nalil přes vymontovaný spínač zpátečky (klíč 22), pomocí hadičky o průměru 10 mm a trychtýře. Olej jsem použil originál G 052527A2, který je strašně drahý 1 500,. za litr a, který podle p.Sixty jako jediný je možno použít. Doživotní nolejové náplně jsem vypustil 1,8 litru, což je málo, olej nikde neunikal, nikdy nebyl měněný ani vypuštěný, asi ve škodovce šetří. Nalil jsem 2,1 l, jak je uvedeno v dílenské příručce. Vypuštěný olej byl černý, můžete porovna s barvou nového. Řazení, celkový dojem z převodovky je výrazně lepší, s výměnou jsem spokojen.2 body
-
Obmedzený dosah antény je bezpečnostný prvok, aby ti niekto tretí neotvoril auto z druhej strany a nelupol trebárs šrajtofľu zo sedadla spolujazdca, kým ty páliš cigáro s mobilom na uchu a kocháš sa výhľadom na krajinu zo strany vodiča. Má to logiku.2 body
-
Nepleť sem furt ty nesmysly. Za prvé to sem nepatří a za druhé házíš pořád všechny auta do jednoho pytle. Ne všechny jsou takový šrot a mají závady, jaké zde popisuješ. Díky2 body
-
Mám takový fofry, že nevím, co bude zítra...... Kecám. Jedu na poradu do sklípku. [emoji1787][emoji6][emoji12]2 body
-
Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?1 bod
-
1 bod
-
Tak dnes jsem to sání vypreparoval ven, už od pohledu je myslím závada jasná. Ty kapky na foto mají červenou barvu (jako nemrzka), ale pro jistotu to zítra ještě zkusím natlakovat. Nicméně jsem volal do místního servisu Škoda s dotazem na cenu, ta je za origo díl 18000,-. Ptal jsem se na možnost kulance a mám zítra přijet se serviskou, tak uvidíme.1 bod
-
Tak to nevím, ale ráno jsem jel bez zaplého vyhřívání a rekuperace fungovala (napětí skákalo nahoru dolů), navečer jsem jel zpět (cca 35min) a zapl výhřev zrcátek a celou dobu to drželo cca 14V.1 bod
-
1 bod
-
No to je možný, ale jsem zvědav jak někdo bude bojovat ve sněhu s 18"... Na zimu to není o kráse, ale o praktičnosti... Takže 16" plus řetězi a snad mě nikde nenechá... Jinak v jiném tématu už kolegové řeší prodej 17" a nákup 16" právě kvůli nemožnosti montáže řetězů, alespoň podle informací z ŠA...1 bod
-
1 bod
-
"Tak jakej byl víkend?" "Na prd. Uteklo nám morče. A aby toho nebylo málo, kocour už dva dny nežere."1 bod
-
Tak šlo to pomocí vyjádření a ještě jsem si vzal katalog příslušenství a mám dopsan í další rozměr1 bod
-
1 bod
-
Dnes jsem provedl (1,5 měsíce po operaci TEP kyčle) výměnu osvětlení zadní SPZ za LED (koupeno ve slevě ve Škodovce) včetně překódování VAG COMem dle výše uvedených návodů. Prostřihy v plechu nejevily žádnou korozi (auto vyrobeno 2016 45 000 km), akorát před demontáži jsem prostříknul okolí WD. Bylo hotovo i při slezení ze 4.p o dvou berlích a zpět asi za půl hodiny. Mějte trpělivost se 76 letým pacientem po operaci TEP. Děkuji.1 bod
-
Vidíš a někdo nemůže o motoru BMM ani slyšet. Sorry za OT, ale přesně toto jsou pohledy jen z jednoho úhlu. Dalších x desítek tisíc O3 s 2.0 TDI jezdí bez jakéhokoliv problému.1 bod
-
Souhlasím, že peugeot měl na kruháku přednost. A i kdyby neměl, zprasení peugeota by nebylo oprávněné. Na silnici se oplatky nepečou, ne? První jednání psychopata chápu. V klidu zastavil a šel dát kameramanovi najevo, že je hovado. No, a pak si to fábkař posral, že si nedal pokoj a své agresivní jednání stupňoval.1 bod
