Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/09/18 ve všech sekcích
-
Prijde Karkulka k babicce a pta se: "Babicko, proc mas tak velke zuby?" A vlk odpovi: "Pac mam velkej modul."3 body
-
2 body
-
Na stránce http://www.auto.cz/skoda-scala-jizdni-dojmy-poprve-volantem-nastupce-rapidu-125387?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku se píše: V levnějším provedení budou mít LED jen pro tlumený paprsek a denní svícení, v té dražší budou plně diodová, stejně jako zadní svítilny. Ty dostanou v této lepší variantě dynamické blinkry s postupným rozsvěcením.2 body
-
Také můžu digitální štít jen chválit - po všech stránkách mi vyhovuje, variabilita zobrazení výborná, displej je ostrý, reaguje bleskurychle - prostě dobrá volba.2 body
-
1 bod
-
1 bod
-
Pokud se něco nezmění, měla by být Scala k vidění na lednovém autosalonu ve Vídni. VAS19_Markenindex.pdf1 bod
-
No čtyřkolka snad tolik emocí nevzbuzuje. Ta by mi tedy rozhodně nevadila. Jinak s automatem se určitě dá žít. To nepopírám. Jo ještě bychom mohli rozpoutat diskusi nafta vs. benzín1 bod
-
Uz jsem to psal loni, pri porizeni nove O3FL LK (maximalne vybavena) prisel sok v nekterych vecech, jsou tam videt oproti O2FL naprosto katastrofalni uspory, dvere bez kozeneho calouneni (u me), absence vrstvenych skel atd. Predtim O2FL LK. Ale jsou tu nove technologie, mam je vsechny, pouzivam je, a jsem relativne spokojen. Za rok najeto cca 30kkm, zadny problem. S FullLED zadnou chybu udelat nemuzes, to je obrovsky pokrok i proti xenonum1 bod
-
S3 09/2018, včera som to skúsil, po cca 1 hodine jazdy som zastavil auto a vypol motor. Stlačil som tlačidlo REST a asi 10 minút sedel v aute, po celú dobu fúkal teplý vzduch.1 bod
-
Tak to je zase druhá věc, že ve velké části showroomů nemají tušení, o čem mluví. Nastudují si tabulky a tím to pro ně končí. Matně tuší, že jsou tam nějaké LEDky, ale jestli v DRL nebo dálkových, natož jestli se natáčí, na to už musí zavolat technika... Full LED určitě ne, ale potkávačky by údajně LED být mohly.1 bod
-
To je jasny. Neznamena ze kdyz mam ja sracku ze to preji ostatnim. Stejne tak neznamena ze kdyz mam ja sracku ze vsechny skody musi byt sracky i kdyz nekdy ten pocit mam. Nekdy udelame sraz s prespanim nekde a pak si dame vsichni Jacka. [emoji6][emoji106]1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ako som písal vyššie, uvedený olej nie je zlý, a na 99,9 % chýbajúce schválenie nebude problémom. To 0,1 % je to čo riskuješ, lebo olej môže načať napr. tesnenia, alebo môže dôjsť k nejakej chemickej reakcií ktorá môže napr. poškodiť gumené, alebo plastové časti v motore. Čo sa týka viskozity, 10W je prvý problém. Okrem samotného motora, turbo aj kompresor potrebujú po štarte čo najskôr mazať, a kým sa 10W pretlačí to chvíľu trvá. Čím väčšia je zima, tým dlhšia je tá chvíľa, a práve vtedy, keď sú v motore najväčšie trenia a motor sa najviac opotrebúva, je potrebné čo najskôr mazať. Na YouTube je kopa videí, ktoré ukazujú správanie sa oleja v mraze. A áno, -15°C alebo menej nie je každý deň, ale aj v ten jeden deň treba naštartovať, a ja osobne by som nebol rád keby motor sekundy až desiatky sekúnd išiel bez mazania. A tak isto keď je síce iba -10°C, alebo -5°C, ale celý týždeň, alebo mesiac (veď nie každý býva napr. na južnom Slovensku). Druhá vec je tá viskozita za tepla. Neviem aká je bežná teplota oleja u 1.4 TSI (CAVE, CTHE), ale treba si uvedomiť, že kým sa motor a olej v ňom zohrejú na prevádzkovú teplotu, tak to trvá, v zime aj 10-20 km. Aj aj keď budem predpokladať, že motor zohreje pri bežnej jazde olej na ideálnych 100°C (napr. u 1.2 TSI CBZx sa to nedeje), tak ten olej bude mať stále vyššiu viskozitu, ako to, s čím pri návrhu motora počítali, t.j. mazanie síce bude, ale nie ideálne, čo môže hlavne pri vyšších otáčka spôsobiť, že plánovaný prietok oleja v motore bude nižší. A toto je motor, do ktorého bol pôvodne určený