-
Jsem zvědav, jak to celé dopadne. Ale nechápu, jak může někdo mít pochopení pro toho "pána" z Fabie, nebo tý paní z Peugeotu. Ano, začalo to na kruháči, kdy kameraman udělal to, co neměl. Ale, naprosto v jiné rychlosti, na kruháči, který je dostatečně široký, takže všichni, kdo sledují provoz měli šanci na kameramana "blbce" zareagovat. Kolik toho dnes a denně nejen v Praze musí řidiči navzájem vyřešit bez emocí. No a pak to začalo 1) Fabia zastaví na přechodu za kruháčem, omezí všechny za sebou a s dvojím slovním napadením "debile, magore" se domáhá nějaké satisfakce, to je jediná reakce, pro kterou bych měl s velkým přemáháním nějaké pochopení 2) Fabia po velmi krátkém úseku opět všechny zastavuje a v amoku běží ke kameramanovi, tluče do auta a řve otevři to ... 3) Nechápu, co ten manévr od paní s Peugeotem měl znamenat, na urovni kameramana se chtěla nacpat před něj za svého druha??? Kdo koho tedy ohrozil??? 3:30 minuta 4) x vybržení, zastavení atd a ta otočka přes ručku na dálnici "pána" ve Fábii, to samo by stačio na pořádnej flastr ..,. 5) opět bezdůvodné zastavení všech za sebou na sjezdu, bezdůvodné opuštění vozidla ... 12 minuta Nevím, o čem by se mělo v civilizované společnosti dále hovořit. Jestli se "pán" ve Fabii cítil ublíženě a nebo byl dokonce instruován svou družkou po telefonu, aby se s kameramanem snad popral nebo čeho chtěl/měl dosáhnout, tak to, co několikrát předvedl a kromě kameramana ohrozil naprosto všechny nezůčastněné kolem sebe, za to bych mu ty papíry skutečně sebral a nechal prohlédnout u nějakého kvalifikovaného psychiatra.1 bod
-
1 bod
-
-1 bodů
-
Že vozidlo opustil spolujezdec s klíčem v kapse a za chvíli to začalo ječet. Jak jsem psal - jiná značka. A pokud jde o umístění antén, když mám klíč v kapse a řeknu 2. osobě, aby odemkla vzetím za kliku z druhé strany, auto se neodemkne. Přesně na tuhle reakci jsem čekal. Ano myslím. Jestliže někdo páchá trestnou činnost, musí počítat s následky. Na dráze je to jednoznačný win pro vlak a lose pro auto a posádku. Krom toho jsem zdůrazňoval countdown. Zloděj dostal šanci s autem neujíždět. Jak se zachová, je jeho věc.-1 bodů
-
Jiná značka vozidla. Že by byl problém s dosahem antény, když DO s knoflíkovou baterkou "dosvítím" dobře 50m daleko, i víc a zámky reagují?... Zrovna autonomní řízení bych do toho nemotal, podle platné legislativy je za provoz vozidla zodpovědný jeho řidič right here, right now. To on má tu rozhodovací pravomoc. Ta mu sice končí/mění se, pokud má vjet na přejezd (a pak ještě při pár dalších případech, kdy ale není uvážené reagovat zbrkle, teď hned) - protože (nejen) v tu chvíli mají právo přednosti provozu jiní (dokonce absolutní právo, což si mylně přivlastňují i chodci). Takže za mně - povinně zavést řešení situace, kdy klíč není přítomen ve vozidle za jízdy. Pořád si nepochopil ten countdown před zastavením vozidla, ten zajistí vyřešení kritických momentů pro ostatní, ale znemožní beztrestnou jízdu. Dřív bez klíče nešlo odjet, leda na odtahovce nebo s podvrženou jednotkou.-1 bodů