olej 5W-30, ktorý je dnes už nahradený 0W-30-kou. Netvrdím, že by to nechcelo viac, ale 60-ka je zbytočne viskózny olej. Aby sme sa bavili o číslach, ideálna viskozita oleja je okolo 12-15 mm²/s, a teraz porovnanie 0W-30-ky a 10W-60. Castrol EDGE Professional Longlife III 0W-30 Kinematická viskozita pri 40°C: 66 mm²/s Kinematická viskozita pri 100°C: 11,5 mm²/s Castrol EDGE Professional TWS 10W-60 Kinematická viskozita pri 40°C: 160 mm²/s Kinematická viskozita pri 100°C: 22,7 mm²/s Ako môžete vidieť, 60-ka sa k správnej viskozite vôbec nepriblíži, len ak motor zohreje olej nad 100°C. 30-ka ideálnu hodnotu viskozity pri prevádzkovej teplote dosiahne niekde okolo 90°C. Čo je oveľa zaujímavejšie, je to, že to je už skôr, ako olej dosiahne prevádzkovú teplotu, a aj kým tú teplotu nedosiahne (napr. pri krátkych jazdách), tak jeho viskozita sa aspoň ako tak blíži k ideálu. Oproti tomu je 10W-60 celý čas úplne mimo, a to výrobca oleja uvádza hodnoty viskozity až pri 40°C. Viete si predstaviť, že aké tam budú viskozity pri 0°C, alebo pri -20°C? A teraz sa zamyslite, že aké dlhé jazdy robíte, koľko krát sa stihne olej v zime zohriať na tých ideálnych 100°C, Toto je dôvod, prečo by som ja do tohto motora dával 0W-40, s tým LPG možno nejakú 0W/5W-50-ku.1 bod
-
@stanmar Souhlas, je to věc názoru. Nemyslím si ale, že 220k je málo (i pro Evropu). Naopak, když to vztáhnu na Čínu, kam to auto zatím výhradně patří - k čemu je dvojitě přeplňovaný třílitrový šestiválec (a víc), když se tady nikdo (i díky několika kamerám na každém rohu - a to doslova) neprojede rychleji než 120 km/h. Jen pro ilustraci - mám kolegu (28 let), kterému rodina ke svatbě (tak to tady běžně chodí) koupila z celoživotních rodinných úspor Maserati Ghibli (a byt). Jeho řidičské schopnosti jsou z pohledu Evropana katastrofální (Číňani obecně jsou katastrofální řidiči nejen z pohledu dodržování předpisů ale i schopnosti ovládat auto). To auto nejelo nikdy rychleji než zmiňovaných 120 km/h a většinu času se pohybuje po městě rychlostmi 20 až max 80km/h. Tedy nejen že si výkonu toho auta neužije, on ho ani využít neumí. V týdnu teď přišel ze servisu a byl strašně překvapenej, kolik ho stála běžná údržba a nový pneumatiky, který mu vydržely 20k kilometrů (holt superměkká směs). Nabízí se tedy opět otázka, k čemu? Velmi mi to tady připomíná začátek devadesátých let u nás, kdy se značkou a modelem auta vyjadřovalo rádoby společenské postavení především novopečených podnikatelů. Ale to jsem na míle vzdálený od tématu i od původní myšlenky, čili konec příběhu, byť by se dalo pokračovat ještě hodiny třeba někde u piva/kafe.1 bod
-
uz aj prirodu do toho tahate... 99.9% z vas nezajima priroda, chcete vozit #zadel#ve#ful#vybave a za nula#cela#nula#hovno litrov #aditivovanej#bezbiosragory#vervy1 bod
-
Každý z těchto adaptérů ti za určitých okolností (vnitřní zkrat) může něco poškodit, ale ŘJ by měla být docela dost chráněná na vstupech. Co jsem ale tak četl v tématu s tvým problémem, tak se ten servis opravdu spíše vymlouvá, aby se setřepal nějaké povinnosti hledat chybu, kterou primárně řešíš. Zkus to nechat připíchnout kdekoli jinde a uvidíš hned zda jim to bude normálně komunikovat.1 bod
-
Nádrž (15 litrů dolů!) a zadní opěradlo bez průvlaku jsou zatím asi největší nevýhodou proti Rapidu. Hlavně, aby zachovali ceny.1 bod
-
1 bod
-
A tohle není ono? Provozní režimy Automatický provoz pracuje ve třech režimech - mírný, střední, intenzivní. Nastavení jednotlivých režimů se provádí funkčním tlačítkem D » obr. 136 na straně 106. Po zapnutí automatického provozu Climatronic pracuje v naposledy zvoleném režimu. Aktuálně zvolený režim se zobrazuje na displeji infotainmentu.1 bod
-
No já být servisakem a přijet mi tam takový chytrolinek co zbira informace po internetu aby mohl být chytřejší tak ho mrdnu montpakou po hlavě ať se jednou pro vždy vzpamatuje když to nedokázal sám do ted-1 bodů